Dez is dus anders dat die van een 2003 model. Daar zitten er 2 relais, 1 voor dimlicht en 1 voor grootlicht.Welk relay? De koplamp heeft alleen een zekering.
Kan maar tot één conclusie komen als ik (als niet elektra expert) het schema bekijk en de rest allemaal werkt.
Zou je dim/grootlicht schakelaar en de bedrading daar omheen echt goed nakijken.
Bekijk bijlage 1389327
Aahja, jouw koplamp dooft zeker tijdens het starten?Dez is dus anders dat die van een 2003 model. Daar zitten er 2 relais, 1 voor dimlicht en 1 voor grootlicht.
Waarom zou je niet naar de 1 kunnen schakelen met 20km/u? Dat kan nog wel met veel hogere snelheid (met eventueel wat tussengas)Inmiddels een paar weken en de nodige kilometers verder op de Fazer 600.
- in de stad rijdt je vaak met snelheden met snelheden "te hard" voor in 1 te houden maar de zacht voor 2 met enigszins bokken tot gevolg. Kun je bij een snelheid van ongeveer 20 kilometer terugschakelen naar 1 zonder eerst tot stilstand te komen?
- de motor komt goed vrij wanneer ik de koppeling intrek maar de eerste drive versnellingen gaat wel gepaard met een harde klak. Herkennen anderen dit?
Hoor het graag. Kammetje
Waarom zou je niet naar de 1 kunnen schakelen met 20km/u? Dat kan nog wel met veel hogere snelheid (met eventueel wat tussengas)
Versnellingsbak is standaard Yamaha, niks ergs. Deels te verhelpen door zelf zo soepel mogelijk te schakelen. Van neutraal naar 1 kun je uiteraard niks aan doen.
JupDenk dat ik teveel aan de handbak in de auto denk. Die krijg je niet in 1 bij een fietssnelheid zonder enorm gekraak. Bak van een motor is natuurlijk anders. Te voorzichtig (om klak te voorkomen) van 1 naar 2 resulteert soms in een valse vrij. Zal blijkbaar wat meer resoluut moeten schakelen en de klak voor lief nemen.
Jup
Je kan ook zonder koppeling opschakelen op de motor als je zou willen, maar dat moet dan ook soepel en vlot. Wat helpt met soepel schakelen is alvast een licht druk uitoefenen op het schakelpedaal en dan klik je hem er zo in als je daadwaarkelijk gaat schakelen. Daarnaast gewoon kort van het gas en je hoeft ook niet helemaal te ontkoppelen voor het schakelen, gewoon vlot dus.
Kijk even bij Louis.nl. Daar heb je een bike database en kun je hem ook bestellen.Hi, ik moet een nieuwe accu hebben voor mijn FZS600 2003. Er komt een DB9-BS 12V-9AH uit, volgens de manual moet er een GT12B-4 12V-10AH in. Maakt dat nog veel uit?
En waar zou ik de juiste accu het beste online kunnen kopen?
Thanks!
Hi, ik moet een nieuwe accu hebben voor mijn FZS600 2003. Er komt een DB9-BS 12V-9AH uit, volgens de manual moet er een GT12B-4 12V-10AH in. Maakt dat nog veel uit?
En waar zou ik de juiste accu het beste online kunnen kopen?
Thanks!
Thanks! Ik denk dat je gashendel.nl bedoelt
Nice gefeliciteerd :DN.a.v. mijn vorige vraag in contact gekomen met mede MF-er Spykes en sinds gisteravond mag ik mijzelf eigenaar noemen van een mooie FZS600 uit 2003
Bedankt voor de tips!
N.a.v. mijn vorige vraag in contact gekomen met mede MF-er Spykes en sinds gisteravond mag ik mijzelf eigenaar noemen van een mooie FZS600 uit 2003
Bedankt voor de tips!
Als ik het zo zie zit er dezelfde klauw als een 600 op. Die heb ik recent vervangen met bluedot klauw van een fazer 1000. Kleine modificatie nodig en dan past het perfect. Als je die voor een mooi prijsje op de kop kan tikken heb je een top klauwtje.Goedenavond mede Fazerrijders , weet een van jullie welke achterremklauw ik als vervanging van de originele kan gebruiken op mijn net aangeschafte Fazer 400?
De huidige zit redelijk vast en vervang hem dan liever .
Bekijk bijlage 1392542
Wat moet je daar bij aanpassen ?Als ik het zo zie zit er dezelfde klauw als een 600 op. Die heb ik recent vervangen met bluedot klauw van een fazer 1000. Kleine modificatie nodig en dan past het perfect. Als je die voor een mooi prijsje op de kop kan tikken heb je een top klauwtje.
Van het deel waar de klauw aan bevestigd word dienen op 2 plekken wat weg geveild te worden. Is aluminium dus gaat vrij makkelijk. En 2 ringen er tussen om de schijf in het midden van de klauw te krijgen.Wat moet je daar bij aanpassen ?
Kijk , daar kan ik wat meeVan het deel waar de klauw aan bevestigd word dienen op 2 plekken wat weg geveild te worden. Is aluminium dus gaat vrij makkelijk. En 2 ringen er tussen om de schijf in het midden van de klauw te krijgen.
Ziet er dan zo uit:
Bekijk bijlage 1392544
Daar heb ik lang naar gezocht, maar niet gevonden. Maar al met al is een bluedot upgrade in alle opzichten een verbetering.Kijk , daar kan ik wat mee, zijn de 600 klauwen ook nog ergens te vinden dat je weet ?
Check ff bij Boonstra, die hebben zeer waarschijnlijk wel de juiste onderdelen.Kijk , daar kan ik wat mee, zijn de 600 klauwen ook nog ergens te vinden dat je weet ?