D'r zijn van die meiden...

Onhandig...?

  • Ja, lijkt me inderdaad wat onhandig

    Stemmen: 19 12,6%
  • Mwah, leren met vallen en opstaan

    Stemmen: 6 4,0%
  • Houd wel van zo'n kontje in de lucht

    Stemmen: 115 76,2%
  • Waar heb je het over, ik kom toch met m'n teentjes aan de gr

    Stemmen: 11 7,3%

  • Totaal aantal stemmers
    151
Ik ben zelf 1.75 (prima lengte) en een redelijk forse tante.
Toen ik overstapte naar de Diversion 900 (249 kg leeg-gewicht) heb ik echt moeten wennen. Het rijden ging direkt geweldig, alsof ik nog nooit anders gedaan had. Maar het manoevreren met die motor was een crime in het begin!

Ik heb mijzelf wel eens afgevraagd of ik wel de juiste beslissing had genomen, zeker toen we binnen twee weken na aanschaf op vakantie naar Frankrijk gingen. Op elke grindkorrel gleed ik regelmatig uit zonder plat te gaan (gelukkig kan ik met beide pootjes plat op de grond staan) en had zo een lekker verrekte liesspier. Draaien op een helling was ook zoiets, in het begin doodeng, want je krijgt 1 pootje niet aan de grond! Die vakantie was het zeker de eerste paar dagen een bezoeking, maarrrrr....

nu ruim een jaar en meerdere motor-vakanties later zou ik mijn motor niet meer kwijt willen :} Ik ben nu gewend aan het extra gewicht (ook met volledige bepakking) en kan er goed mee uit te voeten.

Iets wat nog steeds blijft (en dat vind ik heel vervelend, maar we gaan er wat aan doen!) is dat Quickman nog steeds de motor in de garage moet zetten. De vorige huis-eigenaren hebben namelijk het hoogte-verschil tussen de straat en de garage in 1 meter laten verlopen |( |( |(
En aangezien wij de motoren er altijd achteruit in de garage zetten, krijg ik dat echt niet alleen voor elkaar (ja, of ik moet de garage echt inrijden). Die oprit gaat volgend jaar aangepast worden, zodat het hoogteverschil over tien meter verspreid gaat worden. Dan is het stallen van de motor tenminste voor mij geen probleem meer B|
 
Soms wel ja...
Maar wat ik wilde zeggen indirect; neem een motor die bij je past en die je aankunt, of je nou vrouwtje of mannetje bent, te lang of te kort, dik of dun etc....etc...
Mwjah..dacht al zoiets..maar wat bij je past is natuurlijk niet altijd wat je leuk vindt..dilemma..
En ik wilde gewoon weer ff lekkere dicussie aanwakkeren :P
Dat is dus gelukt! ;)
 
Ik ben 1.77, rijd een GS en kan niet met platte voeten op de grond (een wel als ik die ver uitstrek :+ ). Mijn vrouw reed laatst achter me (met de auto) en vond me maar een klein ventje op die grote brommert. Misschien was er wat optisch bedrog in het spel, een vriend van me met een identieke reed naast me en hij is 1.93m met 120 kg :X
Zit ik op een FJR (fijne motor) kan ik met platte voeten op de grond en toch zou ik niet willen ruilen.
Zolang ik op het verhard blijf kan ik lezen en schrijven met mijn GS.

Tja, soms zie je gasten van tegen de 2.00 m op z'on R6 (of wat dies meer zij). Dat ziet er imho niet uit net een kikker die een luciferdoosje aan het humpen is ;) .
 
En toch heb ik respect hoe sommige vrouwen een bocht doorgaan hoor.

Als ik zo langzaam zou gaan zou ik waarschijnlijk omdonderen.......




:+
 
beetje lullige vraag misschien, maar hoe doe je dat dan als je in je eentje met de motor gaat?
ik heb mijn vriendin al gezegd dat als ze d'r rijbewijs heeft (is ze nog steeds van plan) ik echt niet elke keer met die motor van haar ga lopen zeulen. erger nog, dat zou ze niet eens willen.
Ik kan heel goed alleen met de motor weg, dan zet ik hem zo weg dat ik makkelijk weg kan rijden, alleen als hij tussen diverse motoren geklemt staat, dan heb ik hulp nodig.
Even een verduidelijking omtrent het kracht tekort.
Ik heb helaas een handicap aan mijn handen waardoor ik met enige regelmaat geopereerd moet worden, de rest van de spieren en pezen zijn ook flut.
Aanpassen van de motor zie ik op dit moment niet zitten en ik dank de goede meneer boven ons dat ik nu nog motor kan rijden.

En nee Lara ik was daar niet aanwezig en heb niet gezien hoe jouw vent jouw motor wegreed. Dat jij er voor kiest een motor te rijden die je dus niet kan helemaal hendelen dat is duidelijk jouw bewuste keus. Het zou de mijne niet zijn maar dat maakt toch niet uit?
Ik reed de 12e voor het eerst na een operatie weer motor, en ik ben zo blij dat dat toen ging (op karakter naar huisgereden ;) )
Ik kan die motor heel goed de baas tijdens het rijden en ook als ik alleen weg ga.
Maar bovenstaande geeft ook een uitleg, hoe en waarom.
Oh, vergeet nog wat, het maakt niet uit wat voor motor ik dan zou rijden, probleem is en blijft.
 
Ik vind dat ik perfect op mijn motortje past!!!


Ik kan me prima alleen redden op de motor, geen enkel probleem.
Gewoon nadenken, waar en hoe ik mijn motor neerzet.
Voetjes kunnen helemaal bij de grond,
vingertjes kunnen helemaal bij de koppeling.
En een middenbok heb ik niet.

Dussss, ik ben helemaal gelukkig!!! *D *D *D


Ik vind het gewoon niet nodig om achteruit een heuvel(tje) op te rijden...
En in sommige schuurtjes staat gewoon te veel zooi...blauw met witte zooi ;)

en verder tja...het is een enkel keertje wel erg makkelijk als een man helpt O-)
 
Laatst bewerkt:
Tsja als het rolt dan rolt het :)

Ik vind wel dat je vrouwen makkelijk herkent op de motor,ze zitten meestal kaarsrecht overeind.

Wij -=MANNEN=- zitten altijd een beetje in elkaar gedoken...gaan we HARDER! *D
 
Oh, vergeet nog wat, het maakt niet uit wat voor motor ik dan zou rijden, probleem is en blijft.
Dat is wat anders dan je eerst schreef:
Ja ik kan een lichtere motor kopen, of ik dat wil is wat anders
Waarom dan toch een zware en met veel pijn en moeite soms dat ding verplaatsen?
Omdat ik druk doende ben om weer helemaal fit te worden en dat zal me potjandriedubbeltjes lukken ook.
Ik wens je heel veel beterschap en hoop dat je heel snel weer helemaal fit zal zijn en je eigen motor weer volledig de baas kan!! :]
 
oke ik dan ook maar ff.....heb bewust voor een 600 RR gekozen omdat ik met een zwardere niet met me pootjes goed aan de grond kan.......ik ben dan ook maar 1.62 maar weet wel een ding ik doe alles met dat ding heb er niemand voor nodig...en rijden kan ze ook zie me homepage...en ja gelijk zie ook wel eens vrouwen die met elk wissewasje geholpen moeten worden erg jammer !
geen goede indruk vind ik voor de vrouw die wel alles zelf doet/kan !!!
 
Ik vind dat ik perfect op mijn motortje past!!!


Ik kan me prima bla bla bla bla
Dussss, ik ben helemaal gelukkig!!! *D *D *D


Ik vind het gewoon niet nodig om achteruit een heuvel(tje) op te rijden...
En sommige schuurtjes zijn gewoon een beetje te klein... ;)

en verder tja...het is een enkel keertje wel erg makkelijk als een man helpt O-)

sommige meiden rijden op een motor die eigenlijk niet voor hun bedoeld is bv:
als je haar moet helpen met achter uit rijden. :? :? Ga er dan gewoon naast staan!!
enne schuurtje te klein :Z :Z :?
(er gaan 2 fietsen in + 3motoren vind ze te klein) Zeker veel ruimte nodig. :+ |(
 
[Tsja als het rolt dan rolt het

Ik vind wel dat je vrouwen makkelijk herkent op de motor,ze zitten meestal kaarsrecht overeind.

Wij -=MANNEN=- zitten altijd een beetje in elkaar gedoken...gaan we HARDER!]


ja ja alles primma maar ikke ben ook op en top vrouw wel raar dan dat ze me vaak met meneer aanspreken als ik me helm nog op me koppie heb zie me homepage !!!! :}
 
Waar gaat dit over :?

Dat lengte bepaalt of je wel of geen motor kunt rijden?
Dat vrouwen geen motor kunnen rijden?

Persoonlijk vindt ik vrouwen op motoren nog steeds geweldig om te zien.
En niet alleen vanwege "die kontjes in de lucht" Of toch ook wel een beetje.. :9~

Maar het is een feit dat de gemiddelde lengte van vrouwen kleiner is en gewicht lager ( gaat niet altijd op ;) ) dan dat van mannen. En :?
Dat betekend dus inderdaad dat het een ander gezicht is als een vrouwtje van 1.65 en een gewicht van 55Kg op een motor zit, i.p.v. een kerel van 1.85 en 80 Kg. |(

En de gemiddelde zithoogte van motoren ligt tussen de 75 en 85 cm. Dus heb je al snel te korte beentjes als je kleiner dan 1.75 bent.

Heeft die lengte te maken met voertiuigbeheersing, zoals sommigen zeggen?

Waaaat een larie.

Loris Capirossi, Max Biaggi en Valentino Rossi komen geloof ik niet boven de 1.70 en wegen rond de 60 Kg.
Vergeleken bij veel vrouwen zijn het lichtgewicht dwergjes.

En die kunnen dus geen van allen motor rijden :+

Vandaag op de A1 ingehaald door een CBR met zo'n 160 met daarop een vrouw in leer en paardestaart onder de helm vandaan. :} :}
 
De gemiddelde motorcoureur is ook niet groter dan 1.70 geloof ik. (maar dat zei bovenstaande net al).

Mij(1.70m) zien ze ook als vent aan, als ik in pak op de motor zit.
Ben nogal lomp gebouwd als ik het eerlijk mag zeggen. Menig pompbediende viel het pas op als ik begon te praten bij het afrekenen (met helm op dan hè, ha,ha) Die kont steekt niet achteruit, die zit lekker diep in het zadel :9

En waarom die motor, die ik net zelfstandig kan keren/ in de schuur kan zetten?
Jongens, hij is er om op te rijden hoor!!
 
ikke zet zelf motor in de schuur maar toch ook wel fijn als je ergens staat dat je zelf je motor kan keren....en idd ikke rij een 600 RR 2004 lekkere motor voor klein meisje met niet zo veel spierbalen als de meeste mannen !
en aangezien ik geen vent heb tja......weinig keus !!! lol :}

oja...ben 1.62 en weeg zo`n 56 kilo dus.....ligt fietske dan wel fijn hoor.
 
[Tsja als het rolt dan rolt het

Ik vind wel dat je vrouwen makkelijk herkent op de motor,ze zitten meestal kaarsrecht overeind.

Wij -=MANNEN=- zitten altijd een beetje in elkaar gedoken...gaan we HARDER!]


ja ja alles primma maar ikke ben ook op en top vrouw wel raar dan dat ze me vaak met meneer aanspreken als ik me helm nog op me koppie heb zie me homepage !!!! :}

Dat heb ik weer :X een van de driehonderd duizend die toevallig WEL weet hoe het moet... en nog een babe is ook :9

Ik bied hierbij mijn wel gemeende excusses aan ;)
 
Waar gaat dit over :?

Dat lengte bepaalt of je wel of geen motor kunt rijden?
Dat vrouwen geen motor kunnen rijden?

Persoonlijk vindt ik vrouwen op motoren nog steeds geweldig om te zien.
En niet alleen vanwege "die kontjes in de lucht" Of toch ook wel een beetje.. :9~

Maar het is een feit dat de gemiddelde lengte van vrouwen kleiner is en gewicht lager ( gaat niet altijd op ;) ) dan dat van mannen. En :?
Dat betekend dus inderdaad dat het een ander gezicht is als een vrouwtje van 1.65 en een gewicht van 55Kg op een motor zit, i.p.v. een kerel van 1.85 en 80 Kg. |(

En de gemiddelde zithoogte van motoren ligt tussen de 75 en 85 cm. Dus heb je al snel te korte beentjes als je kleiner dan 1.75 bent.

Heeft die lengte te maken met voertiuigbeheersing, zoals sommigen zeggen?

Waaaat een larie.

Loris Capirossi, Max Biaggi en Valentino Rossi komen geloof ik niet boven de 1.70 en wegen rond de 60 Kg.
Vergeleken bij veel vrouwen zijn het lichtgewicht dwergjes.

En die kunnen dus geen van allen motor rijden :+

Vandaag op de A1 ingehaald door een CBR met zo'n 160 met daarop een vrouw in leer en paardestaart onder de helm vandaan. :} :}

:^

Ff flink ontopic...

What wil je weten :?

Ben je zelf een beetje aan de korte kant om op een 600f-je te rijden of zit je liever met je voeten op de steppies, handen aan het stuur en met je kontje wat omhoog voor aandacht :? :X

Zolang je netjes met je motor alle handelingen kunt verrichten, vooruit kunt duwen (lopen), op de bok kan zetten, recht kunt zetten als ie omvalt O-) , etc...

dan is er toch geen probleem of zie ik iets over het hoofd :?
 
testosteroni het is je vergeven hoor.......zie ze wel vaker schrikken vooral als je zo ff 123 voorbij rij en daarna helmpje af ....soms is dat best grappig :} geloof me maar gewoon. :}
 
Toen ik m'n theorielessen had...stonden we buiten tijdens de pauze en er waren een vijftal vrouwen bij.
Der was echt geen enkele bij die een grote moto wou aanschaffen.
In tegendeel...ze zaten allemaal te janken dat ze niet meekonden met de mannelijke lessers en dat ze niet met hun voeten bij de grond kwamen en dat ze meer lessen nodig hadden en dat ze de groep niet wilden ophouden etc etc.

Dus die vrouwen waar het hier over gaat zijn eerder uitzonderingen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan