Duitse Autobahn gevaarlijk geworden door hitte....

Tuurlijk, iedere verkeersdode is er één te veel, maar dat kun je van alle onnatuurlijke sterfgevallen stellen. Als je het echter afschildert tegenover sommige andere landen.....
Kijk je bv naar Litouwen (100 per 1.000.000 in 2012) dan is die 8/1000000 toch nog 8%, zelfs dat vind ik de moeite waard. Je zult waarschijnlijk heel wat verder moeten gaan kijken (buiten Europa) wil die 8/1000000 verwaarloosbaar zijn.
 
Heb jij vroeger wel opgelet bij wiskunde? :?

Serieus, heb je wel opgelet? :?

Nogmaals. Beide getallen zijn per vast aantal inwoners. Die factor is dus al weg. Hoef je nu niet meer naar voren te brengen.


Al je leuke andere "risicofactoren" zijn niet gekwantificeerd en gewoon ter plekke verzonnen door Spades, jou en mij.

Je argument van meer debielen etc op de weg laat al zien dat je werkelijk geen idee hebt waar je het over hebt. De kans dat je die debielen tegen gaat komen zal namelijk hetzelfde zijn. OF ze moeten geconcentreerd zijn in jouw omgeving OF het zijn er zo weinig dat je net over de drempel van 1 komt OF OF OF.....
Maar ook hier geldt gewoon het aantal debielen per 100000 niet significant anders zal zijn. Sterker nog, volgens al die bejubelende germanen-liefhebbers zal het aantal debielen in Duitsland veel lager liggen per vast aantal inwoners. Ze rijden immers veel beter dan wij Ollanders.... |(
Ik ben inderdaad van mening dat onze Oosterburen beter opletten (heeft vrij weinig met stuurmanskunst te maken) dan wij Nederlanders.

Dus, volgens jou, heb ik hier in het oosten des lands net zoveel kans om 10 debielen tegen te komen als in de randstad? Volgens jou zijn bergen/ravijnen geen extra risico mbt de eventuele gevolgen van, laten we zeggen, een auto welke in een slip raakt?

Afgezien daarvan durf ik zonder het paraat hebben van een bron, naar mijn eigen inzicht, te stellen dat het aantal gereden kilometers bij onze Oosterburen ook wel significant hoger zal liggen. Ik denk dat wanneer men op basis van het aantal gereden kilometers nogmaals deze cijfers naast elkaar gaat leggen, wij ' 'Ollanders' er nog een stuk minder goed vanaf komen.
 
Sja, we vermengen hier meningen, gevoel en statistiek. Gaat niet opschieten denk ik. Als ik tien dingen tel, maar iemand anders blijft volhouden dat het er voor zijn gevoel toch 12 zijn, waar hebben we het dan nog over :?
 
Verrek. Je hebt gelijk.

Dit gedoe is al lang over de uiterste houdbaarheid heen.

Kloteduitsers.
Alles maken ze kapot. De autobahnen. Onze grensstreekslijterijen. Onze grensstreekbenzinepompen.....
Altijd hetzelfde met die lui.

Zouden Belgen dan toch nog wel leuker zijn????
Dat geloof je nu toch zelf niet?

Autobahn is gevaarlijk geworden door hitte,
Belgiesche banen zijn gevaarlijk op elk moment...
Die zeikers kunnen nog niet rijden (moeten ook geen examen doen he!!!!)
 
Sja, we vermengen hier meningen, gevoel en statistiek. Gaat niet opschieten denk ik. Als ik tien dingen tel, maar iemand anders blijft volhouden dat het er voor zijn gevoel toch 12 zijn, waar hebben we het dan nog over :?

Het is een complot Gilles. Echt waar.
OF dat OF we leven in "the matrix" waar niets is wat het lijkt..... }) 8-)
 
Dat geloof je nu toch zelf niet?

Autobahn is gevaarlijk geworden door hitte,
Belgiesche banen zijn gevaarlijk op elk moment...
Die zeikers kunnen nog niet rijden (moeten ook geen examen doen he!!!!)

Heb je ook wel weer een punt. Maar Belgische mevrouwen willen wel eens leuk zijn.

Ja, Belgische straten zijn rampzalig. Maar ondertussen is het in Nederland niet eens meer zoveel beter. Mijn god wat liggen de straten er in vergelijking met 20 jaar geleden dramatisch bij!
:X
 
Sja, we vermengen hier meningen, gevoel en statistiek. Gaat niet opschieten denk ik. Als ik tien dingen tel, maar iemand anders blijft volhouden dat het er voor zijn gevoel toch 12 zijn, waar hebben we het dan nog over :?

Sowieso. We zijn toch geen stel wijvuh? :+ :+ :+ :+ :+

Gevoel. Tsssss.....Gevoel is wat ik meemaak als ik bijna een orgasme bereik.
:+
Voor de rest wil ik er niets mee te maken hebben.
 
Mijn god wat liggen de straten er in vergelijking met 20 jaar geleden dramatisch bij!
:X

Dat valt mij ook al op inderdaad. Ik vraag mij af waar die ruim 1400 euro die ik per jaar aan wegenbelasting betaal tegenwoordig blijft.
 
Het is een complot Gilles. Echt waar.
OF dat OF we leven in "the matrix" waar niets is wat het lijkt..... }) 8-)
Nou, voor mijn gevoel wel! :P
Heb je ook wel weer een punt. Maar Belgische mevrouwen willen wel eens leuk zijn.

Ja, Belgische straten zijn rampzalig. Maar ondertussen is het in Nederland niet eens meer zoveel beter. Mijn god wat liggen de straten er in vergelijking met 20 jaar geleden dramatisch bij!
:X
Dat sowieso en dat heb ik al aan den lijve ondervonden ook -O-
 
Heb je ook wel weer een punt. Maar Belgische mevrouwen willen wel eens leuk zijn.

Ja, Belgische straten zijn rampzalig. Maar ondertussen is het in Nederland niet eens meer zoveel beter. Mijn god wat liggen de straten er in vergelijking met 20 jaar geleden dramatisch bij!
:X

Oei,
Belgische mevrouwen leuk? Jup, kan ik beamen :) *O*
 
Ik ben inderdaad van mening dat onze Oosterburen beter opletten (heeft vrij weinig met stuurmanskunst te maken) dan wij Nederlanders.

Dus, volgens jou, heb ik hier in het oosten des lands net zoveel kans om 10 debielen tegen te komen als in de randstad? Volgens jou zijn bergen/ravijnen geen extra risico mbt de eventuele gevolgen van, laten we zeggen, een auto welke in een slip raakt?

Afgezien daarvan durf ik zonder het paraat hebben van een bron, naar mijn eigen inzicht, te stellen dat het aantal gereden kilometers bij onze Oosterburen ook wel significant hoger zal liggen. Ik denk dat wanneer men op basis van het aantal gereden kilometers nogmaals deze cijfers naast elkaar gaat leggen, wij ' 'Ollanders' er nog een stuk minder goed vanaf komen.

:N
Cijfers 2011:

DLD: 4009 in 717.600 miljoen km = 5.58 per miljard km
NL: 661 in 132.980 miljoen km = 4.97 per miljard km
 
En daar zit dus je denkfout :')
{knip}


En als jij aan 300 km/h over de snelweg jakkerd is de kans groter dat jij in de problemen komt omdat een ander de snelheid niet kan inschatten en niet hoeft te verwachten. Daarmee ben JIJ dus de oorzaak voor de problemen en niet de persoon die niet hoeft te verwachten dat jij de max snelheid even met een kleine 2,5x overschrijdt :')

Maar dat wil je gewoon niet begrijpen :N

Waarom worden fietsers in NL niet volgens dat principe als schuldige aangewezen?


Daarnaast is het wel kort door de bocht..... ja dat had ik niet verwacht..... alsof het maar 1 keer in je leven gebeurt dat een persoon harder rijdt dan is toegestaan.

Als je van rijbaan wisselt (of een andere bijzondere verrichting) MOET je opletten en bij twijfel niet doen!!!
 
WTF blow up...lastig een heuveltje/bobbel die spontaan oprijst als een cake..
Ben je een dag te vroeg met je vrijdag topic, of is dit serieus?

gebeurd enkel op beton he, niet op asfalt, omdat de naden te nauw zijn heeft het beton geen ruimte om uit te zetten. En beton zet uit als geen ander.
 
Waarom worden fietsers in NL niet volgens dat principe als schuldige aangewezen?


Daarnaast is het wel kort door de bocht..... ja dat had ik niet verwacht..... alsof het maar 1 keer in je leven gebeurt dat een persoon harder rijdt dan is toegestaan.

~Als je van rijbaan wisselt (of een andere bijzondere verrichting) MOET je opletten en bij twijfel niet doen!!! ~
:^
 
~
Even voor de goede orde dan :')

De gemiddelde Nederlander, die eens per jaar in Duitsland op vakantie gaat, is niet gewend aan dergelijke snelheden en zal dus zeker wel moeite hebben met het inschatten van de snelheid.

/quote]

Waarom sterven er dan geen Nederlanders bij bosjes tijdens hun vakantie in DLD? ze zijn die snelheden toch helemaal niet gewend?
 
Waarom worden fietsers in NL niet volgens dat principe als schuldige aangewezen?


Daarnaast is het wel kort door de bocht..... ja dat had ik niet verwacht..... alsof het maar 1 keer in je leven gebeurt dat een persoon harder rijdt dan is toegestaan.

Als je van rijbaan wisselt (of een andere bijzondere verrichting) MOET je opletten en bij twijfel niet doen!!!

Omdat men in Nederland de fietser weer in een uitzonderingspositie heeft gezet.

Ben ik het daarmee eens dat die fietser een uitzonderingspositie heeft? Nee :)

En verder is het niet zo kort door de bocht als het zou lijken :N
Als jij je dusdanig gedraagd op de weg dat een ander dat niet hoeft te verwachten (overschrijding max. snelheid met dergelijke snelheden bijv.) dan laat jurisprudentie wel zien dat je gewoon het haasje bent en niet de persoon die de manoeuvre uitvoert :N

Het is altijd de vraag welke overtreding zwaarder weegt. Is dat het niet voldoende voorzichtigheid in acht nemen bij de bijzondere manoeuvre, of is het weggedrag van de ander van dusdanige aard dat dit zwaarder weegt. En snelheden van 2,5x Vmax is daarbij toch wel een heel duidelijke die zwaarder weegt dan het uitvoeren van een bijzondere manoeuvre ;)

Zo kan het zelfs zijn (daar liggen ook al uitspraken van de rechtbank voor) dat iemand die achter op een ander rijdt niet aansprakelijk is voor het ongeval, ondanks dat het RVV toch zegt dat je je voertuig stil moet kunnen zetten over de afstand waarover de weg vrij en te overzien is.

Dus wat dat betreft is het toch niet echt heel erg kort door de bocht toch?
 
\
Even voor de goede orde dan :')

De gemiddelde Nederlander, die eens per jaar in Duitsland op vakantie gaat, is niet gewend aan dergelijke snelheden en zal dus zeker wel moeite hebben met het inschatten van de snelheid.

/quote]

Waarom sterven er dan geen Nederlanders bij bosjes tijdens hun vakantie in DLD? ze zijn die snelheden toch helemaal niet gewend?


Misschien omdat onze oosterburen al rekening houden met het geweldige rijgedrag van de Nederlandse vakantieganger?
 
En er scheelt nog 1 ding. De duitse justitie weet tenminste de boetes en straffen voor verkeersovertredingen in de juiste verhouding naar de zwaarte van de overtreding toe te passen.
Ten eerste flitsen ze pas vanaf 10km/u overschrijding
Ten tweede is een boete van 10km/u te hard maar 20 euro.
Daarentegen is de boete voor door rood licht rijden echt niet mals. -O-
Mijn schoonzus reed door rood licht, veroorzaakte geen ongeval maar kreeg wel gelijk 4 maanden rijontzegging en 4 punten voor haar rijbewijs in Flensburg. :X
Dit was bij de eerste keer gelijk.
Dus dingen die de verkeersveiligheid echt aan gaan worden wel echt bestrafd maar flauwekul dingen maar heel licht en zo hoort het ook.

ook dit zou weer relatief moeten zijn, op een verlaten kruispunt "in the middel of the night" is het veel minder gevaarlijk dan overdag als het verkeersaanbod groter is..... net als midden in de nacht bekeuren p de snelweg.
 
Misschien omdat onze oosterburen al rekening houden met het geweldige rijgedrag van de Nederlandse vakantieganger?
:^ Onze Oosterburen zijn ZO goed, dat ze niet alleen zichzelf al SMS-end moeiteloos in leven houden bij duizelingwekkende snelheiden langs ravijnen en in sneeuwstormen, nee, ze redden en passant ook nog even die stuntelende Nederlanders zodat ook die weer veilig de grens overkomen (waarna ze direct alsnog omkomen natuurlijk, want in NL kunnen zelfs de Duitsers ons niet meer redden -O-)
 
Laatst bewerkt:
:^ Onze Oosterburen zijn ZO goed, dat ze niet alleen zichzelf al SMS-end moeiteloos in leven houden bij duizelingwekkende snelheiden langs ravijnen en in sneeuwstormen, nee, ze redden en passant ook nog even die stuntelende Nederlanders zodat ook die weer veilig de grens overkomen (waarna ze direct alsnog omkomen natuurlijk, want in NL kunnen zelfs de Duitsers ons niet meer redden -O-)

_O- _O- _O- _O- _O- _O-

Als je deze post nou 15x zo lang maakt wordt ie misschien serieus genomen.
 
Omdat men in Nederland de fietser weer in een uitzonderingspositie heeft gezet.

Ben ik het daarmee eens dat die fietser een uitzonderingspositie heeft? Nee :)

En verder is het niet zo kort door de bocht als het zou lijken :N
Als jij je dusdanig gedraagd op de weg dat een ander dat niet hoeft te verwachten (overschrijding max. snelheid met dergelijke snelheden bijv.) dan laat jurisprudentie wel zien dat je gewoon het haasje bent en niet de persoon die de manoeuvre uitvoert :N

Het is altijd de vraag welke overtreding zwaarder weegt. Is dat het niet voldoende voorzichtigheid in acht nemen bij de bijzondere manoeuvre, of is het weggedrag van de ander van dusdanige aard dat dit zwaarder weegt. En snelheden van 2,5x Vmax is daarbij toch wel een heel duidelijke die zwaarder weegt dan het uitvoeren van een bijzondere manoeuvre ;)

Zo kan het zelfs zijn (daar liggen ook al uitspraken van de rechtbank voor) dat iemand die achter op een ander rijdt niet aansprakelijk is voor het ongeval, ondanks dat het RVV toch zegt dat je je voertuig stil moet kunnen zetten over de afstand waarover de weg vrij en te overzien is.

Dus wat dat betreft is het toch niet echt heel erg kort door de bocht toch?

dus omdat je wet en jursiprudentie het zeggen, geeft je een legitieme reden om niet op te letten in het verkeer... beetje sneu om zo te redeneren...... het grote probleem is dat de auto's te veilig zijn ( of te weinig doden vallen in het verkeer) daarom worden we slordig en onachtzaam ( er kans ons immers toch niets gebeuren)

datiis ook meteen de reden waarom motorrijders niet serieus genomen worden in het vekeer...ik ben onaantastbaar in mijn auto
 
Terug
Bovenaan Onderaan