SV1000, TL1000 (die laatste was orgineel nog iets lomper, 1e generatie TL1000S was niet voor niks de "widowmaker".)
Honda VTR1000 zelfde verhaal.
Aprilia RSV1000...
Ducati luchtgekoelde v-twins zoals de 1098 (Streetfighter), Hypermotard 1100,
Persoonlijk heb ik minder met de "race" v-twins zoals de RSV met veel te lange overbrenging...Ver boven de 100km/h in de 1 etc.
De MT07 is trouwens een in-lijn 2 cilinder. Heel makkelijk te rijden blok, maar niet echt het v-twin karakter moet ik zeggen.
Op de nieuwe Tenere 700 (zelfde blok) klinkt hij overigens wel grappig..
Voor m'n sv1000 ook net 16 voortandwiel gekochtAangezien ik net van een Bandit naar een dikke Tuono ben gegaan;
Oer tuono inderdaad maar de 2e generatie Tuono minder. Dan nog beetje spelen met tandwiel verhouding (16-43) en je hebt een top v-twin.
als het alleen de koplamp is die kapot gaat dan zou ik er lekker xenon in steken, de ballast vangt het "overschot" aan spanning dan mooi af.Even een electra vraag voor de specialisten hier. Mijn gsf 600 '97 vreet koplampen. Spanning stationair bijna 15 volt, ik verdenk dus een defecte spanningsregelaar. Nu heb ik die een paar jaar geleden al eens vervangen voor een carmo versie maar misschien is die nu ook weer stuk. Nieuwe vind ik alleen vanaf €100+, geloof niet dat ik eerder zoveel heb betaald. Iemand hier suggesties? Voor dat geld kan ik ook een gebruikte dynamo kopen waar de SR in zit.
Blijft toch een lekker gooi en smijt ding! Hoeveel heb je er ondertussen bij op gezet aan KM"sVoor m'n sv1000 ook net 16 voortandwiel gekochtstandaard is 17/40. Ben benieuwd.
Meanwhile nieuwe sloffen voor de 400 Bekijk bijlage 1422910
Still going strong
Teller staat ergens rond de 90000 nu dacht ikBlijft toch een lekker gooi en smijt ding! Hoeveel heb je er ondertussen bij op gezet aan KM"s?
Yep! Bij vol gas verbruikt hij wel wat olie, denk dat de zuigerringen wel iets versleten zijn. Maar nog genoeg power en start altijd.Dat krijgen die Jappen toch mooi voor elkaar, een best hoogtoerig blokje maken dat lekker blijft lopen!
Ik denk dat het ook best helpt dat je heel dicht bij de grond zit, alles is lekker kort zeg maar.
Rem is lekker gedateerde techniek inderdaad, maar ach, zolang het werktPomp heb ik ook niks aan gedaan, klauw wel eens los gehad geloof ik.
Kun je bij de SV nog wat afstellen aan de demping? Wellicht poten nog een 5 of 10mm door de kroonplaat laten zakken? (SV kenners ff vragen, ik ben er geen)
Zitten achter de remblokken nog van die staalplaatjes? Die haalden bij mijn KTM 640 toen ook een heel stuk gevoel uit de voorrem. De blokken met een likje vet rechtstreeks op de zuigers gaf een directer gevoel in dit geval.
Kijk hier eens:Is er een truukje om er voor te zorgen dat die 'slimme' stoplichten mij op de motor ook zien?
De provinciale weg hier naar toe heeft er 3 staan en alle 3 laten ze me er niet door als ik zonder auto's om me heen rijd.
Ik stond laatst 5 minuten voor dat kreng te wachten voor er eindelijk een auto mij achterop kwam rijden. En door de roodlicht camera's kun je ook niet sneaky even er door als er geen hond meer aankomt en je daar in je uppie maar staat te wachten.
Werken die stoplichten niet met gemagnetiseerde lussen in de weg?Is er een truukje om er voor te zorgen dat die 'slimme' stoplichten mij op de motor ook zien?
De provinciale weg hier naar toe heeft er 3 staan en alle 3 laten ze me er niet door als ik zonder auto's om me heen rijd.
Ik stond laatst 5 minuten voor dat kreng te wachten voor er eindelijk een auto mij achterop kwam rijden. En door de roodlicht camera's kun je ook niet sneaky even er door als er geen hond meer aankomt en je daar in je uppie maar staat te wachten.
Kijk hier eens:
Als je daar meld welk stoplicht, dan geeft MAG het door aan de gemeente. Best snel ook. Op deze manier paar stoplichten in Enschede door gegeven. Nog niet weer getest trouwens...
Oh, dit bericht helemaal niet gezien!Kijk hier eens:
Als je daar meld welk stoplicht, dan geeft MAG het door aan de gemeente. Best snel ook. Op deze manier paar stoplichten in Enschede door gegeven. Nog niet weer getest trouwens...
Dat verklaart waarom ik gisteren lang voor een stoplicht stond te wachten en alles op groen sprong toen ik even af stapte om op de knop van de voetgangers te drukkenJe kunt eigenlijk alleen zorgen dat je in het midden van de lus staat, eventueel een beetje bewegen. Wat kan helpen is je zijstandaard of middenbok even naar beneden houden, dan komt het metaal wat verder in het magnetisch veld, met een beetje geluk helpt het.
Maar knap irritant is het wel! In Wierden heb ik ook al eens een tijdje gestaan... Uiteindelijk maar door rood gereden toen het kruispunt verlaten was :p
Dit vandaag even geprobeerd trouwens, sprong echt meteen op groen toen ik de zijstandaard naar beneden deed.Wat kan helpen is je zijstandaard of middenbok even naar beneden houden, dan komt het metaal wat verder in het magnetisch veld, met een beetje geluk helpt het.
Nou, dan weet je ook meteen dat de sidestand switch het doetDit vandaag even geprobeerd trouwens, sprong echt meteen op groen toen ik de zijstandaard naar beneden deed.
Helaas vergat ik 'm ook in zijn vrij te zetten, dus de motor viel uit
Maar goed, voorlopig is dat dus wel een goede optie als ik weer eens een eeuwigheid sta te wachten
Mwoa, €12,50.Ja was ik wel van plan. Had alleen niet de juiste lengte bouten liggen. Moet ik nog even voor gaan shoppen.
De originele bouten kon ik helaas nergens vinden (behalve OEM á la €80)
En dat x4 met washers van 6 euro per stukMwoa, €12,50.
Nog wel duur. Is een speciaal boutje;
HOOK,PILLION RIDER HANDLE for GSF600S BANDIT 2001 (K1) USA (E03) - order at CMSNL
✓Good to order: HOOK,PILLION RIDER HANDLE ✓Manufacturercode: 46316-31F00 ✓OEM Suzuki partwww.cmsnl.com