GPZ 750/900/1000/1100 liquid cooled topic

Dag iedereen. In the land of the rising sun zie je regelmatig dat een zrx1200 blok is ingebouwd. Misschien een long shot, maar heeft iemand hier ervaring mee ? In de meeste gevallen zetten ze er een heel nieuw subframe onder, omdat de midden/bovenste ophangpunt van de zrx1200 niet overeenkomt met die van de gpz. Maar met zo'n subframe passen de uitlaat en het kuipwerk niet meer, wat nou juist zo mooi is.
Heb mij er eens in verdiept met een zxr1100 blok, het kan ... ja.... maar...
Op het Duitse gpz forum kun je er wel wat over vinden 900r.de

heb ik ook wel eens een gpz1100 met kuipwerk van gpz900 gezien, rest vd fiets was wel gewoon gpz1100
 
Ook een gpz1000rx past, maar... slechts 10pk meer voor een blok dat zwaarder weegt en terwijl de laatste gpz’s niet meer de kinder ziektes hebben die de 1000’s nog wel hebben.
 
Ook een gpz1000rx past, maar... slechts 10pk meer voor een blok dat zwaarder weegt en terwijl de laatste gpz’s niet meer de kinder ziektes hebben die de 1000’s nog wel hebben.
Thanks voor de input. Vraag me af of een engine swap uberhaupt wel de moeite waard is. Lijkt makkelijker de huidige blok te behouden en het vermogen op een andere manieren te vergroten.
 
zrxgpz.jpg

})
 
Thanks voor de input. Vraag me af of een engine swap uberhaupt wel de moeite waard is. Lijkt makkelijker de huidige blok te behouden en het vermogen op een andere manieren te vergroten.
Ja... nee... ik denk dat je het meeste plezier kan halen uit een goede afstelling van de motor.
Steek je geld in aantal runs op een dyno bank en kijk of je daar verbetering in kan krijgen.

Natuurlijk kun je een overmaat zuiger monteren, andere nokassen, flatslide carbs, programmeerbare ontsteking en als alles op elkaar is afgestemd kun je er best wel wat pk’s extra uit peuteren maar dat moet je doen als je geld over hebt of zoveel liefde voor de gpz900 koesterd...

(ps. Heb zelf ook een gpz900 en ben gek op die oude meuk, omdat dat voor mij betaalbaar is. Moet wel leuk blijven...)
 
Ja... nee... ik denk dat je het meeste plezier kan halen uit een goede afstelling van de motor.
Steek je geld in aantal runs op een dyno bank en kijk of je daar verbetering in kan krijgen.

Natuurlijk kun je een overmaat zuiger monteren, andere nokassen, flatslide carbs, programmeerbare ontsteking en als alles op elkaar is afgestemd kun je er best wel wat pk’s extra uit peuteren maar dat moet je doen als je geld over hebt of zoveel liefde voor de gpz900 koesterd...

(ps. Heb zelf ook een gpz900 en ben gek op die oude meuk, omdat dat voor mij betaalbaar is. Moet wel leuk blijven...)

Ik denk dat dit het inderdaad wordt voor mij, tot op zekere hoogte. De liefde voor de hobby en gpz is er zeker, en op deze manier kan je beetje bij beetje toch telkens weer wat vermogenswinst behalen zonder bakken met geld uit te geven. Althans, niet in een keer. Een nieuwere hoef je misschien wat minder aan te sleutelen om te verbeteren, maar dan istie ook gelijk klaar. Ook niks mis mee natuurlijk maar het sleutelen op zich is al heel leuk.
 
N standaard GPZ 900 die bij een fatsoenlijke tuner is geweest, kan met een carb-aanpassing en andere uitlaat al richting de 130 pk gaan.
 
Als het goed is heb je een privé bericht van mij. Klopt zoals je zegt wielen, voorrem, voorvork compleet, clipons, voorwielas, Tandwiel houder

Groet niels
Hey Niels. Toch nog een vraag over het zzr1100 wiel. Had hier een wiel te leen met 180 band om even in de originele achterbrug te passen.......maar dat past helemaal niet. Dus er moet toch iets aan jou achterbrug zijn aangepast ? Ik wilde eigenlijk ,
mijn originele brug houden, maar twijfel nu of dit wel mogelijk is. Zie jij iets aan jou brug wat niet origineel is zodat het zzr1100 wiel wel past bij jou Gpz ?
 
Hierbij wat foto's. Hoop dat je er iets mee kan
 

Bijlagen

  • 20200709_170124.jpg
    20200709_170124.jpg
    1 MB · Weergaven: 19
  • 20200709_170137.jpg
    20200709_170137.jpg
    975,1 KB · Weergaven: 16
tja.....:Y het lijkt inderdaad te passen. En zoals hierboven al gezegd wordt Type c kan in de originele brug. Dus moet toch goed kunnen komen bij het Gpz’tje.
het enige wat ik zie bij jou brug, en niet bij die van mij. Is dat er stuk ingelast of overeen is gezet. Tenminste lijkt zo op de foto.
maar ik wil het zzr wiel avontuur wel aan. Thx!
 
Ergens op dit forum staat in een topic van mij ongeveer hoe en wat ik gedaan heb aan mijn gpz qua montage achterwiel zzr1100.

 
Ergens op dit forum staat in een topic van mij ongeveer hoe en wat ik gedaan heb aan mijn gpz qua montage achterwiel zzr1100.

Thx !
 
Hallo John.

Dat zou ongeveer over 1 a 2 weken zijn. Ik hou je op de hoogte. Als het goed is heb je mijn 06 nummer nog in het prive gesprek staan.

mvg niels
Hey Niels,

Ben komende 2 weken even met vakantie. Zullen we daarna een afspraak maken om het achterwiel op Te halen ?
grt,
John
 
Beste Gpz rijders ik heb al een lange tijd een probleempje.
Mijn Gpz uit 93 doet het soort van geweldig al ik hem start hij slaat lekker aan hij rijdt goed weg trekt lekker op maar na verloop van tijd begint die slechter te rijden.
Als hij een beetje warm is dan begint hij te stotteren onder de 1500 toeren
worse die nog warmer dan gaat hij stotteren onder de 2500 toeren
Na mate die warmer en warmer wordt begint hij steeds hoger in de toeren te stotteren en in te houden tot onder de 5000 toeren, daarna is die eigenlijk niet meer rijdbaar.

Motor is compleet origineel standaard luchtfilter en pilot afstelling alles maar hij heeft het goed gedaan dus daar ligt het niet aan...

Nu heb ik al verschillende dingen gecontroleerd ik heb de carburateurs los gehaald en gereinigd en zat wat roest in de tank wat in de vlotter bakjes is gekomen.
Ik heb de carbs en alle onderdelen grondig geïnspecteerd en gereinigd het enig wat ik tegen kwam is wat slijtage op de schuiven.
Weer terug gemonteerd probleem bleef bestaan. Daarna gecontroleerd of ik geen vacuüm trek in mn tank waardoor de benzine niet doorloopt.
Op verdere lucht lekkages gecontroleerd met remmenreiniger.

Logische stap hierna volgde de ontsteking kant aangezien de warmte weerstand kan verhogen.
bougies en bobines op vonk gecontroleerd (koude motor toestand)
Pickup Coil gecontroleerd op weerstand koud = 460 Ohm /warm 575 Ohm dit valt nog binnen tolerantie volgens WPHB
Doorgestapt naar IC Igniter computer: daar kwam ik dus verkeerde meting tegen, tenminste volgens het WPHB

Toch vraag ik me af of dit echt verkeerde metingen zijn dus wil ik graag vragen of een van jullie in de gelegenheid is om dit op zijn IC te meten.

het is een eenvoudige weerstand test: dit zijn mijn metingen.

ik hoop dat een van jullie mij hiermee kunnen helpen???

En als jullie wellicht nog andere ideeën hebben hoor ik het graag!
Ik wil graag weer onbezorgd kunnen toeren!


Screenshot 2020-08-17 at 20.32.14.png
Screenshot 2020-08-17 at 20.49.14.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan