EURO-4 norm, grootste aanpassing motoraanbod ooit!

Motorfietsen lopen achter, er zijn maar een paar fabrikanten serieus bezig met de toekomst. De rest maakt wat ze altijd maakten; een nieuw kleurtje, wat ledjes her en der en we vinden het allemaal weer prachtig.:^

Helemaal eens.Die Outlander is gewoon een product van de wetgeving, en die deugt niet.

Een hybride zoals een Toyota is juist een heel verstandige keus als je een automaat zoekt. Een hybride gedraagt zich als een traploze automaat maar er zit helemaal geen zware automatenbak onder en dan is zo'n hybride ook nog eens veel zuiniger dan een vergelijkbare benzine automaat.
En die opmerking over dat gewicht is echt onzin, vergelijk dan ook vergelijkbare modellen.
Het laatste model Prius is onlangs weer beloond vanwege de zuinigheid.

Reken maar eens uit hoeveel brandstof er door de tankvulopening gaat als je een ton of twee rijdt met je conventionele benzinewagen, en hoeveel datzelfde kost bij bijvoorbeeld een hybride Toyota.
Een Prius. Mijn god. :')

Ik rijd dan wel 1 op 10 of 1 op 15 en betaal daar wel wat meer voor. :)

Ben nie zo'n zeunige Hollander, denk ik.

Jij rijdt vast ook een motorscooter omdat het zo zuinig is? :+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb CI5A gedaan.
Radioactief afval mag niet in een leeg gasveld gedumpt worden, maar bovenop een gasveld wonen heeft men dan geen problemen mee... :?

Weinig behoefte om mij te mengen in de discussie, maar dit vond ik wel een mooie opmerking.

Enig idee hoe het dan in een leeg gasveld terecht zou moeten komen? Het is geen holte op een kilometer diepte oid :+
 
....Jij rijdt vast ook een motorscooter omdat het zo zuinig is? :+. ....
Ik zie niet echt in wat daar zo lachwekkend aan is; nee, met een MV Agusta F4 Tamburini dagelijk door weer en wind naar je werk gaan is slim...

Als je er nauwelijks mee rijdt is het verbruik niet zo belangrijk maar mijn motor is mijn primaire vervoermiddel; ik gebruik hem elke dag, ik tank elke week.

Een paar cijfers: gemiddeld verbruik 1 op 26, de gereden afstand sinds aanschaf eind 2008 is op dit moment 104.000 km, totaal verbruikt dus 4000 liter, als een liter € 1,50 kost is dat € 6000,-.
Als ik jouw voertuig had gereden met een verbruik van 1 op 10 had dat 10.400 liter a € 1,50 gekost, dat is € 15.600,-


Wat ik heb uitgespaard in nog geen 8 jaar tijd puur op het verbruik, is dus een bedrag van € 9600,- .

Daar kun je heel leuke dingen mee doen....

Dan kun je wel stoer gaan zitten doen dat het je niet uitmaakt dat je 1 op 10 rijdt, het is natuurlijk gewoon jezelf voor de gek houden. Je bent gewoon stom bezig als je niet op het verbruik let.
 
Ik heb er wat voor over om niet op een scooter te rijden.

Dat dit vanuit financieel oogpunt niet het slimste is zal ik niet ontkennen.

Genot mag van mij wat kosten. Anders ging ik wel fietsen.

Die €9600 is het mij wel waard in 8 jaar om op een MV te rijden. Die grijns is onbetaalbaar.

Een Prius en een motorscooter. Ik peins er niet over. Ook niet als dat mij 9600 euro in 8 jaar oplevert. :N
 
Laatst bewerkt:
Ik rij 30.000km per jaar, dus brandstof is voor mij een significante kostenpost elk jaar. Toch is verbruik niet iets waar ik op let als ik een motor koop. Ik vind het wel belangrijk dat het ding comfortabel is, er zijn dagen dat ik er 8 uur of langer opzit. Als het me alleen maar om kosten ging had ik wel een heel klein autootje gekocht.
 
Reken maar eens uit hoeveel brandstof er door de tankvulopening gaat als je een ton of twee rijdt met je conventionele benzinewagen, en hoeveel datzelfde kost bij bijvoorbeeld een hybride Toyota.
Donder op! De Prius is jarenlang aan leaserijders verkocht die gemiddeld 50.000 km per jaar rijden. Dat zijn snelwegkilometers waar de elektromotor geen enkel bijdrage levert, grote nadeel! 250 kg extra die je mee sleurt! Ga lekker een diesel rijden, het liefst een VW.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie niet echt in wat daar zo lachwekkend aan is; nee, met een MV Agusta F4 Tamburini dagelijk door weer en wind naar je werk gaan is slim...

Als je er nauwelijks mee rijdt is het verbruik niet zo belangrijk maar mijn motor is mijn primaire vervoermiddel; ik gebruik hem elke dag, ik tank elke week.

Een paar cijfers: gemiddeld verbruik 1 op 26, de gereden afstand sinds aanschaf eind 2008 is op dit moment 104.000 km, totaal verbruikt dus 4000 liter, als een liter € 1,50 kost is dat € 6000,-.
Als ik jouw voertuig had gereden met een verbruik van 1 op 10 had dat 10.400 liter a € 1,50 gekost, dat is € 15.600,-


Wat ik heb uitgespaard in nog geen 8 jaar tijd puur op het verbruik, is dus een bedrag van € 9600,- .

Daar kun je heel leuke dingen mee doen....

Dan kun je wel stoer gaan zitten doen dat het je niet uitmaakt dat je 1 op 10 rijdt, het is natuurlijk gewoon jezelf voor de gek houden. Je bent gewoon stom bezig als je niet op het verbruik let.

Tot dat we straks weer extra geld moeten betalen om die arme landen te helpen om van die vieze oude accu troep af te komen, en wat denk je van al dat extra materiaal wat gebruikt word om dit te realiseren? dat kost ook energie.

Over de euro4 norm.. wat een bull. lelijke reflector dr bij op. en zon lomp koolstoffilter.
en maar brandstof bij pompen om zon fiets normaal te kunnen laten lopen.. Kijk eens naar het verbruik van de oudere motorfietsen zonder lambda enzo.. dat is veel lager. Uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk
 
symboolpolitiek ten top, lang leve de EU. Eensgezindheid voor allen, oh nee toch niet, tol betalen in je buurlanden!
 
.....Over de euro4 norm.. wat een bull. lelijke reflector dr bij op. en zon lomp koolstoffilter.
en maar brandstof bij pompen om zon fiets normaal te kunnen laten lopen.. Kijk eens naar het verbruik van de oudere motorfietsen zonder lambda enzo.. dat is veel lager. Uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk

Moet je nagaan wat er voor nodig is om een stoommachine aan de Euro 4 normen te laten voldoen, dat wordt helemaal een enorm roetfilter, daar moeten wel zoveel kolen bij om de uitstoot binnen de normen te krijgen, dát is slecht voor het milieu ! Poe heey....


En weer geef je de normen de schuld terwijl de oorzaak ligt bij die ouderwetse verbrandingsmotor.

De fabrikanten hebben honderd jaar lang zulke dingen gemaakt, ze kennen niets anders omdat ze nooit iets anders overwogen hebben. Het ding is van zichzelf al verre van ideaal met het lage rendement, stationairloop, koeling, grillig koppelverloop etc. en nu is er ook nog een hele chemische fabriek nodig om die uitlaatgassen enigszins in de buurt van de norm te krijgen, tienmaal te veel vinden we schijnbaar nog goed genoeg....

Die verbrandingsmotor voldoet gewoon niet langer ! Dat ding is uitontwikkeld, er zijn nu zoveel trucjes nodig om de zaak aan de wetgeving te laten voldoen dat het te gecomliceerd wordt, te log en te onderhoudsgevoelig.

Fabrikanten hebben toch alle tijd gehad, velen maken miljarden winst maar ze blijven maar trucjes verzinnen om het onvermijdelijke uit te stellen, en vervolgens krijgen de normen de schuld.
Het is hun eigen schuld.

In de beginpost wordt een merk genoemd waarvan geen enkel model voldoet aan de toekomstige normen, Harley Davidson, nieuw geproduceerd antiek. Het is hun eigen stomme rotschuld dat ze maar door blijven gaan op een doodlopende weg, vanwege de winst. Het verdient zo lekker door alleen maar meer van hetzelfde te maken en vooral niet te veranderen.
Eén merk werd niet genoemd, een merk waarvan alle modellen met gemak voldoen asn de strengste uitstootnormen, Zero; dat merk heeft een visie, is klaar voor de toekomst, heeft totaal geen last van aangescherpte uitstootnormen.
 
We hebben 6 miljard euro per jaar aan subsidie op elektrische en hybride auto's gegeven, zodat de zakelijke bijtelling laag blijft vervolgens worden nagenoeg al deze dure auto's op een trailer gereden en naar het buitenland getransporteerd, omdat ze te duur zijn voor de particulier. De outlander was zonder subsidie nooit verkocht, in plaats van 1 op 51 loopt dat ding 1 op 15.

Ook de prius haalt lang niet de door de fabrikant opgegeven cijfers. De laadstekker zit bij de meeste gebruikers zelfs nog in de fabrieksfolie in de kofferbak. Te lastig voor een drukke vertegenwoordiger. En de verbruikscijfers liggen netzo hoog als van een normale vergelijkbare benzine auto, inclusief een veel hoger co2 uitstoot. In het verleden reed mijn middenklasse Mitsubishi met benzinemotor van 1800 cc van 16 jaar oud zuiniger dan de prius.

Tijd dus voor realistische verbruiksgegevens, in plaats van door de fabrikanten zelf uitgevoerde sjoemel testen.

De verbruikscijfers waar ik op doel komen uit de data van leasemaatschappijen en tankpas gegevens.


100 jaar geleden was de actieradius van een elektrische auto ongeveer gelijk aan die van nu. Alleen de Tesla s doet het beter, maar die is zo duur, dat het alleen een speeltje is voor de Happy few.

En een Zero is leuk voor een ritje in de buurt, maar lijkt me nog totaal ongeschikt voor een rondje Scandinavië. Enige evolutie is nog gewenst.

Ik vind het overigens prachtig, dat overal in Nederland van die mooie laadstations bij tankstations langs de snelweg zijn gebouwd. Kan je mooi onder schuilen als het regent, auto's staan er nooit te laden, ruimte zat. Het door jou gedroomde ideaalbeeld van elektrisch rijden werkt in de praktijk blijkbaar nog niet zo goed.
 
Moet je nagaan wat er voor nodig is om een stoommachine aan de Euro 4 normen te laten voldoen, dat wordt helemaal een enorm roetfilter, daar moeten wel zoveel kolen bij om de uitstoot binnen de normen te krijgen, dát is slecht voor het milieu ! Poe heey....


En weer geef je de normen de schuld terwijl de oorzaak ligt bij die ouderwetse verbrandingsmotor.

De fabrikanten hebben honderd jaar lang zulke dingen gemaakt, ze kennen niets anders omdat ze nooit iets anders overwogen hebben. Het ding is van zichzelf al verre van ideaal met het lage rendement, stationairloop, koeling, grillig koppelverloop etc. en nu is er ook nog een hele chemische fabriek nodig om die uitlaatgassen enigszins in de buurt van de norm te krijgen, tienmaal te veel vinden we schijnbaar nog goed genoeg....

Die verbrandingsmotor voldoet gewoon niet langer ! Dat ding is uitontwikkeld, er zijn nu zoveel trucjes nodig om de zaak aan de wetgeving te laten voldoen dat het te gecomliceerd wordt, te log en te onderhoudsgevoelig.

Fabrikanten hebben toch alle tijd gehad, velen maken miljarden winst maar ze blijven maar trucjes verzinnen om het onvermijdelijke uit te stellen, en vervolgens krijgen de normen de schuld.
Het is hun eigen schuld.

In de beginpost wordt een merk genoemd waarvan geen enkel model voldoet aan de toekomstige normen, Harley Davidson, nieuw geproduceerd antiek. Het is hun eigen stomme rotschuld dat ze maar door blijven gaan op een doodlopende weg, vanwege de winst. Het verdient zo lekker door alleen maar meer van hetzelfde te maken en vooral niet te veranderen.
Eén merk werd niet genoemd, een merk waarvan alle modellen met gemak voldoen asn de strengste uitstootnormen, Zero; dat merk heeft een visie, is klaar voor de toekomst, heeft totaal geen last van aangescherpte uitstootnormen.

Ik ben het eens met de insteek van je verhaal, maar veel elektrofanaten denken dat de toekomst 'nu' al is. Helaas, de accutechnologie is de komende 10 tot 20 jaar nog niet voldoende ontwikkeld om elektrische aandrijving de brandstofmotor te laten vervangen. Een elektromotor is een elektromotor en dat principe is nu wel bekend. Maar zolang de accus nog erg duur zijn, een lage energiedichtheid hebben en een erg beperkte levensduur gaat de overstap nog niet beginnen.

En dan maakt het niet uit hoe erg je (vanuit overheidswege) het elektrisch rijden probeert te pushen. Het is op dit moment alleen geschikt voor korte afstanden en de auto kan je na 5-10 jaar intensief gebruik weggooien omdat de accu's versleten zijn en een nieuw accupakket ongeveer de helft van de nieuwwaarde kost. Zolang er geen revolutie komt op het gebied van accutechnologie (en dat komt er wel aan, maar again; niet nu) gaat het niet gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie overigens wel vaak dat er over de Zero (volledig elektr.) of andere volledige elektrische motors.
Is hybride geen optie in de motorwereld? Of is dat geen haalbare kaart met gewicht?
 
Ik zie overigens wel vaak dat er over de Zero (volledig elektr.) of andere volledige elektrische motors.
Is hybride geen optie in de motorwereld? Of is dat geen haalbare kaart met gewicht?
De motor is grotendeels meer een pleziersvoertuig. Vandaar dat er ook nauwelijks diesel motorfietsen zijn.
Tevens is er amper ruimte voor een benzinetank, laat staan nog een accu erbij.
 
Er is niet genoeg plek op een motorfiets om zowel een verbrandingsmotor+koelsysteem als een electromotor+accupakket én een ingenieuze versnellingsbak te monteren in een motorfietsframe.
 
Wat aan de basis van de oeverloze discussie staat is egocentrisme. Als wij hier minder Co2 meten en in het land waar de half fabricaten van je motor gemaakt worden verdubbeld de uitstoot, dan kraait er geen haan naar en hebben wij het voor mekaar (met schouderklopje voor de politicus die dan "resultaat" behaald heeft).

Wat willen alle auto en motor fabrikanten? Zo veel mogelijk nieuwe producten verkopen die zo snel mogelijk vervangen worden door nog nieuwere producten. En mensen die de wereld willen verbeteren zijn daarin tegenwoordig een nog interessantere doelgroep dan rijke sportwagen liefhebbers. Maar iedere keer als je een nieuwe auto koopt draag je bij aan c.a 17 TON Co2 uitstoot (en als je van grote bakbeesten houdt: 25 Ton). Van motoren kan ik geen gegevens vinden zo gauw.

Snelle oplossing:
Subsidie voor mensen die oudere auto's en motoren tot astronomische kilometerstanden blijven rijden (mits de boel technisch aan oorspronkelijk eisen blijft voldoen). Je weet wel, dat is dat groepje mensen die nu min of meer voor asociaal worden versleten met dank aan overheid, media, en jawel, de industrie zelf.

Waar slaat dat op?
Als je de gemiddelde levensduur van jouw model auto / motor (in kilometers) verdubbelt, dan stoot je 50% minder troep uit omdat er geen nieuwe auto / motor voor in de plaats geproduceerd hoeft te worden. FGI.

Stapje verder:
Subsidie voor alle leaserijders die de auto pas weg doen bij minimaal 400.000km, dat scheelt op hele korte termijn 50% in uitstoot en kost in verhouding bijna niets. Zuiniger = goedkoper, dus die ontwikkeling blijft hoe dan ook door lopen (zuinigere, lichtere auto's en motoren die ook nog langer mee gaan). Ongeacht de brandstof / aandrijftechniek is daar een woord voor: Duurzaam.

Probleem:
Bovenstaand klinkt logisch, maar is niet levensvatbaar. Waarom? Omdat die uitstoot reductie dan grotendeels plaats vindt in het land waar de auto / motor gemaakt wordt. En dat interesseert de eindgebruiker en de politiek geen ene reet. En daar wringt de schoen uiteindelijk: Men wil iets goeds doen voor zichzelf en de eigen leefomgeving, liefst met direct resultaat (egocentrisme)en daarom zijn we heel goed in probleem verplaatsing.

Manufacturing a car creates as much carbon as driving it
 
Ach...!
De zon houdt er een keer mee op dames en heren. Die brandt niet oneindig. Wij zullen dat vast niet meemaken, maar het is een kwestie van (heel veel) tijd.

Wanneer dit zover is gaat toch alles naar de klote. Enjoy it while it last *O*
 
Laatst bewerkt:
Snelle oplossing:
Subsidie voor mensen die oudere auto's en motoren tot astronomische kilometerstanden blijven rijden (mits de boel technisch aan oorspronkelijk eisen blijft voldoen). Je weet wel, dat is dat groepje mensen die nu min of meer voor asociaal worden versleten met dank aan overheid, media, en jawel, de industrie zelf.

Goed idee! Als dit doorgaat wordt ik stinkend rijk: Oude Volvo met 5 ton op de teller en 2 BMW motoren met alletwee meer dan 150.000km.
 
Laatst bewerkt:
Onlangs kwam mij dit artikel onder ogen op ZerAuto.

Lees zelf maar:

Keuringsinstantie TÜV heeft de Mercedes-Benz S 500 Plug-in Hybrid onder een vergrootglas gelegd en alle milieuaspecten uitvoerig onderzocht. Gezien het milieuvriendelijke karakter verdient de S 500 Plug-in Hybrid het Milieucertificaat volgens de ISO TR 14062-norm.

Om het internationaal erkende Milieucertificaat te verkrijgen, worden alle milieurelevante details door onafhankelijke experts gedocumenteerd. Om de totale CO2-uitstoot gedurende de levenscyclus van de auto te bepalen, is rekening gehouden met ontwikkeling, productie, recycling en een kilometrage van 300.000.

Volgens TÜV realiseert de Mercedes-Benz S 500 Plug-in Hybrid een CO2-reductie van circa 43 procent, wat overeenkomt met 35 ton. Met gebruik van (hernieuwbare) waterkrachtstroom kan dat oplopen tot 56 procent (46 ton).

Behalve het feit dat de Mercedes-Benz S 500 Plug-in Hybrid tot 33 kilometer geheel emissievrij kan rijden – en mede daardoor gemiddeld slechts 65 g/km CO2 uitstoot – zorgt Mercedes-Benz ook voor een uiterst duurzaam productie- en afbraakproces.

De eerste stekkerhybride van het Duitse merk is te koop voor prijzen vanaf 114.900 euro.

Bron: ZerAuto

Deze getallen komen dus niet van een fabrikant die graag reclame maakt, ze komen van een dé grote Duitse keuringsinstantie TÜV, daar heb ik nu net even meer vertrouwen in dan in wat hier allemaal beweerd wordt.
 
Afval scheiden: Wie deed dat voordat het verplicht werd gesteld ?
Zuinig auto-/motor rijden? Niemand doet het, we rijden het liefst allemaal harder dan toegestaan. Enige wat telt zijn de kosten.
Consumptie/materialisme/mode: We willen alles hebben en het liefst zo nieuw mogelijk hebben, zo veel mogelijk etc....

Oftewel: Op een paar geitenwollen sokken na, geven we met z'n allen geen ene ruk om het milieu. Heel simpel.
 
Laatst bewerkt:
Reken sommen hier en daar allemaal zever in pakskes! Je moet in je woning zuiniger omgaan met elektriciteit a a+ en van die dingen voor het milieu, maar ze gaan dan wel elektrisch gaan rijden promoten? Daar zit geen toekomst in of het is voor de portomonee van de fabrikant! Wat ben je met een wagen met een bereik van 500km en die dan 4 uur aan de stekker moet hangen? Zolang ze niks promoten dat je kan tanken op 5min max ga je mensen nooit kunnen overtuigen. Zo simpel is dat gewoon!
 
is ook wel lekker toegankelijk voor iedereen een auto vanaf 114,900 euro :N
 
...Is hybride geen optie in de motorwereld? Of is dat geen haalbare kaart met gewicht?....
Er bestaat een Piaggio MP3 Hybride.

Maar zeg nu zelf, wat moet je met zo'n ongelooflijk gecompliceerd ding als een veel eenvoudiger vol elektrische motorfiets hem al helemaal overklast.

....Oftewel: Op een paar geitenwollen sokken na, geven we met z'n allen geen ene ruk om het milieu. Heel simpel.....
Ik vrees dat je wel een beetje gelijk hebt, helaas....

Anekdote.

Vanmiddag op weg naar huis reed een Volvo S40 me bijna van achteren aan bij het eerste stoplicht, zo hard kwam ie aanscheuren terwijl het rood was. Als ik zie dat het rood is minder ik mijn snelheid op tijd en probeer te blijven rijden. Hij niet, volgas weg en weer boven op de rem.
Bij het volgende licht gooide hij het stuur naar links en vol gas kwam ie langszij, met een noodgang ging ie er vandoor. Ik reed zelfs voor mijn doen kalm maar heb die auto bijna de hele weg in het zicht gehad.
Er waren meerdere stoplichten onderweg en hij zat te kleven, op te duwen bij het optrekken, asociaal in te halen, reed heel hard op rode lichten af, reed als een idioot weer weg bij elk licht; niet te geloven.

Zo ongelooflijk dom rijden vind ik dat, totaal gebrek aan verkeersinzicht; hopelijk betaalt ie het zelf...

Vlakbij mijn huis ging ie rechtdoor op de rotonde waar ik links moest, ik reed heel kalm en bij die rotonde toch weer gewoon achter hem want er was nog meer verkeer. Hij was met al dat scheuren en aso rijden geen ene steek opgeschoten.



Reken sommen hier en daar allemaal zever in pakskes! Je moet in je woning zuiniger omgaan met elektriciteit a a+ en van die dingen voor het milieu, maar ze gaan dan wel elektrisch gaan rijden promoten? Daar zit geen toekomst in of het is voor de portomonee van de fabrikant! Wat ben je met een wagen met een bereik van 500km en die dan 4 uur aan de stekker moet hangen? Zolang ze niks promoten dat je kan tanken op 5min max ga je mensen nooit kunnen overtuigen. Zo simpel is dat gewoon!
Tjonge jonge, hier heb je vast wel twee hele seconden over nagedacht...
 
Er bestaat een Piaggio MP3 Hybride.

Maar zeg nu zelf, wat moet je met zo'n ongelooflijk gecompliceerd ding als een veel eenvoudiger vol elektrische motorfiets hem al helemaal overklast.Ik vrees dat je wel een beetje gelijk hebt, helaas....

Anekdote.

Vanmiddag op weg naar huis reed een Volvo S40 me bijna van achteren aan bij het eerste stoplicht, zo hard kwam ie aanscheuren terwijl het rood was. Als ik zie dat het rood is minder ik mijn snelheid op tijd en probeer te blijven rijden. Hij niet, volgas weg en weer boven op de rem.
Bij het volgende licht gooide hij het stuur naar links en vol gas kwam ie langszij, met een noodgang ging ie er vandoor. Ik reed zelfs voor mijn doen kalm maar heb die auto bijna de hele weg in het zicht gehad.
Er waren meerdere stoplichten onderweg en hij zat te kleven, op te duwen bij het optrekken, asociaal in te halen, reed heel hard op rode lichten af, reed als een idioot weer weg bij elk licht; niet te geloven.

Zo ongelooflijk dom rijden vind ik dat, totaal gebrek aan verkeersinzicht; hopelijk betaalt ie het zelf...

Vlakbij mijn huis ging ie rechtdoor op de rotonde waar ik links moest, ik reed heel kalm en bij die rotonde toch weer gewoon achter hem want er was nog meer verkeer. Hij was met al dat scheuren en aso rijden geen ene steek opgeschoten.
Tjonge jonge, hier heb je vast wel twee hele seconden over nagedacht...

Langer als dat moet je over zo een dingen niet nadenken om te weten dat azijn pissers de wereld regeren!
 
Er bestaat een Piaggio MP3 Hybride.

Maar zeg nu zelf, wat moet je met zo'n ongelooflijk gecompliceerd ding als een veel eenvoudiger vol elektrische motorfiets hem al helemaal overklast.Ik vrees dat je wel een beetje gelijk hebt, helaas....

Anekdote.

Vanmiddag op weg naar huis reed een Volvo S40 me bijna van achteren aan bij het eerste stoplicht, zo hard kwam ie aanscheuren terwijl het rood was. Als ik zie dat het rood is minder ik mijn snelheid op tijd en probeer te blijven rijden. Hij niet, volgas weg en weer boven op de rem.
Bij het volgende licht gooide hij het stuur naar links en vol gas kwam ie langszij, met een noodgang ging ie er vandoor. Ik reed zelfs voor mijn doen kalm maar heb die auto bijna de hele weg in het zicht gehad.
Er waren meerdere stoplichten onderweg en hij zat te kleven, op te duwen bij het optrekken, asociaal in te halen, reed heel hard op rode lichten af, reed als een idioot weer weg bij elk licht; niet te geloven.

Zo ongelooflijk dom rijden vind ik dat, totaal gebrek aan verkeersinzicht; hopelijk betaalt ie het zelf...

Vlakbij mijn huis ging ie rechtdoor op de rotonde waar ik links moest, ik reed heel kalm en bij die rotonde toch weer gewoon achter hem want er was nog meer verkeer. Hij was met al dat scheuren en aso rijden geen ene steek opgeschoten.
Tjonge jonge, hier heb je vast wel twee hele seconden over nagedacht...

Lang nadenken als iets logisch is? Goh ik kan Ier natuurlijk 20 zinnen neerzetten. Maar waarom? Kheb nu ook mijn punt gemaakt en jij hebr ze begrepen. Of je akkoord gaat daar kan ik niet op antwoorden want daar leek je te moe voor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan