Herriepijpen op de bon

Met zo'n redenering - moet je als je na de oliekrisis in de mid-zeventiger jaren je rijbewijs hebt gehaald - ook niet zeuren over de snelheidsbeperkingen. Je wist toen je je rijbewijs haalde dat deze beperkingen er waren. Had je maar een andere hobby moeten kiezen.
Had je je rijbewijs voor de oliekrisis, dan kun je er over klagen want voor de oliekrisis waren er buiten de bebouwde kom geen snelheidsbeperkingen en zij konden dat dus niet weten

EgbertO

Daar zeurde ik toch ook niet over? Lijkt me niet echt een argument dat iets toevoegt aan deze discussie.

Jammer dat ik nu pas weer kon bijlezen, leuke discussie.
 
Ik ben een chopperrijder en heb open pijpen, maken een kabaal niet normaal. Maar ik vind het mooi, precies,ik. Probeer wel een beetje rekening te houden met andere maar het is gewoon mooi. Mocht ik gepakt worden door de politie heb ik pech gehad, zo simpel is dat. Knal er voor de eventuele keuring m'n gewone pijpjes weer onder, betaal wat ik moet betalen en that's it. De rest moet niet allemaal zeiken en zeuren....

Helemaal mee eens. Maar het neemt niet weg dat het buiten proporties staat. De meeste van ons moeten bij een herkeuring heel de motor verbouwen. Dan heb ik het over knippers, taartschep incl. nummerplaat verlichting, spiegels, kuip ruitje??, etc, etc
Daar komt ook nog eens bij dat over het algemeen al het originelen al lang en breed weg is. Meestal omdat een vorige eigenaar die vergeten is er bij te geven.
Dus het zal je honderden euro's kosten en uren werk met het afspeuren van het internet. Voor bepaalde originelen onderdelen.
Als ik teveel herrie maak geef me dan maar en boeten, Dat heb ik dan verdient :9 Maar zorg dat die boeten in verhouding met de rest is. Want op dit moment klop er gewoon geen ene reet van. Wat veel frustratie oplevert bij sommigen zelfs haat tov agenten. Het is toch van de gekken. Dat je weer de zoveelste boeten binnen krijgt terwijl je de klootzak die vorige week je auto ruit heeft ingegooid weer na een paar dagen bij de auto terug is om het karwei af te maken |( of van die kleine geiten neukers van 14 die je bij een bus halten eventjes een paar tikken geven om je te ontdoen van al je geld. Die gasten worden met een waarschuwing en 200 uur bushaltes poetsen naar huis gestuurd. Als ze ooit gepakt worden want die kans is super klein. Echt super frustrerend, en dan durven ze mij een preek te geven over me herrie pijpen of omdat ik weer een keertje 2 Km te hard rij :r :r hufters zijn het.….
En ja ik ben al jaren boos op al die hufters op heel het systeem op heel dit k*nk*r land. Dit door persoonlijke ervaringen van het 20 jaar leven in de Schilderswijk/ transvaal te Den Haag.
Ik stem dan ook Nee 1 Juni !!!

Zo dat ben ik weer eventjes kwijt , sorry hoor maar mijn bloed begint meestal eventjes te koken bij dit soort controles..
 
En ja ik ben al jaren boos op al die hufters op heel het systeem op heel dit k*nk*r land. Dit door persoonlijke ervaringen van het 20 jaar leven in de Schilderswijk/ transvaal te Den Haag.
Ik stem dan ook Nee 1 Juni !!!

Ik dacht al, waar blijft het, maar gelukkig sleept er nu iemand ook het referendum over de Grondwet nog even met de haren bij......... :) :)
 
Helemaal mee eens. Maar het neemt niet weg dat het buiten proporties staat. De meeste van ons moeten bij een herkeuring heel de motor verbouwen. Dan heb ik het over knippers, taartschep incl. nummerplaat verlichting, spiegels, kuip ruitje??, etc, etc
Daar komt ook nog eens bij dat over het algemeen al het originelen al lang en breed weg is. Meestal omdat een vorige eigenaar die vergeten is er bij te geven.
Dus het zal je honderden euro's kosten en uren werk met het afspeuren van het internet. Voor bepaalde originelen onderdelen.
Als ik teveel herrie maak geef me dan maar en boeten, Dat heb ik dan verdient :9 Maar zorg dat die boeten in verhouding met de rest is. Want op dit moment klop er gewoon geen ene reet van. Wat veel frustratie oplevert bij sommigen zelfs haat tov agenten. Het is toch van de gekken. Dat je weer de zoveelste boeten binnen krijgt terwijl je de klootzak die vorige week je auto ruit heeft ingegooid weer na een paar dagen bij de auto terug is om het karwei af te maken |( of van die kleine geiten neukers van 14 die je bij een bus halten eventjes een paar tikken geven om je te ontdoen van al je geld. Die gasten worden met een waarschuwing en 200 uur bushaltes poetsen naar huis gestuurd. Als ze ooit gepakt worden want die kans is super klein. Echt super frustrerend, en dan durven ze mij een preek te geven over me herrie pijpen of omdat ik weer een keertje 2 Km te hard rij :r :r hufters zijn het.….


Zo dat ben ik weer eventjes kwijt , sorry hoor maar mijn bloed begint meestal eventjes te koken bij dit soort controles..


:^ :}
Je haalt me de woorden uit de mond
 
ik heb en kawa Z750 wel gunstig dat je niet gemeten kan worden. :+
maar daar gaan ze vast wat op verzinnen :X

Dat zeiden ze tegen mij ook. Er waren nog geen strikte regels voor maar ze willen hetzelfde doorvoeren als in Duitsland. Te veel herrie boven 100 dB
is lopen naar huis omdat uitlaat er ter plekke wordt afgeschroefd.
Nou had ik ook nog mazzel dat mijn motor 25 kw is, dan meten ze bij 3850 rpm ipv 6000 rpm }) })
 
Voor de rest lijkt het wel een beetje een trend te worden om allemaal topics te openen met dingen waar wew ons zwaar aan irriteren, maar de rest van nederland moet wel alles slikken vam motorrijders.
beetje jammer wel.

Sommige onder ons (welke in dit topic schrijven) moeten eens 2 jaar lang aan een doorgaande weg (ontsluitingsweg) in de bebouwde kom (eventueel verplicht) gaan wonen, ik denk dat ze graag willen verhuizen of misschien zelf de gemeente en politie gaan bellen met klachten over geluidsoverlast, met name als hun nachtrust weer eens verstoord wordt door een mafketel met een open uitlaat, en dan maakt het ff niet wat voor soort het is.

Verder wordt er veel met 2 maten gemeten in dit topic, wel een enorme hekel aan de Sjonnies met de rioolpijpen en de scooterboys met hun snerp uitlaten maar wel zelf met open sportuitlaten rondrijden omdat ze dan zelf de aandacht trekken. |)

Ik heb zelf 2 BSM Carbons sportuitlaten onder mijn brommertje zitten, echter met de DB killers erin, apart bijbestelt, juist omdat ik iets minder wil opvallen en toch een mooi uitlaatsysteem + sound onder de fiets heb zitten.

Just my 2cents mannen ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En ja ik ben al jaren boos op al die hufters op heel het systeem op heel dit k*nk*r land. Dit door persoonlijke ervaringen van het 20 jaar leven in de Schilderswijk/ transvaal te Den Haag.
Ik stem dan ook Nee 1 Juni !!!

Zo dat ben ik weer eventjes kwijt , sorry hoor maar mijn bloed begint meestal eventjes te koken bij dit soort controles..

Fijn dat je je hart hebt kunnen luchten, maar nu heb ik toch (off-topic) nog een vraagje??
Wat heeft (jouw) frustatie met de europeese grondwet te maken???
Jij stemt dus alleen tegen omdat je balkenellende niet mag en ben je niet bewust van de potentiele financiele "risico's" voor onder andere het bedrijfsleven?
Doom scenario is wel dat bedrijven nederland gaan verlaten omdat we te duur zijn als vestigingsplaats.........
Mijn (nog steeds off-topic......) mening is dat de europeese grondwet nuttig is omdat een aantal zaken binnen europa worden gelijk getrokken waardoor europa een sterk handels/economisch blok blijft als tegenwicht voor amerika en china.......

on-topic:
Mijn motor is vanwege de leeftijd (20jr) ook behoorlijk rumoerig; zelf heb ik dat ook altijd heel mooi gevonden: maar sinds ik een (licht slapende) dochter heb kijk ik daar toch iets anders tegen aan en heb ik sinds kort bewust een wat moderner (BSM) uitlaat-systeem gemonteerd.
 
Fijn dat je je hart hebt kunnen luchten, maar nu heb ik toch (off-topic) nog een vraagje??
Wat heeft (jouw) frustatie met de europeese grondwet te maken???
Jij stemt dus alleen tegen omdat je balkenellende niet mag en ben je niet bewust van de potentiele financiele "risico's" voor onder andere het bedrijfsleven?
Doom scenario is wel dat bedrijven nederland gaan verlaten omdat we te duur zijn als vestigingsplaats.........
Mijn (nog steeds off-topic......) mening is dat de europeese grondwet nuttig is omdat een aantal zaken binnen europa worden gelijk getrokken waardoor europa een sterk handels/economisch blok blijft als tegenwicht voor amerika en china.......

on-topic:
Mijn motor is vanwege de leeftijd (20jr) ook behoorlijk rumoerig; zelf heb ik dat ook altijd heel mooi gevonden: maar sinds ik een (licht slapende) dochter heb kijk ik daar toch iets anders tegen aan en heb ik sinds kort bewust een wat moderner (BSM) uitlaat-systeem gemonteerd.
[off topic]
Ik wist dat die vraag zou komen :+ Eerlijk gezecht, was ik klaar met heel mijn verhaal en wilde ik het geheel posten. Toen kwam dat zo inees in me op....
Maar "wake up and smell the coffee"zoals ze dat zo mooi kunnen zeggen.
De meeste nee stemmen zullen niks te maken hebben met de EU. Helaas waar }) ik hoor dat overal iedereeb ziet het asl protest stem tegen Balkie. Maar zoals ze dat weer zo mooi kunnen zeggen "Who gives a bloody fuck".
Wat die bedrijven betreft ze verpesten het voor hun zelf want als we ja stemmen. Dan voor je het weet. Nemen al die konte n**kers al die goedkopen Polen aan en kunnen wij fluiten naars ons geld. Daarbij komt dan ook nog dat door al die Polen heel onze socialen zekerheid systeem overbelast zal raken. Zodat wij weer ons brood kunnnen halen met voedsel bonnetjes
[/off topic]


Er staat me iets bij dat oude motors vrij warding hebben op dit helen verhaal maar hoe out??? geen idee
 
Laatst bewerkt:
[off topic]
Ik wist dat die vraag zou komen :+ Eerlijk gezecht, was ik klaar met heel mijn verhaal en wilde ik het geheel posten. Toen kwam dat zo inees in me op....
Maar "wake up and smell the coffee"zoals ze dat zo mooi kunnen zeggen.
De meeste nee stemmen zullen niks te maken hebben met de EU. Helaas waar }) ik hoor dat overal iedereeb ziet het asl protest stem tegen Balkie. Maar zoals ze dat weer zo mooi kunnen zeggen "Who gives a bloody fuck".
Wat die bedrijven betreft ze verpesten het voor hun zelf want als we ja stemmen. Dan voor je het weet. Nemen al die konte n**kers al die goedkopen Polen aan en kunnen wij fluiten naars ons geld. Daarbij komt dan ook nog dat door al die Polen heel onze socialen zekerheid systeem overbelast zal raken. Zodat wij weer ons brood kunnnen halen met voedsel bonnetjes
[/off topic]


Er staat me iets bij dat oude motors vrij warding hebben op dit helen verhaal maar hoe out??? geen idee

off-topic; denk dat die poolse invasie reuze mee gaat vallen, is namelijk een van de zaken die een aantal nieuwe verdragen in de grondwet aan proberen te pakken; maar aan de andere kant......... die poolse arbeiders zitten hier nu toch al, maar dan illegaal en soms in bijna derde wereld omstandigheden qua huisvesting en arbeidsomstandigheden........

on-topic;
Oudere motorfietsen hebben niet zozeer vrijstelling; maar zoals je op de site van de MAG kunt lezen is het huidige stelsel van geluids-eisen bouwjaar afhankelijk:
Waarbij vanaf een bepaald bouwjaar de geluids-productie merk en type gerelateerd is .
Voor motoren van voor dat bouwjaar gelden geluids regels die afhankelijk zijn van de cylinder-inhoud..........


off-topic ps'tje: Denk eerlijk gezegd dat oud-feyenoord in Rotterdam (waar ik dus bivakeer........) niet veel verschilt van jouw wijkie..........
 
Uiteindelijk heeft net allemaal te maken met het geveoelsmatig wel/niet mooi vinden van hard geluid...
Dus niet :P ... want ik kan het geluid van een Duc met open Termigoni's best waarderen.

Waar het mij om gaat is dat die herrie (hoe mooi het ook kan klinken) medeveroorzaker is van een beleid dat negatieve gevolgen heeft voor alle motorrijders, bijvoorbeeld het afsluiten van wegen in de Eifel. Dus vind ik het nogal aso dat mensen kostte wat kost hun herrie mee op vakantie willen nemen.



Maar ja... blijkbaar onderschat ik nogal het posergehalte hiero :+
 
Sommige onder ons (welke in dit topic schrijven) moeten eens 2 jaar lang aan een doorgaande weg (ontsluitingsweg) in de bebouwde kom (eventueel verplicht) gaan wonen, ik denk dat ze graag willen verhuizen of misschien zelf de gemeente en politie gaan bellen met klachten over geluidsoverlast, met name als hun nachtrust weer eens verstoord wordt door een mafketel met een open uitlaat, en dan maakt het ff niet wat voor soort het is.

Just my 2cents mannen ;)
Onzin... Ik heb bijna 27 jaar aan een heel druk kruispunt gewoond. Als de verkeerslichten op rood stonden, stonden de ramen te denderen in de sponningen van de vrachtwagens en bussen. Als ze groen waren tufte de hele stroom met 50-60kph langs en daartussenin was het altijd remmend of optrekkend verkeer voor de deur. Na een week hoor je het niet eens meer. Ténzij je eigen er bewust over op gaat lopen naaien en er over gaat lopen zeuren.
 
:^

Een van de drukkere kruispunten in Den bosch hier. Dichtbij snelweg richting Utrecht, eindhoven etc... Smorgens altijd file, savonds altijd hardrijdende plezierrijders. JE hoort ze wel, maar je went eraan en hebt er echt geen last van. imho.
 
het is toch het zelfde als muzieksmaak? ik vind death metal mooi en me zusje walgt ervan en luisterd alleen maar top40 muziek, zo is het ook met motoren die langskomen! en als me zusje gaat slapen zet ik me muziek wat zachter of doe en headset op, dan kun je toch ook je laag in toeren rijden of uitlaat vervangen?

harde muziek is niet automatisch mooie muziek, en hoe harder de lelijke muziek hoe meer je je gaat ergeren! zo ook met uitlaatdempers van motoren, vandaar al die dijken enzo die afgesloten worden
 
Laatst bewerkt:
Ik woon in de buurt van een provinciale weg die zich erg goed leent voor stoplicht sprintjes. mij hoor je zomers niet klagen :+

Je kan nog net niet horen wat voor kleur de motoren zijn maar het het is wel fraai om te horen. ;)

Mijn buurt is uberhaupt wel motor-vriendelijk. nooit geen gezeik terwijl we (ik en m`n broers) toch wel een pleuris herrie maken waar IK gek van word. stelletje aso`s dat we zijn. :( ik word gek van die klote herrie. en die hufters op de provinciale weg moeten ze helemaal afschieten. B|
 
Uit persoonlijke ervaring:

- Ik heb niet het gevoel dat ik luide motoren eerder waarneem op het gehoor dan op zicht, in de file. Alleen een hoop herrie als ze je voorbij komen. Moet wel zeggen dat ik als motorrijder wellicht bovengemiddeld bedacht ben op doublerende motorrijders. Ik vraag me (dus) af wat de afstand is waarop de onoplettende automobilist die motor op gehoord waarneemt. Bedenk ook dat een legale motor ook bepaald niet stil is.

- Idem heb ik op de fiets (parallel fietspad) niet het gevoel dat ik luide motoren eerder hoor dan normale, alleen vergaat horen en zien je als ze je voorbij komen.
 
Vind het heerlijk die "jank"pijpen boven al het verkeer uit te horen, zeg nou zelf... Tot rust komen doe ik wel als ik 80 ben in het bejaardentehuis... hoorapparaat uit en de hele dag sjoelen... :9
 
Ik heb dus zojuist ook ff op mijn plaatje gekeken en daar staat dat ik 96dB mag hebben bij een toerental van 4250 toeren.
Betekend dit dus dat ze me moeten testen bij dat specifieke toerental :? :?
Of nemen ze gewoon een standaard toerental :? :?
Misschien een rare vraag ook maar: kan het zijn dat een motor bij 4250 toeren MEER geluid kan produceren dan bij 5000 toeren :? :? :? :?
Ik had nu bij 5000 toeren een waarde van 98 dB dus das maar 2 teveel maar met minder toeren hoop ik zelf dat ie automatisch dus minder maakt en dus binnen de norm valt *D
Maar als ik het hoor lijkt het wel of tie zwaarder klinkt en imo dus meer geluid maakt :? :?
WIE maakt me wijzer ;) :} :} :}
 
Ik heb dus zojuist ook ff op mijn plaatje gekeken en daar staat dat ik 96dB mag hebben bij een toerental van 4250 toeren.
Betekend dit dus dat ze me moeten testen bij dat specifieke toerental :? :?
Of nemen ze gewoon een standaard toerental :? :?
Misschien een rare vraag ook maar: kan het zijn dat een motor bij 4250 toeren MEER geluid kan produceren dan bij 5000 toeren :? :? :? :?
Ik had nu bij 5000 toeren een waarde van 98 dB dus das maar 2 teveel maar met minder toeren hoop ik zelf dat ie automatisch dus minder maakt en dus binnen de norm valt *D
Maar als ik het hoor lijkt het wel of tie zwaarder klinkt en imo dus meer geluid maakt :? :?
WIE maakt me wijzer ;) :} :} :}


Ze moeten meten bij het toerental dat vermeld staat. Anders zou het wel erg makkelijk zijn... trekken ze de gashendel op tot de toerenbegrenzer... incasseren maar...
 
Terug
Bovenaan Onderaan