Greenib officieel failliet

Safe wou in beginsel alleen Guzzi verkopen in de vestigingen waar geen bestaande dealer in de buurt was...of bedoelde je dit niet met deze ietwas cryptische uitspraak?
 
Zit veel waarheid in wat je schrijft maar om de v11 met een r1 te vergelijken is voor mij wat mank...Een v11 is in mijn ogen een sportieve tourder met een nostalgische inslag...de mgs01 daar in tegen had best eens tot op zekere hoogte mee kunnen doen met de sportievere jongens, maar helaas geen geld en inderdaad gaat de prioriteit op de cruiser en chopperachtigen gelegd worden in de toekomst.
En achterhaald concept?Harley bouwt toch ook door op een blokidee uit 1300? Op de vrod na en die is door Porche ontwikkeld..Als Guzzi door zou kunnen met het watergekoelde blok wat ze in de ijskast hebben staan..tja...helaas...

Offtopic...je zoekt een 6 bak? Heb er nog wel eentje buiten de twee die ik aan het inbouwen ben in m'n eigen speeltjes...je moet alleen wel alu kunnen lassen...en er voor willen betalen..*S

je moet de V11 ook niet met de moderne supersports vergelijken, sorry als ik niet duidelijk was; maar juist die vergelijking hebben ze met de 1100 sport wel geprobeert te bereiken.
De V11 is gewoon een goed marketing concept, men neme de legendarische V7 sport en de huidige hang naar retro en je hebt een redelijk gegarandeerd succes.
Motor technisch niets nieuws onder de zon, prachtig soepel doorontwikkeld, heerlijke versnellings bak, gewoon een perfecte rij fiets zonder gebruiksaanwijzing.

en reply off topic;
nee zoek het niet echt momenteel, zit nou niet echt dik in de centen (prijzige grap zo'n zijspan), is gewoon 1 van de dingen die op mjn nice to have wishlist staan...... eigelijk samen met een compleet 1100 sport blok (carbs..... injectie is geen gezicht op een SPII van 85.....) komt nog wel eens als ik net de loterij gewonnen hebt en tegen een leuke schadefiets aanloop, dit blokkie (nu iets meer als 2 ton weg) gaat heus nog wel effe mee.

en weer terug ontopic:
Ik heb het V blok geen achterhaald concept genoemd, maar er is duidelijk een technische grens die je bereikt als je telkens maar blijft proberen om de zelfde mallen te gebruiken, kijk maar naar de 1100 modellen, dat aantal cc's wordt alleen maar gehaald met een grotere slag, het carter staat simpel weg door de platsing van de cylinder tapeinden geen grotere boring toe, je kunt dan een blok bouwen wat nog soepeler is en een enorme bult koppel heeft, maar je haalt nu eenmaal geen hoge vermogens uit een lange slag motor.
(mijn oude V50 monza was vreselijk fel, juist door het vreselijk overvierkante blok; met fabriekskit een 80mm boring met de originele slag van 56mm)
 
jij hebt duidelijk meer kaas gegeten van Guzzi als ik...ik ben eigenlijk meer van de cosmetische maar dat van die 1100 cc snap ik niet zo? De mgs01 heeft toch 1225 cc en die komt toch wel redelijk mee..
Ben het verder wel met je eens dat zelfs Ducati tegenwoordig meer pk's uit hun twee cilinder halen als ooit verwacht werd...al is de prijs van zo'n 999 sps er ook na! Die kunnen dit omdat ze succes hebben/ hadden ib de race, iets wat Guzzi al 30 jaar niet meer gehad heeft. Toch die waterkoeler had best eens pk's kunnen hebben...jammer genoeg begrijp ik toch dat ze cruisers willen gaan maken...



Offtopic...heb ook nog wel een sport 1100 blok })
Ik hoor het wel als de boot met geld binnenkomt?
 
jij hebt duidelijk meer kaas gegeten van Guzzi als ik...ik ben eigenlijk meer van de cosmetische maar dat van die 1100 cc snap ik niet zo? De mgs01 heeft toch 1225 cc en die komt toch wel redelijk mee..
Ben het verder wel met je eens dat zelfs Ducati tegenwoordig meer pk's uit hun twee cilinder halen als ooit verwacht werd...al is de prijs van zo'n 999 sps er ook na! Die kunnen dit omdat ze succes hebben/ hadden ib de race, iets wat Guzzi al 30 jaar niet meer gehad heeft. Toch die waterkoeler had best eens pk's kunnen hebben...jammer genoeg begrijp ik toch dat ze cruisers willen gaan maken...



Offtopic...heb ook nog wel een sport 1100 blok })
Ik hoor het wel als de boot met geld binnenkomt?

over die 1100cc......
de huidige 1100 blokken gebruiken het carter wat ruime tijd geleden voor de 850 serie werd ontwikkeld, de tapeinden zitten op een vaste plaats in de bovenste carterhelft, maximale boring is 90 a 95 mm, ga je verder dan wordt de cylinderwand ter hoogte van de tapeinden simpelweg te dun.
De MGS01 gebruikt een volledig nieuw carter, waar de 1250cc wordt bereikt door zowel de boring als de slag te vergroten, je krijgt dan een "vierkanter" blok wat hogere eindvermogens heeft en hogere toerentallen kan draaien.
kijk maar eens naar de boring en slag verhouding va bijvoorbeeld ducati, die zijn ook duidelijk overvierkant (boring groter als slag)
 
Okee...dat zeg ik ...jij hebt er meer verstand van...

Denk dat ze alleen de draadeinden verder uit elkaar gezet hebben om zo meer vlees te krijgen...iets wat Jens Hofman volgens mij al een poosje deed op zijn Guzzila 1225 met 140 pk...
 
Greenib kon in ieder geval geen fatsoenlijke circuitdag organiseren op zandvoort wat een tegenvaller. wel al een paar jaar terug.
 
;)

Dat het blok zo ver door ontwikkeld is komt de betrouwbaarheid in ieder geval wel ten goede.
Mijn twin heeft nu al weer 124.000 km meegelopen zonder 1 storing.
 
;)

Dat het blok zo ver door ontwikkeld is komt de betrouwbaarheid in ieder geval wel ten goede.
Mijn twin heeft nu al weer 124.000 km meegelopen zonder 1 storing.

och, das niks....... mijn SPII heeft 2850km op de klok, nadattie een tijdje terug voor de 2e keer de 99999 passeerde............
Moet je alleen telleurstellen? dat is niet zozeer de doorontwikkeling maar meer het mechanisch overbemeten zijn van de diverse componenten en grappen als de nikalsil cylinderwanden (ik heb een weekie terug de zuigerveren vervangen bij 202700km, de cylinders zijn nog perfect.........)
Je kan je zelf ook wel voorstellen dat een motorfiets die uit 1000cc 80pk haalt bij 6000 toeren een tikkie minder hard slijt als een motorfiets die 140pk haalt uit 750cc bij 14000 toeren..........
Het blok van een guzzi is gewoon bijna onverwoestbaar (van de 850, de 1000 en de 1100 dan, de 500tjes hebben houten kleppen.......)
Tis alleen jammer dat ze ook in de nieuwe modellen af en toe een electrisch steekje laten vallen.........
Heb een tijdje rond gereden met een 1100 sport injectie, lekkere fiets, maar die begon ineens startproblemen te vertonen, toen is drie of 4 keer achter elkaar een relaitje vervangen en daarna is de storing ook nooit meer terug gekomen. (maar dat dat 4 relais kost is naturlijk van de zotte.........)
 
Het electronische gedeelte is idd een zorgenkindje.
Twee ton op de teller.
Man, dat geeft de burger moed,
kan ik nog ff.
 
Die relaitjes van Siemens worden bijna uit voorzorg vervangen door die van Bosch..heb ik op de v11 van m'n vriendin ook gedaan..
De fiets wou niet lopen..ander reliatje erin en bij 1 druk lopen...

Ga bij m'n eigen fiets wel proberen om een zo klein mogelijke kabelboom te gaan maken..

Had ik een sport 1100 te koop staan met 80000 km op de klok werd er door Guzzi bekenden gezegd dat er vast wel veel onderdelen vervangen moesten worden..


Gek he...dat had ik ook gezegd tegen de verkoper in Duitsland die er duidelijk nix vanaf wist 8-)

Maar wie wordt nou de nieuwe importeur?
 
Terug
Bovenaan Onderaan