Geluk gehad!!!

bouke

MF veteraan
10 sep 2002
6.353
606
Ik heb net enorm veel mazzel gehad.... Ik had mijn rugtas achterop de motor vastgesjord met 2 spanbandjes, op die manier neem ik al sinds ik motor rijd spullen mee achterop. Nooit iets van problemen gehad, tot nu dus...

Ik reed op de A12, ongeveer bij boskoop, gangetje van 145, meest linker rijstrook. Ik voel iets vreemds aan mn motor, zie in mn spiegels de auto achter me een uitwijk beweging maken en op dat zelfde moment hoor ik een knal en voel ik mn rugtas van mn motor afvliegen en voel "iets" in mn achterwiel/ketting draaien. Ik heb onmiddelijk de koppeling ingeknepen en naar de vluchtstrook gestuurd. Op het moment dat ik de vluchtstrook op rijd laat ook de tas los, die bungelde nog aan een restand spanband aan mn motor.

ben dus maar snel afgestapt en de tas van de weg gehaald..... ff staan bijkomen van de schrik en toen maar de schade bekeken. 1 spanband in mn tandwiel, afgebroken kentekenplaathouder en de 2e spandband is foetsie. tas is gelukkig nog heel(Defensie verstrekt gelukkig stevige spullen _O- )

Photo-0151.jpg


Daarna maar besloten mn kentekenplaat in mn rugzak te doen en naar huis te rijden. Rijd ik thv rotterdam/spaanse polder door de file staat dr een politie auto.... ik had al zo'n vaag vermoeden dat ze me staande zouden houden maja file dus dat ging niet. gelukkig 8-) verderop bij de benelux tunnel stond een politiegolfje op de vluchtstrook en ik wist gelijk "die moeten mij hebben" en jahoor, ze rijden achter me aan -O- net na de benelux tunnel krijg ik een stopteken.... Blijkt dat die auto in de file via de meldkamer verschillende auto's naar mij hadden laten uitkijken.

2 minuuten later komt diezelfde auto die in de file stond met toeters en bellen aanrijden. Ik heb uitgelegd waarom ik zonder plaat reed(heb de resten ff laten zien) en na een complimentje dat ik mn motor zonder brokken op de vluchtstrook had gekregen en nadat zn mn rbw+motor gegevens gecontroleerd hadden mocht ik weer verder.

Ik vond het echt netjes dat ze zo gehandeld hebben, ze dachten nl. dat ik op een gestolen motor reed en daarom zonder plaat reed.
 
ik zie schaamranden -O-




haha :+ maar geluk dat je hem overeind heb gehouden. Maar ben je nu toch nog iets verloren omdat de auto uitweek, of had hij al enkel het vermoeden dat je iets ging verliezen?
 
zo aardig mazzel gehad idd, en slim om de koppeling gelijk in te knijpen.

Wel leuk dat je door medere agenten werd gezocht vandaag, zonder dat je wat op je kerfstok had staan
 
ik zie schaamranden -O-




haha :+ maar geluk dat je hem overeind heb gehouden. Maar ben je nu toch nog iets verloren omdat de auto uitweek, of had hij al enkel het vermoeden dat je iets ging verliezen?


ja, ik ben 1 van de 2 spanbandjes kwijt.... ik denk dat die automobilist daarvoor uitweek. ik heb wel ff 10 minuuten staan trillen op de vluchtstrook, t scheelde echt niet veel of ik had met 145 over t asfalt gegleden....

Sukkel..

RUGzak!


mongool :r als je ooit motor gereden zou hebben ipv zo'n sjonniebak rijden zou je weten dat een rugzak(en dan vooral een grote) abslouut niet prettig rijd :W
 
Laatst bewerkt:
Dan moet je geen rugzak nemen, of geen motor rijden MET rugzak. Sim-pel.
:W :W
Ooit nagedacht over het feit dat een rugzak wel eens makkelijk kan zijn als je afgestapt bent :? En of er nou een tas of een rugzak vast zit op je motor maakt niks uit.
 
Laatst bewerkt:
Oh joy!

Niemand die zich afvraagt WAAROM bewijsstuk (a) is losgeraakt, waardoor Bauke niet alleen een gevaarlijke situatie voor zichzelf creërde, maar ook voor zijn omgeving?

@Bauke; enig idee wat er gebeurd is? Zou liever de eventuele oorzaak lezen zodat een ander deze ellende bespaard blijft, in plaats van mee te doen aan de rituele MF-lofzang..
 
Oh joy!

Niemand die zich afvraagt WAAROM bewijsstuk (a) is losgeraakt, waardoor Bauke niet alleen een gevaarlijke situatie voor zichzelf creërde, maar ook voor zijn omgeving?

@Bauke; enig idee wat er gebeurd is? Zou liever de eventuele oorzaak lezen zodat een ander deze ellende bespaard blijft, in plaats van mee te doen aan de rituele MF-lofzang..
Probeer je nou je eigen afzeikpost goed te praten? Dan had je dat toch iets anders aan moeten pakken... Zeg dan gewoon: Shit, maar hoe heeft dat kunnen gebeuren? o.i.d.
 
Laatst bewerkt:
maar gelijk de koppeling in, heeft dat extra zin boven het zo snel mogelijk tot stilstand komen ????

Ook zonder koppeling draait je tandwiel en ketting nog rond zolang je rijdt....

Of is dat puur ter voorkoming dat het geheel in je achterwiel vastslaat en je ook nog eens schade aan je versnellingsbak/motorblok kan oplopen ?

Desalniettemin gefeliciteerd met het Geluk *O*
 
Probeer je nou je eigen afzeikpost goed te praten? Dan had je dat toch iets anders aan moeten pakken... Zeg dan gewoon: Shit, maar hoe heeft dat kunnen gebeuren? o.i.d.

Welnee. Kwestie van Oorzaak en Gevolg? Als ik bij de dealert aan m'n brommert zou laten sleutelen, en onderweg naar huis tieft m'n achteras d'r half uit (recent voorbeeld), ben ik eerder benieuwd naar het verhaal van de monteur dan naar de avontuurlijke oversteek naar de vluchtstrook..

En WTF is d'r mis met een rugzak? Zolang je geen scheepsketting d'r in rondzeult.. Mijn sokken, kentekenbewijs en onderbroeken vormen een prima airbag!
 
Damn da's idd ff schrikken ja....

gellukig heb je zelf niks...

toch wel fijn dat de plsie gelijk actie onderneemt, worden al zoveel moto's gestolen dus blijkt maar dat ze wel opletten.... :}

Grtzz Oneeye ( die beveiliger bij t stoplicht ) :W
 
Oh joy!

Niemand die zich afvraagt WAAROM bewijsstuk (a) is losgeraakt, waardoor BaukeBOUKE niet alleen een gevaarlijke situatie voor zichzelf creërde, maar ook voor zijn omgeving?

@BaukeBOUKE; enig idee wat er gebeurd is? Zou liever de eventuele oorzaak lezen zodat een ander deze ellende bespaard blijft, in plaats van mee te doen aan de rituele MF-lofzang..

lezen is wss niet je sterkste punt? maargoed, een onveilige situatie creeeren? nog ff en je zegt dat ik t expres deed :X _O- die spanbandjes waren redelijk nieuw, zaten op een deugdelijke manier vast eigenlijk niks bijzonders dus.


maar gelijk de koppeling in, heeft dat extra zin boven het zo snel mogelijk tot stilstand komen ????

Ook zonder koppeling draait je tandwiel en ketting nog rond zolang je rijdt....

Of is dat puur ter voorkoming dat het geheel in je achterwiel vastslaat en je ook nog eens schade aan je versnellingsbak/motorblok kan oplopen ?

Desalniettemin gefeliciteerd met het Geluk *O*

idd om geen verdere schade op te lopen :Y en t was eigenlijk meer een reflex :+
 
bouke schreef op 18 september 2007 @ 16:58:
lezen is wss niet je sterkste punt? maargoed, een onveilige situatie creeeren? nog ff en je zegt dat ik t expres deed :X _O- die spanbandjes waren redelijk nieuw, zaten op een deugdelijke manier vast eigenlijk niks bijzonders dus.

Mij hoor je ook niet over je interpunctie, persoonlijke bejegening is tegen de MF-userpolicy..

Nieuwe spanbandjes? Waren ze glad? Of je rugzak? Regende het? Had je je buddy net in de wax gezet?

"voorkomen is beter dan genezen, of MF" :+
 
Laatst bewerkt:
Damn da's idd ff schrikken ja....

gellukig heb je zelf niks...

toch wel fijn dat de plsie gelijk actie onderneemt, worden al zoveel moto's gestolen dus blijkt maar dat ze wel opletten.... :}

Grtzz Oneeye ( die beveiliger bij t stoplicht ) :W


1 van die agenten zei nog "ik zou dr gebruik van maken en ff wat gas geven, je hebt nu toch geen last van flitspalen :+ " _O-

@Honda crx
tis een 60l rugtas(defensie), das nogal een flinke tas. het is al geen pretje om die op je rug te hebben ivm rijwind etc. Laat staan dat je onderuit gaat... dan breek je je rug/nek :X
 
Oh joy!

Niemand die zich afvraagt WAAROM bewijsstuk (a) is losgeraakt, waardoor Bauke niet alleen een gevaarlijke situatie voor zichzelf creërde, maar ook voor zijn omgeving?

@Bauke; enig idee wat er gebeurd is? Zou liever de eventuele oorzaak lezen zodat een ander deze ellende bespaard blijft, in plaats van mee te doen aan de rituele MF-lofzang..


ik denk dat bauke express de bevestiging slecht heeft vastgemaakt zodat hij een leuk verhaal op mf had.

moet je niet tupperware kopen voor je auto?
 
Mij hoor je ook niet over je interpunctie, persoonlijke bejegening is tegen de MF-userpolicy..

Nieuwe spanbandjes? Waren ze glad? Of je rugzak? Regende het? Had je je buddy net in de wax gezet?

"voorkomen is beter dan genezen, of MF" :+

gaat eens ff ergens ander zitten zeuren :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan