Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Oja absoluut een smaak kwestie.
Alleen is de stap een stuk kleiner met dit nieuwe boxerblok.
Heb je al met de nieuwe boxer gereden?
Vandaag een scottoiler op mijn Fazer gezet, maar daarbij is de Vacuum demper gescheurd. Voor het installeren zag ik al wat kleine haarscheurtjes, het was dan een gebruikte scottoiller.
Maar toch maak ik me zorgen dat een nieuwe vacuum demper misschien ook weer gaat scheuren. Het rubber werd namelijk redelijk uitgerekt, bij het plaatsen op het blok.
Zijn er hier mensen met ervaring van het installeren van een scottoiler op een fazer 600 (2000)? en moet er misschien een ander onderdeel gebruikt worden?
Kijk, tips uit de praktijk :D Dat van 't verwarmen had ik ook al gelezen, maar de maat van het standaard vacuum dingetje is prima dus.Op m'n ouwe FZS600 (ook 2000) paste dat aansluitstukje prima.
Het moet ook strak zitten, anders zou het lekken. Als je zeker wilt zijn, dan een klein likje zuurvrije vaseline op de vacuumnippel en het rubbertje even voorwarmen, dan wordt het wat zachter/flexibeler.
Oké wacht ik daar nog even op. Want het lijkt zo te zijn dat ik voor het eerst een Fazer rit mee kan gaan doen! Ik heb vanaf 1 April tijdelijk een andere functie op mijn werk, waardoor ik 'gewoon' in dagdienst zit voor 2 maanden en dus alle weekenden 'gewoon' vrij heb.Nope.
Zal na komend weekend het nodige in de OP vermelden.
In basis ben ik ook meer een 4 cilinder liefhebber, maar ik maak graag een uitstap naar wat anders. Tuono was het voor mij niet, maar dat kwam meer door andere nukken van die machine dan door het karakter, enige vervelende vond ik het horten en stoten bij lage toeren als je een ronde of kruispunt reed. Daar heb je met deze boxer absoluut geen last van.
Maar als mijn werk de S1000R in de personeelsaanbieding doet, dan ga ik direct over op die fiets! En voorlopig ga ik eerst eens een seizoen plezier hebben op deze R1200GS.
Nu ben ik officieel gastrijder, van de week mijn trouwe FZS1000 verkocht, gelukkig was het een heel enthousiaste man die helemaal blij met mijn trouwe fazer naar huis ging. Voelt toch een beetje vreemd om je motor weg te zien rijden.
Maar ik heb gelukkig mijn nieuwe trots waar ik nu mijn rijd, inmiddels de eerste 250km erop gezet en tot nu toe geniet ik enorm. Dus alvast een eerste foto. Voor in de OP om echt bij de gastrijders gezet te worden, maak ik van het weekend nog wel wat mooiere foto's.
[afbeelding]
Ik zou wachten waar je verzekering mee komt.Zijn er toevallig mensen die hiermee ervaring hebben of me een nieuw inzicht kunnen verschaffen wat jullie in een desbetreffende situatie zouden doen?
wtf vind 3000 nog aardig aan de prijs
fazer van voor 2000 zou eigenlijk al niet meer opleveren als 1200 euro
Persoonlijk zou ik even wachten op uitsluitsel van de rechtsbijstand, en de motor van de hand doen.
'Gelukkig' heb je er nog eentje staan om te rijden, even een tijdje sparen, en daarna de Honda inruilen en een FZ6 kopen.