Het FZ750-topic

FZ tr 2021 6.JPG
 
Goedemorgen allemaal,
Vraagje, zijn er ook FZ rijders uit de buurt van Meppel?
Ik heb namelijk weer een FZ 750 gekocht welke verbouwd is naar een streetfighter :-(
Mijn bedoeling is om deze, met uitzondering van voorvork en achterbrug, weer origineel te maken.
Ik zou graag eens een niet versleutelde FZ willen bekijken, waar bepaalde beugeltjes voor dienen.

Groet, Marco
 
Nee, heel veel FZ-ers die nog op fz750.nl zitten, die zijn er niet meer. In het noorden al helemaal weinig.
Zelf kom ik van de Zuid-Veluwe, dus ook niet dichtbij.

Helaas is de FZ750 een uitstervend soort.
 
Bij FZ-forum zijn er nog wel die de FZ max origineel proberen te houden. Ja, de 1FN in orig kleuren is wel mooi.

In mijn vakanties ga ik met de FZ naar meerdere plaatsen in Europa. Daarvoor oa. 3-delige kofferset aan boord.
Deze zomer ben ik met de FZ naar Umbrië en Sardinië geweest.
Mijn insteek voor de FZ is er vooral mee te rijden. Ondertussen staat de teller al op 320K.(*)

Uiterlijk is dat bij mij geen issue.
Alles is zwart gespoten. Dus bij vervangen van kuipdelen ect is bij mij de kleur niet relevant.
Bij vervanging is effe spuiten en voor mij weer klaar.

Verder heb ik een model wat vergelijkbaar is met 1FN.
Het is echter een 1FM. Dit type is ooit in Japan zelf op de weg gezet. Hoe die uiteindelijk hier in NL is gekomen is onbekend.

Mijn FZ is van zo'n beetje alle types die geleverd zijn.
Zoals gezegd Japans, maar inmiddels is er ook veel USA (1AE) aan mijn motor van een Amerikaanse FZ-sloperd.
Verder is blok 3KK en heeft nu een enkele uitlaatpijp, wat eigenlijk een dubbele zwarte zou moeten zijn. Maar die past niet. (meer)
(*) Mijn teller is iets boven 300K overleden en ondertussen heb ik die vervangen door een slopie.
 
Klopt wat mean-machine schrijft. Van de 4 hier op de foto's is hij de noordelijkste.
Ik ken er ook geen uit Noord-Oost Nederland.

Wij kunnen jou misschien wel helpen met foto's?
 
Klopt wat mean-machine schrijft. Van de 4 hier op de foto's is hij de noordelijkste.
Ik ken er ook geen uit Noord-Oost Nederland.

Wij kunnen jou misschien wel helpen met foto's?

Ik woon net boven emmen en heb een vroege fz750 staan
 

Bijlagen

  • 20210501_184949.jpg
    20210501_184949.jpg
    621,1 KB · Weergaven: 31
Iemand die weet waar dit beugeltje voor wordt gebruikt, en dan bedoel ik het deel met het ronde gat er in.
 

Bijlagen

  • 20211105_131156-2.jpg
    20211105_131156-2.jpg
    144,6 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
Nou.....
Op voorvork en achterbrug na, alles om hiervan weer een "normale" FZ te maken.
- top kuip
- frame voor bevestiging topkuip
- heel veel rubbers om e.e.a weer te kunnen plaatsen.
- zij panelen, inclusief zadel en achterlicht.
En vast nog veel meer.
 

Bijlagen

  • FZ-bij aankoop.jpeg
    FZ-bij aankoop.jpeg
    218,7 KB · Weergaven: 21
Die wit rode fz onder het net op de aanhanger is van mij.
Ik heb in principe alleen het complete motorblok, draadboom en uitlaat en zo nodig.
De rest blijft dan over. Het is allemaal wel in opknap staat dus het heeft wel aandacht nodig.
 
Ja, dat waren nog de échte uit het 1e bouwjaar!
Zoals je ziet hebben deze nog een 'ouderwetse' tankdop.
De mijne is ook van '85 maar heeft een scharnier-tankdop. (mijn FZ is zo ongeveer van ALLE bouwjaren)
 
Terug
Bovenaan Onderaan