Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 12A

MF Fazerrit 2014 voorkeur

  • Zaterdag 12 april

    Stemmen: 1 5,9%
  • Zondag 13 april

    Stemmen: 0 0,0%
  • Zaterdag 19 april

    Stemmen: 13 76,5%
  • Zondag 20 april

    Stemmen: 3 17,6%
  • Zaterdag 26 april

    Stemmen: 0 0,0%
  • Zondag 27 april

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    17
Status
Niet open voor verdere reacties.
@YamFZ1N: bedankt voor je reactie; ik heb doppen van Alpine en ook van NoNoise, waarbij ik de laatste beter vond inde groep universele gehoorbescherming. Ik rij meestal met de aangemeten Alpine's omdat ze net een tik stiller zijn en voor m'n gevoel buitengeluid en muziek/radio beter doorlaten.
Ik hoop de FZ6 te behouden aangezien het voor de rest een prima motor vind; kwalitatief OK, rijdt prima, verbruik & tankinhoud OK, eenvoudig voor onderhoud, en voldoende bepakmogelijkheden. Vrees dat het ergens toch een toerbuffel gaat worden.
 
@fvanson
Geen probleem ik vind het gewoon zonde dat je een andere motor moet kopen
door windgeruis :-(
Een ander scherm kan uitkomst bieden maar ik rij naked dus die ervaring kan ik je niet
aan helpen.
Zelf heb ik enige tijd geleden ook nog universele oordoppen aangeschaft van Pinlock
voldoen redelijk voor korte stukjes maar lange stukken gebruik ik de wegwerp doppen
daar deze wel sirenes en claxon geluiden doorlaten en andere geluiden welke
van toepassing zijn maar geen wind geruis.
Vind het zelf ook erg storend als je een rit van een paar uur met geruis moet rijden.
 
Ik had ook erg veel last van windruis. Ben d.m.v mezelf oprichten tijdens het rijden erachter gekomen dat in mij geval als ik 2.5cm hoger zit het storende geluid met toch zeker 40% minder werd.
Inmiddels heb ik de zaag in de kuipruit gezet en kan zeggen dat het probleem opgelost is *D
 
Vanmiddag bij Hans van Wijk een setje Michelin Pilot Power3 besteld. Nu nog even wachten tot ze binnen zijn.
Was gezellig druk trouwens!
 
Dank jullie wel allemaal voor alle goede wensen. Heel erg fijn om te lezen. Thanks!!!

Het gaat gestaag beter met me. Morgen nog een keer door de ct met m'n hand maar voor m'n gevoel gaat het iig de goede kant op.

Ben vanochtend even wezen kijken naar m'n fiets maar dat zag er niet best uit. Aan alle kanten schade en dat werd vanmiddag bevestigd door het voorlopige rapport: Total loss...
Deels constructief (kromme voorpoot, voorvelg gedeukt, radiator krom, lager achterbrug etc.) en verder veel aan de buitenkant; hendels, stepjes, koplamphuis, rem-/schakelset, slip-on goed geschaafd, tank-cover doormidden, tank gedeukt, etc.etc.). Alles bij elkaar bijna de dagwaarde. Hoe krijg ik het voor elkaar he?! |( |( Had ik dat ding juist zo opgeleukt zoals ik hem wilde, kan 'ie alweer bij het oud ijzer. Ben er goed kapot van eerlijk gezegd.

Maarrrrrr: omdat het bloed kruipt waar het niet gaan kan: er zijn even snel 2 opties:
- 2007 FZ1/Fazer met 29.000 km
- 2014 MT-09 met 8.000 km

Die FZ1 is rood dus die is wel lekker snel. En hij past mooi naast die van Plexat :Y
Op de MT-09 heb ik al eens een dagje gereden en dat beviel heel best moet ik zeggen. Maar dan word ik er hier wel uitgegooid. En dat terwijl ik er pas net ben ;)
Nou ja, ik heb nog wel even tijd.

P.s. @Gijs: hoe is dat bij jou dan afgelopen?? Ik heb dat helemaal gemist! Had jij niks dan??

Neeeee joh....gewoon weer een fz8 nemen joh! Fz1 is veel minder mooi...en de Mt09 is een raar ding (wel een heerlijk blok trouwens..heb er ook op proefgereden)

Nogmaals.... FZ8 it is *D
 
Neeeee joh....gewoon weer een fz8 nemen joh! Fz1 is veel minder mooi...en de Mt09 is een raar ding (wel een heerlijk blok trouwens..heb er ook op proefgereden)

Nogmaals.... FZ8 it is *D

Zou ik ook het allerliefste doen maar het 'moet' een btw-motor zijn en dan vallen meteen de meeste af. (tenminste in de prijsrange waarin ik zoek). Eerst maar 'ns wachten tot de verzekering over de brug komt.
 
Ik had ook erg veel last van windruis. Ben d.m.v mezelf oprichten tijdens het rijden erachter gekomen dat in mij geval als ik 2.5cm hoger zit het storende geluid met toch zeker 40% minder werd.
Inmiddels heb ik de zaag in de kuipruit gezet en kan zeggen dat het probleem opgelost is *D

:^
Hoogte van het ruitje is inderdaad voor een groot deel bepalend voor de windruis.
Ga eens rijden en rek je uit of buk een keertje. Dan merk je vanzelf waar de wind zit.
Als jij met je helm precies in de turbulente zone zit dan helpt geen enkele oordop.
 
Laatst bewerkt:
Neeeee joh....gewoon weer een fz8 nemen joh! Fz1 is veel minder mooi...en de Mt09 is een raar ding (wel een heerlijk blok trouwens..heb er ook op proefgereden)

Nogmaals.... FZ8 it is *D

:N Een rode Fz1 is het mooiste , en snelste natuurlijk. :+
In Zoetermeer staat er eentje te koop.... :9
 
Nou, en als ze volgende keer vragen of ik al een keer gevallen ben, kan ik sinds jl zondag 10:45 "ja" zeggen. -O- . Ik had gehoopt dat als ik volgens de kansberekening aan de beurt zou zijn, het een schuiver zou zijn maar helaas. Schuin tegen een tegenligger (hd/goldwing-achtig) aan geklapt en na 4 dagen UMC nu eindelijk thuis. Tegenligger is er gelukkig voor hem een stuk beter vanaf gekomen. Als ik nu wist wat er gebeurd was, zou het makkelijker te verteren zijn geweest. Maar wat ik nou precies en waarom gedaan heb....? Joost mag het weten. 't is knap k.u.t. En dat is het.

beterschap !
 
Dank jullie wel allemaal voor alle goede wensen. Heel erg fijn om te lezen. Thanks!!!



P.s. @Gijs: hoe is dat bij jou dan afgelopen?? Ik heb dat helemaal gemist! Had jij niks dan??



Dank je dat je er naar vraagt. Klopt dat je het gemist had. Was er ook niet over begonnen voor dat alles afgerond was.

Nee, behalve een deuk in mijn ego geen persoonlijk letsel gelukkig.

Zoals gezegd, maakte de beste Oostenrijker een bijzondere verrichting (U-turn op) op een afrit van de autoweg, waar ik dus tegen aan vloog.

Omdat ik niet All-risk verzekerd ben via de rechtsbijstand de tegenpartij aansprakelijk gesteld. Dat schijnt een drama te zijn. Dat had ik zelf ook bedacht, zeker als hij verklaart dat ik fout was en niet hij.

Gelukkig kreeg ik na een maand bericht dat een groot deel van de schade vergoed ging worden. Schade is altijd groter, maar allang blij met de snelle afloop. En daarbij als je van het ergste uit gaat, valt het behoorlijk mee.

de motor was via de ANWB naar Topmoto gebracht, waar ik hem in maart had gekocht. Die hebben me aan alle kanten enorm geholpen. (ook zonder dat ze aan me zouden verdienen)

Complimenten!!!!

uiteindelijk economisch totall loss verklaard, maar omdat ik echt geen mooiere kon vinden, besloten hem weer in elkaar te laten zetten door Topmoto. Dit hebben ze met garantie en alles enorm goed gedaan!

Net eerste weekend naar de Eifel gemaakt. Was nog even wennen, maar heerlijk gereden.

Zelfs zo erg dat ik mijn band vandaag tot het metaal kaal gereden heb. Dus morgen op zoek naar nieuwe band.


Wat is het toch een heerlijke machine!!!

Gr., Gijs
 
Mensen hier met een FZ8 , of Fazer8 .. wat verbruikt jullie brommer??

Ik kom meestal op 1 tank, niet verder dan 180-200 kilometer! Ik mag graag lekker doorrijden maar vroeg me af hoe de verbruiks cijfers bij jullie zijn :Y
 
Heej, die dacht ik dus ook te gaan bestellen.

Hoe zijn de ervaringen??? Kwanta kosta???
Ervaringen heb ik nog niet, de banden zijn besteld.
Ik betaalde nu met 40% korting 256 euro voor een setje.
Exclusief monteren.
Bij Hans van Wijk stond een stand van Michelin en van Bridgestone, ik heb met beide een goed gesprek gehad. Banden zijn net zo persoonlijk als de kleur van je motor.
Voor mijn rijgedrag (sportief toeren bij mooi weer en de weinige kilometers die ik maak) kwamen de Pilot Power er als beste optie uit.
 
Ervaringen heb ik nog niet, de banden zijn besteld.
Ik betaalde nu met 40% korting 256 euro voor een setje.
Exclusief monteren.
Bij Hans van Wijk stond een stand van Michelin en van Bridgestone, ik heb met beide een goed gesprek gehad. Banden zijn net zo persoonlijk als de kleur van je motor.
Voor mijn rijgedrag (sportief toeren bij mooi weer en de weinige kilometers die ik maak) kwamen de Pilot Power er als beste optie uit.


Nette prijs voor een setje. Was net even bij v/d Bunt en die wilde €250,- voor een gemonteerde achterband hebben. |(

Vond hij raar dat ik dat niet ga doen. Alleen het bandje kost op internet €130,-. Zou hij €120,- rekenen voor kwartiertje montage??????

Doeiiiiiiiiiii!!!!
 
Nee, behalve een deuk in mijn ego geen persoonlijk letsel gelukkig.

Zoals gezegd, maakte de beste Oostenrijker een bijzondere verrichting (U-turn op) op een afrit van de autoweg, waar ik dus tegen aan vloog.

Omdat ik niet All-risk verzekerd ben via de rechtsbijstand de tegenpartij aansprakelijk gesteld. Dat schijnt een drama te zijn. Dat had ik zelf ook bedacht, zeker als hij verklaart dat ik fout was en niet hij.

Gr., Gijs

Gelukkig lag je zelf niet in de kreukels. Zal een mooie circusact zijn geweest dan :}
Maar wilde die nep-Duitser jou de schuld geven dan? Of was dat hypothetisch...
Je fiets ziet er iig weer top uit zag ik een paar pagina's terug!!
Happy riding!! :]
 
@Gijs 71
Vond hij raar dat ik dat niet ga doen. Alleen het bandje kost op internet €130,-. Zou hij €120,- rekenen voor kwartiertje montage??????
Even naar Bleiswijk bellen die vraagt 28 euri voor de montage en de banden zijn ook goed laag geprijsd
Indertijd een set S20 laten monteren en die kwamen dan net boven de 300.
Beter als motorzaken waar ze idd ruim 250 voor een enkele achterband vragen
 
Mensen hier met een FZ8 , of Fazer8 .. wat verbruikt jullie brommer??

Ik kom meestal op 1 tank, niet verder dan 180-200 kilometer! Ik mag graag lekker doorrijden maar vroeg me af hoe de verbruiks cijfers bij jullie zijn :Y

na ca 250 km gaat er bij mij weer ca 15 liter bij

vooral woon werk verkeer over provinciale wegen
 
Gelukkig lag je zelf niet in de kreukels. Zal een mooie circusact zijn geweest dan :}
Maar wilde die nep-Duitser jou de schuld geven dan? Of was dat hypothetisch...
Je fiets ziet er iig weer top uit zag ik een paar pagina's terug!!
Happy riding!! :]

Dank je.

Oostenrijker had bij de politie verklaard dat hij alleen iets naar rechts was gegaan en daarna zijn weg wilde vervolgen. Dat vond de politie al wel bijzonder (en ik zeker) omdat hij alleen aan het voorspatbord schade had. Als zijn verklaring juist zou zijn had hij over de hele lengte van z'n auto schade moeten hebben. De verzekering heeft die foto's ook gezien, dus ik denk dat ze op basis daarvan eieren voor hun geld hebben gekozen.....
 
Ervaringen heb ik nog niet, de banden zijn besteld.
Ik betaalde nu met 40% korting 256 euro voor een setje.
Exclusief monteren.
Bij Hans van Wijk stond een stand van Michelin en van Bridgestone, ik heb met beide een goed gesprek gehad. Banden zijn net zo persoonlijk als de kleur van je motor.
Voor mijn rijgedrag (sportief toeren bij mooi weer en de weinige kilometers die ik maak) kwamen de Pilot Power er als beste optie uit.

Zouden jullie zeggen dat deze is versleten na een weekeindje Eifel?

2014-09-15%2520%25281%2529.JPG


2014-09-15%2520%25282%2529.JPG


2014-09-15%2520%25283%2529.JPG


2014-09-15%2520%25284%2529.JPG
 
_O-
Wat doe jij burnout met 200 of zo :P
Bandje is goed aan het kleuren ;)

Nou nee, ik ben niet van de burnout's. Gewoon klassiek opgereden.....

Moet wel zeggen dat dit blijkbaar een inschattingsfoutje van mij is met een voor mij onbekende sportieve band. Ik dacht donderdag avond voor vertrek dat ik meer dan voldoende profiel had, maar met beetje gummen rond Cochem gaat het toch harder dan ik verwachte.

Nu dus maar weer voor de Dual-Compound.......
 
Nou nee, ik ben niet van de burnout's. Gewoon klassiek opgereden.....

Moet wel zeggen dat dit blijkbaar een inschattingsfoutje van mij is met een voor mij onbekende sportieve band. Ik dacht donderdag avond voor vertrek dat ik meer dan voldoende profiel had, maar met beetje gummen rond Cochem gaat het toch harder dan ik verwachte.

Nu dus maar weer voor de Dual-Compound.......
_O- pilot power zekers :X

Die heb ik zelfs met een vfr zo fukking snel opgegumd alleen rond in het zwarte woud :X
Gelukkig binnendoor terug anders was me band ook zo kaal op de snelweg :X
3400 km en weg band inc. wangen maar wat een grip :} :9~
 
Mensen hier met een FZ8 , of Fazer8 .. wat verbruikt jullie brommer??

Ik kom meestal op 1 tank, niet verder dan 180-200 kilometer! Ik mag graag lekker doorrijden maar vroeg me af hoe de verbruiks cijfers bij jullie zijn :Y

Weet niet hoe groot jou tank is , maar met mijn FZ1 kom ik ook echt niet verder .
Had dit weekend gekeken 1 op 14 met nog 1 streepje op de meter .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan