Fit worden..

Ga in ieder geval fitnessen. Toen ik afgelopen seizoen de eerste wedstrijd reed, dankte ik god op mijn blote knieen dat de wedstrijd afgelopen was. Ik was helemaal naar de klote! Toen ben ik 2x per week gaan fitnessen en nu rijd ik zonder al te grote problemen de sessies/wedstrijden uit! Kijk wel ff welke fitnessapparaten je gebruikt. Ik had vooral last van mijn polsen door het 'harde' remmen, en laatste keer ook behoorlijk spierpijn in mijn bovenbeen. Naarmate ik mijn polsen beter ging trainen kwam het helemaal goed. Alhoewel de pijn in mijn bovenbeen te maken kan hebben met mijn lengte (1m94) en de extreme zitpositie van mijn racer.
Ben alleen wel van plan om nog deze winter te gaan MTB'en...moet alleen nog een MTB hebben '(
 
Zoek een sportschool met Medifit-programma.

Je krijgt een ingangstest en vervolgens een trainingsschema gebaseerd op wat jij wilt bereiken. Door vervolgens in de juiste hartslagzones te trainen krijg je punten.
Per week moet je een x aantal punten halen, afhankelijk van je niveau.
Door dat puntensysteem zit er een stok achter de deur (je moet ze wel halen...) en bovendien train je superefficient op die gebieden die je wilt verbeteren. Iedere 10 weken word je opnieuw getest en wordt het trainingsprogramma aangepast op de nieuwe situatie.

[me]Tr@x die in minder dan een half jaar van 97 naar 82 kg is gegaan en van vetpercentage 26% naar 19%. Boevendien heb ik nu een flink verbeterde conditie![/me]
 
Bedenk ik me net:

Als mijn meisje dan weer bezwaren maakt tegen die achterlijk dure en risicovolle hobby kan ik haar erop wijzen dat ik dankzij het racen wel eindelijk sportief ben geworden en daardoor weer een goddelijk lichaam heb gekregen, waar zij natuurlijk ook mee gebaat is.

Wéér een extra prikkel om te gaan sporten! })

Ik weeg nu 74 kg. In maart moet dat 66 zijn. Scheelt ook weer topsnelheid! Hoef ik ook niet al die boutjes te gaan vervangen door titanium!
 
Bedenk ik me net:

Als mijn meisje dan weer bezwaren maakt tegen die achterlijk dure en risicovolle hobby kan ik haar erop wijzen dat ik dankzij het racen wel eindelijk sportief ben geworden en daardoor weer een goddelijk lichaam heb gekregen, waar zij natuurlijk ook mee gebaat is.

Wéér een extra prikkel om te gaan sporten! })

Ik weeg nu 74 kg. In maart moet dat 66 zijn. Scheelt ook weer topsnelheid! Hoef ik ook niet al die boutjes te gaan vervangen door titanium!
dat scheelt, ik weeg al 65...


zegt natuurlijk niet veel over de conditie :)
 
Als ik volgend jaar een vol seizoen ZAC wil draaien, zal ik zeker wat aan mijn conditie moeten doen.

Ik ben helaas niet echt sportief. Van teamsport hou ik sowieso niet, heb ik ook geen tijd voor. Ik denk eraan om een hometrainer aan te schaffen, zo'n fiets met een zwaar vliegwiel om te 'spinnen'. Dat is dan meer voor de conditie: longen en hart. Misschien ook goed om de slappe spiertjes een beetje te trainen met wat gewichten of zo'n all-in-one fitness-machine?

Twee keer ben ik begonnen bij een sportschool, maar na twee maanden fanatiek trainen kwam de klad erin. Erg gedisciplineerd ben ik dus ook al niet.

Sommige ZAC-ers zijn zo sportief dat ze tijdens een vrije zondag in de Speedweek nog even gaan hardlopen langs het strand (las ik in de verslagen). Zijn er ook mensen bij wie het niet zo automatisch gaat, maar die toch (dankzij het racen) fit zijn geworden?

Wat doen jullie eraan om de conditie op peil te brengen en te houden? Hebben jullie ook van die hometrain-spullen op zolder staan en heb je daar iets aan?
Engelse of italiaanse motor kopen , daar loop je namelijk veel achter te duwen :+ :+ :+
oke kom maar met het commentaar O-)
 
Jeetje 65 kilo...ideaal om te racen. Wil ik ook wegen als ik op de motor zit. Naast de motor liever iets zwaarder als 'bouwvakker'
 
Terug
Bovenaan Onderaan