Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 12A

MF Fazerrit 2014 voorkeur

  • Zaterdag 12 april

    Stemmen: 1 5,9%
  • Zondag 13 april

    Stemmen: 0 0,0%
  • Zaterdag 19 april

    Stemmen: 13 76,5%
  • Zondag 20 april

    Stemmen: 3 17,6%
  • Zaterdag 26 april

    Stemmen: 0 0,0%
  • Zondag 27 april

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb gisteren mijn remmen gereviseerd en stalen rem leiding van hel gemonteerd... ik heb de remmen ondluchten het met een vacuüm remontluchter ik heb de klauwen horizontaal op een bokje gerecht en toen ontlucht en vervolgens gemonteerd... alleen nu heb ik het probleem of gevoel dat de remmen laat aangrijpen ik kan de hendel met een beetje extra kracht totaal het handvat aantrekken... kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd heb gedaan of dat dit normaal is bij stalen remleiding...


Is zeker niet de bedoeling! haha
Kunnen een paar dingen zijn, waarvan sommige heel lullig en onwaarschijnlijk lijken maar toch even naar kijken:

1: inderdaad zoals al eerder gezegd, toch niet goed ontlucht. probeer het eens zonder de vacuüm ontluchter? Dit door druk op te bouwen door aan de remhendel te trekken en vervolgens (nadat er druk is opgebouwd) de ontluchtingsnippel 1 slag open te draaien. waarna je de remvloeistof ziet stromen, zie je het niet meer stromen, dan dichtdraaien. dit een paar keer herhalen totdat je geen belletjes meer ziet :)

2: heb je 1 rem ontlucht of 2 remmen? anders zou het kunnen dat de lucht uit klauw nummer 2 nog in het systeem zit.

3: Zijn de blokjes goed gemonteerd? zo niet, dan kan er speling zijn en dan is dat de reden dat je je rem zo ver kan inknijpen.

4: Klinkt heel lullig: Maar heb je het remvloeistof reservoir tot de minimale hoeveelheid gevuld?

5: het laatste wat ik nog zou kunnen bedenken is dat er toch ergens een kleine lek in het systeem kan zitten, waardoor er remvloeistof weglekt.

Hopelijk vind je het probleem ! :)
 
Ik heb gisteren mijn remmen gereviseerd en stalen rem leiding van hel gemonteerd... ik heb de remmen ondluchten het met een vacuüm remontluchter ik heb de klauwen horizontaal op een bokje gerecht en toen ontlucht en vervolgens gemonteerd... alleen nu heb ik het probleem of gevoel dat de remmen laat aangrijpen ik kan de hendel met een beetje extra kracht totaal het handvat aantrekken... kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd heb gedaan of dat dit normaal is bij stalen remleiding...

Hele dikke kans dat het toch niet goed ontlucht is, dat komt veel vaker voor dan je denkt. Er zit dan maar één ding op en dat is opnieuw ontluchten, net zo lang tot het goed is.

Een kleine kans is er nog dat de remzuigers niet goed afdichten, doordat een seal beschadigd is of troep is ingekomen oid, maar ik zou het toch echt op ontluchten houden.

Vergeet het verhaal met de tierip maar, dat gaat echt niet werken als je de hendel nog helemaal in kunt knijpen.
 
Ik kan de hendel voor mijn gevoel veel te ver in knijpen... Ik voel wel remdruk maar het aangrijpen punt waarop ik wat voel is pas als ik de hendel half in geknepen heb... Morgen maar eens even opnieuw ondluchten dan maar eerst maat eens op de oude wetse manier proberen...
 
Vandaag de remmen opnieuw ondlucht... Nu lijkt het goed te zijn... Zaten nog hele kleine belletjes in... Die zijn er nu uit even een korte test rit gemaakt en alles lijkt in orde. Binnenkort maar even een langere rit plannen om te testen. Bedankt voor jullie reacties ik had niet verwacht dat er nog lucht in zat heb in totaal zeker een halve liter vloeistof laten doorstromen...
 
Vandaag de remmen opnieuw ondlucht... Nu lijkt het goed te zijn... Zaten nog hele kleine belletjes in... Die zijn er nu uit even een korte test rit gemaakt en alles lijkt in orde. Binnenkort maar even een langere rit plannen om te testen. Bedankt voor jullie reacties ik had niet verwacht dat er nog lucht in zat heb in totaal zeker een halve liter vloeistof laten doorstromen...


Ik zou voor alle zekerheid ook het zaakje een nacht onder druk zetten op de manier die Silvershadow omschreef. Dan weet je nagenoeg zeker of ze goed zijn en kom je daar niet achter tijdens een ritje.
Het zijn wel je remmen...
 
Volgend weekend is spektakelweekend bij Hans van Wijk in Zoetermeer. Ik ben van plan om een setje banden aan te schaffen. (40% korting)
Maar nu komt de altijd terugkerende vraag: welke!? Op mijn vorige Fazer zaten Metzlers sportec. Daar was ik best tevreden over. Maar nu lees ik ook over de nieuwe Bridgestone S20 EVO. Hebben jullie daar ervaringen mee?
 
Wie reed er onlangs in Hardenberg met z'n blauwgrijze FZS600 2e generatie + onderkuip & MF sticker? :P
 
Volgend weekend is spektakelweekend bij Hans van Wijk in Zoetermeer. Ik ben van plan om een setje banden aan te schaffen. (40% korting)
Maar nu komt de altijd terugkerende vraag: welke!? Op mijn vorige Fazer zaten Metzlers sportec. Daar was ik best tevreden over. Maar nu lees ik ook over de nieuwe Bridgestone S20 EVO. Hebben jullie daar ervaringen mee?


Geen ervaring mee, ben wel net terug van 2 dagen Luxemburg/eifel, waar ik de Pilot Road 4 flink het vuur aan de schenen heb gelegd.

Boy owh boy wat een band :}

Stuurt heerlijk snel in, is zeer stabiel in de bocht, geeft goede feedback en geeft voor een toerband echt enorm veel grip. Ik vind hem fijner dan een MPP 2ct

Ik rijd voor met mpp 2ct, achter met mpr 4 (190/55/17)


Het verbruik is sinds de injector cleaner en een dagje circuit ook enorm gedaald. Ik haal nu weer eenvoudig 1:15 :)
 
Laatst bewerkt:
Geen ervaring mee, ben wel net terug van 2 dagen Luxemburg/eifel, waar ik de Pilot Road 4 flink het vuur aan de schenen heb gelegd.

Boy owh boy wat een band :}

Stuurt heerlijk snel in, is zeer stabiel in de bocht, geeft goede feedback en geeft voor een toerband echt enorm veel grip. Ik vind hem fijner dan een MPP 2ct

Ik rijd voor met mpp 2ct, achter met mpr 4 (190/55/17)


Het verbruik is sinds de injector cleaner en een dagje circuit ook enorm gedaald. Ik haal nu weer eenvoudig 1:15 :)

Is er voldoende ruimte tussen band en achterbrug
 
Kan mijn foto in de OP vervangen worden door deze foto . Er is inmiddels wel wat veranderd.



full
 
Laatst bewerkt:
FF een klein voorproefje:

coast to coast across the french and spanish pyrenees

De atlantische oceaan

VO3Qxo.jpg


De geweldige bergen :]

67lprI.jpg



De Middellandse Zee
A73KtP.jpg
 
En welke is nu zuiniger en relaxter voor zulke ritten? :) , ik zit aan beide modellen te denken als vervanging van mijn Catje over een tijdje :9

Ik heb de Fazer 1000 gehad en rijd nu de Z1000SX.
M.i. is de kniehoek van de FZ1 iets relaxter en de zit wat ruimer (net zoals bij de Fazer 1000), maar ik ben heel erg tevreden over de Kwak. Motorkarakter komt aardig overeen met de Fazer 1000, al heeft de Kawa wat meer pit onderin, daar heeft de FZ1 weer minder als de Fazer 1000. Qua sturen is de Kawa zonder meer de betere.
Gek genoeg, al is het iets krapper, is de duozit van de Kawa ook zonder meer beter, al blijft ook dat persoonlijk.
Zijn het enorme verschillen? Nee.
 
Ik heb de Fazer 1000 gehad en rijd nu de Z1000SX.
M.i. is de kniehoek van de FZ1 iets relaxter en de zit wat ruimer (net zoals bij de Fazer 1000), maar ik ben heel erg tevreden over de Kwak. Motorkarakter komt aardig overeen met de Fazer 1000, al heeft de Kawa wat meer pit onderin, daar heeft de FZ1 weer minder als de Fazer 1000. Qua sturen is de Kawa zonder meer de betere.
Gek genoeg, al is het iets krapper, is de duozit van de Kawa ook zonder meer beter, al blijft ook dat persoonlijk.
Zijn het enorme verschillen? Nee.

Danku :Y , ik ga sowieso nog proefrijden, maar vragen kan altijd :P
 
Als de fz1 een opvolger had gekregen, hadden ze hem de 1000sx moeten noemen.
Een nieuwe sport-tour machine die op vele punten verbeterd is ten opzichte van de fz1 fazer.
Neemt niet weg dat de fazer nog steeds een dijk van een machine is.
Geld kan je maar een keer uitgeven behalve als je er genoeg van hebt ;)

Btw. De kawa is zuiniger.
 
Laatst bewerkt:
Als de fz1 een opvolger had gekregen, hadden ze hem de 1000sx moeten noemen.
Een nieuwe sport-tour machine die op vele punten verbeterd is ten opzichte van de fz1 fazer.
Neemt niet weg dat de fazer nog steeds een dijk van een machine is.
Geld kan je maar een keer uitgeven behalve als je er genoeg van hebt ;)
Btw. De kawa is zuiniger.

Ja, gek genoeg heb ik dat ook geroepen toen ik voor de eerste keer op de Kawa had gereden: dit is de allrounder die de Fazer 1000 had kunnen zijn als ie doorontwikkeld was. Qua karakter, afwerking enz. lijkt het best veel op elkaar, maar de Kawa is dan bijna overal nét een puntje meer verfijnd.

Klopt ook, nu m'n Kawa helemaal los is, rijdt ie 1 op 19 in woon-werkverkeer. Ik rijd er net zo mee en dezelfde route als de Fazer (pittig) en die haalde nooit beter dan 1 op 17. Ook niks mis mee trouwens.

Maar: als je voor een goede prijs een leuke FZ1 kunt kopen, is daar helemaal niks mis mee.
 
Ja, gek genoeg heb ik dat ook geroepen toen ik voor de eerste keer op de Kawa had gereden: dit is de allrounder die de Fazer 1000 had kunnen zijn als ie doorontwikkeld was. Qua karakter, afwerking enz. lijkt het best veel op elkaar, maar de Kawa is dan bijna overal nét een puntje meer verfijnd.

Klopt ook, nu m'n Kawa helemaal los is, rijdt ie 1 op 19 in woon-werkverkeer. Ik rijd er net zo mee en dezelfde route als de Fazer (pittig) en die haalde nooit beter dan 1 op 17. Ook niks mis mee trouwens.

Maar: als je voor een goede prijs een leuke FZ1 kunt kopen, is daar helemaal niks mis mee.


Ik vind het inderdaad jammer dat de FZ1 al sinds 2006 praktisch ongewijzigd is, vooral optisch kan er best wel eens wat nieuws komen, maarja..
 
Ik vind het inderdaad jammer dat de FZ1 al sinds 2006 praktisch ongewijzigd is, vooral optisch kan er best wel eens wat nieuws komen, maarja..
Yamaha heeft de FZ1 niet eens meer in het leveringspakket zitten dus die up date zal er niet komen.
Wellicht als straks ook Suzuki met een naked 1000 op de markt is verschenen dat ze bij yamaha wakker schrikken maar ik vrees dat zolang de verkoop cijfers van de MT09 goed blijven we er niet op hoeven te rekenen :N
 
Ik vind het inderdaad jammer dat de FZ1 al sinds 2006 praktisch ongewijzigd is, vooral optisch kan er best wel eens wat nieuws komen, maarja..
Dat is waar
Maar neem nu kawa,
Ik heb ook de z 1000 overwogen.
Maar met een 2010 voor ogen, had ik weer 2 modelen er na,
Is de 2010 gelijk weer zo oud.

Honda en yamaha doen dat gelukkig niet
 
Dat is waar
Maar neem nu kawa,
Ik heb ook de z 1000 overwogen.
Maar met een 2010 voor ogen, had ik weer 2 modelen er na,
Is de 2010 gelijk weer zo oud.

Honda en yamaha doen dat gelukkig niet

De Z is inderdaad erg "mode gevoelig". Naar Luxemburg hadden we voor mijn vriendin een Z750 gehuurd uit 2008. Leuke fiets! Voor een 750 vond ik hem opvallend soepel met redelijk wat koppel onderin en erg zuinig (1:19 tot 1:25 over een tank). Jammer genoeg was de vering slecht afgesteld en waren de banden niet meer optimaal. Hij staat wel op de lijst als mogelijke vervanger van de oldskool GSXR.

Maar het is inderdaad heel erg jammer dat er geen opvolger komt van de fz1. Ik had zo gehoopt op een fz1 met crossplane.
De spoeling is al zo dun in het >150pk naked/sport-toer segment.

Gelukkig ben ik op alle fronten nog zeer tevreden met de FZ1.


Heeft er nog iemand een (beschadigde) duo zit liggen? Ik wil deze gebruiken om een topkoffer aan vast te schroeven. Had nu mijn handtas op mijn duo zit vastgebonden en dat werkte erg goed.

z750-fz1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan