Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 12A

MF Fazerrit 2014 voorkeur

  • Zaterdag 12 april

    Stemmen: 1 5,9%
  • Zondag 13 april

    Stemmen: 0 0,0%
  • Zaterdag 19 april

    Stemmen: 13 76,5%
  • Zondag 20 april

    Stemmen: 3 17,6%
  • Zaterdag 26 april

    Stemmen: 0 0,0%
  • Zondag 27 april

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Oja absoluut een smaak kwestie.
Alleen is de stap een stuk kleiner met dit nieuwe boxerblok.
Heb je al met de nieuwe boxer gereden?
 
Oja absoluut een smaak kwestie.
Alleen is de stap een stuk kleiner met dit nieuwe boxerblok.
Heb je al met de nieuwe boxer gereden?

Nee, dat niet.
Ik geloof je meteen als je zegt dat het blok smeuiïger loopt. Maar het blijft een 2cil.......

Die 1200GS waar ik op reed voelde trouwens niet snel aan, maar bleek dat wel te zijn. Niks mis mee, maar het is gewoon mijn type motor niet. Een Tuono (oudere type, de 2cil) voelde al wat prettiger qua zit en sturen, maar hij mist nu eenmaal 2 cilinders.....
 
In basis ben ik ook meer een 4 cilinder liefhebber, maar ik maak graag een uitstap naar wat anders. Tuono was het voor mij niet, maar dat kwam meer door andere nukken van die machine dan door het karakter, enige vervelende vond ik het horten en stoten bij lage toeren als je een ronde of kruispunt reed. Daar heb je met deze boxer absoluut geen last van.

Maar als mijn werk de S1000R in de personeelsaanbieding doet, dan ga ik direct over op die fiets! En voorlopig ga ik eerst eens een seizoen plezier hebben op deze R1200GS.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een scottoiler op mijn Fazer gezet, maar daarbij is de Vacuum demper gescheurd. Voor het installeren zag ik al wat kleine haarscheurtjes, het was dan een gebruikte scottoiller.

Maar toch maak ik me zorgen dat een nieuwe vacuum demper misschien ook weer gaat scheuren. Het rubber werd namelijk redelijk uitgerekt, bij het plaatsen op het blok.

Zijn er hier mensen met ervaring van het installeren van een scottoiler op een fazer 600 (2000)? en moet er misschien een ander onderdeel gebruikt worden?
 
Vandaag een scottoiler op mijn Fazer gezet, maar daarbij is de Vacuum demper gescheurd. Voor het installeren zag ik al wat kleine haarscheurtjes, het was dan een gebruikte scottoiller.
Maar toch maak ik me zorgen dat een nieuwe vacuum demper misschien ook weer gaat scheuren. Het rubber werd namelijk redelijk uitgerekt, bij het plaatsen op het blok.
Zijn er hier mensen met ervaring van het installeren van een scottoiler op een fazer 600 (2000)? en moet er misschien een ander onderdeel gebruikt worden?

Op m'n ouwe FZS600 (ook 2000) paste dat aansluitstukje prima.
Het moet ook strak zitten, anders zou het lekken. Als je zeker wilt zijn, dan een klein likje zuurvrije vaseline op de vacuumnippel en het rubbertje even voorwarmen, dan wordt het wat zachter/flexibeler.
 
Op m'n ouwe FZS600 (ook 2000) paste dat aansluitstukje prima.
Het moet ook strak zitten, anders zou het lekken. Als je zeker wilt zijn, dan een klein likje zuurvrije vaseline op de vacuumnippel en het rubbertje even voorwarmen, dan wordt het wat zachter/flexibeler.
Kijk, tips uit de praktijk :D Dat van 't verwarmen had ik ook al gelezen, maar de maat van het standaard vacuum dingetje is prima dus.
 
Nope. :+

Zal na komend weekend het nodige in de OP vermelden.
Oké wacht ik daar nog even op. Want het lijkt zo te zijn dat ik voor het eerst een Fazer rit mee kan gaan doen! Ik heb vanaf 1 April tijdelijk een andere functie op mijn werk, waardoor ik 'gewoon' in dagdienst zit voor 2 maanden en dus alle weekenden 'gewoon' vrij heb.
Wat dus betekend dat ik met de Fazer rit mee kan! *O*
 
In basis ben ik ook meer een 4 cilinder liefhebber, maar ik maak graag een uitstap naar wat anders. Tuono was het voor mij niet, maar dat kwam meer door andere nukken van die machine dan door het karakter, enige vervelende vond ik het horten en stoten bij lage toeren als je een ronde of kruispunt reed. Daar heb je met deze boxer absoluut geen last van.

Maar als mijn werk de S1000R in de personeelsaanbieding doet, dan ga ik direct over op die fiets! En voorlopig ga ik eerst eens een seizoen plezier hebben op deze R1200GS.

