Het grote E0 benzine / E5 benzine / E10 benzine topic !

Zit er nog veel kwaliteitverschil tussen verschillende tankstations in qua euro98?

Volgens dit tabel/overzicht Transport: Benzine, E0, E5, E10, RON95 of RON98? - vanderworp.org bieden de meeste tankstations E0 aan (geen ethanol in euro98), dan moet het gewoon goed zitten toch?

Gevoelsmatig wil ik Esso, tango, tinq etc vermijden, geen idee waarom, huisstijl misschien? Maar als ze idd geen ethanol in de 98 hebben, dan zou het weinig uitmaken met een BP denk ik zo. Scheelt voor mij kwartiertje omrijden iig
Ik ben ook opzoek geweest naar antwoord op je vraag, maar ik heb geen sluitend antwoord kunnen vinden. E5 van Esso, BP en Shell worden op verschillende plekken genoemd als ethanolvrij. Maar andere sites(zoals die jij aanhaalt) laten zien dat bijna alle stations ethanol vrije benzine hebben. _O-
De Tango heeft letterlijk op hun site staan dat hun E5 ethanolvrij is. Natuurlijk worden er leugens zat verspreid in de wereld, maar ik ga er maar vanuit dat een dergelijk bedrijf niet het risico gaat nemen hierover te liegen. Omdat de Tango hier flink goedkoper is dan de Esso, BP en Shell en omdat er meerdere op de route naar mijn werk liggen ben ik een jaar geleden overgestapt naar de Tango.:P
 
Maar omgekeerd kan het ook.
Ik was verleden week in Duitsland (op de snelweg) € 1,21 per liter kwijt aan LPG.
Hier in Nederland aangekomen mocht ik maar liefst € 0.70 aftikken, dat is dus 42% goedkoper!
Volgens mij is de LPG overal duurder dan in Nederland, behalve in België. Ik ben momenteel in Engeland en daar betaal je ongeveer 1.18 per liter. Als je het al kopen kan, LPG rijden is hier echt een uitdaging. Ik heb geluk dat ik hier vlakbij een klein station heb gevonden waar ik ongeveer 1.05 euro betaal. Voor Shell V power betaal ik dan weer 2 euro.
 
Volgens mij is de LPG overal duurder dan in Nederland, behalve in België. Ik ben momenteel in Engeland en daar betaal je ongeveer 1.18 per liter. Als je het al kopen kan, LPG rijden is hier echt een uitdaging. Ik heb geluk dat ik hier vlakbij een klein station heb gevonden waar ik ongeveer 1.05 euro betaal. Voor Shell V power betaal ik dan weer 2 euro.
Weliswaar het verkeerde topic, maar er is een goedwerkende LPG app voor heel Europa.
Kan je zien waar in je omgeving een tankstation is, wat het daar kost, en wat de openingstijden zijn (in veel landen mag je geen LPG tanken als er geen pomppersoneel of zelfs bediening is. Die app geeft je zelfs nog de snelste route naar dat station....
 
Weliswaar het verkeerde topic, maar er is een goedwerkende LPG app voor heel Europa.
Kan je zien waar in je omgeving een tankstation is, wat het daar kost, en wat de openingstijden zijn (in veel landen mag je geen LPG tanken als er geen pomppersoneel of zelfs bediening is. Die app geeft je zelfs nog de snelste route naar dat station....
Weet je zo ook welke app?
 
Ik niet.
Ik ging in de winter op een schijnbaar aan een auto ,inferieure, motorscootah rijden.
 
Ik heb 10 jaar lang auto's gehad en toen ik mijn eerste motor had is de auto snel de deur uit gegaan. Een motor is veel praktischer als je midden in de stad woont.
 
  • Leuk
Waarderingen: JPi
Tank altijd 98, komt geen 95 in sinds ik de roestaanslag rond de vulopening van de hybride auto heb gezien. In de Supermoto van zoonlief gaat trouwens alleen 102 maar die rijd op het circuit en wil daar altijd het maximale van dat blok.
 
De trapfiets dan.

Of bedoel je niet voor vervoer in de stad?
Om binnen de stad te blijven is de fiets of lopen inderdaad veel handiger. Maar ik bedoel vooral voor vervoer de stad uit en weer terug. Met de motor kost het me een paar minuten om de stad in of uit te komen. Met een auto op veel tijdstippen al gauw een kwartier tot een half uur.
 
Maar omgekeerd kan het ook.
Ik was verleden week in Duitsland (op de snelweg) € 1,21 per liter kwijt aan LPG.
Hier in Nederland aangekomen mocht ik maar liefst € 0.70 aftikken, dat is dus 42% goedkoper!

Als de plannen van het kabinet doorgaan is het voordeel op lpg volgend jaar verdwenen
 
Vandaag voor het eerst Repsol in de tank van het blikje. Mèt een percentage alcohol! Daar loop ik zelf ook goed op. Het franse wonder met het nieuwe hart net zo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan