Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

Ik ben veertig jaar te vroeg geboren. :')
PSX_20220816_183832.jpg

Ik wil nu naar de winkel kunnen lopen en dat ding halen! :') :9

En dan ook eerst aanraken en gelijk meenemen.
Nu is het reserveren voor 2024. -O-
 
14 inch wielen :N maar wel potentieel voor de nog te introduceren grote broer. :?
ovaobike-MCR-M_09-768x768.jpg

(Te) erg positieve test (België) als A1 fiets.
Wel even leuk om te zien.
Meer merken en concurrentie graag. :t
 
Even afwachten, maar de toekomst kan nog steeds een revolutie doormaken. O-)
 
14 inch wielen :N maar wel potentieel voor de nog te introduceren grote broer. :?
Bekijk bijlage 1796327
(Te) erg positieve test (België) als A1 fiets.
Wel even leuk om te zien.
Meer merken en concurrentie graag. :t
Ik zag nergens een prijs? Is dat tegen het afschrikken?
 
Ik zag nergens een prijs? Is dat tegen het afschrikken?
Je kan inderdaad alleen contact opnemen / proefrit etc.
Lekker duidelijk.
Prijzen schat ik op zes mille??
Mailen is weten. O-)

Nog een leuke..

17 inch wielen en een apart (rem)pedaal voor het regenereren van de energie. :9
 
Daar ben je met een elektrisch voertuig zo door weet ik uit ervaring8-)
wel een lekbak onder de motor monteren:+
Maar kunnen ze niet protesteren onder het mom van onzichtbare stroom op ongewenste delen na een crash?
Er is wel eens een evenement op Assen stilgelegd om die reden.

Maar voor de snelheid hoefde ik het ook niet te doen. Die gezichten. _O-
 
Maar kunnen ze niet protesteren onder het mom van onzichtbare stroom op ongewenste delen na een crash?
Er is wel eens een evenement op Assen stilgelegd om die reden.

Maar voor de snelheid hoefde ik het ook niet te doen. Die gezichten. _O-
ik race nu al sinds 2013 elektrisch, maar dan wel met 3 of 4 wielen.
nooit vragen over de elektrische installatie gehad
voor mij hadden ze afgelopen keer trouwens wel een hele grote lekbak geregeld :+
GOPR0032.jpg

alleen stond er al een andere auto op.
 
Assen is erg streng hier mee, de Energica's mogen tegenwoordig racen op Assen.
Daar is behoorlijk veel werk aan vooraf gegaan, kuddo's voor de Energica Club Nederland. :t
Hele papier en regelwinkel voor dat de toestemming er uiteindelijk kwam.
in Duitsland waar ik aan races meedoe zijn er honderden keuringsstations voor de wagenpas die je nodig hebt om met het voertuig te mogen racen.
voor elektrische voertuigen is er wel 1 adres en dat is in München. ook moet je eventueel nog een EMC test laten doen dat is in Frankfurt.
binnenkort mag ik dus naar München met mijn nieuw gebouwde auto.
 


De Zero DSR/X is bekendgemaakt
Thanks!

Rijbereik in de stad 🤣 lekkere marketingafdeling hebben ze daar!
 
Laatst bewerkt:


De Zero DSR/X is bekendgemaakt
Tja een stuk minder lelijk dan de vorige creatie.
 
De prijs is er wel een stuk lelijker van geworden, ik heb het alweer gezien. Electrisch rijden is voor mij nog erg ver weg
 
:^
Het is toch wel tijd voor een prijddrop(je).
Maar ja, zo lang de vraag en productie nog niet in evenwicht zijn.. :)

In 2025 is de mark alom vertegenwoordigd. 8-)
 
Ik ben eigenlijk benieuwd hoe jullie thuis laden. 🤔
Als ik over ga naar elektrisch zou ik in de tuin moeten laden via een normaal stopcontact gedeeld met de schuur (vooral wat lampjes, maar soms ook een kacheltje) en vraag me af of dat te doen is.

De laadpaal tegenover mijn huis heeft al weken een rood lampje en al die tijd ook al geen auto zien laden, dus daar moet ik het niet van hebben vrees ik.
 
Als je thuis wilt laden, kan je je amperage thuis verhogen of zelfs van 1 fase naar 3 fase gaan. Na het verhogen, zal het lekker rap gaan.
Kosten voor het verhogen vallen wel mee als ik zo even snel lees.

Bekabeling moet in sommige plekken wat dikker..... valt ook reuze mee....
 
Ligt ook aan de motor. Sommige hebben geen snellader (nodig).
Bij mij straks gewoon in de garage op een stopcontact.
 
Laatst bewerkt:
De laadpaal tegenover mijn huis heeft al weken een rood lampje en al die tijd ook al geen auto zien laden, dus daar moet ik het niet van hebben vrees ik.

De Zero laad ik gewoon thuis in de garage aan het stopcontact. Tijdschakelaar ertussen en zo laadde ie ’s nachts net voordat ik wegging. Hij gebruikt maar 1300 W en dat is nooit een probleem in de nacht.
De auto laadde ik ook vaak aan het stopcontact maar niet tegelijk met andere grote verbruikers want die trekt heel wat meer, 2100 W, en veel langduriger omdat ik doorgaans om de vier dagen laad. Momenteel laad ik weer publiek, 11 kW, eindje verderop in het dorp.

Als een publieke laadpaal in storing staat moet je dat even melden, er staat vast een nummer op of een QR code of dergelijke. Als niemand het meldt weten ze het niet en gebeurt er ook niets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan