goede en slechte ervaringen motorzaken in Limburg

Ik doe meestal alles zelf.

Heb echter goede verhalen gehoord over Pieter Bos in Tienray. Eenmansbedrijf. Ik heb het idee dat je bij eenmans/ familiebedrijven vriendelijker te woord wordt gestaan en dat deze bedrijven vaak ook iets goedkoper zijn dan de grote ketens of bedrijven.
 
Als fanatieke motorrijder en "pietje precies" kan ik jullie WILLEMS MOTOREN in Venray ten zeerste aanraden. Daar weten ze pas hoe ze met je hobby om moeten gaan. Vriendelijke, snel, afspraak = afspraak, nauwkeurig, flexibel en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Echt een topzaak.


Ik vind jouw verdacht positief over die zaak. Kom er zelf namelijk ook wel eens. En die mensen wekken inderdaad de indruk dat je pas interessant bent als je er iets duurs komt kopen.
 
voor mijn kleding ga ik bijna altijd naar motor center venlo, ruime keus en ze kennen me nu onderhand ook wel goed.
mijn diversion heb ik in onderhoud bij motorservice vierlingsbeek, ook dik tevreden mee snelle service redelijke prijzen. kwam laatst nog met een voorwiel binnen en voor ik er erg in had lag er aleen nieuwe band op.
echt minder tevreden ben ik met willems motoren in venray, heb een tijdje mijn honda daar in onderhoud gehad maar was mijn motor wel steeds +- 1/2 weken kwijt. je maakt van tevoren een afspraak en dan hebben ze de onderdelen niet terwijl je duidelijk hebt gezegt wat er moet gebeuren en de afspraak minstens 3 weken van te voren gemaakt hebt. (ik haat fietsen |( )
en verder kom ik wel eens bij polo of louis.
 
idd Ritzen in weert is geweldig :}
geen gezeik (wel lekker ouwehoere)...
full
 
Hallo mensen ik ben gisteren bij Heuts geweest in Valkenburg.

Ben zeer te spreken over de service!!!!!! :}

Zaterdag proefrijden daar.

Groeten
 
ik ben zeer te spreeken over ritzen in weert.ook als het moeilijk wordt laat hij je niet in de stront zakken.duur vondt ik hem helemaal niet.
 
Mijn motorzaak is Motor Center Venlo.
Ben daar terecht gekomen via Lange Smalle, waarvoor alsnog mijn dank.
Eerst een proefrit gemaakt en ja hoor, motor gekocht :]
Blijkbaar met wederzijdse tevredenheid, kreeg er gelijk een baan bij :}

Het is een gezellige zaak waar het personeel kennis van zaken heeft.
Nee, ook ik heb geen aandelen.
Kom gerust eens aan, de koffie staat voor jullie klaar.
 
En toch ben ik het niet met je eens. Ik kom met mijn motor bij verschillende zaken, zeker voor m'n banden. Voornaamste reden hiervoor is dat er 2 grote ketens vlak bij m'n werk zitten, en dat ik bij het bedrijfje waar hij in onderhoud is alleen maar op zaterdag terecht kan vanwege m'n werk- en reistijden.
Dan wil ik toch fatsoenlijk behandeld worden bij alle 3 de zaken.


:^


zal effe lekker worden, ik tank waar ik wil, ik ga eten waar ik wil en als ik vraag of een dealer naar mijn remblokjes wil kijken dan moet die dat doen.

Het is anders als ik hem naar mijn remblokken laat kijken en ze dan op internet ga bestellen, dat zijn wel hoeren streken.
 
Nou nee dank je, een keer bij motorcenter venlo (was toen nog motoport) een r6 gekocht, nooit meer.

Motor bleek een demo model te zijn geweest, die al eens in de kreukels had gelegen.
En die eigenar, hoe heet die ook alweer???? Moes of zoiets, wat een kwal!!!brrr

Nee mij zien ze daar nooit meer.
 
Als fanatieke motorrijder en "pietje precies" kan ik jullie WILLEMS MOTOREN in Venray ten zeerste aanraden. Daar weten ze pas hoe ze met je hobby om moeten gaan. Vriendelijke, snel, afspraak = afspraak, nauwkeurig, flexibel en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Echt een topzaak.

Dan zijn ze de afgelopen jaren flink veranderd, want een vriend van mij ging erheen om een nieuwe accu aan te schaffen. Dat ging nog, maar ze haden geen tijd om de accu erin te zetten(motor startte niet meer) ook niet even sleuteltje uitlenen om zelf de accu erin te zetten(niks flexibel) en zelfs nog te lui om even de motor aan te duwen. Stel je voor een klant die net een accu koopt en met die accu onder zijn jas zijn motor alleen moet aanduwen.
Nog een paar van die verhalen gehoord van bekenden. Maar ik ga dit weekend toch effe naar de open dagen kijken.
Iedereen verdient een tweede kans, toch.

Groet FH
 
Heej Gijs,

Heb jij een vriend die laatst een rode sp1 heeft gekocht en er meteen en baby bij kreeg. Ik ben diegene met de blauwe R1, vorig jaar mee naar de motorzegening geweest.

kom er niet meer zoveel, maar jaren terug zou mijn motor +/- een weekje daar blijven, omdat ze t druk hadden.
dat werden er dus bijna vier, zonder ff uit zich zelf te bellen dat het langer duurde.
en willems is nogal duur.



verder geen problemen mee
 
Ik vind jouw verdacht positief over die zaak. Kom er zelf namelijk ook wel eens. En die mensen wekken inderdaad de indruk dat je pas interessant bent als je er iets duurs komt kopen.

Daar moet ik jou gelijk in geven, diezelfde instelling hebben ze bij motorservice vierlingsbeek. Die monteur is wel okay, maar de eigenaar vindt ik een vreemde snuiter. Niets liever dan nieuwe onderdelen verkopen. ik geef toe dat nieuwe onderdelen het beste zijn, maar goed gebruikt levert meer opties op.
Hoor ook goede verhalen van Pieter bos en Bart Seuren.

FH
 
Voor groot of klein moet je bij Rosa zijn. Geen gezeur of je nu voor een ventieldopje komt of voor een nieuwe blok. leuke monteurs en rest.
Ja, Cabo wat een :( ;( zaak, eenmaal geld aan je verdiend kun je daar beter weg blijven.
 
heb goede ervaring met Ritzen Motors Weert, helaas moet Paul al te vaak de rotzooi opknappen van andere prutsers. En daar wordt op den duur elk mens moe van. Mij heeft hij altijd goed geholpen, ondanks dat Indewei Maarheeze het goed verkloot had. En bij Paul staat ook altijd de koffie klaar, heeft tijd voor een praatje en geeft hij goede tips, en vindt het niet erg als ook eens zelf aan de motor klust, nee hij geeft zelf uitleg , als je maar wederzijds vertrouwen heb en niet voor 10 cent goedkoper op een ander gaat.
en voor kwaliteit moet je eenmaal betalen, niet erg als het maar goed is.
 
Dan zijn ze de afgelopen jaren flink veranderd, want een vriend van mij ging erheen om een nieuwe accu aan te schaffen. Dat ging nog, maar ze haden geen tijd om de accu erin te zetten(motor startte niet meer) ook niet even sleuteltje uitlenen om zelf de accu erin te zetten(niks flexibel) en zelfs nog te lui om even de motor aan te duwen. Stel je voor een klant die net een accu koopt en met die accu onder zijn jas zijn motor alleen moet aanduwen.
Nog een paar van die verhalen gehoord van bekenden. Maar ik ga dit weekend toch effe naar de open dagen kijken.
Iedereen verdient een tweede kans, toch.

Groet FH

Ik heb zelf mijn motor bij Motor Venray voorheen Willems motoren gekocht niks over te klagen hoor. het is mijn 1e motor mijn vader heeft er 2x een motor gekocht ook (nog) niks te klagen mocht hij dat namelijk wel hebben verliest hij 4 goeie klanten alle 4 daar een motor gekocht namelijk dus hij heeft echt wel wat verdient aan ons dus wat extra's kan er dan ook wel af hoor.

Motorcenter Venlo niet erg vriendelijk terwijl ik toch wel interesse had in 1 motor maar kheb me toch bedacht }) voor kleding helmen enz. wel goeie service



Ook naar de open dag geweest het was er erg druk
 
Motorcenter Venlo niet erg vriendelijk terwijl ik toch wel interesse had in 1 motor maar kheb me toch bedacht }) voor kleding helmen enz. wel goeie service



Ook naar de open dag geweest het was er erg druk
De mijne staat na de val nu bij hen in de werkplaats. Dat ze me kwamen halen was in ieder geval goed! De rest moet nog effe blijken.

Als je onderdelen/accesoires moet hebben helpt Leon je altijd super.

En wat die kleding betreft: Goede service :} die meiden weten waar ze 't over hebben.
 
Ik ga ook voor Ritzen, Paul heeft me echt prima geholpen en er is idd zelfs de mogelijheid om zelf wat te sleutelen (als het echt nodig is). kleine dingen kan ik zelf, maar als er echt iets aan de hand is neem ik mijn fiets lekker mee naar Paul. gezellig, goede service en tenminste een eerlijk iemand die er niet staat om je geld uit de broek te kloppen (zoals ik bij andere zaken we eens ander heb gemerkt).

Verder vind ik Motocenter Venlo wel een leuke zaak, leuk personeel dat niet te flauw is om een praatje te maken.

Minder vind ik Vink in Heyen. Een kameraad van mij heeft er de nodige problemen gehad...
 
Laatst bewerkt:
MotorCenter Venlo:
(Tjek de nieuwe site...)

Nou, ik was dus gevallen met m'n motor B|

Ze hebben mij en m'n motor opgehaald,
motor gepoetst,
voorvorkkeerringen vervangen,
setje WP progressieve veren d'r in,
nieuwe vloeistof in de remmen (+ ontluchten 'tuurlijk),
nieuwe startschakelaar op 't stuur gemaakt,
motor nagekeken op verdere defecten door de val.

Precies volgens afspraak klaar (nou, eigenlijk een dag eerder dan afgesproken *D )

Totaal EUR 273,-
Als ik daar het materiaal vanaf trek hebben ze toch niet veel gerekend voor al die moeite die ze gedaan hebben.

En vriendelijke lui die best de tijd willen nemen (ook voor een oud brik waar niet erg veel aan te verdienen valt).

Niets te klagen.... :)

....en goeie service/advies bij de kleding-afdeling natuurlijk....

Ik vind ze best oké; heb nog niet écht veel ervaring, maar toch....
 
Ik had een nieuwe zijkuip nodig voor mijn ZX-6R. Aangezien er maar 2 Kawasaki dealers zijn in Zuid-Limburg, eerst maar naar Cabo. Door de telefoon zei een vrouw dat het totaal ongeveer 420 euro ging kosten, maar ik moest dan wel ff persoonlijk langskomen om aan te betalen. Daar heb ik geen moeite mee, kan me voorstellen dat er genoeg lui zijn die telefonisch bestellen om vervolgens nooit af te halen.

Ik naar Cabo, word ik geholpen door een knulletje van 12 jaar. Op zich geen probleem als je kettingspray moet hebben, maar voor iets specialistisch als kappen (kleur, stickers, e.d.) heb ik liever iemand met meer ervaring. Na een 20 minuten kwam er hulp aangelopen (Jo Cabo zelf). Hij ging alle gegevens opschrijven en toen hij klaar was vroeg hij of ik maar even 200 euro wilde aanbetalen. Op dat moment wist ik nog niet eens de exacte totaalprijs!!! Ik zeg dus: ik wil graag eerst een offerte van alles, niet dat ik dadelijk 300 euro duurder uitkom. Toen betrok zijn gezicht helemaal en zei nogal grof: dan moet je maar wachten tot een collega hier is, ik heb daar geen tijd voor. Gelukkig kwam die collega vlug en begon met rekenen. Toen ie klaar was kostten het geheel bijna 700 euro! Dat is wel ff een verschil van 300 euro. Ik dus naar MotoPort, was ik klaar voor 500.

Naar mijn mening een heel slechte zaak. Stel je voor je betaald 200 euro aan voor iets waarvan je denkt dat het 420 euro kost en je komt later terug en je moet 700 betalen! En als je nog geen tijd kunt maken voor iemand die voor 700 euro nieuwe kappen komt kopen voor een Kawasaki terwijl je nota bene Kawasaki dealer bent, dan mogen ze je je dealerschap afnemen van mij.

Groeten,

Maurice
 
Mijn favoriete zaak is Haselier, als je het niet erg vindt om ff te "handelen" (tenslotte moet daar het licht ook branden, dus er zit wat speling tussen vragen en krijgen ) krijg je van Luc Haselier altijd ene prima deal. Ook achteraf helpt ie je prima, zelfs bij pekelfietsen van 1000 euro. En hij verteld tenminste eerlijk of een fiets een schadeverleden of iets dergelijks heeft. Zijn monteur Dave is een echte tovenaar, prima werk daar. Voor Italiaans moet je bij MTE zijn, beetje stug maar wel vaklui.
Voor kawasaki svp naar Schepers Brunssum.

Mij zie je beslist nooit meer bij JMD, Cabo en Rekers.
Ook iets hoger in Leende bij Joppen (ook bekend als Foppen Motoren) blijf ik weg B|
 
Mijn ervaring met Motorcenter Venlo is slecht, terwijl ik er niet eens geweest ben! Ik heb 2 maanden geleden via email interesse getoond voor een nieuwe Suzuki Bandit. Omdat Venlo redelijk uit de buurt is van mijn eigen woonplaats had ik de vraag neergelegd wat er te regelen valt met een inruiler. In eerste instantie ben ik goed te woord gestaan door eigenaar Moes en waren we al een heel eind overeengekomen via internet voordat ik naar Venlo zou komen. Eergisteren heb ik een nieuw voorstel gedaan met een ander type Bandit en toen werd een eerder genoemde korting niet meer gegeven!

Toen ik hier een opmerking over maakte kreeg ik als letterlijk antwoord: “Veel succes, stop ermee en ga naar een dealer die hier zin in heeft. Je hebt een inruiler man, begrijp dit toch eens”. Ik heb netjes aangegeven dat ik deze reactie niet snap, mede omdat Moes zelf met het voorstel kwam met die korting en nu ineens niet meer. Toen ik tenslotte letterlijk vroeg: als ik het nu goed begrijp, koop met inruiler = geen korting op een nieuwe motor ondanks dat dit 2 maanden geleden wel zo was kreeg ik als korte reactie: “je begrijpt me heel goed, succes”.

Ik mag dus van de eigenaar gaan kijken bij een concurrent omdat meneer er geen zin meer in heeft. Het zal wel goedgaan in de motorbranche..
 
MotoPort = super !
Leon goeie vent, kledingdames prima.
Kom er graag, je wordt snel en goed geholpen
Pieter Bos Tienray is een goede eenmanszaak,
in Vierlingsbeek moet je de zaak leren kennen, hebben wel
verstand van zaken (beetje eigenzinnig, maar goed)

voor andere spullen vertel het verder ! *D
 
Ik heb 1 goede ervaring met motorcenter venlo. Mijn suzuki gs500e liep ineens nog maar op 1 cilinder. Een vriend van mij had hem helemaal uit elkaar gedraaid om te kijken wat dat was en kon als enigste bedenken dat het de compressie of ontsteking was.

Dus ik naar motorcenter in venlo en de compressie en ontsteking laten opmeten. De monteur heeft er zelf ook nog op gereden en gaf mij het advies om het membraam te controleren. Hij is er dik 15 minuten mee bezig geweest en dat koste mij niets. Heeft gewoon verteld waar ik moest zoeken en duidelijk uitgelegt met een reserve onderdeel. Dat is toch service ? ;)
 
Motoshop Margraten is mijn favoriet. Ik kocht daar nog niet zolang geleden mijn eerste motor voor een prikje mar een behandeling alsof je al jaren vaste klant bent. Voor iedereen een aanrader.
 
Terug
Bovenaan Onderaan