Het grote E0 benzine / E5 benzine / E10 benzine topic !

Dat komen we in Nederland niet bij in de buurt
Hmmm,ligt er aan waar je tankt,van de week betaalde ik 1,91 voor 98 in België,het scheelt
nogal waar je in België tankt,ook is het verschil met Nederland niet meer zo groot als het was,het is dan
ook niet meer zo druk als het was voor de NL prijsverlaging,ik had eigenlijk gehoopt dat onze Zuiderburen de prijs meer
verlaagd hadden dan de 17cent.
 
Hmmm,ligt er aan waar je tankt,van de week betaalde ik 1,91 voor 98 in België,het scheelt
nogal waar je in België tankt,ook is het verschil met Nederland niet meer zo groot als het was,het is dan
ook niet meer zo druk als het was voor de NL prijsverlaging,ik had eigenlijk gehoopt dat onze Zuiderburen de prijs meer
verlaagd hadden dan de 17cent.
Aan de grens, Poppel, vraagt men al € 2,04 🤨
Euro 98 E5
 
Ja ,en dan te bedenken dat ik nog in het gulden tijdperk dacht,benzine meer dan 3 gulden nou dat zal nooit gebeuren,
omgerekend zitten we nu aan meer dan 5 ouderwetse guldentjes per liter.|(benzine is het vloeibare goud aan het worden.🤑
Heeft wel 1 voordeel ,het is een stuk rustiger op straat in de avond.
 
Laatst bewerkt:
In dienst betaalde ik er 50 guldencent/ L voor...das war mal..;(
Aan de pomp betaalde je toen fl1.60..
 
Wat dat betreft kan je beter in Dubai of andere oliestaat wonen,daar tanken ze nog steeds voor een paar dubbeltjes per liter.
 
Wat dat betreft kan je beter in Dubai of andere oliestaat wonen,daar tanken ze nog steeds voor een paar dubbeltjes per liter.
In Dubai is motorrijden alleen uit te houden vóór 9:00 en na 23:00 uur. Daartussen doe je zo min mogelijk, tenzij je in een gebouw of voertuig met airco bent. Dan maar liever hier € 2,12 per liter dokken.
 
In Dubai is motorrijden alleen uit te houden vóór 9:00 en na 23:00 uur. Daartussen doe je zo min mogelijk, tenzij je in een gebouw of voertuig met airco bent. Dan maar liever hier € 2,12 per liter dokken.
En alleen van januari tot april, als het overdag niet boven de 25 graden uitkomt.
Daarbuiten stijgt de temperatuur tot uiteindelijk dik 40 graden..

Ben 5 jr geleden in Abu Dhabi geweest in september...niet te doen overdag..vond ik
 
In Dubai is motorrijden alleen uit te houden vóór 9:00 en na 23:00 uur. Daartussen doe je zo min mogelijk, tenzij je in een gebouw of voertuig met airco bent. Dan maar liever hier € 2,12 per liter dokken.
Toch rijden daar zat motoren,mijn vader heeft vroeger in Iran gewoond en reed daar ook motor.
1652386384370.jpeg
 
En alleen van januari tot april, als het overdag niet boven de 25 graden uitkomt.
Daarbuiten stijgt de temperatuur tot uiteindelijk dik 40 graden..

Ben 5 jr geleden in Abu Dhabi geweest in september...niet te doen overdag..vond ik
Eens. Binnen 5 min. een verbrande kop, toen ik probeerde vanuit mijn hotel naar het winkelcentrum met de skihal lopen. Sindsdien snap ik waarom iedereen daar de auto neemt. Ook voor ritjes van 2 minuten.
De locals laten de motor ook meestal draaien. Stel je voor dat je na 2 uur bioscoop in een hete auto moet stappen. Moet daar soms aan denken als mijn auto voor het verkeerslicht zichzelf uitschakelt om de planeet te redden.

Toch rijden daar zat motoren,mijn vader heeft vroeger in Iran gewoond en reed daar ook motor.
Mijn collega heeft daar jaren gewoond en crosste met z’n KTM door de woestijn. In de winter, als het overdag enigszins acceptabel was. Maar hij heeft er ook vaak met een oververhit blok gestaan.

Ik heb het gezien daar. Leuk, maar hoeft niet meer. En door klimaatverandering -ze doen daar écht alles om het klimaat zsm naar de donder te helpen- wordt het bepaald niet beter daar.
 
Eens. Binnen 5 min. een verbrande kop, toen ik probeerde vanuit mijn hotel naar het winkelcentrum met de skihal lopen. Sindsdien snap ik waarom iedereen daar de auto neemt. Ook voor ritjes van 2 minuten.
De locals laten de motor ook meestal draaien. Stel je voor dat je na 2 uur bioscoop in een hete auto moet stappen. Moet daar soms aan denken als mijn auto voor het verkeerslicht zichzelf uitschakelt om de planeet te redden.


Mijn collega heeft daar jaren gewoond en crosste met z’n KTM door de woestijn. In de winter, als het overdag enigszins acceptabel was. Maar hij heeft er ook vaak met een oververhit blok gestaan.

Ik heb het gezien daar. Leuk, maar hoeft niet meer. En door klimaatverandering -ze doen daar écht alles om het klimaat zsm te veranderen- wordt het bepaald niet beter daar.
Tja en dan te bedenken dat m,n vader een jaren 50 BSA had met zijspan😬,ik ben daar geboren dus blijkbaar had hij toch nog wat puf over 🤭
 
Eens. Binnen 5 min. een verbrande kop, toen ik probeerde vanuit mijn hotel naar het winkelcentrum met de skihal lopen. Sindsdien snap ik waarom iedereen daar de auto neemt. Ook voor ritjes van 2 minuten.
De locals laten de motor ook meestal draaien. Stel je voor dat je na 2 uur bioscoop in een hete auto moet stappen. Moet daar soms aan denken als mijn auto voor het verkeerslicht zichzelf uitschakelt om de planeet te redden.


Mijn collega heeft daar jaren gewoond en crosste met z’n KTM door de woestijn. In de winter, als het overdag enigszins acceptabel was. Maar hij heeft er ook vaak met een oververhit blok gestaan.
Ik was er bij een Hallie-dealer, en vroeg waarom er geen Hallies op straat te zien waren..
Die lopen allemaal kapot bij 40~45 graden in de stad, daar kan geen luchtkoeler tegen..
Ik heb het gezien daar. Leuk, maar hoeft niet meer. En door klimaatverandering -ze doen daar écht alles om het klimaat zsm naar de donder te helpen- wordt het bepaald niet beter daar.
Omdat benzine daar (toen) iets van €0,29/L kost, rijden ze net als amerikanen allemaal dikke V8-en.
 
Ik was er bij een Hallie-dealer, en vroeg waarom er geen Hallies op straat te zien waren..
Die lopen allemaal kapot bij 40~45 graden in de stad, daar kan geen luchtkoeler tegen..

Omdat benzine daar (toen) iets van €0,29/L kost, rijden ze net als amerikanen allemaal dikke V8-en.
Is zeker waar, maar het is ook de manier van leven die enorme verspilling in de hand werkt. Als je daar genetisch gezien enigszins tot de inner circle behoort (dat zijn er héél veel), dan werk je niet of nauwelijks, je krijgt een toelage.
Die is genoeg om riant van te leven, inclusief personeel voor je huishouden.
Zoals bij vrijwel alle welgestelden op aarde: energie besparen is iets voor de anderen. Niet voor jou.
 
Is zeker waar, maar het is ook de manier van leven die enorme verspilling in de hand werkt. Als je daar genetisch gezien enigszins tot de inner circle behoort (dat zijn er héél veel), dan werk je niet of nauwelijks, je krijgt een toelage.
Die is genoeg om riant van te leven, inclusief personeel voor je huishouden.
Zoals bij vrijwel alle welgestelden op aarde: energie besparen is iets voor de anderen. Niet voor jou.
De meeste welgestelde mensen besparen net veel energie.
Overal met de wagen of elektrisch speeltje naartoe om energie (calorieën) te besparen. :o :+
 
1.98 E5 belgie .

Vergis je niet ladpalenproviders mogen zelf hun prijzen nog bepalen zolang er geen wetgeving is hoeveel gevraagd mag worden sommige plaatsen betaal je voor een half uur al 20.- en dan ben je nog niet eens 100% geladen
 
1.98 E5 belgie .
Intussen ergens rond de 2,15€/L.

Ook de E10 staat nu boven de 2€/L.

En dat is nog maar het begin ...

Maar wat verwachten we dan ook?
De "regering" kijkt naar ons gedrag. En ze zien dat het gros van de mensheid rustig doorgaat met peperdure auto's te kopen, geen km minder rijdt, en ook nog eens lekker doorgast alsof verbruik van geen tel is. Gelijktijdig kopen deze mensen ook nog eens onbetaalbare huizen, en gaan ze massaal op vakantie met het vliegtuig, ondanks de brandstoftoelage ... velen zelfs tweemaal per jaar.
En dan redeneren ze zo van, "zie, de mensen kunnen het allemaal vlot betalen. Laten we de brandstofprijzen opdrijven, dan wordt automatisch alles duurder. En we maken hun wijs dat dit door de oorlig komt".
 
Terug
Bovenaan Onderaan