kevinblade

motorverslaafde/deskundige
1 okt 2003
11.195
759
Apeldoorn
Hallo menschen

Ik ben voornemens om binnenkort een zaterdag te organiseren om motorrijders de gelegenheid te geven om een Energica Ego of Eva kennis te laten maken middels een proefritje.
De zal wel onder begeleiding zijn ivm verzekering.
De opstapplek zal op de Argonweg 57 Almere zijn bij het pand van RG Tuning.
Mensen die interesse hebben kunnen contact opnemen met Kevin Groeneveld 06-81353734 op kevingroeneveld@hotmail.com
Hij is specialist betreffende de elektrische motorfietsen en kan al jouw vragen beantwoorden.
Bij genoeg interesse gaan we een gezellige dag ervan maken.
Een interessepeiling is nodig gezien de kosten van zo,n dag aanzienlijk zijn.
Meld je aan en laat je verrassen en je zal merken dat elektrisch motorrijden anders is maar ook heel gaaf.
Voel het massieve koppel van 200nm en maak er een nieuwe ervaring van.
Kevin is niet alleen coureur in het ONK Supercup 1000cc met een R1M, maar daarnaast als 18 jarige ook zeer positief over elektrische motorfietsen.
We doen dit in samenspraak met de importeur www.electricmotorcycles.nl
Laat je verrassen en schrijf je in zodat we jullie een mooie aanvullende ervaring kunnen en mogen aanbieden.

Tevens hebben we ook een Energica Eva staan voor de verhuur, deze kan je vanaf 1 dag meenemen of meerdere dagen.
 

Bijlagen

  • 20170921_093439.jpg
    20170921_093439.jpg
    169,6 KB · Weergaven: 12
Jammer dat Elektrische Motor met Zero emissie, snelladen, maximale Range niet in de lucht is.
Waarom heeft een electrische motorfiets iets dat op een brandstof tank lijkt (affijn de BMW F800 heeft ook zoiets ondanks dat de tank daar niet zit)?

De link werkt gewoon.
Maar dat het een benzine tank lijkt is design, daaronder zit de electronica.
De fabriek gaat voor hoge kwaliteit en het moet er vertrouwd uitzien.
De klacht was altijd dat mensen ten eerste elektrisch eng vonden, en dat het design ook afwijkend was.
Net als met auto,s.
Elektrische auto,s lijken heel erg op ice auto,s.
 
De linkt werkt inderdaad weer.
Om het beste eruit te halen zal de ontwerper uit de doos moeten denken, bij het merk Johammer zie je dat het beste terug.
Tja, die Johammer lijkt niet op de traditionele motorfiets met verbrandings motor maar heeft heel efficient de elektro motor direct aan het wiel gemonteerd en veel ruimte voor de accu's. Kijk wat nodig is om te kunnen rijden en bouw dat efficient samen tot iets dat in alle opzichten goed functioneerd.
Vasthouden aan vertrouwde zaken is dodelijk, het geluid is al weg, die "tank" mag van mij ook weg. Auto's hebben ook geen buiten-boord spat borden meer of koplampen als ogen op steeltjes.
 
Motorrijders zijn heel erg conservatief. Het ontwerp mag dus niet teveel afwijken van de traditionele motorfiets. Dat het cover over de elektronica er uit ziet als een brandstoftnk is dus meegenomen.
Je ziet hetzelfde bij EV auto's Je hoeft geen enorme hoeveelheden warmte af te voeren, een radiator en grill is dus niet meer nodig. Aerodynamisch kan de neus veel beter. Maar omdat het er traditioneel uit moet zien hebben auto's toch een open voorkant.
 
Ik kreeg kort geleden de kans om even op een Energica Eva te rijden na een best wel aantal ritjes met een Zero(werk)
Mijn ervaring is dat het serieus hard van zijn plek gaat.
Of het ooit eens mijn voorkeur zal krijgen na 35 jaar motorrijden en er achter zal staan 🤔.......twijfel.
Iets met een blerpijp is nog steeds heel bevredigend heerlijk met het gas spelen etc etc😁 en dat mis je met b. v een Eva.
 
Terug
Bovenaan Onderaan