Ik ga ervan uit dat de "personeelsaanbieding" van de 1200GS er eentje in het lease segment is?
Anders blijft het wel een hele dikke rib uit je lijf :+

Mooi ding trouwens. :9~
Gefeliciteerd ermee.
 
Hoi, even een vraagje.

Ik heb mn fzs 600 fazer '03 afgelopen oktober/november binnen weggezet voor de winter en heb deze laatst weer opgehaald. Ik had de motor verder niet aan een accu- of druppellader of iets dergelijks en de accu was dus leeg. Na een start met de startkabels van de buurman ben ik naar huis gereden. Vorige week maandag heb ik er nog heel even mee gereden, dit was net nadat de accu via een lader was opgeladen. Nu was ik er vandaag (een week later) er weer even op uit met mijn broertje achterop en de motor startte in een keer. Nadat wij op onze bestemming waren en pak 'm beet een uurtje later weer richting huis wouden wou de motor ineens niet meer starten. De kill-switch stond goed, de versnelling in neutraal en je kon de lampjes zien knipperen tijdens het induwen van de start-knop. De motor wou op een gegeven moment ook niet meer en we hebben 'm aangelopen. Thuis heb ik de motor weggezet en na het eten (misschien een klein uurtje) was de accu (tenminste ik ga er van uit dat het de accu is) weer leeg. Hij staat op het moment van typen nu weer 2 uur aan de lader, maar moet hij vervangen worden of is het een kwestie van een paar keer goed laden?

Ja, ik weet het, lang verhaal. Maar ik wou even het complete plaatje geven :P
 
Nu ben ik officieel gastrijder, van de week mijn trouwe FZS1000 verkocht, gelukkig was het een heel enthousiaste man die helemaal blij met mijn trouwe fazer naar huis ging. Voelt toch een beetje vreemd om je motor weg te zien rijden.

Maar ik heb gelukkig mijn nieuwe trots waar ik nu mijn rijd, inmiddels de eerste 250km erop gezet en tot nu toe geniet ik enorm. Dus alvast een eerste foto. Voor in de OP om echt bij de gastrijders gezet te worden, maak ik van het weekend nog wel wat mooiere foto's.

[afbeelding]


Jaloers!!! Net ding!!!

Ooit, als ik groot ben ( :+ ), wil ik een 800gs :Y
Rij af en toe op de 1100 gs van mn vriend, hemels! Enigste nadeel wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is dat de koppeling zo enorm zwaar gaat en dattie net een tikkie te zwaar is voor me :P
 
Mijn motor heeft een hydrolische koppelingshendel, gaat super licht, bedienen met twee vingers.
 
Dat scheelt idd enorm! :Y

De GS van mn vriend heeft dat niet (net als de fazer trouwens), na een tijdje krijg je dan best last van je hand omdat je vaak moet schakelen.
Zéker met je winterhandschoenen, kan ik er maar net bij _O-
 
Betreffende mijn Yamaha Fazer 600 uit 1999. Het is een heerlijke motor: comfortabel, snel, maar vooral heel erg eerlijk, voorspelbaar en betrouwbaar.:

Afgelopen zomer - op een motorvakante in Engeland - is er een vrachtauto bij een tankstation tegen m'n geparkeerde motor (en die van m'n maat) aangereden, toen we net 20 minuten het land in waren. Waarschijnlijk heeft de vrachtwagenchauffeur niets gemerkt, maar gelukkig is er wel een getuige geweest die het heeft zien gebeuren en ons kwam waarschuwen (wij waren in het tankstation wat eten/drinken halen). Toen we buiten kwam was de desbetreffende vrachtwagen al weg. Gelukkig was op mijn motor nog wel te rijden, dus zijn we de rest van de week op mijn motor verder gegaan, waarbij we er een relaxvakantie van hebben gemaakt (terwijl we eigenlijk een mooie toertocht gepland hadden). Op dit moment is de rechtsbijstand nog bezig om te kijken of het mogelijk is dit te verhalen. :/

De schade:

WfVQa30.jpg


Daarnaast is de zijstandaard van mijn motor omgebogen. Het schaderapport om alles orgineel te laten fixen gaat redelijk in de papieren lopen (rond de 1200 euro), daarnaast is wat onderhoud eigenlijk ook wel nodig.

Het grootste probleem is eigenlijk de topkuip, als ik een namaak topkuip zou aanschaffen zit deze alsnog rond de 300 euro en dan moet deze nog gespoten worden. Dat vind ik veel te duur en het liefst loop ik tegen een nette tweedehandse topkuip aan ofzo.. :P

Ik heb zelf even een overzichtje gemaakt wat het zou gaan kosten als ik alles zelf zou fixen, hierin heb ik ook het onderhoud opgenomen. Dit wil ik ook allemaal zelf doen, met uitzondering van de kettingset (voor 35 euro kan je deze laten monteren, daarvoor wil ik zelf dan niet gaan prutsen en scheelt me de aanschaf van een klinktool):

FZS 600 DIY Fix

Toch twijfel ik nogal wat verstandig is.. Ik heb zelf ook nog een Honda NTV 650 Revere, leuk ding om hier en daar heen te scheuren. Deze heb ik bij mijn appartement voor de deur staan. Mijn Yamaha Fazer gebruik ik op dit moment eigenlijk zo nu en dan enkel om te toeren. Deze staat in de garage bij mijn ouders en daarom kan ik er ook niet zo vaak op stappen als op die Honda. Dit speelt wel voor een groot gedeelte mee in de overweging. Aan de ene kant zou ik het zonde vinden om hem weg te doen, aan de andere kant zou het financieel wel praktischer uitkomen. Wat verwachten jullie dat deze motor (met / zonder onderhoud) nog zal opbrengen? :j

Mocht ik de motor houden: zelf zal ik het namelijk niet zo'n probleem vinden om de motor 'goedkoop' te repareren en de kras/barst in de topkuip bijvoorbeeld te repareren en daarna over te spuiten. Ook stuurgewicht, spiegels, koppelingshevel vind ik niet zo'n issue. Alleen de meest zichtbare schade zou ik dan repareren. O-)

Zijn er toevallig mensen die hiermee ervaring hebben of me een nieuw inzicht kunnen verschaffen wat jullie in een desbetreffende situatie zouden doen? :)
 
je fazer is gewoon afgeschreven.... optisch zou ik er dan zo min mogelijk aan doen en er gewoon voor zorgen dat ie technisch goed is en blijft.


tis en blijft lastig natuurlijk want je wilt niet op een rammelbak rijden.... maar voor 1200 euro zou je bijna een complete donor motor kunnen kopen :')

oh en lekker kak van die vrachtwagen zeg :X had de getuige niet ff een kenteken kunnen onthouden :X
 
Laatst bewerkt:
Ik denk ook dat ie hiermee economisch is afgeschreven.

Persoonlijk zou ik even wachten op uitsluitsel van de rechtsbijstand, en de motor van de hand doen.
'Gelukkig' heb je er nog eentje staan om te rijden, even een tijdje sparen, en daarna de Honda inruilen en een FZ6 kopen. ;)

Maar wel balen dat ie plat wordt gereden door zo'n eikel. Niet alleen vanwege de schade, maar ook omdat daarmee je vakantie aardig om zeep werd geholpen.
 
@Steephh: mss lesson to learn, altijd je motor 'in het zicht' parkeren waar je pauze neemt. Ik heb met iemand samen getoured, die was erg argwaan. Hij zei kom straks een bus voor je motor rijden, ze tillen die motor in de bus aan de achter zijde en weg is je motor.
 
Zijn er hier eigenlijk nog actieve fzs1000 rijders die nog geen led achterlicht hebben en er interesse naar hebben?

Had op ebay verkeerde bestelt.. Zonder geintegreede knippers |(
 
Zeker ons lesje geleerd.. We stonden een meter of twee achter de vrachtwagen geparkeerd en dat een vrachtwagen nog even achteruit rijdt alvorens weg te rijden verwacht je niet echt. Nouja, nu wel dus.. Maar toen niet.. :P

Overigens, het kenteken had de getuige onthouden, en van het filmpje op de GoPro die op mijn helm zat heb ik ook een printscreen kunnen maken. Het is alleen jammer dat ik die niet op mijn motor bevestigd had, dat had achteraf gezien erg handig kunnen zijn, dan had ik namelijk live actie gehad wat het bewijzen een stuk makkelijker maakt. De helm had ik namelijk mee naar binnen genomen.

Persoonlijk zou ik even wachten op uitsluitsel van de rechtsbijstand, en de motor van de hand doen.
'Gelukkig' heb je er nog eentje staan om te rijden, even een tijdje sparen, en daarna de Honda inruilen en een FZ6 kopen. ;)

Ja daar zit ik dus ook over te denken (al weet ik nog niet of het een FZ6 wordt of iets anders). Ik weet sowieso al dat ik óf financieel de schade vergoed krijg óf niet. Geen tussenwegen. De Honda inruilen heeft trouwens niet heel veel zin, dat ding is van '89 en heb ik ook maar voor 250 euro gekocht, loopt verder redelijk, maar heeft een deukje in de tank, beschadigde teller (daar zit nu wat ducttape overheen :+ ). Leuk ding voor woon/werkverkeer (en om buiten te laten staan in gure weersomstandigheden), maar verder verwacht ik daar niet nog ooit wat terug voor te krijgen. :+ En sowieso zou ik liever particulier kopen dan bij een handelaar.

Maar wat zou dan verstandig zijn? Kleine schades fixen en verkopen? Of eerst onderhoud doen en dan verkopen? Of gewoon helemaal niets doen en te koop zetten? Want daar twijfel ik nogal over.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan