voor aan 200/u de hele Autobahn af te rijden natuurlijk @GranCandy - en voor een reis naar Kazachstan als je maar 1 week verlof hebt.
Ik bewijs nu al meer dan 3 jaar jouw ongelijk in de dagelijkse praktijk.... Met een Zero...... Nu is een elektromotor nog een gadget, geen serieus alternatief. Mogelijk komt dat nog een keer.....
Op een ander forum hebben we een bijna 700 pagina's lopende discussie over elektrische auto's en wat ik me afvraag: stel dat je een Tesla S hebt gekocht van bijna een ton en we zijn straks acht jaar verder en de garantie loopt af. Hoeveel is die dan nog waard, dus hoeveel heb je moeten afschrijven?Tsja, als hij gelijk krijgt:
“Auto’s met verbrandingsmotor over een paar jaar waardeloos”
Via zijn favoriete communicatiekanaal Twitter heeft Tesla-baas Elon Musk autokopers ‘gewaarschuwd’: wie nog een model met een verbrandingsmotor in huis haalt, zal de herverkoopwaarde de komende jaren zien crashen.www.vroom.be
Nou nee....Testen is veel meer dan dat. Dit zou binnen mijn vakgebied vallen onder de noemer stress testen.Testen is kijken wat een motor kan.
.....Ik zal af en toe nog eens in dit topic neuzen of er al iets in produktie is gekomen ipv startups en maar twee serieuze spelers.....
Hij is ook niet bevooroordeeld.Tsja, als hij gelijk krijgt:
“Auto’s met verbrandingsmotor over een paar jaar waardeloos”
Via zijn favoriete communicatiekanaal Twitter heeft Tesla-baas Elon Musk autokopers ‘gewaarschuwd’: wie nog een model met een verbrandingsmotor in huis haalt, zal de herverkoopwaarde de komende jaren zien crashen.www.vroom.be
We gaan het zien. Volgens mij is hij wel vaker uitgelachen, maar uiteindelijk heeft hij de grootste smile op zijn gezicht staan.Hij is ook niet bevooroordeeld.
Inspelen op angst is één van de drie troefkaarten in de marketing.
90% die zo'n tesla S hebben gekocht hebben zich allang een krul in hun l*l gelachen van de voordelen die ze belastingtechnisch konden halen. Voorlopig valt het met de restwaarde erg mee.Op een ander forum hebben we een bijna 700 pagina's lopende discussie over elektrische auto's en wat ik me afvraag: stel dat je een Tesla S hebt gekocht van bijna een ton en we zijn straks acht jaar verder en de garantie loopt af. Hoeveel is die dan nog waard, dus hoeveel heb je moeten afschrijven?
En stel dat er grote ontwikkelingen zijn geweest in de accutechniek, waardoor de EV van dan een veel hogere actieradius heeft en de accu veel sneller kan laden. Wie wil er dan nog zo'n 'oude' Tesla hebben voor een leuke prijs?
Je kan deze redelijk voor de hand liggende uitspraak (marketing of politiek slim) moeilijk vergelijken met zijn plannen van SpaceX en wat wetenschappers daar van vonden en vinden.We gaan het zien. Volgens mij is hij wel vaker uitgelachen, maar uiteindelijk heeft hij de grootste smile op zijn gezicht staan.
Als we echt over 10 jaar een verbod op de verkoop van fossiele brandstofmotoren hebben..
Goh, dat hadden we niet verwacht.Vermogen elektrische laadpalen omlaag, anders stad ‘op zwart’
Het vermogen van laadpalen wordt steeds vaker ingeperkt om stroomstoringen in woonwijken te voorkomen want één elektrische auto slurpt evenveel stroomt als tien huishoudens. Opladen wordt een probleem nu er steeds meer elektrische auto’s komen en ook de verkoop van hybride auto’s weer sterk in...www.ad.nl
Geeft toch te denken.
Geeft toch te denken.Vermogen elektrische laadpalen omlaag, anders stad ‘op zwart’
Het vermogen van laadpalen wordt steeds vaker ingeperkt om stroomstoringen in woonwijken te voorkomen want één elektrische auto slurpt evenveel stroomt als tien huishoudens. Opladen wordt een probleem nu er steeds meer elektrische auto’s komen en ook de verkoop van hybride auto’s weer sterk in...www.ad.nl
Het gaat er helemaal niet om wat Musk wil. Het is vanaf nu gewoon wetgeving en marktwerking.Je kan deze redelijk voor de hand liggende uitspraak (marketing of politiek slim) moeilijk vergelijken met zijn plannen van SpaceX en wat wetenschappers daar van vonden en vinden.
En aan de andere kant is er nog wel een slag te maken met onder meer onze infrastructuur.
Elon Musk kan wel met de lichtsnelheid willen, de rest van de wereld zal dan gigantische investeringen moeten doen.
Dit artikel is van mei vorig jaar.De grootste toeleverancier van automaterialen ter wereld denkt daar toch anders over........
Bosch en waterstof