Fazerrijders - Hangplek - deel 15

Ik ben nog steeds happy met de Michelin Pilot Power, niet het nieuwste type band meer maar hij geeft mij een prima gevoel zowel droog als nat !
En dan de Pilot Power 4?
Ik heb nu de Bridgestone Battlax BT23 eronder, maar die blijken een dotcode van 2002 te hebben! |(
Banden zien er werkelijk nog uit als nieuw...
Totaal geen droogtesporen o.i.d. maar wil ze wel vervangen.
Via bandenleader kan ik ze nieuw bestellen voor een nette prijs...is dat slim?
 
Laatst bewerkt:
En dan de Pilot Power 4?
Ik heb nu de Bridgestone Battlax BT23 eronder, maar die blijken een dotcode van 2002 te hebben! |(
Banden zien er werkelijk nog uit als nieuw...
Totaal geen droogtesporen o.i.d. maar wil ze wel vervangen.
Via bandenleader kan ik ze nieuw bestellen voor een nette prijs...is dat slim?

Ik had nog gewoon de Pilot Power (dat is dan eigenlijk de "1") maar zag dat mijn bandenboer de 110/70 voorband nu iig niet meer standaard in zn selectie heeft ;(
Betaalde laatste keer voor een setje < €200 inclusief montage op losse velgen.

Als je banden los besteld moet je wel ook een adresje hebben om ze te monteren, niet elke dealer/garage is ervan gediend om jouw goedkope bandjes voor een matsprijsje te monteren..
 
Als je banden los besteld moet je wel ook een adresje hebben om ze te monteren, niet elke dealer/garage is ervan gediend om jouw goedkope bandjes voor een matsprijsje te monteren..
De zaak waar ik hem heb gekocht wil ze er wel onderzetten voor mij, aangezien hij ook niet naar de dotcode had gekeken.
 
Welke banden hebben jullie onder de Fazer?
Ik zoek een paar banden voor onder mijn 400 die ook goede grip hebben bij nat wegdek...

Bandenkeuze is een persoonlijk iets en afhankelijk van jouw rijstijl. Ik kon toentertijd goed uit de voeten meet de Pilot Road 2CT band.
Als je veel kilometers wilt maken met een set banden ( voor bijv. woon-werk verkeer) zou ik voor de road gaan
 
Goedenavond,

Sinds twee weken ook de trotse eigenaar van een FZS600 uit 2000. Gekocht met nog geen 17k op de teller. Ziet er echt uit als absolute nieuwstaat.
 

Bijlagen

  • 1341938_2.jpg
    1341938_2.jpg
    173,3 KB · Weergaven: 24
  • 1341938_7.jpg
    1341938_7.jpg
    147,9 KB · Weergaven: 25
  • 1341938_10.jpg
    1341938_10.jpg
    132,2 KB · Weergaven: 21
De Fazer blijft toch wel een hele fijne en makkelijke fiets, mn dochter (16) wil een schakelbrommer kopen maar had er nog nooit op eentje gereden dus haar vandaag ff wat met de Fazer laten oefenen op een stille parkeerplaats, na wat aanvankelïjk gestuntel (wat de Fazer moeiteloos van haar slikte) kan ze nu vlot optrekken tot 3e versnelling, terug schakelen vraagt nog wel wat meer gewenning maar ze vond het helemaal leuk op de Fazer ! :)
 
Klopt het dat het remlicht het alleen doet als je met je voetrem remt? Als ik alleen mijn voorrem gebruik, doet het remlicht het namelijk niet.
 
Dat klopt niet :9

Zit een schakelaar bij je remhendel die ook ingedrukt wordt als je remt, die ff controleren. Misschien zit het stekkertje wel gewoon los.
 
Vraagje. Ik heb een Yamaha FZ6N op het oog met ABS. Zijn er nog specifieke punten voor dit model om op te letten wanneer ik hem bekijk/proefrij?

Naast uiteraard de gebruikelijke checks die hier in topics zijn te lezen/videos op youtube.
 
Check iig dat het ABS systeem geen storing geeft, ik verkocht een paar jaar geleden mijn FZ1n (had de motor zelf 3 jaar, dealer-onderhouden en had net nog een beurt gehad, nooit wat mee gehad..) en de jongen die hem kocht ging gelijk 's-avonds vol de ABS testen door telkens vol met de achterrem te remmen :?
Ws door vocht in het systeem oid (condens ? hij had de hele winter onder dekentje in de schuur gestaan) ging de ABS-pomp dus meteen kapot en die was nieuw €1700 :X
Vond het echt lullig voor die jongen en gelukkig heeft mijn dealer hem toen nog flink gematst !

VWB de FZ6N, qua techniek heb ik er nooit wat specifieks/geks over gehoord, dus idd de gebruikelijke checks/historie ?
 
Ik heb inmiddels 180K kilometers op de klok van mijn Fazer FZS600 uit 2001 staan. De laatste 14 jaren er zelf 163K op gezet, alleen maar woon-werkverkeer. Prima motor!!! Wel RVS uitlaatbochten op een gegeven moment gemonteerd en ook de BOS uitlaat nog altijd top!
 
Check iig dat het ABS systeem geen storing geeft, ik verkocht een paar jaar geleden mijn FZ1n (had de motor zelf 3 jaar, dealer-onderhouden en had net nog een beurt gehad, nooit wat mee gehad..) en de jongen die hem kocht ging gelijk 's-avonds vol de ABS testen door telkens vol met de achterrem te remmen :?
Ws door vocht in het systeem oid (condens ? hij had de hele winter onder dekentje in de schuur gestaan) ging de ABS-pomp dus meteen kapot en die was nieuw €1700 :X
Vond het echt lullig voor die jongen en gelukkig heeft mijn dealer hem toen nog flink gematst !

VWB de FZ6N, qua techniek heb ik er nooit wat specifieks/geks over gehoord, dus idd de gebruikelijke checks/historie ?

Thanks. Heb een FZ6N S2 ABS uit 2009 op het oog. 24000KM op de teller, onderhoudshistorie zou aanwezig zijn en alle slijtage onderdelen zijn vervangen. Garanatie van 3 maanden. Prijs 4300 euro. Is dat beetje redelijk? Als ik beetje vergelijk online lijkt het mij van wel?
 
nope. Moet gewoon werken. Is een honda schakelaartje wat daar zit :-)
Ik heb hem inmiddels al 2 keer vervangen (kost overigens weinig). Schakelaar is gesitueerd op een plek waar hij nogal last heeft van weersinvloeden (als je rijdt). Had beter gekund en is idd een hondaschakelaar!

Ook het yamaharubber op je versnellingspedaal wil snel slijten. Een rubbertje van Honda houdt het langer vol!
 
Motor staat na een paar 100km bij de garage. Op de terugweg van m'n werk merkte ik dat de acceleratie niet constant was, alsof ik speelde met mijn gashendel, terwijl dit niet het geval was.

De garage geeft aan dat ik slechte benzine heb getankt, terwijl ik nog maar 1x getankt heb bij een vrij grote BP... Nu loopt de vlotter vast en moeten er een aantal pakkingen besteld worden.

Ik weet dat de motor hiervoor van een oud baasje is geweest, dus ik gok dat deze problemen van te lang stilstaan komen.

Hoe denken jullie hierover?
 
Ik heb inmiddels 180K kilometers op de klok van mijn Fazer FZS600 uit 2001 staan. De laatste 14 jaren er zelf 163K op gezet, alleen maar woon-werkverkeer. Prima motor!!! Wel RVS uitlaatbochten op een gegeven moment gemonteerd en ook de BOS uitlaat nog altijd top!
Mooie stand nog 79K km dan ben ik er ook, maar dat duurt nog wel een jaar of 8.
Blijft een fijne motor!
 
Ik heb mijn FZ6s 2006 met 118K te koop voor een liefhebber! All Black! Enige niet zwarte zijn kroonplaten, stuur en de steps. Is netjes onderhouden en zit nog verse olie en filters in
 
Motor staat na een paar 100km bij de garage. Op de terugweg van m'n werk merkte ik dat de acceleratie niet constant was, alsof ik speelde met mijn gashendel, terwijl dit niet het geval was.

De garage geeft aan dat ik slechte benzine heb getankt, terwijl ik nog maar 1x getankt heb bij een vrij grote BP... Nu loopt de vlotter vast en moeten er een aantal pakkingen besteld worden.

Ik weet dat de motor hiervoor van een oud baasje is geweest, dus ik gok dat deze problemen van te lang stilstaan komen.

Hoe denken jullie hierover?
Een lul verhaal er bestaat niet zoiets als slechte benzine,zeker niet bij BP,ik denk dat je eigen reden eerder zal kloppen gezien de lage km,stand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan