GSX 750 E/ES/EF

Er is weer een nieuwe gsx750es-er....
Ik heb gisteren een oudje gekocht.
Echt nostalgie. In 1992 ben ik begonnen met motor rijden op een GSX750ES. Daarna nog 2x een bandit 1200s gehad.
Maar de gsx is altijd blijven hangen. Even een foto showen.
Heb je deze bij Wheel motoren gekocht? Toen ik aan het kijken was naar een GSX750ES kwam deze (tenminste als dit hem is) ook op mijn pad. Ik heb nog contact gehad met de vorige eigenaar via Facebook.
 
Ik heb hem gekocht bij een hele vriendelijke particulier in Valkenswaard. Tilburg<>Valkenswaard zou kunnen.
Grappig als het echt dezelfde zou zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem gekocht bij een hele vriendelijke particulier in Valkenswaard. Tilburg<>Valkenswaard zou kunnen.
Grappig als het echt dezelfde zou zijn.
Als het kenteken begint met MH3 en de kilometerstand in de 80000km is dan zou het hem moeten zijn.

Ik heb een andere gekocht in precies dezelfde kleurstelling, 43000 originele kilometers maar de verhalen van de verkoper waren helaas rooskleuriger dan de motor zelf ;(
De dag na de koop trof ik een plas benzine onder de motor aan, bleek dat de vacuumgestuurde kraan zijn werk niet meer goed deed en tot overmaat van ramp sloot ook de vlotternaald van carburateur 1 niet goed af dus die gooide gedeeltelijk benzine in mijn cilinderkop en uit het schroefje waar je je synchroongereedschap op aansluit.
Ik heb de carburateurs eraf gehaald en 4 nieuwe revisiesets geplaatst, benzinekraantje gereviseerd, meteen nieuwe luchtfilter, bougies en olie plus filter.
Daarna kreeg ik het filter niet lekkagevrij, bleek er een dichtgesmeerd haarscheurtje in het deksel te zitten.
Ander deksel besteld die ik vandaag binnen heb gekregen. Zo te zien is ie nu lekkage vrij en als het zonnetje schijnt dan ga ik hem voor het eerst uitlaten en dan hoop ik dat ie goed is.......
 
Laatst bewerkt:
Als het kenteken begint met MH3 en de kilometerstand in de 80000km is dan zou het hem moeten zijn.

Ik heb een andere gekocht in precies dezelfde kleurstelling, 43000 originele kilometers maar de verhalen van de verkoper waren helaas rooskleuriger dan de motor zelf ;(
De dag na de koop trof ik een plas benzine onder de motor aan, bleek dat de vacuumgestuurde kraan zijn werk niet meer goed deed en tot overmaat van ramp sloot ook de vlotternaald van carburateur 1 niet goed af dus die gooide gedeeltelijk benzine in mijn cilinderkop en uit het schroefje waar je je synchroongereedschap op aansluit.
Ik heb de carburateurs eraf gehaald en 4 nieuwe revisiesets geplaatst, benzinekraantje gereviseerd, meteen nieuwe luchtfilter, bougies en olie plus filter.
Daarna kreeg ik het filter niet lekkagevrij, bleek er een dichtgesmeerd haarscheurtje in het deksel te zitten.
Ander deksel besteld die ik vandaag binnen heb gekregen. Zo te zien is ie nu lekkage vrij en als het zonnetje schijnt dan ga ik hem voor het eerst uitlaten en dan hoop ik dat ie goed is.......
Zo dan....
Daar word je niet vrolijk van.
Dit loopt serieus in de kosten.
Het is hem niet. Ik heb MH2... met 60000
 
weet iemand een adresje voor uitlaat voor een ES 1985, er zat een 4in1 op?
Helaas bleek dat kleine scheurtje toch iets groter te zijn dan gedacht. De uitlaat ligt nu letterlijk in 2 delen.

Als het niet te veel gedoe is, mogen het er best 2 losse gaan worden zoals : Uitlaatbochten Suzuki GSX 750 1984-1986
 
Laatst bewerkt:
weet iemand een adresje voor uitlaat voor een ES 1985, er zat een 4in1 op?
Helaas bleek dat kleine scheurtje toch iets groter te zijn dan gedacht. De uitlaat ligt nu letterlijk in 2 delen.

Als het niet te veel gedoe is, mogen het er best 2 losse gaan worden zoals : Uitlaatbochten Suzuki GSX 750 1984-1986
Dit zijn NIET de uitlaten voor een gsx750 es uit 84-86.
let vreselijk goed op wat je via motorparts online koopt, staat ook veel op mp. En veel klopt niet.

Dit zijn uitlaten voor een gsx750et van 80/81.
 
Het is allemaal veel werk geworden. Bandit achterbrug pas gemaakt, duo shocks erop, frame laten coaten.

Kettinglijn moet nog aangepast worden en uitlaat pas maken en dan is het wel zo ongeveer klaar.

20210426_163448.jpg
20210506_134200.jpg
 
En nog wat 7/11 foto's afgelopen 2,5 jaar met enige tijd ertussen ivm meerdere projecten. Van rood naar blauw. Nu eerst carbs/sproeiers goed krijgen. Dan details afwerken. Grtz
 

Bijlagen

  • 20200912_150911.jpg
    20200912_150911.jpg
    620,8 KB · Weergaven: 34
  • 20180820_202641.jpg
    20180820_202641.jpg
    133,8 KB · Weergaven: 30
  • 20180614_221647.jpg
    20180614_221647.jpg
    280 KB · Weergaven: 33
  • 20180204_210920.jpg
    20180204_210920.jpg
    276,5 KB · Weergaven: 31
  • 20180423_204220.jpg
    20180423_204220.jpg
    254,4 KB · Weergaven: 36
  • 20210426_153937.jpg
    20210426_153937.jpg
    152,7 KB · Weergaven: 36
tijdje geleden dat ik hier was , maar heb een andere es ,de vorige was ten dode opgeschreven ;( ,zaterdag opgehaald tiss een bleu/witte :Y
 
tijdje geleden dat ik hier was , maar heb een andere es ,de vorige was ten dode opgeschreven ;( ,zaterdag opgehaald tiss een bleu/witte :Y
Gefeliciteerd met de nieuwe. Uiteraard willen we plaatjes zien.....
Eh wat was er met die andere dan? En heb je daar nog onderdelen van over ik, zal maar zeggen een slachting aangericht, zodat er weer een andere ES gered kan worden?
 
weet iemand een adresje voor uitlaat voor een ES 1985, er zat een 4in1 op?
Helaas bleek dat kleine scheurtje toch iets groter te zijn dan gedacht. De uitlaat ligt nu letterlijk in 2 delen.

Als het niet te veel gedoe is, mogen het er best 2 losse gaan worden zoals : Uitlaatbochten Suzuki GSX 750 1984-1986
85er horen zwarte pijpen onder,goede originele zal je niet snel meer vinden,zijn inmiddels al zo,n 35jaar oud,
al zou het buitenwerk nog goed zijn dan is het maar de vraag of het binnenwerk niet weggeroest is.
4 in 1,
 
Laatst bewerkt:
Dat is een mooi setje idd. Misschien is het gefixt. De delen heb ik aan elkaar gebakken en als extra uitlaattape eromheen voor versteviging. Mooi is het nog niet maar het lekt iig (nog) niet.
bedankt voor de tip.
 
Gefeliciteerd met de nieuwe. Uiteraard willen we plaatjes zien.....
Eh wat was er met die andere dan? En heb je daar nog onderdelen van over ik, zal maar zeggen een slachting aangericht, zodat er weer een andere ES gered kan worden?
die andere staat een paar pagina,s terug die is verkocht achteraf natuurlijk stom had nu wel wat van kunnen gebruiken :P,maar van dezekomt ook nog wel het eea vrij .
foto, komen nog :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan