Het grote E0 benzine / E5 benzine / E10 benzine topic !

1.93 E10
2.12 E5

Ik tank nooit E10 dus weet de prijzen van E10 niet

Belgie bij de Kinderen in Ravels.




bij ons in Waalwijk staat het 2.59 voor E5
 
Laatst bewerkt:
Bij mij in de buurt is het 2,17 euro voor E10 bij de goedkopere onbemande stations.
Vroeger was het hier ook zo, op de snelweg overal de maximum prijs.
Buiten de snelweg goedkoper, soms wel tot 0,2€/L goedkoper.
Maar sinds de enorme prijsstijging (zogezegd door de Russische oorlog), passen bijna alle tankstations de maximum prijs toe.

Voor de E10 is dat nu, dacht ik, iets van een 2,07€/L.

Ik weet echter precies één tankstation die toch nog korting toepast, vlak aan Brussels Airport. Daar tank je E10 aan 1,9€/L.

En zeggen dat ik daar een dikke maand geleden nog tankte aan 1,606€/L B|
 
Ik weet niet hoe de Belgen het voor elkaar krijgen maar volgens een zoekmachine is Euro 98 E5 nu hier in Tilburg 5 cent /liter goedkoper als is Poppel, Belgie 🤔 ( 2,15 on 2,20 )
Euro 95 E10 is wel wat duurder als in belgie ( 2,09 om 2,02 ) .

Vraag me af of mensen nog massaal, voor 7 cent /liter, in Poppel gaan tanken🤔
Ik denk dat het er flink stiller zal worden,dus geen rijen meer......
 
Vraag me af of mensen nog massaal, voor 7 cent /liter, in Poppel gaan tanken🤔
Ik denk dat het er flink stiller zal worden,dus geen rijen meer....
Provincie Antwerpen binnenkort failliet ... want de tankstations verliezen nu 80% van hun clienteel 🤣

Edit: en zeggen dat het verschil nog niet zo lan geleden 0,5 tot 0,6 €/L was :X
 
Provincie Antwerpen binnenkort failliet ... want de tankstations verliezen nu 80% van hun clienteel 🤣

Edit: en zeggen dat het verschil nog niet zo lan geleden 0,5 tot 0,6 €/L was :X
Het lijkt er wel op.
Eerder stak ik bij en tankbeurt nog ruim 40 euro in mijn zak (130-170 liter)
Nu zou ik bij 130 liter,ruim 6 euro het schip in gaan.
Nog tips in de buurt van Poppel/Baarle Hertog? 🤗
 
Wow, in Tilburg 2,15! De dichtsbijzijnde (voor mij) Tango in Weert vraagt 2,309 voor E5. Dat is nogal een verschil. Net over de grens bij het allergoedkoopste tankstation tussen Hamont en Achel kost E5 nu 2,165. Een enorme stijging, zo'n 2 weken geleden kon ik E5 nog net onder de 2 euro krijgen. WTF! Ondertussen stijgt mijn km vergoeding niet mee. Nog altijd 19ct voor zakelijke km's en nog veel minder voor het gewone woon-werk verkeer.
In ieder geval kan ik voor dit prijsverschil tussen NL en B niet meer de grens oversteken. Sinds ik mijn Merc met 66 liter tank heb verkocht moet ik met de Smart van mijn vrouw gaan tanken. Meestal iets van 20 liter en dan nog 2 jerrycans van 20 liter voor mijn F-je. Voor 40 liter heeft over de grens tanken geen zin.
 
Zoals met alles in een pseudo ’vrije’ markt heeft de consument uiteindelijk toch alle macht om de prijs te bepalen die hij wil maar zij die de brandstofprijs nu bepalen (overheid en leveranciers) maken misbruik v.d situatie, de onmacht. De incapaciteit vd consument om zich te veréénigen en doeltreffend eensgezind te handelen.
Om de prijs te bepalen is het enige dat de consument dient te doen; tesamen en tegelijkertijd, ’en masse’ een zo groot mogelijke eigen voorraad aan leggen (bv genoeg voor 4 à 6 maanden gebruik) eendert aan welke prijs en dan zo lang mogelijk absoluut niets meer te kopen tot die 2 manipulatoren de netto prijzen èn de accijnzen zodanig herzien èn smeken opdat de consument hun overstock nog wel ooit zou willen kopen vooralleer ze beiden verzuipen in hun kosten en tekorten. En bij de minste prijsstijging metéén van ’t zelfde opnieuw en opnieuw tot er nooit meer aan die brandstofprijs durft gemorreld te worden.. Alzo kan de consument de prijs aan de pomp doen dalen naar 0.80Euro/liter (huidige prijs in bv Rusland).. maar dat gaat niet gebeuren zolang het gros vd schapen maar blijft bleiten dat dit ’niet normaal is maar we er niets aan kunnen doen’ en dan wel telkens terug voor dezelfde volksverraders stemmen.
 
Zoals met alles in een pseudo ’vrije’ markt heeft de consument uiteindelijk toch alle macht om de prijs te bepalen die hij wil maar zij die de brandstofprijs nu bepalen (overheid en leveranciers) maken misbruik v.d situatie, de onmacht. De incapaciteit vd consument om zich te veréénigen en doeltreffend eensgezind te handelen.
Om de prijs te bepalen is het enige dat de consument dient te doen; tesamen en tegelijkertijd, ’en masse’ een zo groot mogelijke eigen voorraad aan leggen (bv genoeg voor 4 à 6 maanden gebruik) eendert aan welke prijs en dan zo lang mogelijk absoluut niets meer te kopen tot die 2 manipulatoren de netto prijzen èn de accijnzen zodanig herzien èn smeken opdat de consument hun overstock nog wel ooit zou willen kopen vooralleer ze beiden verzuipen in hun kosten en tekorten. En bij de minste prijsstijging metéén van ’t zelfde opnieuw en opnieuw tot er nooit meer aan die brandstofprijs durft gemorreld te worden.. Alzo kan de consument de prijs aan de pomp doen dalen naar 0.80Euro/liter (huidige prijs in bv Rusland).. maar dat gaat niet gebeuren zolang het gros vd schapen maar blijft bleiten dat dit ’niet normaal is maar we er niets aan kunnen doen’ en dan wel telkens terug voor dezelfde volksverraders stemmen.
Effe 2100L diesel inkopen en 800L benzine zal ik niet direct doen. (6maand...)
Zeker niet met de prijzen van tegenwoordig.
Maar ik snap wat je bedoelt/op doelt.
 
Een kopersstaking is ook een optie. Of wel, massaal ziek melden en lekker thuis blijven. Het grootste deel van mijn brandstof verstook ik toch voor mijn baas. Of de barricaden op net als de Fransen. Waar is mijn gele jas?
 
Laatst bewerkt:
Effe 2100L diesel inkopen en 800L benzine zal ik niet direct doen. (6maand...)
Zeker niet met de prijzen van tegenwoordig.
Maar ik snap wat je bedoelt/op doelt.
Om 6 maanden toe te komen heb ik voldoende aan 1000L diesel en 700L benzine. (Effe snel gerekend en naar boven afgerond).
Ik heb plaats genoeg om die te stockeren.
Maar niet iedereen heeft daar de plaats voor, laat staan het geld.
Verder kan de toelevering dat miet aan als iedereen in een maand tijd effe 1000 a 1500 liter brandstaf gaat collecteren.

Zoals ik al zei, ik heb plaats genoeg. Maar niet het geld. 1700L brandstof kost mij 3500€ 🥴
Ik kan zelfs gemakkelijk 30.000L in mijn kelder kwijt als ik wat rommel opruim. Spijtig dat de hoogte in de kelder net te weinig is om 2 IBC containers op elkaar te zetten, want dan was zelfs 60.000 liter mogelijk 🤪

Verder zou het wel een mooi vervolg zijn in de "hamsteringen in de 21ste eeuw".
- wc papiet
- zonnebloem- en maïs olie
- benzine en diesel
- ... what's next???
🤣
 
Om 6 maanden toe te komen heb ik voldoende aan 1000L diesel en 700L benzine. (Effe snel gerekend en naar boven afgerond).
Ik heb plaats genoeg om die te stockeren.
Maar niet iedereen heeft daar de plaats voor, laat staan het geld.
Verder kan de toelevering dat miet aan als iedereen in een maand tijd effe 1000 a 1500 liter brandstaf gaat collecteren.

Zoals ik al zei, ik heb plaats genoeg. Maar niet het geld. 1700L brandstof kost mij 3500€ 🥴
Ik kan zelfs gemakkelijk 30.000L in mijn kelder kwijt als ik wat rommel opruim. Spijtig dat de hoogte in de kelder net te weinig is om 2 IBC containers op elkaar te zetten, want dan was zelfs 60.000 liter mogelijk 🤪

Verder zou het wel een mooi vervolg zijn in de "hamsteringen in de 21ste eeuw".
- wc papiet
- zonnebloem- en maïs olie
- benzine en diesel
- ... what's next???
🤣
Sigaretten en andere rookwaar.
 
Om 6 maanden toe te komen heb ik voldoende aan 1000L diesel en 700L benzine. (Effe snel gerekend en naar boven afgerond).
Ik heb plaats genoeg om die te stockeren.
Maar niet iedereen heeft daar de plaats voor, laat staan het geld.
Verder kan de toelevering dat miet aan als iedereen in een maand tijd effe 1000 a 1500 liter brandstaf gaat collecteren.

Zoals ik al zei, ik heb plaats genoeg. Maar niet het geld. 1700L brandstof kost mij 3500€ 🥴
Ik kan zelfs gemakkelijk 30.000L in mijn kelder kwijt als ik wat rommel opruim. Spijtig dat de hoogte in de kelder net te weinig is om 2 IBC containers op elkaar te zetten, want dan was zelfs 60.000 liter mogelijk 🤪

Verder zou het wel een mooi vervolg zijn in de "hamsteringen in de 21ste eeuw".
- wc papiet
- zonnebloem- en maïs olie
- benzine en diesel
- ... what's next???
🤣
En dan rolt er een cobra je kelder in met oud en nieuw,denk dat ik hier in Rotterdam de schokgolf ook nog voel.
 
En dan rolt er een cobra je kelder in met oud en nieuw,denk dat ik hier in Rotterdam de schokgolf ook nog voel.
Ik ben effe niet mee ... snap hem niet :$
Heb ik iets gemist?

Ene ... verder ben ik niet van zin om 30.000 liter brandstof in te slaan hoor, dat is zomaar +60.000€! Dat heb ik niet liggen hoor 🥴
En dan nog ... je zal maar voor 60.000€ aan brandstof hebben opgeslagen, gebeurt er iets ongelooflijks onverwacht, en keldert de brandstofprijs ... zit je daar met een "fortuin" aan brandstof, peperduur betaald, maar plots waardeloos 8)7
 
Ik ben effe niet mee ... snap hem niet :$
Heb ik iets gemist?

Ene ... verder ben ik niet van zin om 30.000 liter brandstof in te slaan hoor, dat is zomaar +60.000€! Dat heb ik niet liggen hoor 🥴
En dan nog ... je zal maar voor 60.000€ aan brandstof hebben opgeslagen, gebeurt er iets ongelooflijks onverwacht, en keldert de brandstofprijs ... zit je daar met een "fortuin" aan brandstof, peperduur betaald, maar plots waardeloos 8)7
Cobra,verboden vuurwerk,rotje met kracht van handgranaat.
Klant van mij afgelopen oud en nieuw zijn voet eraf geblazen door cobra door een stommiteit van een ander.
 
Cobra,verboden vuurwerk,rotje mat kracht van handgranaat.
Klant van mij afgelopen oud en nieuw zijn voet eraf geblazen door cobra door een stommiteit van een ander.
Hier geraakt niets de kelder in. Is quasi hermetisch dicht.
Maar nogmaals, ik ga niet stockeren hoor, noch het geld ervoor, noch zie ik er de zin van in.
 
Ik ben effe niet mee ... snap hem niet :$
Heb ik iets gemist?

Ene ... verder ben ik niet van zin om 30.000 liter brandstof in te slaan hoor, dat is zomaar +60.000€! Dat heb ik niet liggen hoor 🥴
En dan nog ... je zal maar voor 60.000€ aan brandstof hebben opgeslagen, gebeurt er iets ongelooflijks onverwacht, en keldert de brandstofprijs ... zit je daar met een "fortuin" aan brandstof, peperduur betaald, maar plots waardeloos 8)7

De theorie is dat de brandstofprijs juist daalt omdát je er een fortuin aan hebt uitgegeven.
Anders zou het dalen niet gebeuren en moet je heel je leven een veelvoud van dat fortuin betalen.
 
Ik rij iedere dag langs meerdere verschillenden merken pompen , geen van alle langs een snelweg maar iedere ochtend zijn de prijzen met 1 a 2 start omhoog .
De goedkoopste vanmorgen voor de 95 was 2,19 en de duurste 2,22 .
Het voordeel van de btw verlaging is volgens mij al weer dik terug verdient , wat de 98 kost weet ik niet want dat zie je nergens op de borden staan .
Nu woon ik op de grens met België maar daar is het ook hard aan het stijgen, 4 weken geleden was de 98 nog 1,84 vandaag 2,19 en ik heb keuze uit meerdere merken maar overal even duur .
Wordt er op dit moment niet leuker op .
 
Terug
Bovenaan Onderaan