Peter Verstraete
MF'er
Na diverse ervaring in en rondom Echt nu altijd bij Motoplace. Goeie zaken en fijne mensen. Dit jaar 3 motoren gekocht en daarop diverse extra's. Aanrader!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Motoshop Margraten is mijn favoriet. Ik kocht daar nog niet zolang geleden mijn eerste motor voor een prikje mar een behandeling alsof je al jaren vaste klant bent. Voor iedereen een aanrader.
Opmerking over Motoplace: Beschrijving klopt maar als je onderdelen moet laten bestellen kan het helaas wel eens zijn dat het even duurt wat vervolgens op de toeleveranciers afgeschoven wordt. Reparatie's zal ik er nooit laten doen en een motor aanschaffen ook niet (persoonlijke ervaring bij een proefrit) maar daar wil ik niet op ingaan omdat dit ook een zeldzame ervaring daar kan zijn want het is verder prima volk waar ook mee te handelen valt.
Wheels in Linne ben ik 1 keer geweest en ik wil die de komende tijd nog even bezoeken. Tussen kerst en oud & nieuw ga ik kleppen stellen en heb dan nog een paar dingetjes nodig waarschijnlijk.
Ritzen heb ik een keer een prijs opgevraagd voor banden maar vondt hem op dat gebied duur en niet meedenkend (maar dat kan ook aan mij hebben gelegen), mocht ik ooit een keer problemen hebben op het gebied van afstellen dan denk ik dat ik wel naar Ritzen toe ga (mits ik geen transportprobleem heb)
Motoport Echt heb ik deze (zie avater) fiets gekocht en hij bevalt me goed, de service ook en de opmerking over de kledingprijzen, als ik ver moet ben ik ook brandstof kwijt en de keuze is daar wel ruim en als er een andere fiets komt dan staat Motoport Echt zeker hoog op de lijst om te gaan kijken (mede door de ruime keuze)
Echt en Linne liggen dicht bij Maasbracht maar ik werk in Weert en dat zijn ook dingen waar mijn keuze vanaf hangt want mijn motor is mijn enige vervoer (vriendin heeft een koekblik maar werkt ook fulltime)
IK val je er ook niet op aan en daarom melde ik er ook bij dat ik voor evt. afstelwerk wel bij jou zal komen (mits ik geen transportprobleem heb op dat moment).Natuurlijk een reactie als er over mij geklept wordt
Dat ik met banden onvoldoende kan concurreren T.O.V. grotere bedrijven en bandenhandelaren lijkt me logisch, ik neem ook geen exotische aantallen af van de importeur.
Ik geef standaard 13% korting op banden, en dan worden ze gratis gemonteerd en gebalanceerd, wél vraag ik daarbij een vergoeding om de oude band te verwijderen.
Ook moet ik eerlijk toegeven dat als ik gebeld wordt met de vraag: "wat kost bij jullie een "huppeldepup" band ? dan kan ik kort zijn, en vraag dan meteen "wat kost 'ie ergens anders ? "
Ik heb namenlijk helemaal geen tijd om me met die dingen bezig te houden, als je een band ergens anders goedkoper kunt krijgen, nou, dan haal je 'm toch daar ? kan ik dus niet wakker van liggen.
Ik bedoel dit echter helemaal niet verkeerd, maar ik wil hiermee aangeven dat een bedrijf niet altijd met alles het goedkoopste kan zijn, en de prioriteiten van ieder verschillend bedrijf liggen anders, er is immers áltijd wel iemand die onder een prijs doorgaat, en dat is gewoon marktwerking.
Ik ga wel degelijk een stukje hierin mee, en denk ook wel degelijk na over wat ik doe, maar laten we eerlijk zijn, de marges op banden voor een kleine ondernemer als mij zijn gewoon niet bijster hoog, al verwachten veel particulieren soms dat dat wél zo is, en dan denken ze (in hun visie terecht) dat ik teveel wil verdienen.
Als ik niet zou meedenken, zou ik gewoon geen korting geven op een band, maar omdat zowat iedereen dat doet, ben ik verplicht mee te lopen, en daar geef ik ook niks om.
Die zaak in valkewnbureg, is dat nou Heuts?
Anyway, wat een lul..... Ik kom daar met een op de heenweg totaal aan flarden gereden achterband, raadt ie mij een avon geval aan. Die avon scheurde later van links naar rechts open (dat verwijt ik hèm niet), blijkt ie al een jaar of 6 oud te zijn (dat verwijt ik hem wèl).
Volgende dag gata mijn motor op 3 cylinders lopen, dus ik geef hem daar af: losse bougiedop. Alleen op de terugweg deed mijn verlkichting het niet, knipper sook niet, de hele reut. Dus heb ik zelf weer de hele motor uit elkaar kunnen sl;open op de step van het hotel: luchtfilter lag los op de carbs en hij was een stuk of 3 stekkers vergeten aan te sluiten.
En het commentaar dat ie vond dat mijn motor 'in verregaande staat van ontbinding' verkeerde (ja, hij is 13, maar wèl goed onderhouden) viel ook niet al te best...
Die zaak in valkewnbureg, is dat nou Heuts?
Anyway, wat een lul..... Ik kom daar met een op de heenweg totaal aan flarden gereden achterband, raadt ie mij een avon geval aan. Die avon scheurde later van links naar rechts open (dat verwijt ik hèm niet), blijkt ie al een jaar of 6 oud te zijn (dat verwijt ik hem wèl).
Volgende dag gata mijn motor op 3 cylinders lopen, dus ik geef hem daar af: losse bougiedop. Alleen op de terugweg deed mijn verlkichting het niet, knipper sook niet, de hele reut. Dus heb ik zelf weer de hele motor uit elkaar kunnen sl;open op de step van het hotel: luchtfilter lag los op de carbs en hij was een stuk of 3 stekkers vergeten aan te sluiten.
En het commentaar dat ie vond dat mijn motor 'in verregaande staat van ontbinding' verkeerde (ja, hij is 13, maar wèl goed onderhouden) viel ook niet al te best...
Volgens mij ben jij bij die moto guzi triumf zaak geweest(ben zijn naam kwijt).
Is in Valkenburg, Heuts ligt in schin op geul,en daar kan ik me zo,n service niet
van voorstelen.
Ik heb alleen maar goede ervaringen met Heuts,top service op alles.
Enne avon banden volgens mij heeft die ze geeneens in vooraad.
Joep
Slechte ervaringen:
Motor Center Venlo:
1x beurt: A-merk onderdelen afgesproken, B-merk delen gemonteerd en dan A-merk delen willen factureren. Aankaarten van mijn klacht werd door Moes afgedaan met:"ik heb geen tijd voor je"
Goede ervaringen:
Spierings Heesch:
4 jaar ervaring mee. Eerlijk, kritisch, goede prijs, misschien wat "lomp" af en toe, scherpe prijzen voor SC's. Afstellen motor 1e keer niet goed, 2x terug geweest. Effe opnieuw afstellen zonder mokken of mauwen. Prima geholpen.
Solo Moto Geffen:
5 jaar ervaring mee: alleen onderhoud, altijd prima voor elkaar. communiceren goed, regelen alles voor je. Uitlaatje besteld waar ik achteraf teveel voor had betaald. Mailtje gestuurd, en binnen enkele dagen was het teveel al op rekening teruggestort!
Van Sleeuwen Volkel:
2 jaar ervaring mee: motor ingeruild/gekocht, 2x beurt, altijd prima geregeld.
Volgens mij is dat Spronk MotorenIk ben de naam kwijt, maar het is die guzzi dealer in Valkenburg....
Anyway, wat een lul..... Ik kom daar met een op de heenweg totaal aan flarden gereden achterband, raadt ie mij een avon geval aan. Die avon scheurde later van links naar rechts open (dat verwijt ik hèm niet), blijkt ie al een jaar of 6 oud te zijn (dat verwijt ik hem wèl).
Volgende dag gata mijn motor op 3 cylinders lopen, dus ik geef hem daar af: losse bougiedop. Alleen op de terugweg deed mijn verlkichting het niet, knipper sook niet, de hele reut. Dus heb ik zelf weer de hele motor uit elkaar kunnen sl;open op de step van het hotel: luchtfilter lag los op de carbs en hij was een stuk of 3 stekkers vergeten aan te sluiten.
En het commentaar dat ie vond dat mijn motor 'in verregaande staat van ontbinding' verkeerde (ja, hij is 13, maar wèl goed onderhouden) viel ook niet al te best...
Ik vind jouw verdacht positief over die zaak. Kom er zelf namelijk ook wel eens. En die mensen wekken inderdaad de indruk dat je pas interessant bent als je er iets duurs komt kopen.
Ik heb een slechte ervaring met Motorservice Indewei in Maarheeze.
Ik had er een jaar geleden 2 banden om zelf aangeleverde velgen laten leggen. Vantevoren gevraagd wat het kostte. 10 euro per stuk, incl. balanceren en nieuw ventiel. Na korte tijd werken was ie klaar. Helaas wel een kras op m’n velgrand. “Ja, die voorband zat er zo strak om, dan gebeurt dat wel eens.” Ik vond het wel jammer van m’n voorheen onbeschadigde velg, maar helaas niks meer aan te doen.
Nu had ik laatst via internet weer een nieuwe band besteld. Ik gebeld of hij die erop wilde leggen. “Geen probleem, dat doe ik wel voor je. Kom om half 1 maar langs.”
In 10 minuten was het klaar: Oude band eraf en nieuwe erop.
Die kerel van indewei: “Dat is dan 30 euro”
WAT! Een jaar geleden was het nog een tientje voor hetzelfde.
“Ja, als iedereen z’n banden via internet gaat bestellen, dan verdien ik er ook niks meer aan.”
“Als er zo’n groot prijsverschil zit tussen internet en waarvoor motorzaken ze leveren, dan klopt er toch ergens iets niet?” “Ik ben wel benieuwd wat diezelfde band dan bij jou kost”.
Hij opzoeken: 220 euro…………en waarom kan ik ‘m dan via internet dan voor 140 euro kopen, incl. bezorgen? Dan rekent jouw leverancier gewoon een veel te hoog bedrag.
“NEE, mijn leverancier is helemaal niks mis mee!”
En die 30 euro, dat is echt een belachelijke prijs voor 10 minuten werk, jouw uurtarief is dus 180 euro?
“Met mijn uurtarief heb je helemaal niks te maken!”
Dus je laat me gewoon een belachelijke prijs betalen, omdat je gefrustreerd bent dat ze jou niet voor een normale prijs kunnen leveren?
“Dan had je maar van tevoren moeten vragen wat het ging kosten.”
Ik ga er gewoon vanuit dat als jij dat ervoor gewoon voor een 10tje doet, dat het een jaar later geen 30 euro zijn geworden. Over die prijs gaan we het niet eens worden, haal de band er maar weer af.
“Dan kost het nog eens 30 euro extra!” “En als je nog lang hier blijft staan zeiken, dan komt er nog eens een tientje bij!”
De sfeer begon zo vijandig te worden, dat ik maar betaald heb en afgenokt.
Achteraf gezien had ik natuurlijk wel eerst kunnen informeren naar de prijs, maar had wel vertrouwen erin dat ie zoals vorige keer een normale prijs ging rekenen.
Als ie zelf netjes was geweest, dan had ie vantevoren gezegd dat hij problemen had met mensen die hun via internet bestelde bandjes bij hem erop laten leggen. In plaats daarvan koos hij ervoor om ff snel dat bandje erop te leggen en achteraf mij pas de belachelijke prijs bekend te maken, om zo zelf er lekker veel geld ervoor op te strijken. Hij weet zelf ook wel dat 30 euro vragen voor 10 min. werk schandalig is, maar toch doet ie het. Zegt mij genoeg over de heer Jan van Rooij.
Dat ik met banden onvoldoende kan concurreren T.O.V. grotere bedrijven en bandenhandelaren lijkt me logisch, ik neem ook geen exotische aantallen af van de importeur.
Dat wordt dan Pieter Bos in Tienray Sjeepp !
Had deze tip ook al gekregen.
Goede ervaringen met hem??