Extra verkeerscontroles rond Assen!!!

ik heb alleen een alcohol controle gehad bij havelte,uiteraard niets aan de hand. maar ik had mijn open venom dempers op m,n motor,en ik dacht eerst tadaa daar komt de bekeuring,
maar tot mijn verbazing werd daar helemaal niet naar gekeken.
Zelfde hier alleen mocht ik doorrijden, maargoed had toch geen alchohol gehad maar mijn schrik was dus ook voor de uitlaat.
 
En toch heb ik een bericht gehoord dat iemand z'n kenteken heeft moeten inleveren van z'n Yoshimura Suzuki, omdat er te veel geluid uit kwam :X .
Zo'n Yoshimura Suzuki die je zo in de winkel koopt :o

Die dingen klinken gewoon nog slechter dan orgineel _O- _O-
 
Alcoholcontrole vind ik een stuk positiever van flitsers, veel mensen op de TT waren ladderzat en ik gok dat een aantla gewoon terug is gereden(quote)
ja ik heb er genoeg gezien die helemaal strak stonden.
afg vrijdag zat er naast mij op de tribune ook een motorrijder lekker te lurken aan de halve liters.
maar op de terugweg zag ik hem weer bij staphorst, maar deze keer stond er een motor agent bij hem, nou heb ik het vermoeden dat hij gisteren niet zelf naar de tt mocht rijden,want ik had immers zelf gezien dat ie ong 5 blikken naar binnen goot.
 
Ik rij al jaren met een full race uitlaatsysteem en heb nog nooit 1 geleuidscontrole gezien, ik kom over de afsluitdijk (A7) dan naar groningen en dan naar assen. Misschien heeft het ermee te maken dat ik donderdag al aankom en zaterdag avond vertrek. Ook geen flitsers gezien :N Lekker met 170 naar huis geknalt, was er zo :P
 
Ik reed zaterdag van Amsterdam naar Amersfoort (okay geen Assen, maar wel ongeveer op de route ;)) met 135 over de ring van Amsterdam. Zie ik ineens in mijn spiegel een motoragent (zonder felgele jas, die vallen me altijd veel sneller op :)) en ik dacht al shiiiitttt, dat wordt een leuke boete. Het enige dat hij deed was even laten zien dat ik het wat rustiger aan moest doen :D
Ik blij, denk dat deze agent het nuttiger vond voor de veiligheid op de weg om zoveel mogelijk motorrijders iets rustiger te laten rijden dan aan mij 15 minuten tijd kwijtraken.

Ik was er wel erg content mee :)
 
En toch heb ik een bericht gehoord dat iemand z'n kenteken heeft moeten inleveren van z'n Yoshimura Suzuki, omdat er te veel geluid uit kwam :X .
Zo'n Yoshimura Suzuki die je zo in de winkel koopt :o

Dit meen je niet? :? Dat kan toch helemaal niet joh. Als het inderdaad zo een standaard dingetje is he...
 
cbr rider, ook een bob gekregen.trouwens die blonde agente mocht er best wel zijn.

Nee ik spaar ze wel maar niet gekregen. Mocht wel twee keer blazen van vrolijke meneer Agent vanwege fotootje maken. Agente was zeker prettig om naar te kijken ja
 
Nou dan wil ik niet weten wat je betaald voor 28 dB overschrijding......... :N
 
Even rekenen... het zijn er 24 |( . Maar toevallig ken ik haar. Compleet Yoshimura uitlaat systeem eronder... een gaaf geluid dat ie maakt (en dat voor een GS500).

Ik heb haar zojuist even aan de lijn gehad, maar echt vrolijk was ze niet. Officier van justitie gaat de boete bepalen en ze moet binnen (volgens mij 4 weken) bij de KLPD langs met een origineel systeem. Das dus mooi kut... boete + een originele uitlaat zien te regelen. Iemand nog tips voor een sloop bedrijf die veel in Suzuki onderdelen doet of iemand kent met een origineel uitlaatsysteem die te koop staat? Zal ze zeker op prijs stellen :Y
 
tja, ik vind dit echt triest om voor geluid boetes uit te gaan delen. Puur om de kas spekken :r :r :r :r

Mee eens.

Is het opeens "motordag" gaan ze "extra strenge controles" voeren (zoals ze dat mooi zeggen) Hey toevallig he? Ik bedoel wanneer heb je de meeste kans om geld te vangen. Uiteraard op een dag dat half motorNederland naar Assen komt.

Daarentegen heb ik liever dat ze dit paar dagen in het jaar doen, en zich voor de rest (naar mijn mening) niet echt druk maken over geluid mits je rustig door de stad rijdt. Ik rij met open pijp rond, en nog geen een diender die er over heeft geklaagd, ja ze kijken wel om, maar ze houden me niet aan ofzo. (even afkloppen)

Nee maar ik kan het best begrijpen hoor. Een motor die teveel "herrie" maakt is een gevaar voor de medeweggebruikers. Je zal er maar doof van worden he.

:z

Ik lees net iets van 2 dB overschrijding, dat is dan 130 euro. (weet niet of het waar is) maar waar gaat het over? 2 dB, 130 euro.

_O- :W

Ze zeggen dat 3 dB verdubbeling van het geluid betekent. Maar dB zegt niet alles om hinderlijk over te komen. Iets met veel dB's hoeft niet perse hinderlijker te zijn dan iets wat minder dB's maakt. ;)
 
Ze zeggen dat 3 dB verdubbeling van het geluid betekent. Maar dB zegt niet alles om hinderlijk over te komen. Iets met veel dB's hoeft niet perse hinderlijker te zijn dan iets wat minder dB's maakt. ;)

Klopt. Ik geloof dat het geluid uitgedrukt in sone daar meer over zegt. Het fijne weet ik er helaas niet van. Wel meen ik te weten dat hoge tonen eerder als vervelend worden ervaren dan lage tonen.
Als bezitter van een tweecilinder komt dit natuurlijk goed in mijn kraam te pas. 8-) ;)
 
Even rekenen... het zijn er 24 |( . Maar toevallig ken ik haar. Compleet Yoshimura uitlaat systeem eronder... een gaaf geluid dat ie maakt (en dat voor een GS500).

Ik heb haar zojuist even aan de lijn gehad, maar echt vrolijk was ze niet. Officier van justitie gaat de boete bepalen en ze moet binnen (volgens mij 4 weken) bij de KLPD langs met een origineel systeem. Das dus mooi kut... boete + een originele uitlaat zien te regelen. Iemand nog tips voor een sloop bedrijf die veel in Suzuki onderdelen doet of iemand kent met een origineel uitlaatsysteem die te koop staat? Zal ze zeker op prijs stellen :Y
Suzuki gs500 gs 500 gs500e in onderdelen,onderdelen Soes GS 500 ;)

en ja wat zal ik d'r van zeggen,een ieder die naar Assen weet dat er jaarlijks de beroemde controles zijn, vind het ook overdreven maar feit blijft ,voor diegene die wel met een "illegale"uitlaat de gok wagen,dat ze wat naief zijn ;)

Kijk anders ff hier op MF onder rubriek; TKO, staan wel meer aanbiedingen ;)
 
Laatst bewerkt:
Klopt. Ik geloof dat het geluid uitgedrukt in sone daar meer over zegt. Het fijne weet ik er helaas niet van. Wel meen ik te weten dat hoge tonen eerder als vervelend worden ervaren dan lage tonen.
Als bezitter van een tweecilinder komt dit natuurlijk goed in mijn kraam te pas. 8-) ;)

Ik herken hier wel iets in...
Als ik een motor langs hoor komen met een open pijp (lees: lage tonen) vind ik het bij lange niet zo irritant overkomen als een opgevoerde scooter :X
 
Ik herken hier wel iets in...
Als ik een motor langs hoor komen met een open pijp (lees: lage tonen) vind ik het bij lange niet zo irritant overkomen als een opgevoerde scooter :X
nadeel van lage tonen is wel dat ze harder klinken dan de db meter aangeeft (in ons geval dus een voordeel :9~ )
 
Geluid kan best irritant zijn, dan doel ik voornamelijk op jochies in gepimpte auto's die de hele dag door de straat rijden, en de scooterkleuters met het irritante geluid. Een motor wordt ik gekgenoeg nooit wakker van, misschien omdat de motorrijders daadwerklijk rijden en niet patsen door de woonwijken... Jammer dat ze nooit geluidscriminelen vanuit de woonwijken mee naar zo'n controle nemen maar altijd de mensen op de snelweg waar niemand last van ze heeft :S

Verder vind ik de bedragen wel erg hoog, je kunt beter gepakt worden voor diefstal, brandstichting of wat dan ook, dan met een motor met de teveel geluid
 
Geluid kan best irritant zijn, dan doel ik voornamelijk op jochies in gepimpte auto's die de hele dag door de straat rijden, en de scooterkleuters met het irritante geluid. Een motor wordt ik gekgenoeg nooit wakker van, misschien omdat de motorrijders daadwerklijk rijden en niet patsen door de woonwijken... Jammer dat ze nooit geluidscriminelen vanuit de woonwijken mee naar zo'n controle nemen maar altijd de mensen op de snelweg waar niemand last van ze heeft :S

Verder vind ik de bedragen wel erg hoog, je kunt beter gepakt worden voor diefstal, brandstichting of wat dan ook, dan met een motor met de teveel geluid

Deze stond ook in assen, hebben jullie hem ook zien staan op camping de haar? 8-)

full



En een geluid dat eruit kwam!!! daar kon je echt niet achter staan :o :o :o
 
Laatst bewerkt:
Even rekenen... het zijn er 24 |( . Maar toevallig ken ik haar. Compleet Yoshimura uitlaat systeem eronder... een gaaf geluid dat ie maakt (en dat voor een GS500).

Ik heb haar zojuist even aan de lijn gehad, maar echt vrolijk was ze niet. Officier van justitie gaat de boete bepalen en ze moet binnen (volgens mij 4 weken) bij de KLPD langs met een origineel systeem. Das dus mooi kut... boete + een originele uitlaat zien te regelen. Iemand nog tips voor een sloop bedrijf die veel in Suzuki onderdelen doet of iemand kent met een origineel uitlaatsysteem die te koop staat? Zal ze zeker op prijs stellen :Y

GS topic bood iemand er laatst gratis 1 aan :Y

Wel gewoon volle pinne wegrijden :}
 
Op de terug weg zondagmorgen idd werden alle motoren ervan tussen gepikt en konden ook wij blazen. Nu drink ik weinig en als ik moet rijden al helemaal niet, voor mij en m'n maatje dus geen probleem, de 2 die voor me stonden konden echter mee naar de oplegger en hadden wel een serieus probleemje.
En voor degenen die roepen nog nooit een geluids controle te hebben gezien, geloof me ze zijn er echt, mocht een paar jaar terug ook ff aan m'n sound laten testen, tijdens de rit naar Assen, stond nog met foto in het AD, had mazzel, maakte precies 100 dB en dat was precies wat ze mocht maken, had daarom m'n lazer van de Gixxer maar verwisseld voor een standaard. Hoewel ze daar tijdens deze alcohol controle niet eens naar keken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan