BlueFazerin
MF veteraan
Ik ben zo blij met mijn nieuwe ketting. Op naar Eifel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb gisteren mijn remmen gereviseerd en stalen rem leiding van hel gemonteerd... ik heb de remmen ondluchten het met een vacuüm remontluchter ik heb de klauwen horizontaal op een bokje gerecht en toen ontlucht en vervolgens gemonteerd... alleen nu heb ik het probleem of gevoel dat de remmen laat aangrijpen ik kan de hendel met een beetje extra kracht totaal het handvat aantrekken... kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd heb gedaan of dat dit normaal is bij stalen remleiding...
Ik heb gisteren mijn remmen gereviseerd en stalen rem leiding van hel gemonteerd... ik heb de remmen ondluchten het met een vacuüm remontluchter ik heb de klauwen horizontaal op een bokje gerecht en toen ontlucht en vervolgens gemonteerd... alleen nu heb ik het probleem of gevoel dat de remmen laat aangrijpen ik kan de hendel met een beetje extra kracht totaal het handvat aantrekken... kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd heb gedaan of dat dit normaal is bij stalen remleiding...
Vandaag de remmen opnieuw ondlucht... Nu lijkt het goed te zijn... Zaten nog hele kleine belletjes in... Die zijn er nu uit even een korte test rit gemaakt en alles lijkt in orde. Binnenkort maar even een langere rit plannen om te testen. Bedankt voor jullie reacties ik had niet verwacht dat er nog lucht in zat heb in totaal zeker een halve liter vloeistof laten doorstromen...
Volgend weekend is spektakelweekend bij Hans van Wijk in Zoetermeer. Ik ben van plan om een setje banden aan te schaffen. (40% korting)
Maar nu komt de altijd terugkerende vraag: welke!? Op mijn vorige Fazer zaten Metzlers sportec. Daar was ik best tevreden over. Maar nu lees ik ook over de nieuwe Bridgestone S20 EVO. Hebben jullie daar ervaringen mee?
Geen ervaring mee, ben wel net terug van 2 dagen Luxemburg/eifel, waar ik de Pilot Road 4 flink het vuur aan de schenen heb gelegd.
Boy owh boy wat een band
Stuurt heerlijk snel in, is zeer stabiel in de bocht, geeft goede feedback en geeft voor een toerband echt enorm veel grip. Ik vind hem fijner dan een MPP 2ct
Ik rijd voor met mpp 2ct, achter met mpr 4 (190/55/17)
Het verbruik is sinds de injector cleaner en een dagje circuit ook enorm gedaald. Ik haal nu weer eenvoudig 1:15
Kan mijn foto in de OP vervangen worden door deze foto . Er is inmiddels wel wat veranderd.
[afbeelding]
Is er voldoende ruimte tussen band en achterbrug
FF een klein voorproefje:
coast to coast across the french and spanish pyrenees
De atlantische oceaan
[afbeelding]
De geweldige bergen
[afbeelding]
De Middellandse Zee
[afbeelding]
FF een klein voorproefje:
coast to coast across the french and spanish pyrenees
De atlantische oceaan
[afbeelding]
De geweldige bergen
[afbeelding]
De Middellandse Zee
[afbeelding]
En welke is nu zuiniger en relaxter voor zulke ritten? , ik zit aan beide modellen te denken als vervanging van mijn Catje over een tijdje
Jongens, wat glimmen die van jullie toch allemaal!!
Lukt mij niet hoor
Ik heb de Fazer 1000 gehad en rijd nu de Z1000SX.
M.i. is de kniehoek van de FZ1 iets relaxter en de zit wat ruimer (net zoals bij de Fazer 1000), maar ik ben heel erg tevreden over de Kwak. Motorkarakter komt aardig overeen met de Fazer 1000, al heeft de Kawa wat meer pit onderin, daar heeft de FZ1 weer minder als de Fazer 1000. Qua sturen is de Kawa zonder meer de betere.
Gek genoeg, al is het iets krapper, is de duozit van de Kawa ook zonder meer beter, al blijft ook dat persoonlijk.
Zijn het enorme verschillen? Nee.
Als de fz1 een opvolger had gekregen, hadden ze hem de 1000sx moeten noemen.
Een nieuwe sport-tour machine die op vele punten verbeterd is ten opzichte van de fz1 fazer.
Neemt niet weg dat de fazer nog steeds een dijk van een machine is.
Geld kan je maar een keer uitgeven behalve als je er genoeg van hebt
Btw. De kawa is zuiniger.
Ja, gek genoeg heb ik dat ook geroepen toen ik voor de eerste keer op de Kawa had gereden: dit is de allrounder die de Fazer 1000 had kunnen zijn als ie doorontwikkeld was. Qua karakter, afwerking enz. lijkt het best veel op elkaar, maar de Kawa is dan bijna overal nét een puntje meer verfijnd.
Klopt ook, nu m'n Kawa helemaal los is, rijdt ie 1 op 19 in woon-werkverkeer. Ik rijd er net zo mee en dezelfde route als de Fazer (pittig) en die haalde nooit beter dan 1 op 17. Ook niks mis mee trouwens.
Maar: als je voor een goede prijs een leuke FZ1 kunt kopen, is daar helemaal niks mis mee.
Yamaha heeft de FZ1 niet eens meer in het leveringspakket zitten dus die up date zal er niet komen.Ik vind het inderdaad jammer dat de FZ1 al sinds 2006 praktisch ongewijzigd is, vooral optisch kan er best wel eens wat nieuws komen, maarja..
Dat is waarIk vind het inderdaad jammer dat de FZ1 al sinds 2006 praktisch ongewijzigd is, vooral optisch kan er best wel eens wat nieuws komen, maarja..
Dat is waar
Maar neem nu kawa,
Ik heb ook de z 1000 overwogen.
Maar met een 2010 voor ogen, had ik weer 2 modelen er na,
Is de 2010 gelijk weer zo oud.
Honda en yamaha doen dat gelukkig niet