Ik rij een Energica EsseEsse 9 en draag absoluut oordoppen. Ik vind het geluid niet mooi, maar ik heb sowieso een hekel aan alle luide geluiden. Het geniale aan moderne elektrische auto’s is dat ze zo stil zijn. Ik vind het stiekem een beetje jammer dat je de Energica zo goed hoort. Maar ja, geen ruimte voor isolatie.Wat een vreselijk geluid inderdaad. Ik rijd nooit met oordoppen, maar zou het op zo’n machine serieus overwegen
De CEO ( Livia Cevolini ) heeft in een interview ooit eens gezegd dat het een bewuste keuze was en dat ze het typische geluid mooi vond.Ik rij een Energica EsseEsse 9 en draag absoluut oordoppen. Ik vind het geluid niet mooi, maar ik heb sowieso een hekel aan alle luide geluiden. Het geniale aan moderne elektrische auto’s is dat ze zo stil zijn. Ik vind het stiekem een beetje jammer dat je de Energica zo goed hoort. Maar ja, geen ruimte voor isolatie.
‘In de afgelopen zeven jaar hebben we zeven platforms gecreëerd met zeventien verschillende motorfietsen. Dat was een enorme inspanning, en dus willen we nu proberen de vruchten van al dit werk te plukken door ons op deze modellen te richten,’ legt Dawiec uit. ‘Zeker, als je het mij persoonlijk vraagt, denk ik dat we binnenkort aan wat nieuws moeten denken, maar voor nu zijn we op zoek naar stabiliteit om marktpercentages te winnen in de segmenten waarin we momenteel aanwezig zijn.’Geen nieuws verder. Wel de focus en urgentie.
Verkoopdirecteur Indian Motorcycle bevestigt elektrificatiestrategie
Verkoopdirecteur Indian Motorcycle bevestigt elektrificatiestrategie. Ook Indian ontkomt niet aan een elektrische motor.www.motor.nl
Accu koeling kan inderdaad beter.Als ik dan toch nadelen moet zoeken;
1. Als ik meer dan 400 km wil rijden gaat het vanaf de 2de laadbeurt allemaal wat trager door de warmteontwikkeling. Al helemaal als je dat dan ook over de snelweg doet.
Het is een Italiaan, je hebt al de luxe versie: deze doet het soms2. De schakelaar voor de pinkers loopt nog altijd heel stroef, soms blijft die hangen. Nu en dan wat vet bij pompen helpt maar is geen blijvende oplossing dus. Voor een motor van > 20k mochten er betere schakelaars op zitten.
Lastige positie eens, ondertussen wel aan gewend en bedienen gaat redelijk vlot.En dan zijn er nog issues zoals de cruise control knoppen die moeilijk te bedienen zijn (opnieuw, BMW kan 't wel).
Hoor er tegengestelde verhalen over, ik ben benieuwd naar die van jou.En de ketting onderhouden die tijd vraagt. Ik hoop die ketting op z'n volgende onderhoudsbeurt te vervangen door een onderhoudsvrije (of -arme, afhankelijk van wie 't vraagt).
Het is alleen de melding, verder geen impact, kortom negeren, wel irritant dat ze het er blijkbaar met een firmware update inkrijgen en dan er niet meer uit. zucht.Keyless heb ik niet dus ook geen last van die issues.
Eens.3 kW AC laden is snel genoeg en DC laders genoeg waar ik rij.
Kijk, gaan ze er toch wat aan doen na al die jaren en overnames.Deze is nieuw voor mij... Can Am E bike
Nog weinig technische details helaas.
Bekijk bijlage 1791664
9 jaar geleden gekocht, vanuit een faillissement, een motorscooter Vectrix VX-1. Actieradius was, met slechte GP accu's, maar 40 km.
Na 3 jaar een nieuwe zelfbouw accu(1296 x Samsung 18165 accu's) er in gezet. Actieradius na ombouw +/-140 km.(bij 90 km/u).
Na vele fijne kilometers is de software van de motorcontroller "Beyond repair", de fabriek failliet en de motorscooter gisteren gesloopt.
Bekijk bijlage 1791820 Bekijk bijlage 1791821
In die tijd was er niet veel keuze in elektrische motorfietsen, nu wordt het langzaam aan wel beter,..... maar toch, die prijzen.....
of een andere motorcontroller monteren, bij de lichtere motoren zijn ze meestal zelf lerend.Hmm, Vraag eens in een electronica / programmeer forum please. Als de Chip waar de programma op zit nog goed is, kan je de programma eruit trekken, dan in een nieuwe chip uploaden (zover ik weet zijn ze niet beschermd...). Zoek een nieuwe chip dat dezelfde ingangen en uitgangen heeft. Als je dan de rest van de electronica proberen na te maken of repareert zo nodig 1:1, heb je weer een werkende motor controller. niet proberen is niet weten.... is wel wat werk....
Nou ja. Tegen die tijd zijn wij redelijk kans opa's. Dus nog heeeel ver weg.The UK Puts a Date on the Death of Combustion Engine Bikes
The end of the UK-made internal combustion bike isn’t here, but it’s just over the horizon.www.cycleworld.com
2035, dat is al over 13 jaar.
Dat gaat best snel ineens.