goede en slechte ervaringen motorzaken in Limburg

Goed om te horen dat Rosa in de smaakt valt.
Voor de eerste beurt gaat mijn motor daarheen, gelukkig heb ik geen slechte keuze gemaakt.
Hoe het bevalt (de motor wordt deze maand gehaald) laat ik nog even weten.
Ze hebben een actie dat ze de motor gratis komen ophalen, loopt nog deze maand meen ik, dus dat is wel handig.
Oh ja, ze brengen hem ook weer terug. :)
 
Ik ben een aantal keren bij Heuts geweest en werd daar goed geholpen (voor kleding). Voor materiaal of een beurt heb ik geen mening. Verder deel ik de mening van Ronster over JMD. Als je daar iets vraagt dan gaat dat via via en krijg je een antwoord waarvan ik het gevoel heb dat het ergens uit de lucht komt vallen (bv taxatie voor 2e hands motor, werd gewoon iets geroepen zonder te kijken). Rosa heb ik alleen positieve ervaringen mee.
 
Hey hallo allemaal
voor het onderhoud van mijn vuurblaadje (sc33) ga ik altijd naar
Motoplace in Echt. Super service daar en de prijs is goed!
Geen dure reparaties zonder eerst een telefoontje.

Fireblade Rules!!!!!!!!!!
 
Hallo allemaal

Echt nuttig zo'n topic waar je andermans ervaringen met motorzaken kunt delen.

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met Rima motoren?

www.rima-motoren.nl

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Ps. Misschien is het een idee om bij je reactie over een motorzaak ook een website adres neer te zetten, zo kunne anderen ook eens kijken

ahum:

http://www.motordealer.tk
 
Laatst bewerkt:
:^ Ook ik ben erg te spreken over deze motorzaak.

PS: Correct me if I'm wrong, maar volgens mij is de echte naam van Eric_VFR
Erik Kuijpers... laat dat nou de directeur zijn van Willems Motoren... :X

Een vriend van mij heeft er 2 nieuwe motoren gekocht. De laatste in 2002. Vlak voor hij op vakantie ging reed hij even naar Willems om te vragen of ze even naar zijn remblokjes (achter) wilden kijken. De eerste reactie was van: natuurlijk! De volgende reactie was iets minder. Erik liep naar de motor, keek naar de achterband en zei: "die heb je er hier niet om laten leggen, wel?" en liep de winkel weer in, mijn vriend verbaasd achterlatend. Hij was dus niet bereid om even te kijken omdat de achterband ergens anders gekocht was!
Erg kinderachtig...
 
Wat hij er mee bereikt heeft, is dat mijn vriend er dus helemaal niets meer koopt. Dan kun je beter een keer slikken en accepteren dat mensen ook in andere winkels spullen kopen.

Zoiets is altijd moeilijk, en van beide kanten te begrijpen.
Je kunt ook zeggen dat je maat nu een beetje verder moet gaan en het misschien met een beetje minder goede zaak moet doen........, als het verhaal zich dan herhaalt wordt de kring waar hij voor goed en eerlijk advies niet goed meer terecht kan, steeds groter.
Soms is een motorzaak ergens iets duurder in, soms iets goedkoper,als het onder de streep maar op een goed gemiddelde ligt denk ik dat je tevreden kunt/moet zijn.
Het beste lijkt me om een wederzijds vertrouwen op te bouwen, en als je ergens iets goedkoper kan krijgen ZEG DAT DAN, pratende mensen zijn te helpen.
Mijn ouders hebben me geleerd om mensen te behandelen zoals je zélf behandeld wilt worden, vul dat in deze situatie in, en dan weet je waar het even niet goed ging.
 
Maar wél begrijpelijk.........

Hmm die mening deel ik niet... Als ik een keer niet naar albert heijn ga wil dit dan zeggen dat de deuren daar ook niet meer opengaan? In deze tijden vind ik zo een attitude wel getuige van veel lef....Zorg dat je alle klanten gelijk behandeld, immers het kan een nieuwe klant zijn..

Groet
 
Voor de mensen uit Limburg,
BLIJF WEG BIJ JO CABO! Dit is de grootste GANGSTER van limburg, excuseer van nederland onder de dealers.

Als hij je kan naaien dan doet hij dat ook, die man gaat over lijken.
Niet alleen mij heeft ie een oor proberen aan te naaien, maar ook andere bekenden.
deze man is overal berucht in de motorwereld.

Dus een gewaarschuwd man telt voor twee.
 
Voor de mensen uit Limburg,
BLIJF WEG BIJ JO CABO! Dit is de grootste GANGSTER van limburg, excuseer van nederland onder de dealers.

Als hij je kan naaien dan doet hij dat ook, die man gaat over lijken.
Niet alleen mij heeft ie een oor proberen aan te naaien, maar ook andere bekenden.
deze man is overal berucht in de motorwereld.

Dus een gewaarschuwd man telt voor twee.
Dit is een beetje te makkelijk....
Misschien heeft hij vroeger een vriendinnetje van je afgepikt en probeer je 'm nu terug te pakken.

Misschien zul je best gelijk hebben maar vertel dan wel waarom je een bepaalde mening hebt.
 
Voor de mensen uit Limburg,
BLIJF WEG BIJ JO CABO! Dit is de grootste GANGSTER van limburg, excuseer van nederland onder de dealers.

Ik was altijd van mening dat de familie Otten grotere gangsters waren. :X

Maar bij Cabo ben ik ook 2x keer genaaid geworden.
Eerst verkopen ze mij een brommer met Belgisch framenummer (wist ik veel), degene aan wie ik hem verkocht is hem bij een politiecontrole kwijtgeraakt.
Mijn broertje hebben ze een "showmodel" scooter verkocht, die naderhand een opgeknapt schadegeval bleek te zijn.

Met mijn motor nog 1x uit noodzaak langs moeten gaan, om mijn ketting te laten klinken. Na zowat alle zaken in zuid limburg gebeld te hebben bleken zijn wel nog een 532 klinkschakel te hebben. Dus ik er naar toe, op de motor, hun mijn schakel met visje er af gesloopt (met nadruk op gesloopt) bleek dat vlak voor het monteren ze de klinkschakel toch niet te hadden........ B|
 
Ik ben zeer goed te spreken over Ritzen motors te Weert, daar waar een x bedrijf je laat weggaan door je een rekening te presenteren van dingen die helemaal niet gebeurt zijn, doet Paul gewoon wat hij zegt, en zegt hij wat hij doet.
Ook de afgelopen week heeft hij weer gezorgd dat mijn fietje weer in topconditie is!!!!
Het is een verschrikkelijke pietlut, die eerlijk is en een hele goede vakkennis heeft.
Oke, hij is niet de goedkoopste, en heeft geen supermooi pand met 100 occasions, maar weet wel waar hij over lult, en dat is voor mij het belangrijkste.
Ik rij er graag voor naar Weert!!
 
Dit is een beetje te makkelijk....
Misschien heeft hij vroeger een vriendinnetje van je afgepikt en probeer je 'm nu terug te pakken.

Misschien zul je best gelijk hebben maar vertel dan wel waarom je een bepaalde mening hebt.

haha, dat zou die willen.
Nee het is een lang verhaal, maar zal het effe in het kort beschrijven.
Ik heb 2 jaar geleden een ongeluk gehad en de motor moest naar een dealer voor eventuele reparatie en taxatie. Aangezien Cabo de enige aprilia dealer in zuid limburg is heb ik daar de motor naar toe laten brengen. daar is een schade expert
geweest en toen begon de elende. Cabo zou mij op de hoogte stellen van de schade. Na 2 weken wachten had ik nog niks gehoord en toen maar de verzekering gebeld die mij doorverbonden met de expert, die vertelde dat hij 2 weken geleden al langs was geweest. Dus die motor stond er al 2 weken voor niks.Ja voor cabo was dat natuurlijk in z'n voordeel. Was alleen al 500 euro stallingskosten wat ik moest betalen. M'n motor was op papier total loss en hij wilde 'm kopen van me voor 1500 euro. ( een aprilia falco van bwj 2000) terwijl de expert de rest waardeop 3500 euro geschat had. Toen ik dat zei werd ik voor gek verklaard en probeerde 'm toch voor 1500 euro te krijgen,maarja ik ben niet gek. Dus de sfeer werd al snel grimmiger en werd de zaak uitgegooid. Via de expert kreeg ik te horen dat een andere motorzaak intresse had en 3800 euro geboden had. dus ik ging daar natuurlijk mee akkoord en ben naar cabo gegaan om mede te delen at de motor diezelfde week werd opgehaald. Nou hij was helemaal aan het flippen toen ik binnen kwam. Maarja ik weer naar huis en ik was net thuis ging de telefoon, de expert aan de lijn, cabo had hem gebeld en gezegd dat hij de motor ook voor 3800 euro wilde hebben. jaja, ik dus cabo opgebeld en hem medegedeeld dat ik hiermee niet akkoord ging, eerst mij proberen te bezeiken en nu toch de motor willen hebben, dus probeerde ik het maar op een akkoordje te gooien en had hem gezegd, ok je mag de motor hebben voor 3500 i.p.v. 3800 en dan neem je de stallingskosten voor jouw rekening. Maar dat deed ie niet. Dus ik die andere zaak gebeld dat ze de dag erna maar de motor moesten gaan halen. S'avonds ging weer de telefoon, cabo weer aan de lijn, hij vroeg me om nog even langs te komen met de motorpapieren, want die andere motorzaak had hem gebeld dat ze de motor kwamen halen en hij zou me dan het geld geven en verder alles regelen. Jaja ik niet gek, dan had hij alsnog de motor. Effe die andere zaak gebeld en nagevraagd of hun cabo hadden gebeld om de zaken te regelen, en ja dat was dus niet waar. zij hebben toen de motor de dag erna gehaald en toen ze daar aankwamen was er natuurlijk big trouble, cabo wilde de motor in eerste instantie niet meegeven. Ik heb toen vanaf m'n werk gebeld en hem medegedeeld de motor mee te geven anders zou ik de politie inschakelen, nou na veel gezeik heeft hij alsnog de motor meegegeven, maar ik moest maar oppassen, want als hij mij nog eens tegen zou komen dan waren m'n minuten geteld, dat zei ie letterlijk aan de telefoon.
ja dit is het zo ongeveer, dus nu is mijn vorige reactie denk ik wel te begrijpen.

Ja en van anderen heb ik ook vreemde verhalen gehoord, maar hier wil ik verder niet op ingaan, omdat ik erzelf niet bij ben geweest.
 
haha, dat zou die willen.
Nee het is een lang verhaal, maar zal het effe in het kort beschrijven.
Ik heb 2 jaar geleden een ongeluk gehad en de motor moest naar een dealer voor eventuele reparatie en taxatie. Aangezien Cabo de enige aprilia dealer in zuid limburg is heb ik daar de motor naar toe laten brengen. daar is een schade expert
geweest en toen begon de elende. Cabo zou mij op de hoogte stellen van de schade. Na 2 weken wachten had ik nog niks gehoord en toen maar de verzekering gebeld die mij doorverbonden met de expert, die vertelde dat hij 2 weken geleden al langs was geweest. Dus die motor stond er al 2 weken voor niks.Ja voor cabo was dat natuurlijk in z'n voordeel. Was alleen al 500 euro stallingskosten wat ik moest betalen. M'n motor was op papier total loss en hij wilde 'm kopen van me voor 1500 euro. ( een aprilia falco van bwj 2000) terwijl de expert de rest waardeop 3500 euro geschat had. Toen ik dat zei werd ik voor gek verklaard en probeerde 'm toch voor 1500 euro te krijgen,maarja ik ben niet gek. Dus de sfeer werd al snel grimmiger en werd de zaak uitgegooid. Via de expert kreeg ik te horen dat een andere motorzaak intresse had en 3800 euro geboden had. dus ik ging daar natuurlijk mee akkoord en ben naar cabo gegaan om mede te delen at de motor diezelfde week werd opgehaald. Nou hij was helemaal aan het flippen toen ik binnen kwam. Maarja ik weer naar huis en ik was net thuis ging de telefoon, de expert aan de lijn, cabo had hem gebeld en gezegd dat hij de motor ook voor 3800 euro wilde hebben. jaja, ik dus cabo opgebeld en hem medegedeeld dat ik hiermee niet akkoord ging, eerst mij proberen te bezeiken en nu toch de motor willen hebben, dus probeerde ik het maar op een akkoordje te gooien en had hem gezegd, ok je mag de motor hebben voor 3500 i.p.v. 3800 en dan neem je de stallingskosten voor jouw rekening. Maar dat deed ie niet. Dus ik die andere zaak gebeld dat ze de dag erna maar de motor moesten gaan halen. S'avonds ging weer de telefoon, cabo weer aan de lijn, hij vroeg me om nog even langs te komen met de motorpapieren, want die andere motorzaak had hem gebeld dat ze de motor kwamen halen en hij zou me dan het geld geven en verder alles regelen. Jaja ik niet gek, dan had hij alsnog de motor. Effe die andere zaak gebeld en nagevraagd of hun cabo hadden gebeld om de zaken te regelen, en ja dat was dus niet waar. zij hebben toen de motor de dag erna gehaald en toen ze daar aankwamen was er natuurlijk big trouble, cabo wilde de motor in eerste instantie niet meegeven. Ik heb toen vanaf m'n werk gebeld en hem medegedeeld de motor mee te geven anders zou ik de politie inschakelen, nou na veel gezeik heeft hij alsnog de motor meegegeven, maar ik moest maar oppassen, want als hij mij nog eens tegen zou komen dan waren m'n minuten geteld, dat zei ie letterlijk aan de telefoon.
ja dit is het zo ongeveer, dus nu is mijn vorige reactie denk ik wel te begrijpen.

Ja en van anderen heb ik ook vreemde verhalen gehoord, maar hier wil ik verder niet op ingaan, omdat ik erzelf niet bij ben geweest.

Wat een aso, heb inderdaad soortgelijke verhalen gehoort van andere motorbezitters, ken iemand die hij op wou laten draaien voor schade aan een huurmotor waarvan de schade al reeds erop zat, gelukkig ben ik daar nooit geweest met mijn motor, ga liever naar ROSA of JMD.
 
Ik heb een paar jaar geleden een motor gekocht bij Beerens motoren in Roggel. Prima zaakje en vriendelijke mensen. Er is daarna wel iets erg vervelends gebeurd, namelijk mijn motor kreeg ineens deuken in de tank :? hoe dat kwam was voor mij een raadsel en voor hun toen ook. Prima, de motor werd opgehaald en zou een belletje krijgen als de schade was gerepareerd. Las ik toen op het forum dat daar een politieinval i.v.m verdenking van heling was geweest terwijl mijn motor daar ook stond :o bleek na onderzoek dat er onder mijn motor een gestolen motorblok zat B| Motor was ik dus kwijt en kreeg hem ook niet meer terug. Na heel wat bellen heen en weer met Beerens en Politie heb ik uiteindelijk wel het volledige aankoopbedrag teruggekregen van Beerens.

niets mis met die zaak dus ;)
 
Zoiets is altijd moeilijk, en van beide kanten te begrijpen.
Je kunt ook zeggen dat je maat nu een beetje verder moet gaan en het misschien met een beetje minder goede zaak moet doen........, als het verhaal zich dan herhaalt wordt de kring waar hij voor goed en eerlijk advies niet goed meer terecht kan, steeds groter.
Soms is een motorzaak ergens iets duurder in, soms iets goedkoper,als het onder de streep maar op een goed gemiddelde ligt denk ik dat je tevreden kunt/moet zijn.
Het beste lijkt me om een wederzijds vertrouwen op te bouwen, en als je ergens iets goedkoper kan krijgen ZEG DAT DAN, pratende mensen zijn te helpen.
Mijn ouders hebben me geleerd om mensen te behandelen zoals je zélf behandeld wilt worden, vul dat in deze situatie in, en dan weet je waar het even niet goed ging.
En toch ben ik het niet met je eens. Ik kom met mijn motor bij verschillende zaken, zeker voor m'n banden. Voornaamste reden hiervoor is dat er 2 grote ketens vlak bij m'n werk zitten, en dat ik bij het bedrijfje waar hij in onderhoud is alleen maar op zaterdag terecht kan vanwege m'n werk- en reistijden.
Dan wil ik toch fatsoenlijk behandeld worden bij alle 3 de zaken.
 
Tot nu toe alleen maar goede ervaringen met Rosa Motoren in Eijsden. Geen gezeur, steeds klaar om te helpen, (zelfs op zijn vrije dag)En de door hem aan mij verkochte Virago is KLASSE.
Het is omrijden voor mij, maar echt de moeite waard
 
Ik ben zeer goed te spreken over Ritzen motors te Weert, daar waar een x bedrijf je laat weggaan door je een rekening te presenteren van dingen die helemaal niet gebeurt zijn, doet Paul gewoon wat hij zegt, en zegt hij wat hij doet.
Ook de afgelopen week heeft hij weer gezorgd dat mijn fietje weer in topconditie is!!!!
Het is een verschrikkelijke pietlut, die eerlijk is en een hele goede vakkennis heeft.
Oke, hij is niet de goedkoopste, en heeft geen supermooi pand met 100 occasions, maar weet wel waar hij over lult, en dat is voor mij het belangrijkste.
Ik rij er graag voor naar Weert!!


Juh, Ritzen is in orde, ten minste een motorzaak met "clue", zoals wij dat in ons vakgebied noemen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan