Fazerrijders - Hangplek - deel 15

Goedenavond mede Fazerrijders , weet een van jullie welke achterremklauw ik als vervanging van de originele kan gebruiken op mijn net aangeschafte Fazer 400?
De huidige zit redelijk vast en vervang hem dan liever .

≥ onderdelen fzs 600 fazer fz6s - Onderdelen | Yamaha - Marktplaats.nl

Check ook ff bij deze gast, misschien heeft hij wat ?
≥ + Yamaha fazer 600 frame model 1998 tot 2002 3 - Onderdelen | Yamaha - Marktplaats.nl

En anders misschien via www.Bike-teile.de ?
 
Goedenavond,

Ik heb inmiddels stad en land afgebeld voor een olie leiding van een Fazer 600 uit 1998.

Geen enkele sloperij heeft er 1 en Yamaha levert ze niet meer.... Heeft iemand misschien nog wat liggen of tips?
 
Goedenavond,

Ik heb inmiddels stad en land afgebeld voor een olie leiding van een Fazer 600 uit 1998.

Geen enkele sloperij heeft er 1 en Yamaha levert ze niet meer.... Heeft iemand misschien nog wat liggen of tips?

Cattier in Ambt Delden eens proberen. Of Bor in De Lutte.
 
Bedankt voor de moeite jongens! Nu moet het sowieso gaan lukken.

Ik wacht even de leiding van de FZ 400 af. Ontvang ik morgen al, Anders nu genoeg alternatieven :)

Fijn Weekend!
 
Originele remklauw werkt weer na een hardnekkige revisie en grondige schoonmaak beurt ,en een vervanger/reserve is onderweg.
Vandaag de eerste km’s gereden,loopt lekker , lekker wendbaar .
Verse olie , bougies en filtertje,
Volgendeweek het verse rubber eronder.
Dan alleen nog de intake rubbers ,hoop dat de fazer600 rubbers erop passen.......
 
De olie leiding van de fz 400 past prima. Probleem opgelost :)

Nu heb ik ook nog een fz6 staan. Daar heb ik erg veel last van het aan / uit effect op het gas. Wat vooral in bochten erg irritant is. Nu zag ik op het forum al een aantal mensen die hier ook last van hadden. Maar niet echt een oplossing bij stond.

Paar dingen die ik zelf al gedaan heb:

Gaskabels vernieuwd
Koppeling kabel vernieuwd
Ketting in tandwielen zijn netjes en staan op de juiste spanning.
Accu al eens afgekoppeld. ( dan zou de ecu resetten.

Dinsdag ga ik langs Pajic voor een set andere dempers. Ik las dat dat ook een positieve invloed op het gas kan hebben.

Gisteren ook nog even een stukkie op een z750 gereden. Daar heb ik er totaal geen last van.
 
De olie leiding van de fz 400 past prima. Probleem opgelost :)

Nu heb ik ook nog een fz6 staan. Daar heb ik erg veel last van het aan / uit effect op het gas. Wat vooral in bochten erg irritant is. Nu zag ik op het forum al een aantal mensen die hier ook last van hadden. Maar niet echt een oplossing bij stond.

Paar dingen die ik zelf al gedaan heb:

Gaskabels vernieuwd
Koppeling kabel vernieuwd
Ketting in tandwielen zijn netjes en staan op de juiste spanning.
Accu al eens afgekoppeld. ( dan zou de ecu resetten.

Dinsdag ga ik langs Pajic voor een set andere dempers. Ik las dat dat ook een positieve invloed op het gas kan hebben.

Gisteren ook nog even een stukkie op een z750 gereden. Daar heb ik er totaal geen last van.

Dat aan/uit effect op de fz6 is de reden dat ik voor een fzs600/Fazer met carburateurs ben gegaan. Ik ben eenheropstapper. Echt Lang niet gereden en dat aan/uit vind ik echt scary in bochten. Nu 1300 km verder op de Fazer 600/fzs600 denk ik dat er er minder band voor zou zijn.

Heb mij trouwens niet gerealiseerd dat het leveren voor een Fazer 600 vanwege de leeftijd lastig/onmogelijk is. Is dat ook niet meer nieuw via een Yamaha dealer te krijgen?
 
Dat aan/uit effect op de fz6 is de reden dat ik voor een fzs600/Fazer met carburateurs ben gegaan. Ik ben eenheropstapper. Echt Lang niet gereden en dat aan/uit vind ik echt scary in bochten. Nu 1300 km verder op de Fazer 600/fzs600 denk ik dat er er minder band voor zou zijn.

Heb mij trouwens niet gerealiseerd dat het leveren voor een Fazer 600 vanwege de leeftijd lastig/onmogelijk is. Is dat ook niet meer nieuw via een Yamaha dealer te krijgen?

Ik heb ze idd beide staan. De 600 met carbs rijd idd perfect met carbs. Wanneer ik daar op stap ben ik binnen 10 minuten helemaal gewend.

Het aan uit effect vind ik ook wel zo lastig dat ik op het moment liever achter aan rijd want ik moet soms bij scherpe bochten corrigireren omdat het gas ongewild weer uit gaat waardoor je flink moet corrigeren.

De Yamaha dealer kan idd die leiding ook niet meer leveren.Maar is op zich geen ramp. Je kan hem namelijk na laten maken bij een landbouw bedrijf, is ook niet zo duur.
 
Ik heb ze idd beide staan. De 600 met carbs rijd idd perfect met carbs. Wanneer ik daar op stap ben ik binnen 10 minuten helemaal gewend.

Het aan uit effect vind ik ook wel zo lastig dat ik op het moment liever achter aan rijd want ik moet soms bij scherpe bochten corrigireren omdat het gas ongewild weer uit gaat waardoor je flink moet corrigeren.

De Yamaha dealer kan idd die leiding ook niet meer leveren.Maar is op zich geen ramp. Je kan hem namelijk na laten maken bij een landbouw bedrijf, is ook niet zo duur.

Vraagje; heb onderwijl zo'n kleine 1400 km met de fzs600 gereden en merk dat het echt een blok is dat om toeren vraagt. Vanaf een dikke 4.000 loopt het echt fijn. Met name in de stad en op rotondes rijd ik wel eens lager in de toeren omdat dan zo uitkomt. Iets onder en boven de 3000 toeren gaat er een vervelende vibraties door de motor heen. De carbs zijn het volgens mij niet. Heb dat met name in 2 en 3. Draai ik em dan eigenlijk onder de toeren waardoor de motor ff protesteert. Het is een lichte, korte vibratie en bij 3400 toeren is het weg. normaal?
 
Vraagje; heb onderwijl zo'n kleine 1400 km met de fzs600 gereden en merk dat het echt een blok is dat om toeren vraagt. Vanaf een dikke 4.000 loopt het echt fijn. Met name in de stad en op rotondes rijd ik wel eens lager in de toeren omdat dan zo uitkomt. Iets onder en boven de 3000 toeren gaat er een vervelende vibraties door de motor heen. De carbs zijn het volgens mij niet. Heb dat met name in 2 en 3. Draai ik em dan eigenlijk onder de toeren waardoor de motor ff protesteert. Het is een lichte, korte vibratie en bij 3400 toeren is het weg. normaal?

Komt mij eigenlijk niet bekend voor. Heb je hem wel eens gesynchroniseerd?

Misschien een rubber onder de tank? Of is het in je stuur?
 
Komt mij eigenlijk niet bekend voor. Heb je hem wel eens gesynchroniseerd?

Misschien een rubber onder de tank? Of is het in je stuur?

Hai, nee carbs zijn gereinigd maar zo gekocht. Ja voel het in het stuur. Ik kan geen carbs synchroniseren. Is met name wanneer je met een heel voorzichtige gashand door dat toerenbereik gaat.
 
Synchroniseren kan sowieso geen kwaad.
Is ook niet zo duur. Gewoon niet naar de dealer gaan haha.

Banden spanning goed?
Velg niet beschadigd of uit balans?
Balhoofd lagers checken..
En verder kijken of alles goed vast zit.

Verder zou ik het eigenlijk niet weten.
 
Synchroniseren kan sowieso geen kwaad.
Is ook niet zo duur. Gewoon niet naar de dealer gaan haha.

Banden spanning goed?
Velg niet beschadigd of uit balans?
Balhoofd lagers checken..
En verder kijken of alles goed vast zit.

Verder zou ik het eigenlijk niet weten.
[/QUOTE

Dank man
 
Ik ben ook begonnen aan het klussen aan een 2003 FZS600 die 2 jaar stil heeft gestaan. Start nog wel maar loopt niet mooi stationair. Stottert en loopt onregelmatig, slaat af en loopt soms op 3 of 2 cilinders. Boven de 4000 gaat het wel redelijk. Soms loopt hij op 2 cilinders en dan blijven de uitlaten van 1 en 2 koud, dus ligt het niet aan de ontsteking want de bobines voeden 1/4 en 2/3.

Waarschijnlijk vervuilde carburateurs. Ik heb ze eruit gehaald maar wat een kutwerk is dat zeg, duizend slangen en je kan nergens bij, wordt leuk om ze terug te zetten....
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
1393882
 
Terug
Bovenaan Onderaan