Bedankt Melvinn voor het opsturen!! we kunnen er 7 maken, dus ik heb voorlopig genoeg
We hebben het ene lager toch uit het carter gehaald en op de krukas gemonteerd. De speling van 0,1 blijft behouden door een voelermaatje ertussen te steken voor het monteren.
Heeel lang nagedacht hoe het blok zo snel mogelijk in elkaar gezet kan worden en het lijkt het meest logisch de versnellingsbak enzo in het rechterdeel te zetten. Dit stuk verwarmen we dan in de oven.
Ondertussen de andere kant insmeren met siliconen. Een heel dun laagje, anders komt het in het motorblok.
Ohja, de drijfstang kan je op zijn plek houden met tywraps
Daarna de pakking...
jaaaa
Kut
past niet. Het is waarschijnlijk een oude pakking. In olie leggen hielp ook niet. Dit was wel heel jammer omdat we echt alles klaar hadden liggen.
De volgende dag heeft HCBF nog geprobeerd met warm water de pakking op te frissen en dat werkte gelukkig.
En op laten drogen met boortjes zodat hij hopelijk de vorm houdt. En anders monteren we hem doorweekt.
Even een zijstapje. Nieuwe wiellagers op het buisje persen aan 1 kant.
Moest dat vol met vet? zal geen kwaad kunnen
Daarna monteren met de brander.
Ohja foto hieronder is de enige van de remtrommels, maar deze zijn dus klaar. Jeroen van VVM racing heeft het heel mooi gedaan. Ook heeft hij de nieuwe remschoenen op maat gemaakt zodat ze meteen goed remmen. Daarnaast heeft hij het voorwiel gericht en het achterwiel deels, want daar mistte nog een paar spaken van.
Hij had ook nog een goede tip, de rem inknijpen voor je de as vastmaakt, dan zit de remtrommel precies op de goede plek. Anders kan het zijn dat je met 1 remschoen remt.. nogmaals bedankt jeroen
vvmracing
Ik dwaal af.. de andere kant:
Een bougiesleutel erom heen zodat het buisje niet heel heet wordt terwijl je de binnenkant van het wiel verhit.
Meneer hcbf heeft ook een wielrichter aangeschaft en mijn achterwiel is zijn proefkonijn. Wel eerst de 4 spaken erin gedaan. Jeroen had al aangegeven dat de velg niet helemaal goed meer was.
Eerst de slinger eruit proberen te halen.
Daarna de hoogteslag controleren. (had jeroen al gedaan)
En zo ga je heen en weer tot het goed is.
We kwamen tijdens het spelen met het achterwiel een scheur in de remplaat tegen.
Dit is ons idee.
De rode pijl is de belasting. Het grijze stuk stelt het blokje voor dat de remplaat blokkeert en boren er doorheen. Aan de kant waar geen scheur zit, komt schroefdraad en een tegenmoer onderaan.
Morgen waarschijnlijk verder met het motorblok
Slaap lekker