Fazerrijders - Hangplek - deel 15

Hallo,

Ik hoop binnenkort mijzelf een fazer rijder te kunnen noemen. Ik ben op zoek naar mijn eerste motor. Ik heb bij TT motoren in Zwolle denk ik een mooie fazer 600 S uit 2006 zien staan. Uiteraard ga ik er nog op proefrijden om te kijken of de motor bij mij past.

Zijn er specifiek aandachtspunten waar ik op moet letten bij aanschaf? Ik ben niet heel technisch onderlegd. Suffe vraag, waar staat de S aanduiding voor?

Groetjes Bas

S betekend kuipje, een n is een naked.
veel handelaren/dealers weten dat niet denk ik, omdat er ook geregeld een naked als fazer te koop staat ;)
 

Bijlagen

  • 06D4D061-A13E-47E0-97EB-63DCB66BCEA0.jpeg
    06D4D061-A13E-47E0-97EB-63DCB66BCEA0.jpeg
    344,5 KB · Weergaven: 37
Hallo allemaal,

Nieuwe Fazer-eigenaar, dus even een introductie: heb voorheen vele jaren diverse motoren gereden. Na een lange pauze tussendoor (trouwen, kind, etc., je kent het wel) een jaar of wat geleden "heringetreden" op een XJ900 en nadien voor het eerst in mijn leven een motorscooter gekocht. Toch niet mijn ding en heb die daarom verkocht, ook omdat ik door werk en zorgtaken helaas maar weinig tijd kan vrijmaken voor rijden.

Ondanks dat laatste, toen ik onlangs een goed onderhouden oerFazer zag leek het me toch leuk om die aan te kopen voor de weinige momenten die ik wel beschikbaar heb. Het is - vind ik - een leuk ding met een lekker geluidje door de Laser Duo Tech (Db killer ligt onder het zadel, haha) en voorzien van een RVS collector, dus daar geen zorgen over. Hagelnieuwe accu bij aflevering, nog frisse Bridgestone S21 banden en dito ketting, wat wil een mens met redelijk bescheiden wensen zoals de mijne nog meer?

Tot zover het praatje, onderstaand tenslotte nog een plaatje:
 

Bijlagen

  • Fazer 600 verkleind.jpg
    Fazer 600 verkleind.jpg
    36,8 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Welkom! Mooie motor, ik rijd een zwarte als woon-werk verkeer.
Nu +/-70.000 op de klok, en rijd nogsteeds als een zonnetje
 
Dank je wel, de mijne heeft zelfs nog wat meer ervaring - 90.000 op de klok - en loopt ook nog prachtig.

Fazers staan natuurlijk als sterk bekend en de vorige eigenaar was monteur bij Motorport, dus ik heb alle vertrouwen in deze machine.
 
Is het normaal dat je bij de fzs600 de achterrem redelijk diep moet intrappen, en de remvertraging dan nog te wensen overhoud?
Of ben ik de enige die hier last van heeft?
 
Is het normaal dat je bij de fzs600 de achterrem redelijk diep moet intrappen, en de remvertraging dan nog te wensen overhoud?
Of ben ik de enige die hier last van heeft?
Je bent vast niet de enige maar de achterrem van de Fazer 600 is normaal gesproken best goed, die van mij was dat iig wel.
Van de 1000 is nog beter maar die blokkeert ook wel snel bij lage snelheden. :P
 
Ik ben aan het kijken naar een Fazer 400, maar kan daar weinig accessoires voor vinden op het www...
Kan iemand mij vertellen of de motor opzich (blok snap ik) hetzelfde is als de 600?
 
Ik heb zojuist een mooie 400 Fazer gekocht.
Volgende week haal ik hem op! *O*
47D2BEB7-3E5F-414B-B8F6-3E7536689141.jpeg

Voor de kenners even een vraagje....
Zijn die Brembo’s aan de voorkant origineel?
 
Vraagje: Iemand ervaring met het vervangen van de koppelingskabel? Waar heb je deze besteld?

ps. mocht er iemand nog stalenremleiding (v) hebben liggen. Ik neem ze graag over.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de Fazer opgehaald!
Wel weer ff wennen na een Honda PCX150...:P
Voordat ik wegging is nog even de koppeling afgesteld...hij pakte erg laat en leek niet goed te ontkoppelen.
Daarna heerlijk naar huis gereden!
93EDF69C-C18A-438E-9C6A-C07FD28873BA.jpeg

5366F1DB-E9DA-4AED-B3CE-9140C0355D51.png
 
Welke banden hebben jullie onder de Fazer?
Ik zoek een paar banden voor onder mijn 400 die ook goede grip hebben bij nat wegdek...
 
Terug
Bovenaan Onderaan