Hoi,
Gpz'tjes zijn relatief makkelijk te verbouwen maar hangt erg van je budget af. ZZR spullen (vork/wielen/achterbrug) zijn met wat kleine aanpassingen in te bouwen. Moderner is al wat lastiger. Voorvork van bv. een ZXR750 H-type is bijna 1 op 1 uitwisselbaar maar achterbrug weer niet..
Ligt er dus aan welke kant je opwilt; voor simpel/goedkoop ga voor ZZR.
Andere optie is als je model '84-'89 aanschaft, hier later spul in te bouwen met de betere vork/wielen/remmen.
En als je classic demo's wilt gaan rijden moet je wel met je banden keuze rekening houden. Oude ('84-'89)modellen hebben een 16" voorwiel waarvoor niet echt goede racebanden meer verkrijgbaar zijn.
Ik heb een verbouwde Gpz750R staan (de rode op eerder foto's in dit topic) welke klaar is om races te rijden. Budget heb ik zeer binnen de perken weten te houden en je kan op deze basis behoorlijk uit de voeten.
Grtz
Robert
Ik heb "vroeger" ook een GPZ900R gehad en volg dit topic met veel interesse omdat ik er in de toekomst misschien ook wel weer een wil om enigszins te verbouwen. Nu heb ik inmiddels al heel wat foto's gezien van verbouwde GPZ's maar het valt me op dat er bijna nooit een upsidedown vork ingezet wordt. Is daar een speciale reden voor of puur omdat de ZZR spullen makkelijker in te bouwen zijn ?
Oef, daar moet je wel van houden...
bedankt voor de info!
ik heb je GPZ al regelmatig voorbij zien komen, op de verkoopsite en in Noordeloos.
is we inspiratie voor mij. Is de vering voor doorgestoken en achter erg veel verhoogd?
Dat lijkt de looks behoorlijk te verbeteren.
Het ziet er meteen meer "racy" en agressiever uit.
En, superbike stuur of clip-ons??
Dus met enkel 17" ZZR velgen en brug zou het al aardig snel aan te passen zijn?
Hi,
De achtervering is van een ZZR1100 type D. Daardoor komt de kont behoorlijk omhoog, maar is ook beter geschikt voor mijn "gestalte" van 100kg en 1.96 mtr... type C kan ook, is met een aparte gaspomp en iets korter. Is beiden met kleine aanpassing zo in te bouwen. Let ook op dat je jiffy dan te kort is. Deze moet dan langer maar kan bv met een van een Gpz750 unitrak.
Ik ga altijd voor clip-ons. Zit beter achter de kuip en vind insturen dan fijner. Heb zelf in een ver verleden jaren op niveau aan wegrace gedaan en dat denk ik aangeleerd.
Je kan zelfs de standard achterbrug gebruiken met een ZZR600 wiel. Band is dan max. 160 breed maar kan met de standaard ketting/tandwiel uitlijn. Met een breder ZZR1100 wiel moet je naar een off-set voortandwiel gaan. Beste is die dan van een standaard ZZR1100 te
gebruiken. Is standaard zo'n 7mm off-set en 17 tands en past op de Gpz750/900.
Grtz
Hmmmm........ ben al druk aan het mailen met diverse "GPZ onderdelen verkopers".Vraagje aan allen;
Ik kan deze fiets voor 400 Euro overnemen van iemand maar heb geen plaats/interesse voor de complete motor.
Blok/buddy/uitlaat wil ik wel hebben maar de rest is me even te veel.
Heeft een van jullie (of ook meer) interesse in de andere onderdelen? Misschien kunnen we dan iets afspreken?
Thx!
Robert[afbeelding]
Ik denk dat een upsidedown vork bij een dikke naked beter uitkomt dan bij de GPZ900R.
Ik denk dat een upsidedown vork bij een dikke naked beter uitkomt dan bij de GPZ900R.
Voortandwiel van een zzr 1100 c type geeft 15 mm offset.
hept ik net ergens een topkuip opgehaald, aangeezien die van mij wat schade bij de knippers had...
Ter info; ik heb een voortandwiel gebruikt van een zx10 530conversieset, ik meende dat een zzr1100 wat ver naar buiten komt.
180 band in gpz900 brug past maar een zzr1100c brug is ook redelijk eenvoudig aan te passen
Let wel dat je van type c neemt, wiel en brug van d type zijn lastiger
Goeie info. Thanks!
Net de Gpz A7 wat gepoetst en gewassen. Ding ziet er niet eens zo verkeerd uit[afbeelding]
mannen,
wat een info!
maar een ZZR wiel (met 180 achterband) zou dus moeten passen in de standaard brug?? daar sta ik van te kijken...
persoonlijk vindt ik de Kawa bruggen met excentrische verstellers het mooist.