Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Top, heb ik idd net ook gedaan.

Had alweer een pechgeval met de Bandit, blijkbaar kan ik met een volle tank maar 200km rijden tot hij gewoon stopt en uitvalt, terwijl er genoeg benzine in de tank zit.
Starten lukte dus ook niet meer, blijkbaar krijgt de motor te weinig benzine als de tank half vol zit, is dus waarschijnlijk een vacuüm probleem. Aangezien ik me tank vol gooide startte de Bandit gelijk en spinde als een kat.
Ik schrok al, 3 dagen me Bandit en nu al kapot :(
 
Top, heb ik idd net ook gedaan.

Had alweer een pechgeval met de Bandit, blijkbaar kan ik met een volle tank maar 200km rijden tot hij gewoon stopt en uitvalt, terwijl er genoeg benzine in de tank zit.
Starten lukte dus ook niet meer, blijkbaar krijgt de motor te weinig benzine als de tank half vol zit, is dus waarschijnlijk een vacuüm probleem. Aangezien ik me tank vol gooide startte de Bandit gelijk en spinde als een kat.
Ik schrok al, 3 dagen me Bandit en nu al kapot :(
Draai de kraan dan eerst een halve minuut op pri om de carbs weer te vullen en vervolgens op reserve, het uitlooppijpje voor de normale stand eindigt behoorlijk hoog zodat er nog heel veel reserve over is.
 
Dus na een halve tank zit je al op de reserve?
Heb ik in het verleden ook wel eens gehad afhankelijk van rijstijl en toentertijd met E10, na 200Km op reserve moeten draaien. 200Km is geen halve tank btw ;)
Maar met E5 kom ik een stuk verder. Als ik mijn tripteller(draai hem bij tanken altijd op nul) vergelijk met het aantal liters dat ik er dan in gooi haal ik altijd wel 1:20
 
200km is ruim meer dan een halve tank. En vrij normaal voor een motor om dan te moeten tanken. Ik gok even dat de bandit je eerste motor is?
Yes, heb sinds December 2022 me A2 rijbewijs en in die tijd geopereerd aan me hand dus kon/hoefde toen geen motor.
Heb zelf wel veel sleutelervaring met auto's en scooters maar niett met motoren.

Dus dit is ff allemaal nieuw idd, als een motor 200km rijdt en er zit iets minder dan de helft in een tank vind ik idd raar dat ie niet start :)
 
Yes, heb sinds December 2022 me A2 rijbewijs en in die tijd geopereerd aan me hand dus kon/hoefde toen geen motor.
Heb zelf wel veel sleutelervaring met auto's en scooters maar niett met motoren.

Dus dit is ff allemaal nieuw idd, als een motor 200km rijdt en er zit iets minder dan de helft in een tank vind ik idd raar dat ie niet start :)
19 liter, beetje doorrijden 1 op 18, zou je 8 liter aan reserve overhouden. Vrij veel ja, maar niet heel raar opzich.
 
Mijn bandit gaat meestal rond 220 km op reserve en er gaat dan 12 liter in. Dus ongeveer 1:18
Als je echt goed doorrijdt (of de tank was niet helemaal volgetankt) vind ik op reserve na 200 km niet zo heel gek
 
Als jullie vermelden dat het niet zo raar is moet ik het maar in de gaten houden, zoals ik al vermeld had het is voor mij nieuw om zo te rijden :)

Even de dagteller in de gaten houden tot 200 en dan gaan tanken.
 
Bij mijn 1200 gaat het tankje knipperen bij ongeveer 200km daarna tanken zit ik rondom 14 liter (als langer rijdt gaat ook laatste blokje mee knipperen), maargoed ik denk dat mijn rijstijl niet echt zuinig is. })
 
een vacuumlock van de tank merk je al binnen een paar km. no way dat je dat pas na 200Km merkt.

je hebt hem gewoon niet standaard op reserve staan. ik negeer dat al 20 jaar. 100 km lang rij je met "volle "tank, en dan bij 120 moet ie op reserve en bij 200 km moet ik hem bijna duwen naar het tankstation.. Mijn b12 is echter behoorlijk aangepakt en verre van standaard. 1op 12 haal ik bij rustig rijden
 
Ik reed serieus gewoon 273km op een tank tot hij gisteren uitviel_O-
Maar ik trap hem ook niet open naar de 11k toeren.. max. 8k toeren als ik goed optrek
 
Eerste probleem met de Bandit:

Boven de 5k rpm houdt hij heel erg in sinds vandaag.. Niet de volledige vermogen dan voorheen.
Iemand weet hoe dat komt? Geen bijgeluiden alleen vermogen wat ik mis, stottert ook een beetje onder de 5k rpm
 
Laatst bewerkt:
Eerste probleem met de Bandit:

Boven de 5k rpm houdt hij heel erg in sinds vandaag.. Niet de volledige vermogen dan voorheen.
Iemand weet hoe dat komt? Geen bijgeluiden alleen vermogen wat ik mis, stottert ook een beetje onder de 5k rpm
Welke benzine heb je er in gekieperd?
 
Na een jaar of 10 gereden te hebben op een Suzuki GS750 en GSX600F sinds afgelopen zondag in het bezit gekomen van een Bandit 1200N uit '98 met niet al teveel kilometers op de teller.
Een 600 was ik net te laat voor en was de eerste optie omdat ik van een 600 kwam en dat blok ken qua rijeigenschappen maar na ook dit forum wat doorgenomen te hebben ook voor een1200 gaan kijken welke echt relaxter rijden is en kon hem niet weerstaan.
Sinds ik mijn motorrijbewijs begin jaren '90 haalde was de Bandit voor mij toch wel de ultieme motor.
Hij had een tijd stilgestaan en kon hem losrijden op de weg terug met het mooie weer wat uiteraard niet linea recta naar huis was maar met wat omwegen.

Op dit moment hoeft er weinig aan te gebeuren, beetje poetsen en de motor eerst verder leren kennen maar ik ben wel al op zoek naar wat dingetjes.
De after-market spiegels zijn een drama en wapperen alle kanten op, ik ben dus op zoek naar de originele spiegels, wie heeft nog ergens een set liggen voor een 1200?
Zadel is ook op de bekende plek bij de tank gescheurd en zou ik graag opnieuw willen laten bekleden, wie kent er een goed adres in of rond Flevoland, iets verder op zich ook geen probleem als de ervaringen goed zijn.
Zelf zadel bekleden zou ik misschien ook nog wel kunnen als er een kant en klare set ergens te vinden is?

Ik hoor het wel..



2023-09-24 14.57.19.jpg
2023-09-24 14.58.08.jpg
 
Laatst bewerkt:
Na een jaar of 10 gereden te hebben op een Suzuki GS750 en GSX600F sinds afgelopen zondag in het bezit gekomen van een Bandit 1200N uit '98 met niet al teveel kilometers op de teller.
Een 600 was ik net te laat voor en was de eerste optie omdat ik van een 600 kwam en dat blok ken qua rijeigenschappen maar na ook dit forum wat doorgenomen te hebben ook voor een1200 gaan kijken welke echt relaxter rijden is en kon hem niet weerstaan.
Sinds ik mijn motorrijbewijs begin jaren '90 haalde was de Bandit voor mij toch wel de ultieme motor.
Hij had een tijd stilgestaan en kon hem losrijden op de weg terug met het mooie weer wat uiteraard niet linea recta naar huis was maar met wat omwegen.

Op dit moment hoeft er weinig aan te gebeuren, beetje poetsen en de motor eerst verder leren kennen maar ik ben wel al op zoek naar wat dingetjes.
De after-market spiegels zijn een drama en wapperen alle kanten op, ik ben dus op zoek naar de originele spiegels, wie heeft nog ergens een set liggen voor een 1200?
Zadel is ook op de bekende plek bij de tank gescheurd en zou ik graag opnieuw willen laten bekleden, wie kent er een goed adres in of rond Flevoland, iets verder op zich ook geen probleem als de ervaringen goed zijn.
Zelf zadel bekleden zou ik misschien ook nog wel kunnen als er een kant en klare set ergens te vinden is?

Ik hoor het wel..



Bekijk bijlage 1929171Bekijk bijlage 1929172
Ik heb hier goede ervaringen mee.
Tis wel Lelystad…….
De Bekleder Lelystad - Uw specialist op het gebied van autobekleding
 
@_Shockwave_
Mooi ding, Dit is ook wel de beste kleur voor een Bandit :P

Voor het bekleden wil ik je eventueel wel helpen. Tegen de kosten van een stuk skai (lees: +/- €20,-) kunnen we het opnieuw bekleden.
Ik zit alleen niet in de buurt. (Rijen, Tussen Breda en Tilburg)
 
Terug
Bovenaan Onderaan