Het FZ750-topic

Een Canadees. Is dat een vroeg model (85-86), een blauw-wit-rode? Als dat die kleur is en er zitten nog enkele goede kuipdelen op, je schrijft wel al dat het kuipwerk slecht is, dan heb ik belangstelling.
 
Omdat hiervan het blok al geen compressie meer heeft en het kuipwerk zeer slecht is. Maaaaar ik heb nog een helen mooie zeer nette orginele staan. Dat is ook de reden dat ik die ander erbij koop om te verbouwen.
Wat voor verbouwplannen heb je?
Richting streetfighter? Dan heb ik misschien nog wel e.e.a. voor je.
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1650660172151.jpg
    FB_IMG_1650660172151.jpg
    112,6 KB · Weergaven: 34

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    89,1 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Volgens mij allemaal. Een Thunderace is trouwens ook een veel gebruikt blok voor transplantatie.
Er is zo belachelijk veel uitwisselbaar dat het gewoon grappig is. Zelfs de zesbak van een FZ is in de origineel vijf versnellingsbak van de FZR te lepelen. Moet je alleen ergens een randje oid wegfrezen (bron: Tony T uit de US of A).
 
Dit is een beetje als voorbeeld.
Nice!
Ik ben ook met zoiets bezig.
Ik heb een 1FN gekocht in redelijk erbarmelijke staat.
Hier komt een R6 achterbrug, wiel en achterrem op.
Ook gaat er een FZR1000 UPSD voorvork met velg remmen en clipons in komen.
Ook gaat hij van grijs frame met blauw witte kunststof delen naar een zwart frame en grijs rode kunststof delen.
Ik heb nu net het frame helemaal kaal en het eerste wat nu moet gebeuren is de R6 achterbrug inclusief link systeem passend maken 😬
Daarna wordt t frame gestraals en gepoedercoat.
 
Nice!
Ik ben ook met zoiets bezig.
Ik heb een 1FN gekocht in redelijk erbarmelijke staat.
Hier komt een R6 achterbrug, wiel en achterrem op.
Ook gaat er een FZR1000 UPSD voorvork met velg remmen en clipons in komen.
Ook gaat hij van grijs frame met blauw witte kunststof delen naar een zwart frame en grijs rode kunststof delen.
Ik heb nu net het frame helemaal kaal en het eerste wat nu moet gebeuren is de R6 achterbrug inclusief link systeem passend maken 😬
Daarna wordt t frame gestraals en gepoedercoat.
Mooi Mooi, post maar wat foto's rijden de opbouw en aanpassingen. Ik heb precies het zelfde idee als jou. Het enigste waar ik nog over twijfel is de upsd voorvork. R6 achterbrug heb ik ook liggen, tevens ook die van een yzf750r die is iets korter als de r6.
Ik heb 2 weken geleden ook een 1FN gekocht in ZEER slechte staat🤣 maar voor 125 euro was hij niet duur.
 

Bijlagen

  • 20220420_194803.jpg
    20220420_194803.jpg
    327,6 KB · Weergaven: 19
De mijne moest ongeveer t zelfde kosten 8-)
Maar eh die dubbele koplamp, die ga je toch niet gebruiken?
Ik heb nog wel een originele voor je, veeeeeel mooier!
Dan offer ik me wel op om die koplamp van jou te gebruiken 🙃

Plaatje is een behoorlijke indicatie van hoe hij moet gaan worden. De achterbrug blijft bij mij trouwens wel blank alu.
 

Bijlagen

  • Doel.2.jpg
    Doel.2.jpg
    101,1 KB · Weergaven: 34
De mijne moest ongeveer t zelfde kosten 8-)
Maar eh die dubbele koplamp, die ga je toch niet gebruiken?
Ik heb nog wel een originele voor je, veeeeeel mooier!
Dan offer ik me wel op om die koplamp van jou te gebruiken 🙃

Plaatje is een behoorlijke indicatie van hoe hij moet gaan worden. De achterbrug blijft bij mij trouwens wel blank alu.
Hahahah ik zal er is een nachtje over slapen, ik denk dat ik het antwoord al wel weet😎. Ja dat is de perfect combinatie zo op de foto! Succes met het project.
 
Pfff, zo even uit het hoofd gezegd dacht ik van wel. Zouden beide een h.o.h. afstand van 100 mm hebben.
 
Pfff, zo even uit het hoofd gezegd dacht ik van wel. Zouden beide een h.o.h. afstand van 100 mm hebben.
H.o.h. is inderdaad het zelfde. Ze zitten nu op een gpz met upsd van fzr1000. Heb alleen op de orginele fz net een streetfighter stuurt gezet en het enigste wat niet past is de voorrem. Leiding te kort en ga zaterdag rijden.
 
Beste FZ-vrienden,

Ons 18e Belgisch-Nederlands FZ-treffen nadert langzaam maar zeker. Johan is bezig een mooie route te maken.

Ter herinnering: datum is 25 september.

De plaats van samenkomst is het Esso-tankstation aan de Hasseltsesteenweg 25, 3720 Kortessem, België. Hier is ook Bruno’s Foodcorner. Dit is tevens het eindpunt van de circa 150 km lange route.

Doordat er steeds nieuwe wegwerkzaamheden oppoppen is de route nog niet definitief en niet beschikbaar. De bestemming is wel al bekend. Dat is de Voerstreek.

Meer info volgt t.z.t.
 
Hé Zeur, leuke fiets :t
Maar no way dat het een 1985 model is, élke aanwijzing zegt dat dit een 2MG is, oftewel 1987-1988. De meest opvallende is de ophanging van de duo voetsteun, maar ook het linksysteem van de achtervering is 87> ;)
 
Hé Zeur, leuke fiets :t
Maar no way dat het een 1985 model is, élke aanwijzing zegt dat dit een 2MG is, oftewel 1987-1988. De meest opvallende is de ophanging van de duo voetsteun, maar ook het linksysteem van de achtervering is 87> ;)
dat had je al eens aangegeven ;)

Goed om te weten dat als men de schokdemper wil vervangen het om 87 en later is.
wel leuk voor de houderschapsbelasting van slechts 30 euro per jaar :Y
 
Hé Zeur, leuke fiets :t
Maar no way dat het een 1985 model is, élke aanwijzing zegt dat dit een 2MG is, oftewel 1987-1988. De meest opvallende is de ophanging van de duo voetsteun, maar ook het linksysteem van de achtervering is 87> ;)
Wat mij direct opvalt is het voorwiel met 17"wiel.
1985 en 1986 hebben voor een 16"-wiel en 'dichte' remschijven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan