Welkom! En nette fiets!Hallo,
Ik zal me ook even voorstellen. Ik ben Jarno, 25 jaar oud en woonachtig in Oldenzaal. Ik heb vorig jaar mijn rijbewijs gehaald(vol vermogen) en heb na het huren van meerdere motoren mijn keuze laten vallen op een FZ6 uit 2005. De motor heb ik een paar weken geleden gekocht met 37.000 op de teller.
De motor is voorzien van een RAM-mount(hier wil ik nog een keer een telefoonhouder voor kopen) en een usb-aansluiting. De vorige eigenaar is er ook mee op vakantie geweest, dus er zit een kofferrek met 2 harde zijkoffers bij(kan altijd handig zijn). Daarnaast zit er een Boss GT uitlaat onder. De decibelkillers liggen in de buddyIk heb er verder niet teveel plannen mee, wellicht een velglint in het rood, de tankkleur of wit?
Na aanschaf direct even een nieuwe achterband en kettingset laten monteren, dan is dat in ieder geval goed voor elkaar.
Ik zou graag eens een tour meepakken, lijkt me gezellig
Plaatjes bij de praatjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hallo,
Ik zal me ook even voorstellen. Ik ben Jarno, 25 jaar oud en woonachtig in Oldenzaal. Ik heb vorig jaar mijn rijbewijs gehaald(vol vermogen) en heb na het huren van meerdere motoren mijn keuze laten vallen op een FZ6 uit 2005. De motor heb ik een paar weken geleden gekocht met 37.000 op de teller.
De motor is voorzien van een RAM-mount(hier wil ik nog een keer een telefoonhouder voor kopen) en een usb-aansluiting. De vorige eigenaar is er ook mee op vakantie geweest, dus er zit een kofferrek met 2 harde zijkoffers bij(kan altijd handig zijn). Daarnaast zit er een Boss GT uitlaat onder. De decibelkillers liggen in de buddyIk heb er verder niet teveel plannen mee, wellicht een velglint in het rood, de tankkleur of wit?
Na aanschaf direct even een nieuwe achterband en kettingset laten monteren, dan is dat in ieder geval goed voor elkaar.
Ik zou graag eens een tour meepakken, lijkt me gezellig
Plaatjes bij de praatjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
Werkt dat kettingsmeer systeem goed? Zit erover te denken een vergelijkbare te kopen voor de S1000RR. Je moet aan het potje draaien om m te smeren, toch?
Hallo,
Ik zal me ook even voorstellen. Ik ben Jarno, 25 jaar oud en woonachtig in Oldenzaal. Ik heb vorig jaar mijn rijbewijs gehaald(vol vermogen) en heb na het huren van meerdere motoren mijn keuze laten vallen op een FZ6 uit 2005. De motor heb ik een paar weken geleden gekocht met 37.000 op de teller.
De motor is voorzien van een RAM-mount(hier wil ik nog een keer een telefoonhouder voor kopen) en een usb-aansluiting. De vorige eigenaar is er ook mee op vakantie geweest, dus er zit een kofferrek met 2 harde zijkoffers bij(kan altijd handig zijn). Daarnaast zit er een Boss GT uitlaat onder. De decibelkillers liggen in de buddyIk heb er verder niet teveel plannen mee, wellicht een velglint in het rood, de tankkleur of wit?
Na aanschaf direct even een nieuwe achterband en kettingset laten monteren, dan is dat in ieder geval goed voor elkaar.
Ik zou graag eens een tour meepakken, lijkt me gezellig
Plaatjes bij de praatjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
Je kunt voor de full race en voor het t-stuk gaan.Ik ga binnenkort m'n remmen even aanpakken, nieuwe vloeistof e.d., maar ook gelijk nieuwe (stalen) leidingen, aangezien die al heel lang niet vervangen zijn.
Klopt het dat ik de full race-optie moet hebben van onderstaande afbeelding?
En iemand die toevallig tankpads aan de zijkant van z'n tank heeft?
[afbeelding]
Enige nadeel wat ik tot nu toe heb ondervonden is dat als ik het net heb bijgevuld (potje moet tot rand gevuld worden), het in het begin wat kan druppen zonder draaien (in stilstand). Vandaar dat ik na vullen altijd de eerste paar dagen een pizzadoos onder punt leg waar het slangetje boven tandwiel/ketting hangt om vlekken op vloer van stalling thuis te voorkomen.
Dan ga ik maar binnenkort even de racevariant bestellen
Ik was niet van plan om een hele revisie uit te voeren daar ik niet zo technisch ben en de remmen best een kritiek onderdeel zijn. Regulier onderhoud moet echter wel gebeuren, dus komen wel nieuwe blokjes in, vloeistof en dan maar gelijk de leidingen ook doen. Heb er nu bijna 25k mee gereden en de leidingen zijn nog niet vervangen in die periode. Volgens mij adviseert Yamaha de leidingen voor de 25k al te vervangen
Leidingen niet, vloeistof wel
De 'race' opstelling is het makkelijkst te monteren (schijnt), daarom had ik die destijds ook besteld
Je hebt inderdaad gelijk zie ik. Leidingen iedere 4 jaar. Heb m’n motor nu 2,5 jaar en weet niet wanneer ze voor het laatst zijn vervangen voordat ik hem kocht, dus kan op zich geen kwaad om toch maar te doen. Daarna nooit meer vervangen
Gok ook van niet...Zijn er überhaupt dealers die dit om de 4 jaar doen? Ik denk van niet..
Gok ook van niet...
Daarnaast is het natuurlijk ook echt niet zo dat die leidingen na 4 of 5 jaar ineens spontaan uit elkaar vallen.
Maar goed, vervangen voor stalen leidingen is altijd een goede upgrade.
Net als zwarte voorpoten
[afbeelding]
Gok ook van niet...
Daarnaast is het natuurlijk ook echt niet zo dat die leidingen na 4 of 5 jaar ineens spontaan uit elkaar vallen.
Maar goed, vervangen voor stalen leidingen is altijd een goede upgrade.
Net als zwarte voorpoten
[afbeelding]
Zijn er überhaupt dealers die dit om de 4 jaar doen? Ik denk van niet..
Gok ook van niet...Zijn er überhaupt dealers die dit om de 4 jaar doen? Ik denk van niet..
Daarnaast is het natuurlijk ook echt niet zo dat die leidingen na 4 of 5 jaar ineens spontaan uit elkaar vallen.
Maar goed, vervangen voor stalen leidingen is altijd een goede upgrade.
Net als zwarte voorpoten
Zijn er überhaupt dealers die dit om de 4 jaar doen? Ik denk van niet..
Ziet er goed uit! Niet ook achterbrug even meepakken? Dan is je gehele frame zwart
Heel strak!
Ik ga het toch maar zeggen: kan je niet een workshop Fazer demonteren geven
Ik denk het niet nee. 4 jaar lijkt me nog best vaak, maar met staal in ieder geval helemaal geen omkijken meer naarMoet even kijken wanneer ik het ga doen. Gister wel even m’n remvloeistof vervangen. Eerste keer dus dacht ga even oefenen. Was ook wel nodig. Zal de stalen leidingen denk ik in de zomer doen. Is het overigens ook raadzaam om de achterrem te doen (staal)?Wat een resultaat! Achterbrug ook zwart zou helemaal niet zo’n gek idee zijn hahah. Ligt die er ook af of laat je die je zitten?
NorthSider in "Fazerrijders - Hangplek - deel 15"Ziet er inderdaad wel strakker uit hahah. Welke lak heb je dan gebruikt voor je voorpoten?
Gok ook van niet...
Daarnaast is het natuurlijk ook echt niet zo dat die leidingen na 4 of 5 jaar ineens spontaan uit elkaar vallen.
Maar goed, vervangen voor stalen leidingen is altijd een goede upgrade.
Net als zwarte voorpoten
[afbeelding]
Ik denk het niet nee. 4 jaar lijkt me nog best vaak, maar met staal in ieder geval helemaal geen omkijken meer naarMoet even kijken wanneer ik het ga doen. Gister wel even m’n remvloeistof vervangen. Eerste keer dus dacht ga even oefenen. Was ook wel nodig. Zal de stalen leidingen denk ik in de zomer doen. Is het overigens ook raadzaam om de achterrem te doen?