Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

@Deeffox goed om te zien dat het weer werkt! Rijd je er de winter mee door?
Het is nooit gestopt met werken hoor. Het olieverlies werd me gewoon iets te gortig. Of het opgelost is moet nog blijken, maar ik hoop op mooie droge koelleidingen en niet-ondergespetterde uitlaatbochtjes als ik morgen op mijn werk aankom.

Zolang er geen gladheid opgegeven wordt of sneeuwstormen in aantocht zijn ga ik er mee doorrijden ja. Het is een naked dus het zal aardig buffelen worden maar dat heeft ook altijd wel wat vind ik. Het is ook maar een half uurtje per rit. En misschien zeg ik over een paar weken al: Oké nu vind ik het toch te koud. Dan kan ik vanaf dat moment met een collega meerijden (in de auto uiteraard) dus dat is ook wel een aardige back-up :Y

Maar vooralsnog is de ACF50 onderweg, want wil wel m'n best doen om 'm niet om te toveren tot pekelfiets deze winter!
 
*Het kleine euvel mogelijk verholpen is haha ;)

Werkt dat ACF een beetje? Had er al eens iets over gelezen maar nog niets mee gedaan.
Mijn fiets staat bij gebrek aan een garage meestal buiten. Over een paar weken parkeer ik hem denk ik bij een kennis in de schuur maar is toch fijn iets te hebben dat hem ook daar buiten voor wat roest beschermt.
 
Ik ga het nu voor het eerst gebruiken, ik heb me een beetje ingelezen en ben er geen slechte verhalen erover tegengekomen.

Mijn motor staat ook altijd buiten. Heb een iets meer kwaliteithoes aangeschaft dit najaar. Maar vocht uit dauw/mist trekt er toch onder denk ik. Hoop 'm hiermee wat extra te beschermen voor de ochtenden dat ik 'm niet warm (en dus droog) ga rijden.

Jij gebruikt 'm dit seizoen niet meer?
 
Jeeejjj de rechter aansluiting is helemaal droog *O*
Alleen nu zit het probleem aan de linkerkant -O-
Ik heb alles op moment vastgezet (10Nm). Ik neig om met de hand de aansluiting nog iets na te draaien, maar weet niet of dit überhaupt zou kunnen helpen?
Ik heb alles goed schoongemaakt, het o-ringetje zat goed op de plek bij monteren. Als de motor stilstaat lekt het niet, het drupt in ieder geval niet op de grond. Dus dan lekt het dus alleen bij warm worden van de olie/druk op de leiding.

Even loshalen en opnieuw monteren gaat de eerste poging worden. Maar wat zouden mijn volgende opties kunnen zijn? Een iets dikker ringetje? Toch wat vloeibare pakking op de pasvlakjes buiten de o-ring?
 
Ringetje moet dan haast niet goed zitten... De oliedruk is hoger bij koude motor, de olie dunner bij warme motor. Kijk eerst maar eens hoe hij weer open gaat, maar als je een nieuw (origineel Suzuki) ringetje gebruikt hebt en die zit goed moet het gewoon niet lekken. Een iets dikker ringetje kun je proberen maar once again, zou niet nodig moeten zijn. Zeker geen vloeibare pakking gebruiken daar, die shit komt overal waar het niet hoort en in zo'n koeler gaat het kanaaltjes verstoppen.
 
Ik ga het nu voor het eerst gebruiken, ik heb me een beetje ingelezen en ben er geen slechte verhalen erover tegengekomen.

Mijn motor staat ook altijd buiten. Heb een iets meer kwaliteithoes aangeschaft dit najaar. Maar vocht uit dauw/mist trekt er toch onder denk ik. Hoop 'm hiermee wat extra te beschermen voor de ochtenden dat ik 'm niet warm (en dus droog) ga rijden.

Jij gebruikt 'm dit seizoen niet meer?
Hmm ok. Laat maar weten wat je er van vind. Ben benieuwd.

Ik rijd nog een paar weken door. Zit alleen met het probleem dat ik hem rond oud en nieuw niet in Utrecht op straat wil hebben staan. Als ik te lang wacht met de fiets binnen zetten loop ik het risico dat het te koud/glad is om nog te rijden.
Nog even het weer goed in de gaten houden dus _O-
 
Hmm ok. Laat maar weten wat je er van vind. Ben benieuwd.

Ik rijd nog een paar weken door. Zit alleen met het probleem dat ik hem rond oud en nieuw niet in Utrecht op straat wil hebben staan. Als ik te lang wacht met de fiets binnen zetten loop ik het risico dat het te koud/glad is om nog te rijden.
Nog even het weer goed in de gaten houden dus _O-
Kreeg vandaag bericht dat de ACF50 niet meer leverbaar is bij de webwinkel -O-
Nu zag ik iemand in het winterstop topic die aan de gang ging met spul van de Lidl. Misschien dat ik daar ook maar naar uit moet wijken want er zit een ander kostenpostje aan te komen...

Net namelijk de olieleidingen naar de koeler losgemaakt en de o-ringen zaten netjes op hun plek. Vandaag echter wel ergens gelezen dat het ook nog iets anders kan zijn. En ja hoor, bij nauwkeurige inspectie kwam dit aan het licht:

IMG_20181126_202553.jpg


Haarscheurtjes vanaf de leiding naar de schroefgaten, en van daaruit naar de buitenkant. Ik kon de lak wat makkelijk lostikken, en het lijkt haast alsof dit al een keer dichtgelast is of iets dergelijks.
Op onderstaande foto is dit wel een beetje te zien. (sorry voor de slechte foto, koud en donker buiten :'))

IMG_20181126_202953.jpg


Ik ga maar gewoon een nieuwe oliekoeler bestellen. Met de tweedehandsjes weet je ook niet wat je in huis haalt en een nieuwe valt qua kosten nog wel mee à 120 euro. En het zal de koeling aankomende zomer ook wel ten goede komen, want deze lamelletjes zien er ook allemaal niet superfraai meer uit:

IMG_20181126_203008.jpg


'(
 
Ai wat kut Deeffox...
Maar goed dat je hier nog optijd bij kwam. Kan je de scheurtjes ook van buitenaf zien?
 
Ai wat kut Deeffox...
Maar goed dat je hier nog optijd bij kwam. Kan je de scheurtjes ook van buitenaf zien?
Ow ik zou zie nu pas dat ik hier niet meer op gereageerd had @Vareta, sorry.
De scheurtjes zijn te zien op de contactvlakken van de oliekoeler, daar waar de leidingen op aangesloten worden.

IMG_20181204_195737.jpg


Het zijn hele fijne scheurtjes/barstjes, maar er komt toch aardig wat olie uit. Ik denk dat ze bij het aandraaien van de boutjes ook wel wat verder open gaan staan.

Anyhow, onderstaande is net binnengekomen, vrijdagmiddag eens even eronder gooien! *O*

IMG_20181204_194908.jpg
 
Ik heb bij de mijne wel eens alle lamellen recht gedrukt met een stomp schroevendraaiertje, beetje monnikenwerk maar je krijgt hem best weer heel netjes!
Daarna ff met de knikkerbus er over en hij is bijna als nieuw :)

Wel de boutje met het juiste moment vast zetten bij de nieuwe, zonde als je weer teveel spanning in het aluminium trekt.
 
Haha np @Deeffox ;)
Maar kon je het ook van buitenaf zien zonder de leidingen los te maken, los van de olie lekkage? Goed om zelf ook ff te checken dan :)
 
Haha np @Deeffox ;)
Maar kon je het ook van buitenaf zien zonder de leidingen los te maken, los van de olie lekkage? Goed om zelf ook ff te checken dan :)
Nee van buitenaf niets opgemerkt hiervan. Achteraf blijken loszittende deeltjes lak (zoals op de foto's te zien) waarschijnlijk wel door de scheurtjes te komen, de olie perste zich onder de lak door. Maar dit had net zo goed kunnen komen door steenslag, pekel of wat dan ook.

Over het algemeen volstaat het vervangen van de O-ringen gewoon prima bij het zweten van olie vanuit de aansluitingen, zoals Unruled ook al eerder aangaf.
Ik had alleen met zwetende aansluitingen nog wel jaren door kunnen rijden. Door het loshalen en weer vastdraaien is het probleem juist verergerd. Maarja straks hopelijk weer 100% in orde, dat dan weer wel. ;)
 
Ja het klinkt ook wel een beetje als een one of a kind issue. Maar zal de verf in de gaten houden ;)

Zit de nieuwe koeler er al glimmend nieuw op?
 
Ja het klinkt ook wel een beetje als een one of a kind issue. Maar zal de verf in de gaten houden ;)

Zit de nieuwe koeler er al glimmend nieuw op?
Nee.. Prutweer B|
Ik kan niet binnen klussen, wel onder een overkapping in de tuin. Maar het waait er al heel de middag keihard onder.
In de regen rijden vind ik nog tot daaraantoe, maar klussen in de regen is wel armoe. Morgen weer een dag :t
 
Nou de bandit gaat naar iemand die hem als winter restauratieproject gaat gebruiken.

Hij zal dan na de winter voor rond de 800 euro weer verkocht worden aan een baasje.
Ik zal hem dan ook wel hier even poste.

De beste man wou de hoes de paddockstand en het slot er niet bij.
Als iermand een hoes wilt van DS covers of een paddockstand stuur me maar een pb!
 
Nee.. Prutweer B|
Ik kan niet binnen klussen, wel onder een overkapping in de tuin. Maar het waait er al heel de middag keihard onder.
In de regen rijden vind ik nog tot daaraantoe, maar klussen in de regen is wel armoe. Morgen weer een dag :t
Regenpak aan en gaan :+

Nou de bandit gaat naar iemand die hem als winter restauratieproject gaat gebruiken.

Hij zal dan na de winter voor rond de 800 euro weer verkocht worden aan een baasje.
Ik zal hem dan ook wel hier even poste.

De beste man wou de hoes de paddockstand en het slot er niet bij.
Als iermand een hoes wilt van DS covers of een paddockstand stuur me maar een pb!
Fijn om te horen dat iemand hem een nieuw leven zal geven!
Ik heb je een pb gestuurd voor de cover!
 
Zonder regenpak (:+) net de nieuwe oliekoeler eronder gehangen. Hij bleek een millimeter of 4 hoger, wat niet heel veel uitmaakt omdat een deel van de olieleidingen "flexibel" zijn natuurlijk. Maar ik kon 'm er dus niet zomaar blind onderratelen. Met beleid alles in de goede volgorde vastgezet zodat de leidingen een beetje de kans kregen om te zetten.

IMG_20181208_145640.jpg


Shiny! *D
 
Hallo Bandieten, ik heb mezelf onlangs een naakte bandit 1200 kado gegeven en ik zou deze graag op de dyno willen laten afstellen. De motor trekt lekker onderin, maar ik heb het gevoel dat er meer in zit. Ook zit er een yoshimura demper op die ik voor de looks nog een stukje ga inkorten en wat mogelijk ook van invloed is op de tegendruk. Zijn er specialisten op dit gebied in de buurt van Nijmegen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan