Flinke (kool) aanslag op cilinder

Dragonkiss

Honda VTR SP2
19 sep 2008
2.755
0
Eindhoven
Hey iedereen,

Heerlijk bezig om de motor een grote beurt te geven, echter zie ik een hele berg aanslag op de cilinderkop na verwijderen van de bougie:
cilinderhead.png


Nu ben ik in tweestrijd:
  1. Cilinderkop eraf halen en de kop reinigen.
  2. Een middeltje gebruiken en de motor flink open gooien op de Duitse snelweg
Op zich ben ik niet vies van optie 1, maar na het opzoeken wat ik allemaal los moet halen, loopt het nogal snel op in kosten als het gaat om de pakkingen die ik moet vervangen.

Mijn vraag aan jullie techneuten is daarom ook: is het zodanig veel aanslag, dat optie 1 de enige juiste optie is?
Dit is de eerste keer dat ik dit zie, dus graag jullie mening hierover :)

Alvast bedankt!
 
Trekt hij ook goed en hij koelt beter,methanol heeft een koelende werking
Nogmaals: na stadswerk komt de kool uit mijn uitlaten, er gaat geen forte, methanol, geen lampolie, remvloeistof, of kerosine in mijn tank, ik rij 'm gewoon schoon... Als TS met die koolaanslag een lekker lopende motor heeft moetie er niet eens wat aan doen, het is dat hij de bougie er uit heeft gehaald anders had hij de komende 20000 kilometer nooit geweten wat er binnen in die motor gebeurt...
HE-LE-MAAL niks aan doen
 
Cruisen is imo iets anders dan 'goed open gooien' (als hij warm is). Evt kan je injectiecleaner oid (Forté) in de tank gooien om het proces te versnellen.

Forte is bende.

Ze hebben de marketing goed voor mekaar. Meer niet. Heb vaak zat de vertegenwoordiger gehad en gevraagd naar productsheets...die stellen niks voor.
Vrijwel geen een merkdealer in autowereld werkt ermee.
Gezien er tig meer auto's dan motoren rijden zegt dat wel genoeg.
Vaak zitten er amper reinigers in.
 
Forte is bende.

Ze hebben de marketing goed voor mekaar. Meer niet. Heb vaak zat de vertegenwoordiger gehad en gevraagd naar productsheets...die stellen niks voor.
Vrijwel geen een merkdealer in autowereld werkt ermee.
Gezien er tig meer auto's dan motoren rijden zegt dat wel genoeg.
Vaak zitten er amper reinigers in.

Rommel is het niet ,het is geen wonder middel . blij flinke vervuiling los het niet op met een flesje.

Collega wilde het ook niet geloven na toevoeging voor en na kon je ook duidelijk aan de uitlaatgas zien dat deze veel schoner was.
Is je motor schoon en goed dan kan je net zo goed het spul in een putje gooien.

De droom dat je met 1 flesje alles in 1 keer oplost gaat niet gebeuren. meestal heb je veel meer nodig.

Het net zoals een motor flush bij olie verbruik het helpt wel dat word beaamt door de klanten, maar die zeggen dat het olie verbruik ook weer terug komt .
 
Terug
Bovenaan Onderaan