Helmen met een kleine BUITEN omtrek ..

Sanchez66

Rookie
2 jan 2021
16
1
Welke integraal helmen hebben een kleine omtrek ? Ik heb nu een duurder shark helm maar de buiten omtrek is echt groot en zoek iets compacter welke merk of helm kunnen jullie aanraden .. niet te duur +1000€

ps: mijn maat is L/XL
 
"Niet te duur" is niet specifiek genoeg voor het MF. Zelf weinig ervaring met integraal helmen, dus daar kan ik je niet mee helpen
 
Welke integraal helmen hebben een kleine omtrek ? Ik heb nu een duurder shark helm maar de buiten omtrek is echt groot en zoek iets compacter welke merk of helm kunnen jullie aanraden .. niet te duur +1000€

ps: mijn maat is L/XL
Je zou opzoek moeten naar een merk die meer buitenschalen maakt en dat is duurder dus ik denk dat je bij arai eens moet kijken.
 
Tja, de goedkopere helmen hebben vaak maar één of misschien twee verschillende buitenschalen. Duurdere merken hebben vaak voor elke maat een aparte buitenschaal. Ook hebben deze duurdere of meer op racers geënte helmen geen ingebouwd zonnevizier, wat ook helpt om de helm iets compacte te houden. Aan de andere kant wil je ook geen consessies doen aan de veiligheid, dus enige dikte moet een helm wel hebben.
 
Welke integraal helmen hebben een kleine omtrek ? Ik heb nu een duurder shark helm maar de buiten omtrek is echt groot en zoek iets compacter welke merk of helm kunnen jullie aanraden .. niet te duur +1000€

ps: mijn maat is L/XL

Qua kleine buitenomtrek is ARAI toch wel een merk dat aan je eisen voldoet. :Y

en veel helmen van dit merk vallen ook nog eens onder de € 1000,00 eu. *O*

succes!
 
L/XL zijn twee maten. Dat kan nét het verschil maken als het om het formaat van de buitenschaal gaat ;)Tegelijkertijd realiseer ik me dat elk merk anders valt dus ik snap dat je het zo formuleert.

De Schuberth C3 in maat L vond ik heel compact in vergelijking met de Neotec die ik daarna kocht.
Nu zijn dat beide systeemhelmen maar wellicht is Schuberth een kijkje waard? De meeste "A-merken" hebben wel meerdere formaten buitenschaal per type helm.

Je moet net mazzel hebben dat je een merk/model vindt waarbij ze pas boven jouw maat overgaan op de eerstvolgende schaal. Dan heb je de beste verhouding tussen binnen- en buitenruimte.
 
220px-Egghead_from_Batman_66.jpg
 
Arai heeft voor M en L dezelfde buitenschaal en maat XL is een maat grotere buitenschaal. Of dit geldt voor elk type helm van Arai weet ik niet, maar in de basis wel.
De Arai Profile V is mooi betaalbaar. Moet ie wel lekker zitten en goed passen.
 
Past je helm niet in je kluisje ofzo? Ik snap de noodzaak niet echt.

En 'niet te duur'. Budget van € 1000 is wel hoog, denk niet dat er veel helmen boven de 1000 uitkomen. Dus dat zou geen belemmering moeten zijn.
 
Voor een helm die groot van binnen en klein van buiten is, heb je iets van een interdimensionaal gat of zoiets nodig. Nog even wachten dus, voordat het op de markt komt voor een redelijke prijs. O-)
 
Laatst bewerkt:
Een kleine omtrek en dan maar L/XL?
De omtrek bepaald de maat van de helm, zou je niet gewoon een kleinere maat passen?
 
Ik snap de noodzaak op zich wel. Mijn helm (maat M, shoei) is ook vrij groot qua buitenschaal, waardoor die maar net in mijn topkoffer past. Zelfs een klein beetje spanning op de deksel. Met mijn volgende helm ga ik daar wel even op letten, best handig dat hij in de topkoffer past als je bij de supermarkt voor de deur staat
 
Ik snap de noodzaak op zich wel. Mijn helm (maat M, shoei) is ook vrij groot qua buitenschaal, waardoor die maar net in mijn topkoffer past. Zelfs een klein beetje spanning op de deksel. Met mijn volgende helm ga ik daar wel even op letten, best handig dat hij in de topkoffer past als je bij de supermarkt voor de deur staat
welk type koffer heb je?
 
De NXR van Shoei is een integraalhelm die relatief klein is, kost de helft van je budget én ze maken nog op maat voor je ook!
 
Terug
Bovenaan Onderaan