Het grote E0 benzine / E5 benzine / E10 benzine topic !

Zit er nog veel kwaliteitverschil tussen verschillende tankstations in qua euro98?

Volgens dit tabel/overzicht Transport: Benzine, E0, E5, E10, RON95 of RON98? - vanderworp.org bieden de meeste tankstations E0 aan (geen ethanol in euro98), dan moet het gewoon goed zitten toch?

Gevoelsmatig wil ik Esso, tango, tinq etc vermijden, geen idee waarom, huisstijl misschien? Maar als ze idd geen ethanol in de 98 hebben, dan zou het weinig uitmaken met een BP denk ik zo. Scheelt voor mij kwartiertje omrijden iig
 
Ik heb eigenlijk nog geen feiten gelezen hier, behalve van degenen die probleemloos op e10 rijden.
Ik heb wel feiten gezien, zelfs van beide. Mensen die inderdaad (nog) probleemloos op E10 rijden en mensen, onder andere zoals ik, die dat helemaal niet doen. Zelf opgedane praktijkervaring en blijkbaar heeft Swetty dat ook gedaan? Tenminste als ik zijn geplaatste afbeelding zie op 7 september nummertje 6568. Dan zie ik toch een hoop leed inclusief aangetaste pakking die waarschijnlijk op termijn ook zou gaan lekken. Met die zooi is heel je brandstofsysteem rijkelijk voorzien?
 
Ik heb wel feiten gezien, zelfs van beide. Mensen die inderdaad (nog) probleemloos op E10 rijden en mensen, onder andere zoals ik, die dat helemaal niet doen. Zelf opgedane praktijkervaring en blijkbaar heeft Swetty dat ook gedaan? Tenminste als ik zijn geplaatste afbeelding zie op 7 september nummertje 6568. Dan zie ik toch een hoop leed inclusief aangetaste pakking die waarschijnlijk op termijn ook zou gaan lekken. Met die zooi is heel je brandstofsysteem rijkelijk voorzien?
Bij die foto staat geen enkele uitleg of onderbouwing dat het van E10 komt, dus geen feit.
 
Bij die foto staat geen enkele uitleg of onderbouwing dat het van E10 komt, dus geen feit.
Misschien heb je gelijk. Maar in dat geval is dan het beste om het hem zelf te laten verklaren wat deze carburateur heeft meegemaakt. Ikzelf heb het vergelijkbare in ieder geval wel meegemaakt.
 
Lijkt me wel tis een Jap
Mijn Italiaan iig niet…..

Ga straks 5 liter v-power met een jerrycan halen, mijn halve liter moet verdampen voordat ik op de motor stap… :+

IMG_6119.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan