Genaaid door particulier

Status
Niet open voor verdere reacties.
sorry als ik misschien dubbel post...
we horen bij de EU en hier kun je je voordeel mee doen.
Volgens EU recht moet je OOK als particulier 'garantie' geven.. dus voldoet ie niet aan jouw verwachting terug met het ding en je geld terugeisen. (op ebay.de sluit iedere vekoper zich in iedere aanbieding uit van dit recht. Dit mag immers ook omdat je het tijdens de koop overeen komt) wel belangrijk dat je de advertentie of betaalbewijs nog hebt.

google op EU recht particuliere verkoop en volgens mij wordt je dan wel het e.e.a. wijzer.
 
sorry als ik misschien dubbel post...
we horen bij de EU en hier kun je je voordeel mee doen.
Volgens EU recht moet je OOK als particulier 'garantie' geven.. dus voldoet ie niet aan jouw verwachting terug met het ding en je geld terugeisen. (op ebay.de sluit iedere vekoper zich in iedere aanbieding uit van dit recht. Dit mag immers ook omdat je het tijdens de koop overeen komt) wel belangrijk dat je de advertentie of betaalbewijs nog hebt.

google op EU recht particuliere verkoop en volgens mij wordt je dan wel het e.e.a. wijzer.


Als Andreas dit nog kan lezen, want volgens RR plat is hij spoorloos
vertrokken in zijn Suzuki Alto.
 
Hee mensen twee weken geleden heb ik een Thundercat gekocht. Hij deed het 2 weken goed en na twee weken waren de wielen vierkant, was het stuur rond, knippert mijn koplamp gelijk met mijn knipperlichten, is de remvloeistof verdampt, rijd hij nog maar op 1 poot en is de kleur blauw helemaal omgegaan naar rood. Ik heb deze thundercat gekocht voor 4000 euro en twee weken terug was hij nog in nieuwstaat en gewoon goed.

Ik heb het idee dat er iets mis mee is en ik wil mijn geld nu terug. Iemand? :P

_O- _O- _O-
 
Beste topicstarter,

Je kan aangifte doen bij de politie wegens overtreding van artikel 239 van het Wetboek van Strafrecht:
Artikel 329

Met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de vijfde categorie wordt gestraft de verkoper die de koper bedriegt:

1°. door hem die een bepaald aangewezen voorwerp kocht, opzettelijk iets anders daarvoor in de plaats te leveren;

2°. ten opzichte van de aard, de hoedanigheid of de hoeveelheid van het geleverde, door het aanwenden van listige kunstgrepen.

Deze info komt van mijn pa die docent is op verschillende politie opleidings-instituten...doe er je voordeel mee.
 
TS heeft nog steeds niet meer dan 4minuten (!!!) op dit forum doorgebracht :?
 
TS heeft nog steeds niet meer dan 4minuten (!!!) op dit forum doorgebracht :?

Misschien toch maar een rondje op zijn r6 gedaan, die met 260km/h doormidden is geknakt. En is TS nu overleden :X :+
 
Laatst bewerkt:
hoe zit het als je bovag garantie hebt? dan krijg je gewoon zonder gezeur je geld terug neem ik aan?
 
Rutg3r schreef op 19 oktober 2008 @ 15:59:@ die anderen: net alsof jij het zou accepteren, ik zou desnoods nog wekelijks baksteen door diegene zijn voorruit gooien, puur uit principe

Zou eerst aan baksteen vragen wat hij daar van vind... :)
 
TS reageert totaal niet, ik vraag me af hoe serieus dit topic was.....
Voorlopig slotje, en als TS zich ooit meldt bij de crew, gaat het net zo makkelijk weer open.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan