Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 12A

MF Fazerrit 2014 voorkeur

  • Zaterdag 12 april

    Stemmen: 1 5,9%
  • Zondag 13 april

    Stemmen: 0 0,0%
  • Zaterdag 19 april

    Stemmen: 13 76,5%
  • Zondag 20 april

    Stemmen: 3 17,6%
  • Zaterdag 26 april

    Stemmen: 0 0,0%
  • Zondag 27 april

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Denk dat ik morgen maar de dealer ga bellen wat het kost om hem op te halen. Mijn auto is ook stuk momenteel en ik heb niemand met een motortrailer in de buurt. Heb de motor hard nodig voor mijn werk i.v.m. mijn rare werktijden.

Heb wel een aantal links gevonden over het losmaken van een aantal onderdelen.
Mocht iemand interesse hebben.

Removing The Fuel Tank - Sportbikes.net
Gas / Fuel Tank removal
Remove airbox to replace ignition switch
Steve's Zone - Bike Modifications - Dual Headlight Loom Wire Fitting.
 
Laatst bewerkt:
Hij start weer. Wel lijkt het alsof hij ruiger loopt maar ik hoor het normaal met oordoppen in. Ik twijfel over de cilinders2 en 3. Maakt de positie daarvan uit of kan de computer dat zelf corrigeren? Zou hij als ze verkeerd zaten slecht lopen of niet starten of is het verschil klein?

edit: Gelezen en getest. Dat maakt dus geen verschil. Cilinder 2/3 en 1/4 vuren tegelijk op de FZ6. Weer wat geleerd.
Wat de bougiekabel betrof, deze bleek niet gebroken maar slechts los geschoten. Aan het uiteinde van het gedeelte dat op je cilinder gaat (de cap/plug) zit een schroef. Die schroef je gewoon weer op de kabel en klaar is kees.
Vandaag een proefrit en dan maar duimen dat alles werkt. Het kappen gedeelte van de motor ziet er wel een beetje frankenstein uit momenteel met gaten en stukken eruit. Er bleek een hoop los te zitten en gescheurd te zijn maar ik heb al een reparatie kap in huis. Volgende keer een klusje en agh, ik heb weer een hoop over de motor geleerd. Heb de tank er ook af gehad. :)
 
Laatst bewerkt:
Hij start weer. Wel lijkt het alsof hij ruiger loopt maar ik hoor het normaal met oordoppen in. Ik twijfel over de cilinders2 en 3. Maakt de positie daarvan uit of kan de computer dat zelf corrigeren? Zou hij als ze verkeerd zaten slecht lopen of niet starten of is het verschil klein?

edit: Gelezen en getest. Dat maakt dus geen verschil. Cilinder 2/3 en 1/4 vuren tegelijk op de FZ6. Weer wat geleerd.

Weet je dat zeker dat ze gelijk vuren of vuren ze als de krukas dezelfde positie heeft (maar dan een volle slag later)
Want zals jij het beschrijft is het infeite een 2 cilinder.. :?
 
Nee. Ze vuren tegelijk maar 1 kamer is op dat moment niet met mengsel gevuld. Er ontsteekt dus gewoon 1 cilinder en de andere bougie geeft gewoon een loze vonk. Het is dus gewoon normale ontsteking met elk een loze klap.
 
Dat is een hele mooie in die kleurstelling met het zwarte blok. In deze kleurstelling een tijdloos model.

Helemaal eens. Deze had ik ook voor mijn FZ1. Speciaal voor gekozen vanwege het zwarte blok.

Staat nu nog te koop bij Topmoto.

yamaha-fzs-1000-fazer-1127919_1.jpg


  • Verhoogt
  • Takoni demper
  • aangepaste (led) verlichting knipperlichten
  • Puig ruitje
 
Laatst bewerkt:
Het speelde de laatste tijd al vaker door mijn hoofd maar gisteren heb ik de knoop doorgehakt. Na 6 jaar voornamelijk veel lol gaat de FZ1 op zoek naar een ander baasje (m/v). Ik heb een goede deal kunnen sluiten bij een motorzaak en ga binnenkort verder op een Yamaha XMax 400 ABS MOMO Design.

Inderdaad een motorscoorter.

Mijn vaste motormaat (Lees: mijn vrouw) rijdt op een majesty en daar zit je heerlijk op. Ik heb zelf een proefritje gemaakt en het is heer lijk simpel. Gewoon gas geven en remmen en klaar. Ideaal.

Ga ik de power missen en de rush die de FZ1 je geeft zoals ik zovaak beschreven heb? Ach.. Been There, Done That zal ik maar zeggen. Ik zal hier wel mee blijven lezen.
Overigens gaat de FZ1 gepimpd en al naar de dealer ( scheelde aanzienlijk in prijs) maar ik heb nog wel wat originele delen hier liggen. Koppelingshandel, remhandel, uitlaat met kabels, zadel en radiatorcover. Mocht daar intresse in zijn dan gaan deze spullen voor een zeer aantrekkelijke prijs van de hand.

Bijgaand een foto van mijn nieuwe brommert.. *D
full
 
Laatst bewerkt:
Vorige week met de FZ8N een week (3.111 km) op pad geweest naar Zwitserland (met een beetje Schwarzwald, Italie en Oostenrijk).

De FZ8N heeft zich uitstekend gedragen :Y

Stukje Schwarzwald:


Hier op de Oberaar Panoramastraße (Grimsel pass)

IMG_8581.JPG


IMG_8582.JPG


IMG_8586%2Bbijsn.jpg


verslag en meerdere foto's/video's volgen nog
 
Het speelde de laatste tijd al vaker door mijn hoofd maar gisteren heb ik de knoop doorgehakt. Na 6 jaar voornamelijk veel lol gaat de FZ1 op zoek naar een ander baasje (m/v). Ik heb een goede deal kunnen sluiten bij een motorzaak en ga binnenkort verder op een Yamaha XMax 400 ABS MOMO Design.

Inderdaad een motorscoorter.

Mijn vaste motormaat (Lees: mijn vrouw) rijdt op een majesty en daar zit je heerlijk op. Ik heb zelf een proefritje gemaakt en het is heer lijk simpel. Gewoon gas geven en remmen en klaar. Ideaal.

Ga ik de power missen en de rush die de FZ1 je geeft zoals ik zovaak beschreven heb? Ach.. Been There, Done That zal ik maar zeggen. Ik zal hier wel mee blijven lezen.
Overigens gaat de FZ1 gepimpd en al naar de dealer ( scheelde aanzienlijk in prijs) maar ik heb nog wel wat originele delen hier liggen. Koppelingshandel, remhandel, uitlaat met kabels, zadel en radiatorcover. Mocht daar intresse in zijn dan gaan deze spullen voor een zeer aantrekkelijke prijs van de hand.

Bijgaand een foto van mijn nieuwe brommert.. *D [afbeelding]

Jammer dat je de koppeling en remhandel niet terugzet . Weet natuurlijk niet wat voor handels je er op had zitten . Veel plezier met je nieuwe motor . Ziet er goed uit .
 
Jammer dat je de koppeling en remhandel niet terugzet . Weet natuurlijk niet wat voor handels je er op had zitten . Veel plezier met je nieuwe motor . Ziet er goed uit .
Als je een beetje zoekt heb je voor een tientje of 4 al leuke hendels
Ik heb ze indertijd via internet gekocht voor 35€ en zijn beiden verstelbaar en zien
er nog uit alsof ik ze gisteren gemonteerd heb
 
Vandaag weer lekker gereden door het Brabantse land. Ik rijd nu enkele weken met de lage originele ruit. Wel weer wind, doch minder geluid in mijn helm. Daarom kan de originele hoge ruit weg. Zie openingspost. Daar staat mijn Fazer met de hoge ruit. Deze is van okt 2012, dus eigenlijk maar een seizoen mee gereden en dus nog in prima staat. Iemand interesse? Voor
€ 75,- kun je hem bij mij ophalen. Kost nieuw € 138,-.
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal, ik ben op zoek naar een nieuwe hoes voor mijn Fazer 600 (2003). Er zat een goedkope Oxford Aquatex op maar die is na 2 jaar gescheurd. De motor staat altijd buiten en wil nu een iets betere hoes kopen. Zat zelf te denken aan de Nelson Rigg Falcon Defender 2000 (ong. 70,-) of een Verheul. Wat ik fijn vond aan de Oxford is dat deze met een kliksysteem vast te zetten was (en er dus niet zomaar kon afwaaien).

Ben benieuwd welke hoes jullie gebruiken voor buiten gebruik en welke maat.
 
Vandaag de kappen van de FZ6 vervangen door een "nieuw" tweedehands exemplaar. Morgen poetsen, ruit er weer op, beetje onderhoud en tatata, weer helemaal keurig! Hij was toen ik hem pas had een keer gevallen en sindsdien heeft de voorkant altijd een stuk ducktape nodig gehad. Vandaag eindelijk de moed gehad om die hele bende uit elkaar te halen. Pokke werk.
 
Laatst bewerkt:
Mijn vrouw is in bezit van een mooie fazer fz6n uit 2008, maar ze heeft een probleem met het zadel.
Na een tijdje rijden, brand ze bijna letterlijk van het zadel.
de uitlaten loopt onder het zadel langs.
Zijn hier mensen die de zelfde problemen en of het al hebben opgelost. of een bikkel zijn *D
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan