GPS problemen

Ik heb toch een ( althans voor mij)duidelijk nadeeltje gevonden tov de SPIII
OP de spIII krijg je een duidelijke pijl in beeld die aangeeft welke richting je moet gaan volgen ?( zie fotobijlage) terwijl op de nieuwe 2610 alleen een tekst van de te volgen richting in beeld verschijnt.
soms komt er welliswaar een onduidelijke blauwe pijl links in beeld, maar net zo vaak blijft deze pijl weg en de zwarte op de SPIII lijkt veel duidelijker.
Je verwacht hem ook rechts ,bij de overige gegevens.
Ook de cijfers van de afstand (die nog afgelegd moeten gaan worden naar het volgende punt)zijn veel te klein en dus onduidelijk en zijn op de SPIII wat groter ( zie foto)
Je kunt natuurlijk op de stembegeleiding en op de kaart navigeren, maar zo'n duidelijke zwart-witte pijl kun je volgens mij toch niet echt missen.



Bijlage: a_spllllfbig.gif
 
Laatst bewerkt:
Heb je het over die kleien zwarte of die grote witte pijl ? De functie van die grote witte heb ik op mijn geleende apparaat niet goed begrepen. Misschien kwam dat omdat ik een uitgestippelde route had die ik volgde (en natuurlijk omdat ik me niet in alle mogelijkheden verdiept had). Ik vond het soms zelfs irritant. Een ander nadeel vond ik dat de aanwijzingen vaak op onduidelijk waren ( zuid op weg) en soms de naam van de weg werd aangegeven ipv in mijn mening het wegnummer (noord op "naam v d weg" ipv noord op A28). Ik weet lang niet altijd de naam van de weg, zeker niet in het buitenland. Overigens is dit een software nadeel en heeft niets met de SP3 of de nieuwe te maken.
 
Ik heb het over de grote witte pijl op zwarte achtergrond zopals die op de SPIII staat.
Deze pijl die de next-turn aangeeft ? kan naar mijn idee niet duidelijker/simpeler
En werkt voor mij beter als een tekst-bericht (2610)wat je moet gaan lezen.
Ik vind het dus een beetje raar dat ze die pijl op de 2610 hebbben weggelaten.
Neemt niet weg dat de 2610 een fantastisch apparaat is, ik vind het gewoon jammer van die duidelijke next- turn pijl
 
Laatst bewerkt:
Ik heb die grote witte pijl nooit als een "next turn" gezien. Ligt dat aan mij of ... ? Ik dacht die die tov het noorden aangaf in welke richting je reed (of zoiets). Nogmaals ik heb dat ding kunnen lenen en al rijdende 'm leren gebruiken.
 
Misschien heb je gelijk, voor deze 2610 heb ik ook nooit met een streetpilot gereden.
Maar evengoed mis ik die duidelijke next-turn melding.
Misschien dat SPIII gebruikers hier meer over kunnen vertellen?
 
Als ik het " volgend afslagscherm" uitzet op de 2610
dan krijg ik de volgende informatie ( zie attachment.)
Dus dan heb ik precies wat ik wil .
De tekst aan de rechterkant van de display is vervolgens naar wens in te stellen
( behalve de pijl dan, want die blijft links in beeld staan ( in het blauw welliswaar en zonder zwarte ondergrond)maar hij staat er!
Kun je ook nog eens automatische zoom aanzetten ,waardoor het scherm automatisch inzoomt, 300m voor elk kritisch punt!
En dat is helemaal te gek natuurlijk!

Bijlage: bluearow.jpg
 
Voor wat het waard is:
De 2610 heeft veel meer instelmogelijkheden dan de SP-III.

Je kunt de grootte van de tab-kaart op drie niveau's installen; instellen of ze zwart op wit, wit op zwart of op verschillende niveáu's transparant zijn, en ook de inhoud van de tabs wijzigen. Bijvoorbeeld continue weergave aankomsttijd of snelheid.
Heb nog niet ge-experimenteerd met de pijlen, maar denk dat het ook een kwestie van wennen is, als je de SP-III gewend was allicht.

Beetje uittesten wat de prettigste instelling is; je screenshot komt overeen met waarvan wij denken dat de meesten er de voorkeur aan zullen geven.

Groeten,
Hans
 
Hans, hoe staat het met de motorkabels voor de 2610? Viavia hoorde ik da Correct al een originele Garmin kabel heeft liggen (zelf niet gezien).

Je vertelde op de RAI dat de kabel in december zou verschijnen.
 
Hans, hoe staat het met de motorkabels voor de 2610? Viavia hoorde ik da Correct al een originele Garmin kabel heeft liggen (zelf niet gezien).

Je vertelde op de RAI dat de kabel in december zou verschijnen.
Is het al December dan ?? :+

maar even serieneus, ze maken die kabel niet zelf in Notter neem ik aan en zijn dus afhankelijk van een leverancier en ik meen me iets te herineren over een verhuis van het ene naar het andere pand dus mischien hebben ze het druk.
 
Laatst bewerkt:
Nee vrienden, de bekabeling is er nog niet. Het zou me erg verbazen als Correct 'm wel zou hebben, want zelfs de importeur heeft 'm nog niet voorbij zien komen. Maar alleen aan de kabel hebben we nog niets; de bevestiging zal er immers ook moeten komen! En daar geldt hetzelfde voor als voor de bekabeling: we weten pas zeker wanneer die er is als we het zeker weten. Ergo: als ie er ook echt is; we willen dan ook geen valse beloftes doen.
Ook niet op de RAI; want ook daar hebben we consequent aangegeven ' in ieder geval voor het nieuwe rij-seizoen' (en da's wat anders dan voor het nieuwe jaar; excuus voor mogelijk misverstand!).

Nog steeds hebben we goede hoop dat alles binnen enkele weken binnen is, maar voorlopig blijft het afwachten.

Wat we op de RAI hebben laten zien is het prototype van de bekabeling zoals we die zelf ontwikkeld hebben. Als Garmin daar echter zelf mee komt heeft het weinig zin die in productie te nemen. Maar mocht het onverhoopt te lang gaan duren, ook nadat de cradles leverbaar zijn, dan zullen we 'm alsnog zelf gaan maken.

Te druk met verhuizen? Tuurlijk, het is hartstikke druk. Maar de zaken rond de 2610 op de motor rondkrijgen heeft onze absolute eerste prioriteit. Voor wie het nog niet gehoord heeft: zie ook ons nieuwe initiatief: http://www.gps-garmin.nl/body_perfect_pilot.html

Groeten uit Notter,
Hans
 
Net een weekend naar Koblenz met de 2610 van een twee weken oud gemaakt. Fantastisch. Moet nog een aantal dingen leren, maar geen spijt van de aankoop. Een paar keer onderweg "vreemde" dingen meegemaakt. Wielerronde of zo, een of andere optocht enz. ff nieuw doel programmeren, route laten berekenen en voila ! En wat een snelheid (vergeleken met de SP3) ! Touchscreen met de handschoenen gaat 95% van de gevallen goed ! Vraag me af of ik tzt de cradle wel neem.
 
Ja, is ff een tijdje geleden dat ik hier was. Maar inderdaad: alle motorspulletjens zijn inmiddels aanwezig. Soms kan het met de voorraad erg snel gaan; we zijn ook nog druk met nalevering.

Mocht je langs willen komen voor bevestiging: bel voor alle zekerheid even tevoren om zonodig een setje apart te laten leggen!

Groeten uit Notter,
Hans
 
Foto Garmin 2610 op Honda CBR 600RR

foto1.jpg


Bijlage: foto1.jpg
 
Laatst bewerkt:
hallo, Ik ga naar zweden,finland en noorwegen met de motor. Kan iemand mij aan kaartmateriaal (mapsource) helpen voor mijn Garmin GPS V ?
:}
 
Terug
Bovenaan Onderaan