Helmen met een kleine BUITEN omtrek ..

Ik snap de noodzaak op zich wel. Mijn helm (maat M, shoei) is ook vrij groot qua buitenschaal, waardoor die maar net in mijn topkoffer past. Zelfs een klein beetje spanning op de deksel. Met mijn volgende helm ga ik daar wel even op letten, best handig dat hij in de topkoffer past als je bij de supermarkt voor de deur staat

Ik denk dat dat eerder aan het ontwerp van de helm ligt en niet zozeer het formaat buitenschaal?

Ik ben echter mog steeds benieuwd waarom @Sanchez66 nu een kleinere buitenschaal wil?
 
Ongeveer de grootste die er is :-) Monokey V46 van Givi.

Bekijk bijlage 1583901
Al eens geprobeerd de helm op zijn zijkant te leggen ipv rechtop te zetten?

Ik heb een Schuberth C3 maat 65 en die past op zijn zijkant in mijn 44 liter Kappa.
IMG-20200517-134236.jpg
 
Al eens geprobeerd de helm op zijn zijkant te leggen ipv rechtop te zetten?

Ik heb een Schuberth C3 maat 65 en die past op zijn zijkant in mijn 44 liter Kappa.
IMG-20200517-134236.jpg
Uiteraard, en past ook net wel, maar krap aan. Denk dat mijn Shoei XR1100 maat M gewoon een vrij grote schaal heeft. Daarom schreef ik ook eerder, bij de volgende helm let ik er wel even op, of ik pas hem even in mijn topkoffer bij de winkel voor de deur ofzo.

Is nu niet echt een probleem dus voor mij, meer een mogelijke verklaring waarom TS erom zou vragen.
 
Helemaal mee eens, maar een paar mm, of een wat gunstigere vorm kan net het verschil maken voor een zij of topkoffer lijkt me...
 
De ruimte tussen de binnenkant en de buitenschaal is de remafstand van je hoofd als je ergens tegen aan klapt.

Een helm met zo klein mogelijke buitenschaal is dus zoeken naar 'mooi' ipv veiliger.
Prima, maar realiseer je dat wel als je op zo'n zoektocht gaat.
T lijkt me niet dat Shoei een minder veilige helm op de markt brengt,de NXR is beduidend kleiner en minder zwaar dan de xr1100 iig
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Terug
Bovenaan Onderaan