Enorm stinkende handschoen, om van te kotsen

Oorzaak is meestal dat je ze niet snel genoeg droog krijgt. Oplossing schoenen drogers er in.

Ik denk dat als je dit alsnog doet het probleem grotendeels weg is.
 
Mij is het in 14 jaar nog niet gelukt schimmel te kweken in mijn handschoenen in ieder geval.

:^

Ze ruiken niet naar bloemetjes, maar echt stinken doen ze niet.
Na een regenrit schuif ik ze om de handvaten van mijn stuur, of een fiets, om ze iets sneller te laten drogen.

Maar...
Ik heb ook een tweede paar (%&*$ te strakke) zodat ik mijn goede altijd kan laten drogen voordat ik ze weer aan doe.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb voor de tussentijd te overbruggen voor ik wat van die boorzuurschilfers haal de handschoenen opnieuw in de diepvriezer gestoken met een paar silicagelzakjes die ik onlangs nog had gekocht (70 cent voor 50 stuks) om zo het vocht te onttrekken van de handschoenen.
De handschoenen liggen er bijna 24 uur in, en ik wil ze wel tot 48 uur erin houden.
 
Ik heb ooit de magnetron geprobeerd maar toen bleek plastic toch wel te gaan smelten :')

stinkt ook, nog erger dan schimmel :r

toen heb ik nieuwe gekocht en keer ik ze binnenstebuiten als ze nat zijn. werkt prima!
 
Het maximum van leven dat ik uit m'n handschoenen krijg (per paar) is 2 jaar, daarna beginnen ze te schimmelen of stinken.

....

En experimenteren kan ook wel een paar interessante oplossingen brengen bij soortgelijke problemen :P
Ik doe nu met mijn huidige lente-tot-herfst handschoenen zo'n 6 jaar en ik heb ze minstens 200 dagen per jaar aan. Ze drogen altijd overnacht en zijn de volgende ochtend nooit nat. En je raad het al, geen stank, geen schimmel. Misschien doordat ze een ademend membraan hebben? Ze waren ook wel een ietsje duurder dan 35 euro moet ik zeggen.

Experimenteren voor het experimenten kan geen kwaad inderdaad :)
 
Ik heb ooit de magnetron geprobeerd maar toen bleek plastic toch wel te gaan smelten :')

stinkt ook, nog erger dan schimmel :r

toen heb ik nieuwe gekocht en keer ik ze binnenstebuiten als ze nat zijn. werkt prima!


Ik heb ze ook eens in een magnetron gedaan. Tijdens een lange regendag dacht ik dat het dè oplossing was voor natte handschoenen. Bij een Duits wegrestaurant hadden ze zo'n geval om kinderflesjes op te warmen. De handschoenen (en het restaurant) stonken toen meer dan ook.
Die Duitsers konden mijn vindingrijkheid niet waarderen. Dat werd een erg korte pauze. :+
 
Analoog aan Potporrie. Je ruft in de plee en het stinkt naar kak. Je zet er Potporrie in en nu ruft het naar kak en Potporrie.

Jij mag kiezen.
 
Ik heb toch liever kak en potporrie dan alleen kak, het maskeert de geur wel :')
 
Moet je eens aan mijn polyester-shirtje snuffelen als ik gefietst heb. Dan ruikt jouw handschoen nog naar een alpenweitje.
Syntetisch materiaal + zweetbacterien = 'feest'
 
Even een tussenstand:
De diepvries hielp met het "maskeren" van de geurtjes, maar nog niet helemaal.
Straks naar de apotheek voor wat boorzuurschilfers.

bijgevoegd om 15:10:
Boorzuurschilfers gehaald, ziet er wel grappig uit, ook lekker goedkoop voor zo'n groot potje.
Zal ik ook wel in m'n schoenen en laarzen kunnen gooien :)
 
Laatst bewerkt:
Helaas. Urine is volkomen steriel maar is een goede voedingsbron voor bacteriën... Daarom ook dat toiletten na verloop van tijd gaan stinken. Da's niet omdat ze iedere plasbeurt grondig ontsmet worden!


Zeg dit nooit :N nooit tegen je vrouw voordat je hem erin stopt oke :+

Was btw een grapje om in je handschoenen te urineren :P

Wel leuk als iemand het al gedaan heeft _O-
 
Klazien uut Zalk zou hier jaloers op zijn: de ultieme tip om je handschoenen weer fris en schimmel-/bacterie-vrij te krijgen. Ook voor al die andere mensen die experimenten hebben aangedragen. Ook voor leren handschoenen. Ook voor de lege portemonnee.

Een sopje van lauw water met een beetje groene zeep (kost geen knoop, ontvet, ontsmet, verwijdert vlekken, overal verkrijgbaar, milieuvriendelijk, etc. etc. etc.) en hierin je handschoenen goed soppen. Het is een top schoonmaakmiddel en reinigt toch heel zacht, dus ook geschikt voor kwetsbare materialen.

Daarna schoon lauw water pakken, scheut witte natuurazijn erin. Kost nog minder dan een klein knoopje. Hierin goed uitspoelen. Azijn heeft de volgende eigenschappen: het is schimmeldodend, neutraliseert de werking van zeep, ontkalkt en haalt de kleur op.

Resultaat: schone, frisse, hygiënische handschoenen.

Als je de geur van azijn vervelend vindt: dit is weg zodra je handschoenen droog zijn. Eventueel kun je een paar druppels lavendelolie toevoegen aan het spoelwater, dat ruikt niet alleen lekker maar is eveneens bacterie- en schimmeldodend.

(NB deze geweldige tip van mijn moeder's moeder is ook geschikt voor tapijt, toilet, vloer, kleding, zelfs je haar! Getest en beproefd, typisch gevalletje 'baat het niet dan schaadt het niet')
 
Diepvries helpt heeeel eventjes, voornamelijk zolang de handschoenen koud zijn.
Uit de MX hoek ooit deze tip gekregen: in de droge (hand-)schoenen soda gooien, 24hr laten staan en weer leeg kloppen. Werkt echt goed, maar na een paar keer flink zweten in de schoenen komt de geur toch wel weer terug maar dan kun je het recept gewoon herhalen.

Dit zou ook een goede oplossing zijn:
Shoefresh schoenverfrisser: dé oplossing voor stinkende schoenen
 
Handschoenen van binnen volspuiten met bloemetjes wc-spray!

De kat van mij had op het tapijt zitten poepen.(met zijn vrijwel schone kattenbak een paar meter verderop) En neem dan maar van mij aan daar kunnen nog niet 10 stinkende handschoenen tegenop. Plek schoongemaakt en ingespray-d met bloemetjes-geur. Het heeft 2 dagen naar bloemetjes geroken, maar zeker geen stank meer.
De kat heb ik vol gesmeerd met z'n eigen stront en buiten de deur gezet. Die mocht een paar dagen niet meer naar binnen tot die weer een beetje fris was. Hij heeft het nooit meer gedaan!
 
Laatst bewerkt:
Je wacht waarschijnlijk tot ze gaan stinken en dan probeer je wat, das te laat want dan zitten ze vol met sporen en die zijn bijna onverwoestbaar.( vraag de gynocoloog maar)
Proberen vanfa dat ze nog nieuw zijn een vast schema aan te houden van bv iedere 6 weken in de biotex en uitspoelen, nix wringen of wrijven maar gewoon in een dunne lauwe biotex oplossing hangen en daarna een minuutje aan de kraan van binnen naar buiten doorspoelen, dan hoef je ook niet de binnenvoering eruit te trekken en blijven ze heel.
Ook aan te raden voor de levensduur bij kunstof handschoenen(de isolatie is bijna altijd een kunstof) want dierlijk vet is funest voor kunstoffen.
Volledig leren zomer handschoenen stinken altijd want (voormalig) levend materiaal.

Als ze eenmaal stinken krijg je een poreuse cirkel, sporen in je handschoenen zorgen voor schimmel op je handen die je daarna weer in je handschoenen stopt enz enz.
Canesten ( generische naam clotrimazol) is een middel tegen huidschimmels en voor de vrouwtjes daarbinnen dat weinig kwaad doet ook als je geen schimmels hebt, voor het rijden even handen wassen en 1 mespuntje over je hele handen wrijven, een tubetje a 8 eu gaat jaren mee.
 
Laatst bewerkt:
Je wacht waarschijnlijk tot ze gaan stinken en dan probeer je wat, das te laat want dan zitten ze vol met sporen en die zijn bijna onverwoestbaar.( vraag de gynocoloog maar)
Proberen vanfa dat ze nog nieuw zijn een vast schema aan te houden van bv iedere 6 weken in de biotex en uitspoelen, nix wringen of wrijven maar gewoon in een dunne lauwe biotex oplossing hangen en daarna een minuutje aan de kraan van binnen naar buiten doorspoelen, dan hoef je ook niet de binnenvoering eruit te trekken en blijven ze heel.
Ook aan te raden voor de levensduur bij kunstof handschoenen(de isolatie is bijna altijd een kunstof) want dierlijk vet is funest voor kunstoffen.
Volledig leren zomer handschoenen stinken altijd want (voormalig) levend materiaal.

Als ze eenmaal stinken krijg je een poreuse cirkel, sporen in je handschoenen zorgen voor schimmel op je handen die je daarna weer in je handschoenen stopt enz enz.
Canesten ( generische naam clotrimazol) is een middel tegen huidschimmels en voor de vrouwtjes daarbinnen dat weinig kwaad doet ook als je geen schimmels hebt, voor het rijden even handen wassen en 1 mespuntje over je hele handen wrijven, een tubetje a 8 eu gaat jaren mee.

Dat brengt me op een idee: Zou Daktarin voetpoeder iets zijn? Da's ook tegen (voet-)schimmel (miconazol); je strooit het normaal gesproken in je schoenen om daar de schimmel te doden. Persoonlijk zou ik liever een beetje poeder in mijn handschoenen strooien dan er een creme in te smeren.

Tegen de geur kan je er ook nog een nachtje een handje soda in doen, dat absorbeert de geur. Dat zou ik dan even in een koffiefilterzakje vouwen.
Of kattenbakkorrels, werkt ook.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan