Draag jij wel/niet geel hesje op de motor?

Geel hesje op de motor:

  • JA, moeten ze verplicht stellen

    Stemmen: 5 1,1%
  • JA, geeft me een veiliger gevoel

    Stemmen: 63 13,6%
  • JA, geeft Neerlands wegen weer wat kleur

    Stemmen: 8 1,7%
  • JA, andere reden

    Stemmen: 15 3,2%
  • NEE, wat een onzin zeg

    Stemmen: 50 10,8%
  • NEE, verplichte verlichting is al meer dan genoeg

    Stemmen: 14 3,0%
  • NEE, die koekblikkers moeten gewoon beter uit hun doppen kij

    Stemmen: 226 48,9%
  • NEE, andere reden

    Stemmen: 81 17,5%

  • Totaal aantal stemmers
    462
In de file: als je tussen het verkeer doorrijd ben je vooral veilig als de automobilist niet opzij KAN. Ik kies dus vooral voor auto's dan precies naast elkaar rijden. Er is altijd ruimte genoeg, wees niet bang, ze zijn hartstikke bang elkaar te raken.

Hoe bedoel je dat precies? Als je tussen de file doorrijdt passeer je toch juist iedereen en valt er niets te kiezen?
 
niet.... ik heb heel veel reflecterende strepen, naden, knopen, letters en weet ik wat al niet meer op mijn pakken zitten, dus van achteren zien ze me echt wel (en ik heb een knalgele motor)
daarbij merk ik dat in een file het gros gewoon opzij gaat voor me, dus ik zie het nut niet...

zolang er amper gekeken wordt heeft zelfs een geel hesje geen zin... als je hoort dat zwaailicht en sirenes al niet opvallen bij het gros, wat wil je dan beginnen met een hesje? de meesten zitten ook nog eens zo los om je heen dat ze aan alle kanten fladderen en aan je trekken als je wat harder gaat... mij niet gezien hoor...
 
Laatst bewerkt:
heb enige tijd geleden eentje gekocht bij de makro, was een aanbieding.
eenmaal thuis zag ik dat je dat ding met knoopjes aan de voorkant dicht moest doen.

heb hem nu nog niet nodig gehad maar vraag me af of dat wel normaal blijft zitten en het niet bol opblaast of los blaast op de motor???

vind het iig een fijne gedachte als je met weinig of geen licht moet rijden, mijn pak zelf heeft niks geen reflectie helaas
 
Hij zit standaard over mijn motorjas heen, vind het teveel gedoe om 'm elke keer aan en uit te trekken. Ik heb zo'n ding van Kushitani, die flapperen niet. Je merkt niet eens dat je ze draagt (ja, één extra rits dichtdoen, maar daar kom ik wel overheen... ;))

Zo'n Kushitani is prettig dragen, geen geflapper en een betere kwaliteit dan die klapperdingen. Zit over m'n jas heen en trekt in 1 keer aan en uit. Inderdaad, als die ene rits het hem moet doen.... ;)

Ja, woonwerk = rijden in donker regen prut ....
Of je er beter zichtbaar mee bent? Wel je bent er alleszins niet slechter zichtbaar door.
Baat het niet dan schaadt het niet.
Duf staan? Who cares .. je moet er toch niet zelf op kijken?
En ...wanneer je zelf in donker iemand ziet met fluo jasje aan (fietser/jogger/werkman)? denk je dan "idioot dufkop showbeest nerd"? of denk je "tiens DIE heb ik gezien..."

Trouwens: het opgespat winterslijk wast makkelijker af van een fluohesje dan van men motorpak, daarom alleen al doe ik hem aan.
Draait motorrijden alleen om coole looks? Inderdaad, duf staan? who cares. Liever blôa Jan, dan dôa Jan ('liever voor gek staan, dan in de kist gaan' voor de niet-Zeeuwen hier). Als cosmetische redenen belangrijker zijn, dan zichtbaarder zijn... :N . Natuurlijk zijn de meeste automobilisten visueel te afgestompt om motorrijders te zien, maar als er maar een paar zijn die je wél opmerken. Het kan het verschil zijn tussen thuiskomen bij je vrouw of thuiskomen bij je Maker. Ik merk dat ik in mijn woon-werkverkeer (06.00 werkwaarts en 16.00 huiswaarts) wel degelijk verschil heb gemerkt, zeker ook in de files 's middags. Of zie ik een ander type automobilist op de weg dan de rest hier? :?

Ieder z'n meug, ik draag m'n vestje voorlopig netjes door in dit donkere seizoen.

Greetz, kowalski.
 
Ik draag zo'n hesje, en ik heb voldoende aanwijzingen (uit gedrag van medeweggebruikers) om aan te nemen dat je echt beter opvalt.

Ik draag 'm alleen bij schemer / duisternis en bij slecht weer (de afgelopen weken dus dagelijks).
 
Hoe bedoel je dat precies? Als je tussen de file doorrijdt passeer je toch juist iedereen en valt er niets te kiezen?


Je ziet ook wel eens motorrijders in de file die juist ervoor kiezen een auto te passeren als er niets naast rijd. Zeg maar "slalommen". Risico is dan dat die auto dat gat óók gezien heeft en erin duikt. En nee dan heeft'ie 9-van-de-10 keer je fluovestje niet gezien.
 
Jij hebt altijd alleen maar verkeer voor je? ;)

Jij wilt graag gezien worden door verkeer waar je al voorbij bent?

:+

Meisjes maken zich toch altijd meer druk om hoe ze er uit zien? Dus eigenlijk zou ik hem dan juis niet moeten dragen... :P

nee meisjes zijn a) voorzichtiger en b) zien het "uncoole" van zo'n vest niet in. Ik wil niet generaliseren maar zo zijn ze ALLEMAAL :+
 
Hesjes zijn asociaal.
Automobilisten wennen eraan.
Motorrijders zonder hesje vallen minder op en lopen dus verhoogd risico. :(
 
Jij wilt graag gezien worden door verkeer waar je al voorbij bent?
Waar lees je dat? Ik ga er van uit dat verkeer achter me ook
a) harder kan rijden
b) achter me moet remmen als ik rem
c) misschien zelfs wel moet stoppen als ik stop
:P



nee meisjes zijn a) voorzichtiger en b) zien het "uncoole" van zo'n vest niet in. Ik wil niet generaliseren maar zo zijn ze ALLEMAAL :+
a) vast wel
b) jawel hoor maar dat maakt me niks uit :) Daarbij, alsof een leren/textielen motorpak zo ernorm mooi staat/zit... ;)
 
Nee ik draag geen geel hesje.
Reden: Heb opvallende helm + kleding, en op elk deel van mijn kleding zit zat reflectie materiaal.
Plus als ik door een file of een rij voor het stoplicht doorrijd zorg ik dat ik rond de 5000 toeren blijf, dan horen ze me echt wel :)
 
OF... meisjes kopen gewoon een pak waar de reflectie al op zit... O-) (zijn dus gewoon slimmer)

enneh.. mijn leren pak is echt wel mooi hoor.. textiel niet echt, maar het leer wel.. ;)
 
FF een nieuwe dimensie er aan toevoegen (niet alleen bij slecht weer is zo'n vest handig):

Afgelopen paar weekenden is het mooi weer geweest. Alleen krijg je tegen een uurtje of 4-5 laaghangende zon. Op een gegeven moment rijden we (mijn vriendin en ik) op een tweerichtingsweg zonder middenberm. Links en rechts geregeld een in- dan wel uitrit. Mijn vriendin rijdt achter mij met fluovest en daarachter rijdt een andere motorrijder. De zon staat in mijn rug en schijnt dus in mijn spiegels. Ik zie mijn vriendin duidelijk rijden, maar de motorrijder daarachter niet... Ook in zo'n situatie bewijst zo'n vest dus zijn nut.
Als ik mijn vriendin goed zie, weet ik ook zeker dat een tegemoetkomende, afslaande auto, die daarbij onze weghelft moet oversteken, haar en mij ook ziet, ondanks de zon. Met de motorrijder die achter mijn vriendin rijdt weet ik dat niet zo zeker...

Maar ach, ieder zijn meug, voor mij heeft het vestje in ieder geval al zijn nut bewezen! En ik zie er liever enigszins belachelijk maar levend uit, dan dat ik er stoer uitzie, maar geschept wordt door een auto. (Overigens krijg ik van vrienden allemaal maar positieve reacties, nog niemand heeft gezegd dat het er dom uitziet. Ook een voordeel van die Kushitani, die sportief gesneden is... ;))
 
Laatst bewerkt:
Dus als jij staat heb je geen hang/pamperkont in je leren broek?

neee.... komt misschien nog na een paar jaar, maar nu na 2 jaar nog niet... heb wel een damesmodel gekocht.. van behring.. zit prima!! *O*



of ik heb een heel dikke kont..... B| *kijkt nu angstig in de spiegel*
 
Laatst bewerkt:
Nope, nooit geen hesje. Ga er gewoon vanuit dat 'ze' je toch niet zien en hou daar rekening mee.
 
Nee, andere reden.

Ik voel me niks veiliger met zo'n ding. Ja, je wordt gezien en ja, je gaat waar je ogen naar kijken. Iedereen kijkt naar je met zo'n ding aan, dus driemaal raden waar iedereen heen gaat? Juist, recht op je af.

Nee serieus, vind het er niet uitzien.

Trouwens, ik heb wel een luierkont als ik sta in m'n leren pakkie. M'n vriendin echter, niet. Die heeft zo'n strakke leren broek waarin je weer niet kan zitten tot ie enigszins ingedragen is. Ook handig.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan