Geel Licht op de Motor

De straatverlichting is toch echt oranje. Een gele koplamp op de snelweg (ook natriumlampen) valt ook in het donker al van ver op tussen alle witte en witblauwe koplampen. Althans, mijn ervaring als ik er eens eentje zie in de verte, je blik wordt er toch enigzins automatisch door getrokken omdat het afwijkt.
 
Met wit, of bij benadering wit, licht, zie je zelf meer.
En bij de maximum toegestane snelheid van 120 km/u is de gebruikelijke halogeen voldoende.
Als je vaak en veel harder rijdt kun je nut hebben van Xenon, denk ik.
Ik heb al meer dan 10 jaar m'n grootlicht niet kunnen gebruiken wegens tegenliggers of andere omstandigheden.
Maar ik zet hem overdag vaak aan ( verboten !!!) om m'n dim-draad te sparen die ik 's avonds en 's nachts nodig heb. Dan slijt m'n lamp een beetje gelijkmatig.
Groeten,
Eduard.
 
Geel is idd. afwijkender (en ik gebruik 't daarom ook) dan wittig of blauwig licht.

Maar is het niet mogelijk een voorschuifsysteem te installeren, zodat je bv. een xenonlamp zelf al naar gelang je gebruik :] (file, landweg, etc.) van gelig naar ongefilterd licht kan veranderen?
Net als bij je (zak)lantaarn vroeger, wit/groen/rood. 8-)
 
H4 gold is geen geel.
Is een lamp met een geeltint ;)
Er zit namelijk wit, geel en blauw in.
Weet eerlijk gezegd niet of je H4 geel heb.
Duplo wel maar dat zit alleen nog in de oudere voertuigen.
 
En i.c.m. geelzwart regenpak is dat redelijk opvallend
full
 
oja je kan je knipperlichten ook er bij aan zetten (doorlinken) samen met je koplamp valt je ook meer op (ik hebt ook gedaan)
 
Dit is de motor van mevrouw Ootje.

full


H4 met een Frans geel kapje eroverheen.
Valt goed op tussen de andere.

Ik ben heel erg voor anderkleurige verlichting voor motoren.
Vooral omdat binnenkort misschien verplicht gaat worden dat ook overdag (dag)dimlicht gevoerd moet worden.
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd al jaren met geel licht (het frankrijk geel)

Gewoon H4, met zo'n opzet stukje

Je onderscheidt je wel van de rest.

Lichtopbrengst s'nachts, zal me worst wezen, rij ik toch niet.
 
Dit is de motor van mevrouw Ootje.

c5f990c8a050f877f40aacb7e4229b19


H4 met een Frans geel kapje eroverheen.
Valt goed op tussen de andere.

Ik ben heel erg voor anderkleurige verlichting voor motoren.
Vooral omdat binnenkort misschien verplicht gaat worden dat ook overdag (dag)dimlicht gevoerd moet worden.


En dan nu ff naar buiten kijken en deze kleur met de natriumlampen van de straat verlichting vergelijken.......juist... I rest my case.....
 
jazeker,

het is gewoon een extra glaasje over je H4 heen.

@Fuck het milieu: op de foto lijkt het licht oranje, maar het is echt geel.
Dus je valt wel op tussen de natrium lampen.
 
Ik moet eerlijk zeggen, dat ik inderdaad een motor sneller herken met een geel licht. 20 jaar geleden was dat omgekeerd: toen hadden alle koekblikken gelelichten (in ieder geval de fransen :+ ). Ik vind het geen verkeerd idee om 1 lampie geel te hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan