Tsja, blijkbaar vraag ik er te veel voor of kopen mensen liever bij een handelaar.... Ik weet in ieder geval wel waar mijn voorkeur naar uitgaat, en dat is niet de 2e.Schiet wel op, dat verkopen van die Monster
Gefeliciteerd met de Alfa, Twin Sparkje?
Heb trouwens zelf nog nooit een echte Italiaanse vierwieler gehad. Alleen een in Italië ontworpen en gebouwde Peugeot. Wel een hele mooie was dat (406 Coupe)
105pk zonder, of 120pk mét nokkenas versteller?Tsja, blijkbaar vraag ik er te veel voor of kopen mensen liever bij een handelaar.... Ik weet in ieder geval wel waar mijn voorkeur naar uitgaat, en dat is niet de 2e.
Gaat binnenkort wederom in de verkoop, wil plaats creeëren voor een circuitmotor. Is geschorst, dus ook totaal niet op gereden afgelopen jaar.
Yes een 1.6, geen speciale uitvoering o.i.d. maar deze had pas 65k gelopen en auto was voor het geld echt nog in prima staat.
Sturen willen die dingen wel!
105, veloce is weinig vindbaar hier in NL lijkt het. Had wel proefgereden in een 120pk Veloce met 160k gelopen, die voelde dus langzamer dan de 105 die ik uiteindelijk heb gekocht.105pk zonder, of 120pk mét nokkenas versteller?
Denk er wel om dat ze graag olie lusten, en dat van te weinig olie de drijfstanglagers érg snel kapot willen gaan.
Ook niet vergeten dat het interval van de distributieriem 3j of 60k km is.
Een 120pk zou echt wel aanmerkelijk vlotter moeten zijn dan een 105 hoor, het kan zijn dat bij die 120pk de distributie niet op de correcte manier vervangen is geweest en dus niet goed op tijd stond, daar kunnen ze flink trager van worden.105, veloce is weinig vindbaar hier in NL lijkt het. Had wel proefgereden in een 120pk Veloce met 160k gelopen, die voelde dus langzamer dan de 105 die ik uiteindelijk heb gekocht.
Nu zou het verschil ook alleen in de hogere toeren moeten zitten (wel vs geen verstellende nokkenassen) maar je merkte gewoon dat dat blok niet meer 'vers' was.
Nee, heb ik niet gedaan. Niet dat ik niet een keerring kan vervangen, maar heb er simpelweg de ruimte niet voor in de schuur. En om nu in de woonkamer de vorkpoten te laten uitlekken en te kloten met olie ,dat zag ik niet zitten, en ze waren volgens mij niet lek ook. Maar ik kan eind volgende maand terecht in Tiel om de boel te laten servicen, en dan gelijk goed te laten afstellen. Dus voorlopig staat de motor weer in de woonkamer te pronkenDaar staat het öhlins helaas een beetje om bekend inderdaad. Achteraf misschien makkelijk lullen, maar had je niet voor montage meteen nieuwe keerringen gemonteerd?
Een keerring die uit zichzelf stopt met lekken?? Als de vork leeg is , dan zeker? En raar dat er dan maar een kant lekt? Nee, neem geen risico, ik laat de boel wel even nakijken, dan weet ik zeker dat het goed zit.Niet te veel schrik van hebben, gewoon rijden. Kan binnen 500 km vanzelf over zijn als de vork lang stil stond.
Of erger, maar dat merk je vanzelf.
Ga ik morgen maar eens een eind rijden.. Ben net trouwens bezig geweest met wat plastic tussen de vork en keerring om eventueel vuil te verwijderen.Niet te veel schrik van hebben, gewoon rijden. Kan binnen 500 km vanzelf over zijn als de vork lang stil stond.
Of erger, maar dat merk je vanzelf.
Tja gebruikte voor vork kopen , heb ik ook wel eens gedaan , heb hem toen laten servicen , groot deel kon de kliko in , moet je geluk mee hebbenHeb ook een kort ritje gemaakt. Lag nu toch iets meer olie onderop de vork..En piept ook een beetje, dus ik wacht maar met rijden tot ik terecht kan voor een service van de vork. Zonnetje was lekker, maar de wind maakt het toch wel fris.
Ik neem aan dat het enkel een kwestie van nieuwe keerringen is? Wat anders kan lekkage veroorzaken? Veel meer zit er toch niet in wat de kliko in kan?Tja gebruikte voor vork kopen , heb ik ook wel eens gedaan , heb hem toen laten servicen , groot deel kon de kliko in , moet je geluk mee hebben
Maar meestal wel te herstellen