GPZ 750/900/1000/1100 liquid cooled topic

-O- manmanman.... wat een ellende wordt er verkocht .
De 2e zou ik een mailtje/belletje aan wagen, de 3e ook wel maar kun je meteen op zoek naar een andere tank.
En aangezien het een "collecters Item" is zal er wel goud voor gevraagd worden, je kan 'm uit zń droom helpen door te zeggen dat dit alleen geldt voor een 84'er is uitmuntende originele staat...
 
Ik ben ook maar weer een projectje begonnen, zelf rij ik op een kz750r1 maar deze GPZ900 ( 28000 km van af nieuw als ik het goed zeg)
Is van een kameraad.
Staat in middels al weer te lang onder zijn carport te wachten op betere tijden dus heb ik besloten om der aan te beginnen.
Bekijk bijlage 1622878

Eerst maar eens even de carbs uit elkaar gehaald en gereinigd nieuwe inlaat rubbers bestellen en dan is dat deel weer voor elkaar
Bekijk bijlage 1622880

Verder denk ik dat hij redelijk snel weer op de weg is, voor rem heeft geen druk meer even na kijken dus en de achterband is kaal nieuwe is inmiddels in huis.

Ben benieuwd hoe hij rijd!
Mooie kleurstelling (zelfde als die van mij :P ). Nette uitlaten ook, ik heb van de motad Neta de voorbochten. Deze zijn van rvs waardoor het balans pijpje onder het blok niet meer zo snel zal doorrotten.
Nog grote plannen mee? Of gewoon rijdend maken.
 
@KwaSuz wat moet een ‘84 volgens jou kosten? Ik weet eentje staan voor 2000€ met zwetende/lekke advs en wat roest op de tank, waar het zadel er over zit. Verder lijkt hij in goede staat.
187B61D5-457B-4EF4-90CD-6D835DE1C36E.jpeg

Ik kijk ook al langer naar die A1 bij boxersteen maar die vraagt veel te veel, fiets staat al 7jaar stil ( moet geen probleem zijn, maar je kan dus niet starten dus de motor is een groot vraagteken) krassen op tank, scheur in zadel, niet OEM pinker, afgezaagd spatbord en sommige fairings gebarsten. En die knakker wil 3.850...
FA6DE6FF-AAE3-4761-AFC9-C9D6D8B8FFBA.jpeg
 
Wat zo'n a1 moet/mag kosten, vraag je waarschijnlijk aan de verkeerde persoon..... in de UK staan ze voor 4-5000 pond te koop.
Heb IK dat ervoor over, nee. 2000 niet en zeker geen 4000.
Wil je ermee gaan rijden of als belegging? Rijden; zou ik er 1 kopen van na 86, beleggen kan ik zeker geen advies over geven.

Ik kan mij voorstellen dat als je liefhebber bent van de gpz900 en je hebt er een paar dat je er een a1 bij wilt hebben.
(net als ik er wel een zwarte gpz1000 bij zou willen hebben)

Alleen bij mij mag het niks kosten, qua aanschaf. Het leuke ervan vind ik "kan ik de motor reanimeren zodat het weer wat wordt"
Mijn gpz900 was bij aanschaf 500, nu met alle reparatieś/mod's etc wellicht 2000-2500. en heb ik een top fiets. (voor mij dan) Dat is die blauwe zeker (nog) niet.
En roest in de tank/doorgerot is een kwaal, evenals balans pijpje onder het blok, pitting in nokas (a1/a2)

Nou moet ik toegeven dat die blauwe wel erg netjes is :t
 
Das nu het leuke aan motorliefhebbers: ieder doet het op z’n eigen manier. De ene -jij bvb - neemt een solide basis en maakt er de beste fiets van die het volgens jou kan zijn. Ik heb liever een originele fiets en verzamel er dan alle boekjes, foldertjes, originele tijdschriftartikels en onderdelen bij. Dubbel genot: biertje opentrekken en gewoon lekker kijken in de garage, maar mijn paardjes moeten ook werken voor hun haver dus ik spaar ze niet en rijd ermee alsof ik ze gestolen heb - daar zijn ze uiteindelijk ook voor gemaakt.

Die campitting problemen en doorgeroeste tank heb ik van gehoord, maar:
- werden de cams destijds niet vervangen door Kawasaki?
- als niet, is een setje standaard cams makkelijk verkrijgbaar?
- hoe controleer je de tank - het probleem zit vooral aan de niet zichtbare onderzijde achteraan dacht ik?

En als ik je goed begrijp is 2.000€ teveel voor wat jij met zo’n fiets wilt doen, maar op zich geen verkeerde prijs voor een redelijke a1. Of lees ik wat ik wil lezen?
 
Hmm en dat kopen als belegging, daar heb ik mijn twijfels bij. Niet naar bedoelt hoor, maar met een jaartje of 10, 15 komen de meeste liefhebbers van jaren ‘70 en ‘80 motoren op een leeftijd dat motorrijden allicht niet meer aan de orde is => vraag zakt in, aanbod explodeert. Tel daarbij de uitfasering van de ICM, milieuzones allerhande en de vraag hoe lang je nog benzine kunt kopen. Dus de prijzen kunnen zomaar in elkaar flikkeren. My two cents...
 
Superbedankt voor alle links, ik ga dit weekend aan de slag.

Ik wil een complete qua frame, electronica, kuipwerk, etc.

Wat er sowieso vervangen wordt: wielen, remmen, achterbrug, voorvork, kroonplaten, stuur.

Ik twijfel nog over het blok. Ik vind de gpz900r één van de mooiste motoren qua uitstraling en die custom restomods die je veel ziet helemaal schitterend. Heb er ooit 1 gezien met en zx10r blok erin maar dat is misschien een stap te ver.

Maar ik kan alles zelf dus de uiterlijke en technische staat boeit me niets. Maar ik ga dus ook geen 1500 voor een sloper betalen.
 
Superbedankt voor alle links, ik ga dit weekend aan de slag.

Ik wil een complete qua frame, electronica, kuipwerk, etc.

Wat er sowieso vervangen wordt: wielen, remmen, achterbrug, voorvork, kroonplaten, stuur.

Ik twijfel nog over het blok. Ik vind de gpz900r één van de mooiste motoren qua uitstraling en die custom restomods die je veel ziet helemaal schitterend. Heb er ooit 1 gezien met en zx10r blok erin maar dat is misschien een stap te ver.

Maar ik kan alles zelf dus de uiterlijke en technische staat boeit me niets. Maar ik ga dus ook geen 1500 voor een sloper betalen.
Zrx1100/1200 blok? Op het Duitse 900r.de forum zijn er 1 of 2 die dat hebben
 
Dat klopt, ik ken via een ander forum ook enige die dat hebben in hun Gpz 900 R.
En ik heb een ZRX1100 blok als reserve liggen hier in de schuur. Het schijnt 1 op 1 te passen in een Gpz.
 
-O- manmanman.... wat een ellende wordt er verkocht .
De 2e zou ik een mailtje/belletje aan wagen, de 3e ook wel maar kun je meteen op zoek naar een andere tank.
En aangezien het een "collecters Item" is zal er wel goud voor gevraagd worden, je kan 'm uit zń droom helpen door te zeggen dat dit alleen geldt voor een 84'er is uitmuntende originele staat...

Wat zijn een beetje de meer gewilde exemplaren? Originaliteit boeit me niet zo, maar ik heb geen zin me een "collecters item" aan te laten praten terwijl het dat misschien helemaal niet is.
 
Echt gewilde exemplaren zijn er volgens mij in NL niet, beetje wat de gek ervoor geeft.
Nette originele fiets is het meest waard natuurlijk.
In jouw geval, zoek een zo compleet mogelijk. Aangezien je gaat verbouwen.
Zoals gezegd, let op de tank. De lagere gedeelten van de tank willen nogwel eens doorroesten.
goeie kuipdelen vragen ze ook goed geld voor.
Vanaf de a7 modellen 90/91 zit er een dikkere voorvork, 17” voorwiel, 4 zuiger remmen, losse schijven voor.
Het blok is vanaf 86 ongewijzigd met vanaf a7 veranderde carbs waar het koelwater doorheen loopt tegen het carb icing probleem. (Wat sommige zouden hebben)
 
Aan iedereen hier, ff voorstellen ik ben sinds september 2019 eigenaar van een GPZ 900 R ('93). Na vanalles te hebben gereden in volgorde Yamaha YZF 750 R ('94), Yamaha Thunderace ('99), Yamaha R1 '99, Yamaha R1 '04, Honda VFR '00 en toen een aantal jaren niks gereden na de VFR. Het begon weer te kriebelen en toen kwam ik via MP de GPZ tegen. Tot op heden verassend hoe goed deze de tand des tijds heeft doorstaan. Prima machine en vanwege de gunstige prijs toch weer fijn om weer op de motor te zitten. Voldoende vermogen en een klassieker in wording of al (top gun 😉). Wel wat zwaarder dan wat ik gehad heb, maar snel zat. Ik zag dat er een forum voor was vandaar dit bericht.
 
Alle originele onderdelen zijn nog aanwezig (oa zitje, clipons, achtervering). Zwart ruitje, stalen remleidingen en verhoogd stuur zaten er al op. Tevens heeft de vorige eigenaar de achtervering verbeterd. En wilbers veren in de voorvork gezet. Zitje heb ik zelf ergens op de kop kunnen tikken. Motor heeft pas 43.000km op de klok. Daar kunnen er nog gegarandeerd veel meer bij.
 
By the way ik woon in Z-Limburg in de buurt van Valkenburg. Wat ik me afvroeg zijn er wel eens bijeenkomsten met GPZ liefhebbers, en worden er wel eens een toertochten georganiseerd?
 
Vanavond een '93er GPZ900R wezen bekijken voor een eventuele koop.

Plus:
Zag er compleet uit en niet verbouwd.

Min:
Niet echt strak meer, topkuip was overgespoten met volgens mij een lekke plantenspuit, carbs lagen los wegens onderhoud(?) Blok liep dus niet en geen accu erin, stuur zou trillen.

Indruk: leuke complete basis voor mijn plannen, maar dat het blok niet loopt is een mega risico. Kan kleinigheid zijn of iets desastreus. Trillend stuur lag aan versleten balhoofd volgens eigenaar.

Vraagprijs 800, ik zou er in deze staat liever 650 max voor geven.

Ga sowieso dinsdag nog bij die 900r kijken die een paar posts terug stond.

Wat is jullie mening?
 
Terug
Bovenaan Onderaan