Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik snap de frustatie, echter had je dit misschien kunnen voorkomen door iets rustiger op te trekken, meer tijd te nemen en voor te bereiden op het nemen van het kruispunt dat je nadert. Het feit dat je zegt dat je ofwel de keuze had om bovenop je rem te staan alsmede de keuze had om door te rijden, het laatste dat je zegt gedaan ze hebben, kan erop duiden dat je misschien al te veel acceleratie had en je dit eigenlijk had kunnen voorkomen door meer de tijd te nemen. Dan had je rustig kunnen stoppen bij het stoplicht en was er geen probleem.Ik stond in een best lange rij achter het stoplicht, het werd groen en we gingen rijden, tegen de tijd dat ik bij het stoplicht was sprong hij op oranje, of ik moest boven op de rem, of reed door voor mijn veiligheid. Mijn keuze was door te rijden en dat was dus ook het punt waarop ik gezakt was.
Persoonlijk vind ik dit raar. Een instructeur hoort ten aller tijde iets te kunnen onderbouwen, ondanks dat het soms misschien erg vaag lijkt. Hij/Zij is degene die mee rijd met de examinator en dus ook het overzicht heeft op jou en je beslissingen en jou dus zou moeten kunnen helpen. Persoonlijk zou ik er gewoon op aandringen wat je mogelijkheden zijn in eenzelfde situatie en daarop oefenen tijdens een eventuele AVD les.me instructeur baalde er ook van en kon er weinig van zeggen.
Kijk, er zijn meerdere factoren die bepalen of jij slaagt of zakt. Neem jij een bochtje fout maar en veel later nog eens, dan kun je alsnog slagen. Maar neem jij bocht na bocht fout, wordt het gewoon een optelsom. Ditzelfde geld ook voor regels in het verkeer. Neem nou het verlenen van voorrang aan verkeer wat van rechts komt. Doe jij dit niet omdat jij inziet dat die fietser verder weg is en het dus makkelijker is voor beide deelnemers dat jij doorrijd, heeft de examinator geen boodschap aan en laat jou gewoon zakken. Simpel, hij wilt gewoon zien dat jij die fietser hebt gezien en dat doe je in zo een situatie niet.En waar laat hij me op zakken het oranje licht
Wat is jullie mening over dit soort situaties en besluit van CBR?
Ik weet dat ik het hier niet mee oplos en wil zo snel mogelijk een herkansing maar het zit me toch dwars.
Ja dat heeft hij achteraf gevraagd en hij zei dat ik door rood reed.
Tijdens de spits in spijkenisse staan de stoplichten wat strak afgesteld omdat het verkeer een ramp is. Als hij op groen springt kunnen er een aantal autos door, schat een stuk of 10 en dan springt hij op oranje heel kort en dan op rood, zo zou het verkeer beter doorstromen en worden de rijen niet zo lang, maar als je dan een van de laatste bent vlakbij het oranje licht dan heb je al vaart gemaakt, ik snap niet dat die examinator niet inzag dat abrupt de remmen inknijpen veel te gevaarlijk zou zijn als motorrijder. Dus ik had op de motorkap kunnen liggen maar dan wel een rijbewijs in me zak hebben gehad , denk het ook niet. Maarja de burgers moeten maar met het CBR dealen en gewoon betalen en doorgaan tot je het wel hebt een grote geldklopperij op deze manier voor velen mensen. Als je echt iemand ziet klungelen dat het nog niet lukt dan begrijp ik dat een aantal lessen nog genomen moeten worden, maar als er gezien word dat je voortuigbeheersing hebt en alles onder controle snap ik niet dat ze je op lullige puntjes laten zakken. En ik vraag ook niet of ik in de spits mag afrijden, maakte me daar al zorgen om dat er geen raar akkefietje zich zou voordoen , helaas was mijn voorgevoel waar en door drukte en verkeerslichten gezakt.
Ik vraag me af of je enige bezwaarsmogelijkheid hebt bij het zakken als je een camera mee laat draaien
Dat zal dan vast onderdeel worden van de discussie. Maar examineren is ook mensenwerk, en wie controleert de examinator? Een videootje kan daaraan toe bijdragen.Ik vraag me af of je enige bezwaarsmogelijkheid hebt bij het zakken als je een camera mee laat draaien
niet zeuren je had tijd om te bedenken dat je het gas ging opentrekken om door oranje te gaan dan had je ook kunnen stoppen. en je bent lokaal bekend en je weet dus ook dat die oranje tijd kort is dan had je misschien moeten bedenken dat je niet zoveel vaart moest maken dat je in dat korte oranje niet meer kan stoppen .je hebt dus zelf een serie beslissingen genomen die er op neer kwam dat je door donker oranje C.Q. rood reed. dan moet je niet de schuld bij de examinator leggen maar bij je zelf. je weet dat je beoordeeld wordt en wat ze willen zien (althans als je een redelijk goede leraar hebt heeft hij je dat geleerd tijdens de lessen) en als je dan een serie beslissingen neemt die helaas verkeerd uitpakken is er maar 1 persoon waarnaar je kan wijzen (of 2 als je een slechte leraar hebt).Ja dat heeft hij achteraf gevraagd en hij zei dat ik door rood reed.
Tijdens de spits in spijkenisse staan de stoplichten wat strak afgesteld omdat het verkeer een ramp is. Als hij op groen springt kunnen er een aantal autos door, schat een stuk of 10 en dan springt hij op oranje heel kort en dan op rood, zo zou het verkeer beter doorstromen en worden de rijen niet zo lang, maar als je dan een van de laatste bent vlakbij het oranje licht dan heb je al vaart gemaakt, ik snap niet dat die examinator niet inzag dat abrupt de remmen inknijpen veel te gevaarlijk zou zijn als motorrijder. Dus ik had op de motorkap kunnen liggen maar dan wel een rijbewijs in me zak hebben gehad , denk het ook niet. Maarja de burgers moeten maar met het CBR dealen en gewoon betalen en doorgaan tot je het wel hebt een grote geldklopperij op deze manier voor velen mensen. Als je echt iemand ziet klungelen dat het nog niet lukt dan begrijp ik dat een aantal lessen nog genomen moeten worden, maar als er gezien word dat je voortuigbeheersing hebt en alles onder controle snap ik niet dat ze je op lullige puntjes laten zakken. En ik vraag ook niet of ik in de spits mag afrijden, maakte me daar al zorgen om dat er geen raar akkefietje zich zou voordoen , helaas was mijn voorgevoel waar en door drukte en verkeerslichten gezakt.
en wie is daar schuldig aan dat die motor daar al staat voordat je het examen hebt gehaald. daar heb je dus ook niet op kunnen proefrijden voordat je hem kocht. of is dat ook in eens de fout van iemand anders dat die motor daar al een maand staat en nu waarschijnlijk nog een paar maanden? ik weet het je zelf realistisch bekijken is lastig maar enige zelfreflectie is best handig.Dat had ik achteraf graag gewild dat ik een camera had gehad, want met alleen een verhaal zonder beelden kom je er niet. Ieder heeft zo zijn eigen mening erover en accepteer dan ook maar dat het zo heeft moeten zijn en ga het overdoen. Het is op het moment keihard balen en voelt je in de zeik genomen op dat moment. Motor staat al een maand in de schuur en klaar om van stal gehaald te worden.
en wie is daar schuldig aan dat die motor daar al staat voordat je het examen hebt gehaald. daar heb je dus ook niet op kunnen proefrijden voordat je hem kocht. of is dat ook in eens de fout van iemand anders dat die motor daar al een maand staat en nu waarschijnlijk nog een paar maanden? ik weet het je zelf realistisch bekijken is lastig maar enige zelfreflectie is best handig.
Ja doe ik, bedankt
Hallo allemaal,
Vandaag me eerste keer afrijden avd gehad en gezakt op een lullig puntje.
De rit was kwa rijden/kijken/veiligheid eigenlijk perfect gegaan en kon niet missen dacht ik, totdat ik tijdens het spitsuur van de snelweg spijkenisse in reed. Een hoop verkeer met kriskrassende auto's door elkaar heen, maar goed dat was het probleem nog niet.
Ik stond in een best lange rij achter het stoplicht, het werd groen en we gingen rijden, tegen de tijd dat ik bij het stoplicht was sprong hij op oranje, of ik moest boven op de rem, of reed door voor mijn veiligheid. Mijn keuze was door te rijden en dat was dus ook het punt waarop ik gezakt was. Ze hebben het over je eigen veiligheid als motorrijder zijnde en extra rekening moet houden met dingen, dit was er een waarvan iedereen had gedacht als ik nu bovenop me rem ga dan kan ik geschept worden, zeker met die drukte op het moment. Maar alsnog had de examinator het alleen over meneer agent dat je daar een bekeuring voor zou hebben gekregen (lekker boeiend dat is niet jouw taak) en ging het hier dus niet over mijn veiligheid. Ik voel me er door in de maling genomen, zeker omdat het rijden super ging en ik ook al gewend ben om te rijden kwam ik totaal niet onzeker over en reed gewoon goed, me instructeur baalde er ook van en kon er weinig van zeggen.
Met zulke verkeerssituaties is het altijd 50/50 want bij beide acties had ik het te horen gekregen ofwel sowieso gezakt geweest.
Wat is jullie mening over dit soort situaties en besluit van CBR?
Ik weet dat ik het hier niet mee oplos en wil zo snel mogelijk een herkansing maar het zit me toch dwars.
Groeten Mike
Doorrijden mag echter ook.