Duitse Autobahn gevaarlijk geworden door hitte....

Misschien omdat onze oosterburen al rekening houden met het geweldige rijgedrag van de Nederlandse vakantieganger?


Waarom houden we in NL dan geen rekening daarmee, iedereen weet toch dat er wel eens veel te hard wordt gereden... dus kijk beter in je spiegels.


enne als je 300 rijdt, hoe weet je dan dat er ineens een nederlander uit de rij naar links schiet ( Kul argument dus)
 
Get%C3%B6tete-2009.jpg



en nog wat leesfüter

Verkehrssicherheit – Wikipedia
 
dus omdat je wet en jursiprudentie het zeggen, geeft je een legitieme reden om niet op te letten in het verkeer... beetje sneu om zo te redeneren...... het grote probleem is dat de auto's te veilig zijn ( of te weinig doden vallen in het verkeer) daarom worden we slordig en onachtzaam ( er kans ons immers toch niets gebeuren)

datiis ook meteen de reden waarom motorrijders niet serieus genomen worden in het vekeer...ik ben onaantastbaar in mijn auto

Het geeft je geen legitieme reden om niet op te letten, maar het is net zo min een legitieme reden om te stellen dat als je Vmax x 2,5 rijdt de ander daar maar rekening mee moet houden :N

Het is sowieso altijd een samenspel in het verkeer, maar je mag een bepaalde mate van rijgedrag verwachten en daar hoort dus niet bij een snelheid van Vmax x 2,5 bijvoorbeeld.

In Nederland verwacht je niet iemand die 300 km/h op de klok zet, die verwacht je in Duitsland veel eerder omdat het daar op diverse stukken is toegestaan.

Dat een automobilist zich onschendbaar voelt geef ik je meteen gelijk in, aan de andere kant denken wij motorrijders dat we het allemaal wel veel beter zien en kunnen dan de automobilist. En ook dat is gewoon een fabeltje, want we zijn helemaal niet zo heel veel beter volgens mij :N

Wij motorrijders zijn van mening dat de regels niet altijd helemaal voor ons gelden en dat we zelf wel kunnen bepalen wat wel en niet kan. Maar als een automobilist daar dan geen rekening mee houdt dat wij motorrijders maar een beetje doen en laten waarvan wij denken dat het wel kan, dan is de automobilist de gebeten hond want die keek niet uit zijn doppen?
 
Het geeft je geen legitieme reden om niet op te letten, maar het is net zo min een legitieme reden om te stellen dat als je Vmax x 2,5 rijdt de ander daar maar rekening mee moet houden :N

Het is sowieso altijd een samenspel in het verkeer, maar je mag een bepaalde mate van rijgedrag verwachten en daar hoort dus niet bij een snelheid van Vmax x 2,5 bijvoorbeeld.

In Nederland verwacht je niet iemand die 300 km/h op de klok zet, die verwacht je in Duitsland veel eerder omdat het daar op diverse stukken is toegestaan.

Dat een automobilist zich onschendbaar voelt geef ik je meteen gelijk in, aan de andere kant denken wij motorrijders dat we het allemaal wel veel beter zien en kunnen dan de automobilist. En ook dat is gewoon een fabeltje, want we zijn helemaal niet zo heel veel beter volgens mij :N

Wij motorrijders zijn van mening dat de regels niet altijd helemaal voor ons gelden en dat we zelf wel kunnen bepalen wat wel en niet kan. Maar als een automobilist daar dan geen rekening mee houdt dat wij motorrijders maar een beetje doen en laten waarvan wij denken dat het wel kan, dan is de automobilist de gebeten hond want die keek niet uit zijn doppen?

moet ik hier uit opmaken dat jij van mening bent dat alleen motorrijders meer dan 2,5 keer te hard rijden?

Waarom spiegel je wel goed in DLD als je daar in NL te beroerd voor bent ( omdat je volgens de wet toch niet hard mag rijden)

Helaas is het in de praktijk ook heel anders, in NL kijken we namelijk vrijwel nooit in de spiegels, niet bij inhalen, niet bij oprijden rijbaan vanuit een oprit, niet als we lekker links rijden, niet als we voor een verkeerslicht stan te wachten, kortom het probleem ligt niet bij die ene motorrijder die eens te hard rijdt, maar bij een gebrek aan respect naar anderen toe... hier is het allemaal IKKE IKKE IKKE.... en dat is ook in de rest van onze maatschappij, dus niet alleen op de weg.
 
moet ik hier uit opmaken dat jij van mening bent dat alleen motorrijders meer dan 2,5 keer te hard rijden?

Waarom spiegel je wel goed in DLD als je daar in NL te beroerd voor bent ( omdat je volgens de wet toch niet hard mag rijden)

Helaas is het in de praktijk ook heel anders, in NL kijken we namelijk vrijwel nooit in de spiegels, niet bij inhalen, niet bij oprijden rijbaan vanuit een oprit, niet als we lekker links rijden, niet als we voor een verkeerslicht stan te wachten, kortom het probleem ligt niet bij die ene motorrijder die eens te hard rijdt, maar bij een gebrek aan respect naar anderen toe... hier is het allemaal IKKE IKKE IKKE.... en dat is ook in de rest van onze maatschappij, dus niet alleen op de weg.

Heerlijk je aannames en conclussies :')

Het ging heir over een motorrijder die Vmax x 2,5 rijdt en daarmee dus gewoon de oorzaak is van een eventueel ongeluk en niet de bestuurder van een auto die dergelijke snelheden niet hoeft te verwachten als er ergens een max snelheid geldt. Dat jij daaruit wilt concluderen dat ik van mening ben dat alleen motorrijders dat doen mag jij dan voor jouw rekening nemen, maar is niet wat ik zeg :)

Dan trek je de conclusie dat ik in Duitsland beter zou spiegelen dan in Nederland...waar je die conclusie uit trekt is echt een heel groot raadsel voor me :')

En dan heb je het over dat we hier in NL helemaal niet in de spiegels kijken en het alleen maar IK IK IK is....en als iemand (waaronder ik) dan zegt dat ik het gevoel heb dat dit in Duitsland toch wel anders is en dat men daar veel meer rekening houdt met elkaar en ruimte maakt voor elkaar om in te kunnen voegen, dan is mijn gevoel blijkbaar ook niet goed. :')
 
in Duitsland toch wel anders is en dat men daar veel meer rekening houdt met elkaar
Oja, dat ook nog... al eerder heb ik aangetoond dat er in Duitsland veel meer mensen op zebrapaden worden aangereden dan in Nederland. Dat is omdat men daar zo veel rekening houdt met elkaar :P
 
Jouw gevoel is net zoveel waard als mijn gevoel.

Ik vind Duitsers op de autobahn (vooral Z Duitsland!) minstens zo horkerig als nederlanders.

Daarbij heb ik het gevoel (heerlijk zo'n margrietmiddag :+ ) dat de mensen in de randstad flink hufteriger rijden qua egoisme en qua misgunnen dan provinciaaltjes. Die laatsten rijden trouwens meestal wel schofterig veel harder. De amsterdammers en co rijden immers nooit harder dan 100.

Zo. Cijfers maken me niet uit. Het is MIJN gevoel.
 
Ik heb het gevoel dat ik dit topic veel leuker vind sinds het wat luchtiger is.

Of is dat slechts mijn enorme chagrijnige bui van gisteren die aan het wegtrekken is?
:?
 
Oja, dat ook nog... al eerder heb ik aangetoond dat er in Duitsland veel meer mensen op zebrapaden worden aangereden dan in Nederland. Dat is omdat men daar zo veel rekening houdt met elkaar :P

Er zijn veel meer zebrapaden in Duitsland? :?
 
Jouw gevoel is net zoveel waard als mijn gevoel.

Ik vind Duitsers op de autobahn (vooral Z Duitsland!) minstens zo horkerig als nederlanders.

Daarbij heb ik het gevoel (heerlijk zo'n margrietmiddag :+ ) dat de mensen in de randstad flink hufteriger rijden qua egoisme en qua misgunnen dan provinciaaltjes. Die laatsten rijden trouwens meestal wel schofterig veel harder. De amsterdammers en co rijden immers nooit harder dan 100.

Zo. Cijfers maken me niet uit. Het is MIJN gevoel.

Sorry, dat zal ik wel geweest zijn in de duitse huurauto vanaf vliegveld Munchen... dus toch weer een Nederlander...
 
B|

Om heel eerlijk te zijn ga ik regelmatig even in Duitsland mensen aanrijden op zebrapaden }) }) })
Alles voor de statistiek he?
*O*
 
Laatst bewerkt:
En biecht maar op:

Wie heeft al die levensgevaarlijke ravijnen in Duitsland gegraven :? :? :? :?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan