goede en slechte ervaringen motorzaken in Limburg

Na diverse ervaring in en rondom Echt nu altijd bij Motoplace. Goeie zaken en fijne mensen. Dit jaar 3 motoren gekocht en daarop diverse extra's. Aanrader!
 
Ik heb mn szr particulier gekocht en daarna op 25kW laten zetten bij Haselier motoren in echt,ik ga ook altijd voor onderhoud daar naar toe.Echt een goeie motorzaak.
Ik heb een tijdje terug mn 25 kW kitje eruit laten halen daar en direct afgesproken om de kleppen te laten stellen,wat nu het mooie is:Hij heeft alleen maar de werkuren voor het verwijderen van het kitje geteld met korting.
Ik moest in totaal €40,- betalen(normaal €65),kleppen stellen heeft ie niet eens geteld.
:)
 
Laatst bewerkt:
Motoshop Margraten is mijn favoriet. Ik kocht daar nog niet zolang geleden mijn eerste motor voor een prikje mar een behandeling alsof je al jaren vaste klant bent. Voor iedereen een aanrader.

Motoshop Margraten heb ik ook goede ervaringen mee. 1 keer daar geweest was ik gewoon aan het rondkijken voor een andere motor kreeg ik een proefrit aangeboden op een firestorm terwijl de verkoper wist dat ik deze motor niet kon kopen. En tweede proefrit op een B12 gemaakt en ook heel goed geholpen. Het was dat mijn huidige B12 een stuk goedkoper was anders had ik die in margraten gekocht.

Maar ja Rosa blijft natuurlijk de favoriet :P
 
Opmerking over Motoplace: Beschrijving klopt maar als je onderdelen moet laten bestellen kan het helaas wel eens zijn dat het even duurt wat vervolgens op de toeleveranciers afgeschoven wordt. Reparatie's zal ik er nooit laten doen en een motor aanschaffen ook niet (persoonlijke ervaring bij een proefrit) maar daar wil ik niet op ingaan omdat dit ook een zeldzame ervaring daar kan zijn want het is verder prima volk waar ook mee te handelen valt.
Wheels in Linne ben ik 1 keer geweest en ik wil die de komende tijd nog even bezoeken. Tussen kerst en oud & nieuw ga ik kleppen stellen en heb dan nog een paar dingetjes nodig waarschijnlijk.
Ritzen heb ik een keer een prijs opgevraagd voor banden maar vondt hem op dat gebied duur en niet meedenkend (maar dat kan ook aan mij hebben gelegen), mocht ik ooit een keer problemen hebben op het gebied van afstellen dan denk ik dat ik wel naar Ritzen toe ga (mits ik geen transportprobleem heb)
Motoport Echt heb ik deze (zie avater) fiets gekocht en hij bevalt me goed, de service ook en de opmerking over de kledingprijzen, als ik ver moet ben ik ook brandstof kwijt en de keuze is daar wel ruim en als er een andere fiets komt dan staat Motoport Echt zeker hoog op de lijst om te gaan kijken (mede door de ruime keuze)
Echt en Linne liggen dicht bij Maasbracht maar ik werk in Weert en dat zijn ook dingen waar mijn keuze vanaf hangt want mijn motor is mijn enige vervoer (vriendin heeft een koekblik maar werkt ook fulltime)
 
ik ga meestal net in brabant voor mijn motor bj de yahama dealer in vierlingsbeek goede service en goed advies.en een goede prijs
kan die zaak nog veel van leren daar in venray die ziet alleen maar euro tekens voor zijn dom oog lens
 
Opmerking over Motoplace: Beschrijving klopt maar als je onderdelen moet laten bestellen kan het helaas wel eens zijn dat het even duurt wat vervolgens op de toeleveranciers afgeschoven wordt. Reparatie's zal ik er nooit laten doen en een motor aanschaffen ook niet (persoonlijke ervaring bij een proefrit) maar daar wil ik niet op ingaan omdat dit ook een zeldzame ervaring daar kan zijn want het is verder prima volk waar ook mee te handelen valt.
Wheels in Linne ben ik 1 keer geweest en ik wil die de komende tijd nog even bezoeken. Tussen kerst en oud & nieuw ga ik kleppen stellen en heb dan nog een paar dingetjes nodig waarschijnlijk.
Ritzen heb ik een keer een prijs opgevraagd voor banden maar vondt hem op dat gebied duur en niet meedenkend (maar dat kan ook aan mij hebben gelegen), mocht ik ooit een keer problemen hebben op het gebied van afstellen dan denk ik dat ik wel naar Ritzen toe ga (mits ik geen transportprobleem heb)
Motoport Echt heb ik deze (zie avater) fiets gekocht en hij bevalt me goed, de service ook en de opmerking over de kledingprijzen, als ik ver moet ben ik ook brandstof kwijt en de keuze is daar wel ruim en als er een andere fiets komt dan staat Motoport Echt zeker hoog op de lijst om te gaan kijken (mede door de ruime keuze)
Echt en Linne liggen dicht bij Maasbracht maar ik werk in Weert en dat zijn ook dingen waar mijn keuze vanaf hangt want mijn motor is mijn enige vervoer (vriendin heeft een koekblik maar werkt ook fulltime)

Natuurlijk een reactie als er over mij geklept wordt :+
Dat ik met banden onvoldoende kan concurreren T.O.V. grotere bedrijven en bandenhandelaren lijkt me logisch, ik neem ook geen exotische aantallen af van de importeur.
Ik geef standaard 13% korting op banden, en dan worden ze gratis gemonteerd en gebalanceerd, wél vraag ik daarbij een vergoeding om de oude band te verwijderen.
Ook moet ik eerlijk toegeven dat als ik gebeld wordt met de vraag: "wat kost bij jullie een "huppeldepup" band ? dan kan ik kort zijn, en vraag dan meteen "wat kost 'ie ergens anders ? "
Ik heb namenlijk helemaal geen tijd om me met die dingen bezig te houden, als je een band ergens anders goedkoper kunt krijgen, nou, dan haal je 'm toch daar ? kan ik dus niet wakker van liggen.
Ik bedoel dit echter helemaal niet verkeerd, maar ik wil hiermee aangeven dat een bedrijf niet altijd met alles het goedkoopste kan zijn, en de prioriteiten van ieder verschillend bedrijf liggen anders, er is immers áltijd wel iemand die onder een prijs doorgaat, en dat is gewoon marktwerking.
Ik ga wel degelijk een stukje hierin mee, en denk ook wel degelijk na over wat ik doe, maar laten we eerlijk zijn, de marges op banden voor een kleine ondernemer als mij zijn gewoon niet bijster hoog, al verwachten veel particulieren soms dat dat wél zo is, en dan denken ze (in hun visie terecht) dat ik teveel wil verdienen.
Als ik niet zou meedenken, zou ik gewoon geen korting geven op een band, maar omdat zowat iedereen dat doet, ben ik verplicht mee te lopen, en daar geef ik ook niks om.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben de naam kwijt, maar het is die guzzi dealer in Valkenburg....

Anyway, wat een lul..... Ik kom daar met een op de heenweg totaal aan flarden gereden achterband, raadt ie mij een avon geval aan. Die avon scheurde later van links naar rechts open (dat verwijt ik hèm niet), blijkt ie al een jaar of 6 oud te zijn (dat verwijt ik hem wèl).

Volgende dag gata mijn motor op 3 cylinders lopen, dus ik geef hem daar af: losse bougiedop. Alleen op de terugweg deed mijn verlkichting het niet, knipper sook niet, de hele reut. Dus heb ik zelf weer de hele motor uit elkaar kunnen sl;open op de step van het hotel: luchtfilter lag los op de carbs en hij was een stuk of 3 stekkers vergeten aan te sluiten.

En het commentaar dat ie vond dat mijn motor 'in verregaande staat van ontbinding' verkeerde (ja, hij is 13, maar wèl goed onderhouden) viel ook niet al te best...
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk een reactie als er over mij geklept wordt :+
Dat ik met banden onvoldoende kan concurreren T.O.V. grotere bedrijven en bandenhandelaren lijkt me logisch, ik neem ook geen exotische aantallen af van de importeur.
Ik geef standaard 13% korting op banden, en dan worden ze gratis gemonteerd en gebalanceerd, wél vraag ik daarbij een vergoeding om de oude band te verwijderen.
Ook moet ik eerlijk toegeven dat als ik gebeld wordt met de vraag: "wat kost bij jullie een "huppeldepup" band ? dan kan ik kort zijn, en vraag dan meteen "wat kost 'ie ergens anders ? "
Ik heb namenlijk helemaal geen tijd om me met die dingen bezig te houden, als je een band ergens anders goedkoper kunt krijgen, nou, dan haal je 'm toch daar ? kan ik dus niet wakker van liggen.
Ik bedoel dit echter helemaal niet verkeerd, maar ik wil hiermee aangeven dat een bedrijf niet altijd met alles het goedkoopste kan zijn, en de prioriteiten van ieder verschillend bedrijf liggen anders, er is immers áltijd wel iemand die onder een prijs doorgaat, en dat is gewoon marktwerking.
Ik ga wel degelijk een stukje hierin mee, en denk ook wel degelijk na over wat ik doe, maar laten we eerlijk zijn, de marges op banden voor een kleine ondernemer als mij zijn gewoon niet bijster hoog, al verwachten veel particulieren soms dat dat wél zo is, en dan denken ze (in hun visie terecht) dat ik teveel wil verdienen.
Als ik niet zou meedenken, zou ik gewoon geen korting geven op een band, maar omdat zowat iedereen dat doet, ben ik verplicht mee te lopen, en daar geef ik ook niks om.
IK val je er ook niet op aan en daarom melde ik er ook bij dat ik voor evt. afstelwerk wel bij jou zal komen (mits ik geen transportprobleem heb op dat moment).
We proberen alleemaal zo goedkoop mogelijk onze hobby te kunnen beöeffenen en voor sommigen is de laagste prijs vinden ook weer een hobby erbij.
Ik had je toen gevraagd voor Bridgestone maar ben uiteindelijk uitgekomen op Supermaxxis die naast het verschil in Bridgestone prijs nog eens stukken goedkoper was en ik heb er geen kilometer spijt van gehad dat ik die geprobeerd heb.
Het verschil was ook niet supergroot tussen jou en de rest en als ik in Weert had gewoont en dus een heel stuk had moeten rijden om naar een ander te gaan had ik het ook wel gedaan (als ik wel bij Bridgestone was gebleven).
Ik reken meestal ook tijd bij een prijsverschil, koste het me een uur rijstijd (een half uurtje is niet ver maar je moet ook weer een half uur terug) voor een paar tientjes kan ik ook een uurtje werken waar ik meer mee verdien dan de winst die ik maak op het product.
 
Die zaak in valkewnbureg, is dat nou Heuts?

Anyway, wat een lul..... Ik kom daar met een op de heenweg totaal aan flarden gereden achterband, raadt ie mij een avon geval aan. Die avon scheurde later van links naar rechts open (dat verwijt ik hèm niet), blijkt ie al een jaar of 6 oud te zijn (dat verwijt ik hem wèl).

Volgende dag gata mijn motor op 3 cylinders lopen, dus ik geef hem daar af: losse bougiedop. Alleen op de terugweg deed mijn verlkichting het niet, knipper sook niet, de hele reut. Dus heb ik zelf weer de hele motor uit elkaar kunnen sl;open op de step van het hotel: luchtfilter lag los op de carbs en hij was een stuk of 3 stekkers vergeten aan te sluiten.

En het commentaar dat ie vond dat mijn motor 'in verregaande staat van ontbinding' verkeerde (ja, hij is 13, maar wèl goed onderhouden) viel ook niet al te best...


Hallo MF freaks,
Ik reageer op dit verhaal omdat ik me totaal niets kan herrinneren van een dergelijk voorval.
Ik denk dan ook dat ik verwisseld wordt met een collega.Want ik zelf heb nooit Avon's op voorraad want zoals velen van jullie weten ben ik zelf DUNLOP FAN want met dunlops eronder ben ik er nog nooit afgestapt.

PS de koffie is nog steeds gratis in SCHIN op GEUL (gemeente Valkenburg)

Mvrgr Ron & Evelien
 
Die zaak in valkewnbureg, is dat nou Heuts?

Anyway, wat een lul..... Ik kom daar met een op de heenweg totaal aan flarden gereden achterband, raadt ie mij een avon geval aan. Die avon scheurde later van links naar rechts open (dat verwijt ik hèm niet), blijkt ie al een jaar of 6 oud te zijn (dat verwijt ik hem wèl).

Volgende dag gata mijn motor op 3 cylinders lopen, dus ik geef hem daar af: losse bougiedop. Alleen op de terugweg deed mijn verlkichting het niet, knipper sook niet, de hele reut. Dus heb ik zelf weer de hele motor uit elkaar kunnen sl;open op de step van het hotel: luchtfilter lag los op de carbs en hij was een stuk of 3 stekkers vergeten aan te sluiten.

En het commentaar dat ie vond dat mijn motor 'in verregaande staat van ontbinding' verkeerde (ja, hij is 13, maar wèl goed onderhouden) viel ook niet al te best...


Volgens mij ben jij bij die moto guzi triumf zaak geweest(ben zijn naam kwijt).
Is in Valkenburg, Heuts ligt in schin op geul,en daar kan ik me zo,n service niet
van voorstelen.
Ik heb alleen maar goede ervaringen met Heuts,top service op alles.
Enne avon banden :? volgens mij heeft die ze geeneens in vooraad.

Joep 8-)
 
Volgens mij ben jij bij die moto guzi triumf zaak geweest(ben zijn naam kwijt).
Is in Valkenburg, Heuts ligt in schin op geul,en daar kan ik me zo,n service niet
van voorstelen.
Ik heb alleen maar goede ervaringen met Heuts,top service op alles.
Enne avon banden :? volgens mij heeft die ze geeneens in vooraad.

Joep 8-)


klopt, ik zal mijn post aanpassen. Het was inderdaad die guzzizaak in Valkenburg
 
Slechte ervaringen:
Motor Center Venlo:
1x beurt: A-merk onderdelen afgesproken, B-merk delen gemonteerd en dan A-merk delen willen factureren. Aankaarten van mijn klacht werd door Moes afgedaan met:"ik heb geen tijd voor je"

Goede ervaringen:
Spierings Heesch:
4 jaar ervaring mee. Eerlijk, kritisch, goede prijs, misschien wat "lomp" af en toe, scherpe prijzen voor SC's. Afstellen motor 1e keer niet goed, 2x terug geweest. Effe opnieuw afstellen zonder mokken of mauwen. Prima geholpen.

Solo Moto Geffen:
5 jaar ervaring mee: alleen onderhoud, altijd prima voor elkaar. communiceren goed, regelen alles voor je. Uitlaatje besteld waar ik achteraf teveel voor had betaald. Mailtje gestuurd, en binnen enkele dagen was het teveel al op rekening teruggestort!

Van Sleeuwen Volkel:
2 jaar ervaring mee: motor ingeruild/gekocht, 2x beurt, altijd prima geregeld.
 
Laatst bewerkt:
Slechte ervaringen:
Motor Center Venlo:
1x beurt: A-merk onderdelen afgesproken, B-merk delen gemonteerd en dan A-merk delen willen factureren. Aankaarten van mijn klacht werd door Moes afgedaan met:"ik heb geen tijd voor je"

Goede ervaringen:
Spierings Heesch:
4 jaar ervaring mee. Eerlijk, kritisch, goede prijs, misschien wat "lomp" af en toe, scherpe prijzen voor SC's. Afstellen motor 1e keer niet goed, 2x terug geweest. Effe opnieuw afstellen zonder mokken of mauwen. Prima geholpen.

Solo Moto Geffen:
5 jaar ervaring mee: alleen onderhoud, altijd prima voor elkaar. communiceren goed, regelen alles voor je. Uitlaatje besteld waar ik achteraf teveel voor had betaald. Mailtje gestuurd, en binnen enkele dagen was het teveel al op rekening teruggestort!

Van Sleeuwen Volkel:
2 jaar ervaring mee: motor ingeruild/gekocht, 2x beurt, altijd prima geregeld.


www.motordealer.tk
 
Ik ben de naam kwijt, maar het is die guzzi dealer in Valkenburg....

Anyway, wat een lul..... Ik kom daar met een op de heenweg totaal aan flarden gereden achterband, raadt ie mij een avon geval aan. Die avon scheurde later van links naar rechts open (dat verwijt ik hèm niet), blijkt ie al een jaar of 6 oud te zijn (dat verwijt ik hem wèl).

Volgende dag gata mijn motor op 3 cylinders lopen, dus ik geef hem daar af: losse bougiedop. Alleen op de terugweg deed mijn verlkichting het niet, knipper sook niet, de hele reut. Dus heb ik zelf weer de hele motor uit elkaar kunnen sl;open op de step van het hotel: luchtfilter lag los op de carbs en hij was een stuk of 3 stekkers vergeten aan te sluiten.

En het commentaar dat ie vond dat mijn motor 'in verregaande staat van ontbinding' verkeerde (ja, hij is 13, maar wèl goed onderhouden) viel ook niet al te best...
Volgens mij is dat Spronk Motoren
ben ik ook niet over te spreken
 
Ik heb een slechte ervaring met Motorservice Indewei in Maarheeze.

Ik had er een jaar geleden 2 banden om zelf aangeleverde velgen laten leggen. Vantevoren gevraagd wat het kostte. 10 euro per stuk, incl. balanceren en nieuw ventiel. Na korte tijd werken was ie klaar. Helaas wel een kras op m’n velgrand. “Ja, die voorband zat er zo strak om, dan gebeurt dat wel eens.” Ik vond het wel jammer van m’n voorheen onbeschadigde velg, maar helaas niks meer aan te doen.

Nu had ik laatst via internet weer een nieuwe band besteld. Ik gebeld of hij die erop wilde leggen. “Geen probleem, dat doe ik wel voor je. Kom om half 1 maar langs.”
In 10 minuten was het klaar: Oude band eraf en nieuwe erop.
Die kerel van indewei: “Dat is dan 30 euro”
WAT! Een jaar geleden was het nog een tientje voor hetzelfde.
“Ja, als iedereen z’n banden via internet gaat bestellen, dan verdien ik er ook niks meer aan.”
“Als er zo’n groot prijsverschil zit tussen internet en waarvoor motorzaken ze leveren, dan klopt er toch ergens iets niet?” “Ik ben wel benieuwd wat diezelfde band dan bij jou kost”.
Hij opzoeken: 220 euro…………en waarom kan ik ‘m dan via internet dan voor 140 euro kopen, incl. bezorgen? Dan rekent jouw leverancier gewoon een veel te hoog bedrag.
“NEE, mijn leverancier is helemaal niks mis mee!”
En die 30 euro, dat is echt een belachelijke prijs voor 10 minuten werk, jouw uurtarief is dus 180 euro?
“Met mijn uurtarief heb je helemaal niks te maken!”
Dus je laat me gewoon een belachelijke prijs betalen, omdat je gefrustreerd bent dat ze jou niet voor een normale prijs kunnen leveren?
“Dan had je maar van tevoren moeten vragen wat het ging kosten.”
Ik ga er gewoon vanuit dat als jij dat ervoor gewoon voor een 10tje doet, dat het een jaar later geen 30 euro zijn geworden. Over die prijs gaan we het niet eens worden, haal de band er maar weer af.
“Dan kost het nog eens 30 euro extra!” “En als je nog lang hier blijft staan zeiken, dan komt er nog eens een tientje bij!”

De sfeer begon zo vijandig te worden, dat ik maar betaald heb en afgenokt.



Achteraf gezien had ik natuurlijk wel eerst kunnen informeren naar de prijs, maar had wel vertrouwen erin dat ie zoals vorige keer een normale prijs ging rekenen.
Als ie zelf netjes was geweest, dan had ie vantevoren gezegd dat hij problemen had met mensen die hun via internet bestelde bandjes bij hem erop laten leggen. In plaats daarvan koos hij ervoor om ff snel dat bandje erop te leggen en achteraf mij pas de belachelijke prijs bekend te maken, om zo zelf er lekker veel geld ervoor op te strijken. Hij weet zelf ook wel dat 30 euro vragen voor 10 min. werk schandalig is, maar toch doet ie het. Zegt mij genoeg over de heer Jan van Rooij.
 
Ik vind jouw verdacht positief over die zaak. Kom er zelf namelijk ook wel eens. En die mensen wekken inderdaad de indruk dat je pas interessant bent als je er iets duurs komt kopen.

Ik heb het vage vermoeden dat Erik_VFR gewoon de eigenaar zelf is. Wat ik in eerdere berichten gelezen heb kan ik bevestigen. Als je met een zak geld onder je arm binnenkomt staan ze binnen 5 tellen bij je. Kom je met een probleem, is het ineens druk.
En als je eenmaal een motor gekocht hebt kun je mooi achteraan aansluiten. Ik ga hier niet vertellen dat het een slechte zaak is. Maar service... nee dat kan beter. En de prijzen liggen ook vrij hoog. Qua kleding valt het niet tegen maar ik ga naar Termaat in Nijmegen. Is 60 km verder, maar daar is de kwaliteit, kwantiteit en de prijs er beter.

M.b.t. Pieter Bos: kleine zaak, man met hart voor andermans motorhobby. Ik ga 'm hier geen veren in de kont duwen, ben er nog maar 2x geweest. Maar ik vang veel op onder collega/vrienden motorrijders.

MotorCenter Venlo... ja ach. Ik zal er nooit een motor kopen. Punt.
Heb er laatst wel knippers gekocht, waarvan er 1 afgebroken is onder het rijden. Moet er nog mee terug, eens zien wat ze er mee doen.


Groeten, Hertog Jan
 
Toen ik een zx6r wou kopen bij Jo Cabo en er als voorwaarde wel bij stelde dat ik bij het onderhoud wou meekijken, ging hij niet akkoord. Ik moest er maar op vertrouwen dat het goed ging. Kawa dus mooi ergens anders gekocht. Later nog een keer een oliefilter bij Cabo willen kopen maar dat was van een 1 of ander vervangingsmerk waar hij net zoveel voor vroeg als een origineel kawa filter.

Motorhuis Geleen, zoals eerder verteld is het personeel zeer vriendelijk alleen die eigenaar is een beetje stug. Jammer. Ook de prijzen van 2e hands motoren zijn niet realistisch. Alleen banden die je daar koopt monteren ze. Maar daar heb ik verder wel begrip voor. De eigenaar zegt verder zelf gedeeltelijk eigenaar te zijn van motorgoedkoop.nl dus heeft er geen problemen mee als je daar iets koopt. Okay? Verder vind ik dat MH Geleen wel goede aanbiedingen heeft qua helmen en kleding en die paar dingen die ik door een monteur daar heb laten doen zijn ook prima gegaan.

Verder doe ik onderhoud zelf.

Oh ja, ik had een keer ergens anders bougies gekocht en moest toch een ander type hebben. Met prijsverschil bijbetaling ze zo om kunnen ruilen bij MH Geleen en die eigenaar keek niet eens in de doosjes of het wel nieuwe bougies waren. Dus ook al is die eigenaar niet de vriendelijkste, ik kom er toch graag.
 
Ik heb een slechte ervaring met Motorservice Indewei in Maarheeze.

Ik had er een jaar geleden 2 banden om zelf aangeleverde velgen laten leggen. Vantevoren gevraagd wat het kostte. 10 euro per stuk, incl. balanceren en nieuw ventiel. Na korte tijd werken was ie klaar. Helaas wel een kras op m’n velgrand. “Ja, die voorband zat er zo strak om, dan gebeurt dat wel eens.” Ik vond het wel jammer van m’n voorheen onbeschadigde velg, maar helaas niks meer aan te doen.

Nu had ik laatst via internet weer een nieuwe band besteld. Ik gebeld of hij die erop wilde leggen. “Geen probleem, dat doe ik wel voor je. Kom om half 1 maar langs.”
In 10 minuten was het klaar: Oude band eraf en nieuwe erop.
Die kerel van indewei: “Dat is dan 30 euro”
WAT! Een jaar geleden was het nog een tientje voor hetzelfde.
“Ja, als iedereen z’n banden via internet gaat bestellen, dan verdien ik er ook niks meer aan.”
“Als er zo’n groot prijsverschil zit tussen internet en waarvoor motorzaken ze leveren, dan klopt er toch ergens iets niet?” “Ik ben wel benieuwd wat diezelfde band dan bij jou kost”.
Hij opzoeken: 220 euro…………en waarom kan ik ‘m dan via internet dan voor 140 euro kopen, incl. bezorgen? Dan rekent jouw leverancier gewoon een veel te hoog bedrag.
“NEE, mijn leverancier is helemaal niks mis mee!”
En die 30 euro, dat is echt een belachelijke prijs voor 10 minuten werk, jouw uurtarief is dus 180 euro?
“Met mijn uurtarief heb je helemaal niks te maken!”
Dus je laat me gewoon een belachelijke prijs betalen, omdat je gefrustreerd bent dat ze jou niet voor een normale prijs kunnen leveren?
“Dan had je maar van tevoren moeten vragen wat het ging kosten.”
Ik ga er gewoon vanuit dat als jij dat ervoor gewoon voor een 10tje doet, dat het een jaar later geen 30 euro zijn geworden. Over die prijs gaan we het niet eens worden, haal de band er maar weer af.
“Dan kost het nog eens 30 euro extra!” “En als je nog lang hier blijft staan zeiken, dan komt er nog eens een tientje bij!”

De sfeer begon zo vijandig te worden, dat ik maar betaald heb en afgenokt.



Achteraf gezien had ik natuurlijk wel eerst kunnen informeren naar de prijs, maar had wel vertrouwen erin dat ie zoals vorige keer een normale prijs ging rekenen.
Als ie zelf netjes was geweest, dan had ie vantevoren gezegd dat hij problemen had met mensen die hun via internet bestelde bandjes bij hem erop laten leggen. In plaats daarvan koos hij ervoor om ff snel dat bandje erop te leggen en achteraf mij pas de belachelijke prijs bekend te maken, om zo zelf er lekker veel geld ervoor op te strijken. Hij weet zelf ook wel dat 30 euro vragen voor 10 min. werk schandalig is, maar toch doet ie het. Zegt mij genoeg over de heer Jan van Rooij.


Ik ben het toch eigenlijk met de dealer eens.Als iedereen met hun eigen bandjes aankomt zou ik ook een belachelijke prijs tellen voor het omleggen. Want aan 10 euro houdt de dealer weinig over. Blijft wel dat hij vantevoren de prijs had moeten melden.
 
Ik heb net mijn motor gekocht bij motoport in Echt (gixxer 750 1993) en ben zeker tevreden over de service tot nu toe. Mijn vader heeft hier jaren zijn motoren gekocht en in onderhoud gehad dus ik ben niet helemaal objectief :) maar tot nu alleen nog maar positief.
Net zoals de meesten hier heb ik ook alleen maar slechte verhalen gehoord over Jo Cabo, heeft mijn neef ooit zelfs een snorbrommer verkocht terwijl hij een brommer had besteld.
 
Dat ik met banden onvoldoende kan concurreren T.O.V. grotere bedrijven en bandenhandelaren lijkt me logisch, ik neem ook geen exotische aantallen af van de importeur.

Nou, als Motoport elke keer 13 binnenbanden nodig heeft om een band op mijn velg te monteren dan snap ik wel dat ze korting krijgen :+




Ik koop mijn banden gewoon bij een motorzaak, boeiuh alsof ik nou 20 euro meer betaal. Motorrijden kost geld en besparen op dingen vind ik ook zeker de moeite waard maar niet als ik er een half uur voor moet gaan omrijden terwijl ik bij mijn vaste motorzaak een bakje koffie krijg, gezellig samen kunnen babbelen enzo. Het is een dienst waar ik ook graag wel wat meer voor betaal, niet alleen daarom maar ook omdat ik het ook gun. Goedkoop is altijd mooi meegenomen maar service is net zo belangrijk en daar betaal ik wel wat meer voor.

Als het 50 euro scheelt is het al de moeite om naar een andere zaak te gaan maar voor de kleine meerprijs waar we het meestal over hebben vind ik het :z
 
Laatst bewerkt:
Lees allerlei berichten op dit topic, goed en slecht.
Zoveel mensen dus helaas ook zoveel meningen.

Dus ik waag dan ook maar de gok
Wie heeft er ervaringen met motorzaken in of rond Venray.
Nu heb ik mijn kawa zx-12r nog bij Safe Veghel in onderhoud.
Is helemaal niks mis mee, maar i.v.m. met m'n aankomende verhuizing
zoek ik een goed adresje waar o.a. klantvriendelijkheid en technische kennis voorop staat.
 
Vandaag bij Heuts geweest met mijn zgan Multistrada, eigenlijk omdat ie dichtbij zit. Had ik beter niet kunnen doen;

Nieuwe achterband + monteren Remus uitlaat (compleet systeem, had ik al gekocht).

Achtervelg heeft op 3 plekken lakschade (tot op het metaal) maar dat kwam door de stijve band die ik had gekozen ? :X

Uitlaat was toch wel moeilijk voor hem; 4 uur werk maar de aardige man heeft er slechts 3 berekend.

Totaal: EUR 420,= !!!!

Well, don't we feel stupid today :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan