SO, REALLY FREE?
Yes. Without any limitations or conditions. I've been so happy with this solution that I'd like to share it with fellow motorcycle drivers. There is no money made or information shared with 3th parties by selling your e-mail address from the newsletter, metadata, conversations, information or anything else.
Nu heb ik hier helemaaaaal geen behoefte aan maar wel aan een spamvrij MF
Dit is en blijft gratisch en voor nix?
Alleen maar goed dat je kritisch bentMaar je hebt al gevonden waarom het permanent gratis is. Ik hoop gewoon dat meer motorrijders eindelijk af zijn van die ellende van een groepschat waarbij ik de vendor lock-in nog de meest vervelende vindt. Het is voor mij eenvoudig om een domein te registeren, koppelen aan een Wordpress site en de Jitsi server erop aan te laten sluiten. Een domeinnaam vind ik toch altijd net betrouwbaarder en levert een naam op die hopelijk voor iedereen makkelijk te onthouden is. Nadeel is dat het gelijk commercieel lijkt, wat niet de bedoeling is.
Nu dat opgehelderd is hoop ik dat er hier ook wat rijders zijn die het eens zouden willen proberen en wat feedback willen achterlaten. Ik ben ook vooral erg benieuwd naar het gebruik in Duitsland en of het netwerk door nog steeds zo slecht is als iedereen zegt. Mijn tocht van Breda tot aan de Veluwe was echt perfect, maar we hebben dan ook een erg goed mobiel netwerk.
Ik heb zo’n setje walkietalkies liggen, heel kort gebruikt en er achter gekomen dat er in Nederland heel veel op die band zitten, babyfoons, kinderen die spelen met walkietalkies op dezelfde band met heel slecht geluid en dan nog bij bedrijven waar je langsrijd die je kunt horen.Mnjah interessant / leuk...
Met je walkie talkie (PMR446) heb je dat probleem niet.. dus dat is dan net weer wat vrijer...
Alleen ja dan heb je te maken met etherdiscipline (push to talk) en uiteindelijk nog steeds bereik...
Je moet ook niet waarschuwen voor de verkeerde afslag, maar je kan nu direct beginnen met afzeikenBen ik nu de enige die nou totaal geen zin zouhebben in groepsgesprekken terwijl ik rij? Handgebaar voor honger, dorst en pissen gaat bij ons al jaren goed. Waarschuwen voor verkeerde afslag doen we niet, naderhand afzeiken is leuker.
Maar goed, ook nooit gedacht dat ik ooit met een garmin zou rijden en ik moet zeggen dat dat apparaat m'n rijplezier vergroot heeft. Dus toch even meelezen.
Je moet ook niet waarschuwen voor de verkeerde afslag, maar je kan nu direct beginnen met afzeiken
Denk dat als je met een paar man bent, communicatie je veel tijd kan besparen onderweg. Inhalen gaat bijvoorbeeld veel efficiënter als de voorrijder kan aangeven dat de weg vrij is. Hierdoor kan je dus meer rijden, of eerder op het terras zitten
Mijn idee, ik begrijp die mensen die op de navi kijken om in te schatten hoe hard ze een bocht in zullen gaan ook niet...Ja want ik ga motor rijden om efficiënt onderweg te zijn
En ik bepaal zelf wel of iets kan of niet, NOOIT ga ik iemand anders vertrouwen daarvoor. (Daarom vraag ik ook niet graag de weg, vriendelijke meneer zou wel even voorrijden en de weg laten zien. Sjeest onder een viaduct door waar ik toch maar even gestopt ben. 4m00 vrachtwagen past niet onder 3m60 door.)
Maar wat @indewegrijer zegt, ik dacht ook nooit met navi te rijden en dat is toch wel verrekte makkelijk.
Ooit geprobeerd? Ik heb in 2012 een Sena op m'n helm gezet toen ik met mijn broer naar Le Moto ben geweest. Ik had van tevoren niet gedacht dat het zo'n verschil zou zijn. Niet om elkaar de oren van de kop te kletsen maar af en toe een kleine opmerking, het gemak van aangeven dat er getankt moet worden of knipperlicht nog uit staat enz.Ben ik nu de enige die nou totaal geen zin zou hebben in groepsgesprekken terwijl ik rij? Handgebaar voor honger, dorst en pissen gaat bij ons al jaren goed. Waarschuwen voor verkeerde afslag doen we niet, naderhand afzeiken is leuker.
Maar goed, ook nooit gedacht dat ik ooit met een garmin zou rijden en ik moet zeggen dat dat apparaat m'n rijplezier vergroot heeft. Dus toch even meelezen.
Zet je headset aan, bluetooth aan op de headset (raadpleeg handleiding van je headset)
Zoek met je telefoon via bluetooth de headset en koppel hem, normaliter hoor je dan via je helm een melding dat het is gelukt.
Normaliter ben je dan automatisch ook gekoppeld voor geluid en oproepen.
Vervolgens open je Discord (zoek via playstore of iOs) op je telefoon en maak je hier een account op.
Maak een "chatroom" aan met spraak en zet deze open voor vrienden of nodig iedereen uit via een link welke discord aanmaakt als je mensen uit wilt nodigen via whatsapp bijvoorbeeld.
Vervolgens kunnen je vrienden deze spraakchat toetreden en dan heb je letterlijk een groeps- spraakchat, waar je gewoon met meerdere mensen in kunt praten tijdens je motorrit.
je bent overigens verbonden via je telefoon, dus al rijd je 20km uit elkaar, kun je nog met elkaar praten.
Ooit geprobeerd? Ik heb in 2012 een Sena op m'n helm gezet toen ik met mijn broer naar Le Moto ben geweest. Ik had van tevoren niet gedacht dat het zo'n verschil zou zijn. Niet om elkaar de oren van de kop te kletsen maar af en toe een kleine opmerking, het gemak van aangeven dat er getankt moet worden of knipperlicht nog uit staat enz.
Hoe het met een groep zou zijn zou ik dan weer niet weten, geen ervaring mee.
Het gaat hier puur om data-verbindingen, niet spraak, da’s dik in orde in DL.Slecht Duits netwerk? Waar dan? Ik zit veel in Duitsland en heb nog niet gemerkt geen netwerk te hebben?
@Elect Leuk idee en ik denk dat er heel veel interesse voor is, zeker als de ruis(wind)-onderdrukking goed werkt. Ik kwam je op een ander forum ook tegen hiermee
Het gaat hier puur om data-verbindingen, niet spraak, da’s dik in orde in DL.
Ik ben er ook geregeld en ik verbaas me nog steeds dat bv. landen als Frankrijk en zelfs Spanje in ieder geval op alle grote wegen prima dekking hebben. Vaak 4G, en anders nog steeds 3G. Niet dat ik dat zo hard nodig heb, maar Flitsmeister laat het nogal duidelijk zien als er geen dataverbinding is.
In Duitsland daarintegen, heb je volop grote stukken autobahn waar data gewoon niet mogelijk is. Nu heb ik een iPhone, die ooit bekend stond om zijn niet al te beste antennes, maar de andere telefoons van passagiers in mijn auto lieten het ook afweten.
De Duitsers weten het zelf ook, ze wilden eind 2019 meer dan een miljard (!) euro investeren om het 4G netwerk op 97,5% dekking te krijgen. linkje
Bij deze applicatie wordt het dan een tijdje stil, maar als de verbinding vanzelf weer wordt opgebouwd (en dat doet ’ie als ik het goed heb), is er prima mee te werken denk ik. Ben zeer benieuwd naar de resultaten.
Slecht Duits netwerk? Waar dan? Ik zit veel in Duitsland en heb nog niet gemerkt geen netwerk te hebben?
Maar goed, keep it up ik heb/wil het iig niet. Die olievlek in de bocht maakt het spannend
* M’n moeder thuis zou dus ook kunnen meeluisteren omdat het over het mobiele datanetwerk gaat, grappig.
* Met 30mb per uur is het data verbruik op een dag nog niet eens zo heel wild.
* Een groep van vijfenzeventig is mogelijk en als het unieke moment zich voordoet dat iedereen stil is dan gaat hij automatisch terug naar je muziek. Vrij onwaarschijnlijk dat je ooit aan het eind van een afspeellijst komt.
Mnjah interessant / leuk...
Maar als "alternatief" zijn er ook voice-chat apps als Discord (waarvan ik weet dat er een telefoon app is) Teamspeak, Mumble etc...
Databundel kan voor sommigen nog een issue zijn....
Eind augustus ga ik met een man of zeven naar de Vogezen, allemaal ervaren rijders maar ook voornamelijk solistische rijders ... misschien is dit nog best wel iets om een keer te proberen, ik lees in elk geval efkens mee.
Edit: app zelfs al geïnstalleerd en misschien gaak der es effe voorbereidend mee spelen. Als ik er iets van vind, laat ik het wel hier horen.
@Elect
Het gaat hier puur om data-verbindingen, niet spraak, da’s dik in orde in DL.
Ik ben er ook geregeld en ik verbaas me nog steeds dat bv. landen als Frankrijk en zelfs Spanje in ieder geval op alle grote wegen prima dekking hebben. Vaak 4G, en anders nog steeds 3G. Niet dat ik dat zo hard nodig heb, maar Flitsmeister laat het nogal duidelijk zien als er geen dataverbinding is.
In Duitsland daarintegen, heb je volop grote stukken autobahn waar data gewoon niet mogelijk is. Nu heb ik een iPhone, die ooit bekend stond om zijn niet al te beste antennes, maar de andere telefoons van passagiers in mijn auto lieten het ook afweten.
De Duitsers weten het zelf ook, ze wilden eind 2019 meer dan een miljard (!) euro investeren om het 4G netwerk op 97,5% dekking te krijgen. linkje
Bij deze applicatie wordt het dan een tijdje stil, maar als de verbinding vanzelf weer wordt opgebouwd (en dat doet ’ie als ik het goed heb), is er prima mee te werken denk ik. Ben zeer benieuwd naar de resultaten.